Enerji Sorununda İlginç Bir Gelişme; Eko Karavan

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hiç Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 10
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,961

hiç

Kamp II
Mesajlar
463
Tepkime Puanı
106
Yaş
70
Yer
İstanbul
Karavanında enerji sorunu yaşayanlar için, Hürriyet ' in 22 ağustos tarihli gazetesinin 13. sayfasında " Ekokaravan " adı altında ilginç bir gelişmenin haberi var.
 

Etiketler


Ynt: Enerji Sorununda İlginç Bir Gelişme; Eko Karavan

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/15607958.asp
 




Ynt: Enerji Sorununda İlginç Bir Gelişme; Eko Karavan

önemli değil benim sorum birkaç yılda bu kadar ilerledi bu enerjilerin kullanımı acaba bizim araçlarımız 10 yıl sonra çöpe mi gidecek?
 

Ynt: Enerji Sorununda İlginç Bir Gelişme; Eko Karavan

kaya48' Alıntı:
önemli değil benim sorum birkaç yılda bu kadar ilerledi bu enerjilerin kullanımı acaba bizim araçlarımız 10 yıl sonra çöpe mi gidecek?
araçlarımızın en azından bizim yaşımızdakilerin görebileceği zaman süresinde çöpe gideceğini sanmam ... ama şimdiden hibrit araçlar ( elektrik + içten yanmalı klasik motorlar ) zaten piyasada ... 21.yüzyılın ikinci yarısından itibaren radikal değişiklikler olması ve bu durumun değişmeside çok normal olur :smiley:
 

Ynt: Enerji Sorununda İlginç Bir Gelişme; Eko Karavan

Şu anki benzinli araçları elektrikliye çevirme sistemleri üzerindede çalışılıyor. LPG dönüşümü gibi elektrik dönüşümü yapılabilir, tabi motor komple değişir muhtemelen.
 

Ynt: Enerji Sorununda İlginç Bir Gelişme; Eko Karavan

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=59853.msg701978#msg701978

Cavid Sezen
 

Ynt: Enerji Sorununda İlginç Bir Gelişme; Eko Karavan

Merhabalar,

öncelikle bu forumdaki ilk mesajım olacağı için herkese merhaba demek istiyorum, iş için google da araştırma yaparken rastladığım forumda inanılmaz faydalı bilgi ve fikirlere rastladım, bende birşeyler katabilirsem ne mutlu bana,

ekokaravanın izmir ziyaretinde meslektaşım gönenç beyle tanışma şansı yakaladım, karavanın maliyeti aklımda 100bin TL olarak kalmış, tam bir fantazi ürün ortaya çıkmış, ticari değerinin olmadığı zaten ortada ama teknolojik anlamda yapılabileceklerin daha da önemlisi ülkemizde yapılabileceklerin ispatı açısından çok hoş.

biraz daha detaylı incelediğimde hidrojen üretimi ve depolaması için ara basınçlandırıcı kullanmadıklarını öğrendim bu da elektroliz ünitesinden direk yüksek basınçlı çıkış anlamına geliyor ki sadece elektroliz ünitesi için bile onbin liranın üzerinde harcama yaptıklarını tahmin ediyorum, bunun yanı sıra tabii ki bir de yakıt pili kullanılmış ki, teknolojinin geldiği nokta ortada. Lisans da okurken tübitağın yaptığı hidrojenli araçlar yarışlarında ekibimle 2 birinciliğe sahip oalrak söyleyebilirim ki hidrojen güneş ve rüzgar üçlüsü insanlığın gelecekte varoluşunun tek anahtarı, güneş ve rüzgar günümüzde ticari değer kazandı ancak hidrojene biraz daha var.. karavana dönecek olursam, hidrojen sadece yakıt pili için değil aynı zamanda ocakta yakıt olarak kullanılıyor :smiley: sanırım dünyanın en pahalı yemekleri yapılıyor o ocakta :smiley: birde tabii inverter var, studer in xtender serisi inverter tercih edilmiş, ürün solar uygulamalarda kullanılan en üst teknolojiye sahiptir, yani toplam maliyete şaşmamak gerek,

Saygı ve sevgilerimle..
 



