Selamlar,
Baktığınız araçta OM 642 motor bulunuyor. Bu motorun bilinen kronik sorunlarının en başında yağ soğutucusu kaynaklı yağ kaçakları gelir. Sonrasında conta eskimeleri nedeni ile yağ kaçakları oluşur.
En son da da havalı süspansiyonlar yer alır.
Yağ soğutucusu konum olarak çok sıkıntılı bir yerde, V şeklinde olan motorun iç kısmında V nin en alt bölümünde yer alır. Değiştirmek için motorun neredeyse yarısı aşağı indirilir.
Alacağınız araçta ilk soracağınız soru bu parçanın ne zaman değiştiği yada değişip değişmediği olmalıdır.
Değiştiği söylenirse mutlaka evrakla doğrulatınız. Sözde kalmasın.
Çoğu kişi bunun masrafını bildiği için değiştirmemektedir. Bu işlem yapılırken emme ve egzost manifold temizliği de yapılacağından kurum temizliği de yapılacaktır. Şayet siz kendiniz yaptırırsanız, 10 yıl boyunca hiç temizlenmemiş bir soba borusu benzeri bir kurum ile karşılaşacağınızı garanti edebilirim. Bu işlemden sonra motorun ciğerleri de açılır.
Bir diğer konu ise enjektörlerdir. Yerinden çıkarılıp kontrol edildiğinde ıslak olmamasına dikkat edin.
Tamamen kuru olmalıdır. Şayet mazot kaçağı yüzünden ıslak bir haldeyse baktığınız araç ile vedalaşın.
Diğer yağ kaçağı olan yada olabilecek muhtemel yerler de şu şekildedir;
Kontrol etmeniz gereken yada aracı satın aldıktan sonra değiştirmeniz gereken contalar,
-Turbo boğaz contası
-Gaz kelebeği contası
-Turbo emiş ağzının contası
-Turbo giriş contası
-Yağ buhar ayırıcısının contası
- Vakum pompası contası
-EGR valfi ile manifold arasındaki contalar 3 adet.
-Yağ filtre kütüğünün hemen altında ki conta.
Alacağınız araç şimdiden hayırlı olsun.
İyi forumlar diliyorum.