Ynt: Enerji Sorununda İlginç Bir Gelişme; Eko Karavan

10'a yakın KOBİ'nin Enerji Bakanlığı'nın desteğiyle ürettiği yerli malı Eko-Karavan'ın seri imalatı için düğmeye basıldı. Karavan akaryakıt yerine hidrojen, rüzgâr ve güneş enerjisiyle çalışıyor.

Türkiye'de son dönemde hızla yaygınlaşan doğaya saygılı enerji politikaları birçok yeni projeyi beraberinde getirdi. Bunlardan biri de Eko-Karavan.

Rüzgâr türbini, fotovoltaik hücre dizisi ve modern enerji sistemleriyle donatılmış olan bu karavan kendi elektriğini rüzgâr ve güneş enerjisinden karşılıyor, motoru ise hem dizel hem de hidrojen yakıtla çalışıyor.

Ayrıca araç bu enerjilerin yokluğunda suyun elektrolizi ile depolanan hidrojen enerjisinden veya akülerden enerji elde edebiliyor. Karavan bu özellikleri sayesinde özellikle gezici sağlık merkezi, afet koordinasyon merkezi veya gezici eğitim merkezi olarak da kullanılabiliyor.

SERİ ÜRETİME GEÇİLECEK

Araç, Enerji Bakanlığı, Uluslararası Hidrojen Enerjisi Teknolojileri Merkezi (ICHET) ve Oto Doğal Gaz İstasyonları Derneği (ODİDER) tarafından hidrojen enerjisini tanıtmak amacıyla tasarlandı.

Ancak 120 bin dolara mal olan tamamı yerli aracı KOBİ'ler var etti. Karavan Adapazarı'nda, karoseri Bursa'da, rüzgâr tribünü İkitelli'de, güneş panelleri Dudullu'da üretildi.

Türkiye'de KOBİ'lerin her türlü teknik üretim donanımına sahip olduğun belirten ODİDER Genel Sekreteri Osman Kahya, "Aracın seri üretim çalışmaları neticesinde Ankara OSTİM'de bir toplantı yaptık. Bölgedeki firmaların her biri bu mucize aracın bir tarafını yapmaya talip olduğunu açıkladı."

Eko-Karavan son bir yıl içinde 13 il ve 10 ülke dolaştı. Eko Karavan şu sıralardaysa Dubai'ye ulaşmak için teker döndürüyor.

Hidrojenle çalışan motor yapıyorlar

Oto Doğal Gaz İstasyonları Derneği Genel Sekreteri Osman Kahya, aracın tasarımı ve imalatının Türkiye'de yapıldığını ve 120 bin dolara mal olduğunu ifade ederken, aracın şu anda dizel yakıtla çalıştığını, bir sonraki aşamada bunu doğal gaz veya doğalgaz hidrojen karışımı olarak kullanmak istediklerini bildirdi.

Rüzgâr ve güneş geleceğin enerjisi

Karavanda yaşayan mühendislerin yemek yaparken kullanacağı ocak, klima ve buzdolabı da hidrojenle çalışıyor. Hidrojen ise rüzgâr ve güneşten elde ediliyor. "Amacılmız hidrojeni halka ve yerel yönetimlere tanıtmak ve anlatmak" diyen Osman Kahya, sözlerine şöyle devam ediyor:

"Eko-Karavan'da amaç rüzgâr ve güneşi kullanarak temiz hidrojen üretmek ve kullanmak. Araçta bulunan hidrojen tüpü sayesinde de elde edilen enerjiyi bir haftaya yakın sürede depolamak mümkün.

KAYNAK : http://www.haber7.com/haber/20110329/Mucize-karavan-trafige-cikiyor.php
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,683
Mesajlar
1,522,162
Kayıtlı Üye Sayımız
166,531
Kaydolan Son Üyemiz
musaitbiryer

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst