2008 Ml 320 Cdi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hekimogluyasin52 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 4
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 254

hekimogluyasin52

Yeni Üye
Mesajlar
1
Tepkime Puanı
0
Merhabalar, uzun zamandır almayı düşündüğüm ve çok beğendiğim bir araç olan Mercedes ML 320 CDI 2008 model 240.000 kmde bir araç buldum. Bu araç hakkında kullanmış olan kişiler yprumlarınız nedir paylaşabilir misiniz acaba? Yakıt konusunu düşünmüyorum, benim için önemli olan ve merak ettiğim bana ne gibi masraf açabilir kronik sorunu var mıdır?
 

Selamlar,

Baktığınız araçta OM 642 motor bulunuyor. Bu motorun bilinen kronik sorunlarının en başında yağ soğutucusu kaynaklı yağ kaçakları gelir. Sonrasında conta eskimeleri nedeni ile yağ kaçakları oluşur.
En son da da havalı süspansiyonlar yer alır.

Yağ soğutucusu konum olarak çok sıkıntılı bir yerde, V şeklinde olan motorun iç kısmında V nin en alt bölümünde yer alır. Değiştirmek için motorun neredeyse yarısı aşağı indirilir.

Alacağınız araçta ilk soracağınız soru bu parçanın ne zaman değiştiği yada değişip değişmediği olmalıdır.

Değiştiği söylenirse mutlaka evrakla doğrulatınız. Sözde kalmasın.

Çoğu kişi bunun masrafını bildiği için değiştirmemektedir. Bu işlem yapılırken emme ve egzost manifold temizliği de yapılacağından kurum temizliği de yapılacaktır. Şayet siz kendiniz yaptırırsanız, 10 yıl boyunca hiç temizlenmemiş bir soba borusu benzeri bir kurum ile karşılaşacağınızı garanti edebilirim. Bu işlemden sonra motorun ciğerleri de açılır.

Bir diğer konu ise enjektörlerdir. Yerinden çıkarılıp kontrol edildiğinde ıslak olmamasına dikkat edin.

Tamamen kuru olmalıdır. Şayet mazot kaçağı yüzünden ıslak bir haldeyse baktığınız araç ile vedalaşın.

Diğer yağ kaçağı olan yada olabilecek muhtemel yerler de şu şekildedir;

Kontrol etmeniz gereken yada aracı satın aldıktan sonra değiştirmeniz gereken contalar,

-Turbo boğaz contası

-Gaz kelebeği contası

-Turbo emiş ağzının contası

-Turbo giriş contası

-Yağ buhar ayırıcısının contası

- Vakum pompası contası

-EGR valfi ile manifold arasındaki contalar 3 adet.

-Yağ filtre kütüğünün hemen altında ki conta.


Alacağınız araç şimdiden hayırlı olsun.

İyi forumlar diliyorum.
 
Son düzenleme:

Selamlar,

Baktığınız araçta OM 642 motor bulunuyor. Bu motorun bilinen kronik sorunlarının en başında yağ soğutucusu kaynaklı yağ kaçakları gelir. Sonrasında conta eskimeleri nedeni ile yağ kaçakları oluşur.
En son da da havalı süspansiyonlar yer alır.

Yağ soğutucusu konum olarak çok sıkıntılı bir yerde, V şeklinde olan motorun iç kısmında V nin en alt bölümünde yer alır. Değiştirmek için motorun neredeyse yarısı aşağı indirilir.

Alacağınız araçta ilk soracağınız soru bu parçanın ne zaman değiştiği yada değişip değişmediği olmalıdır.

Değiştiği söylenirse mutlaka evrakla doğrulatınız. Sözde kalmasın.

Çoğu kişi bunun masrafını bildiği için değiştirmemektedir. Bu işlem yapılırken emme ve egzost manifold temizliği de yapılacağından kurum temizliği de yapılacaktır. Şayet siz kendiniz yaptırırsanız, 10 yıl boyunca hiç temizlenmemiş bir soba borusu benzeri bir kurum ile karşılaşacağınızı garanti edebilirim. Bu işlemden sonra motorun ciğerleri de açılır.

Bir diğer konu ise enjektörlerdir. Yerinden çıkarılıp kontrol edildiğinde ıslak olmamasına dikkat edin.

Tamamen kuru olmalıdır. Şayet mazot kaçağı yüzünden ıslak bir haldeyse baktığınız araç ile vedalaşın.

Diğer yağ kaçağı olan yada olabilecek muhtemel yerler de şu şekildedir;

Kontrol etmeniz gereken yada aracı satın aldıktan sonra değiştirmeniz gereken contalar,

-Turbo boğaz contası

-Gaz kelebeği contası

-Turbo emiş ağzının contası

-Turbo giriş contası

-Yağ buhar ayırıcısının contası

- Vakum pompası contası

-EGR valfi ile manifold arasındaki contalar 3 adet.

-Yağ filtre kütüğünün hemen altında ki conta.


Alacağınız araç şimdiden hayırlı olsun.

İyi forumlar diliyorum.
Ramiz Bey ,
Karavanın imalatını bitirdiniz mi?
Çok değişik bir tasarımınız vardı.
 

Ramiz Bey ,
Karavanın imalatını bitirdiniz mi?
Çok değişik bir tasarımınız vardı.
Selamlar,

İşlerimin yurtdışı bağlantıları nedeniyle çok sık seyahat etmeye başladım.

Dolayısı ile eskisi kadar ilgilenemiyorum. En son işleme aldığım kısım şasi altı su tesisat projesi idi.

Depolar monte edilecek. Tefriş planında daha efektif değişiklikler yaptım.

Bunun dışında pencereler, kapı, teras çıkış kapısı yapıldı. Şimdi sırada elektrik tesisatı var.

Aslına bakarsanız karavanla ilgili ilginç bir teklifte geldi. İstanbul'dan bir dizi-film şirketi karavanın videolarını görmüş.
Bana ulaştılar. Studio, sahne yada kulis karavanı gibi bir tasarım olarak üretip üretemeyeceğimi sordular.

Bende kendilerine eğer talebiniz bu ise mümkün şeklinde yanıt verdim.

Teras olayı adamların çok hoşuna gitmiş.

Şu aşamada görüşmelerimiz devam ediyor. Fırsat bulduğumda kendileri için o tarzda bir tasarım sunacağım.

Eğer rakamda anlaşırsak, RS 750 yi VIP bir kulis karavana dönüştürüp satabilirim.

Ama gönlümden geçen kendim için hazırlamak. Ve uzun yıllar kullanmak.
 

Selamlar,

Baktığınız araçta OM 642 motor bulunuyor. Bu motorun bilinen kronik sorunlarının en başında yağ soğutucusu kaynaklı yağ kaçakları gelir. Sonrasında conta eskimeleri nedeni ile yağ kaçakları oluşur.
En son da da havalı süspansiyonlar yer alır.

Yağ soğutucusu konum olarak çok sıkıntılı bir yerde, V şeklinde olan motorun iç kısmında V nin en alt bölümünde yer alır. Değiştirmek için motorun neredeyse yarısı aşağı indirilir.

Alacağınız araçta ilk soracağınız soru bu parçanın ne zaman değiştiği yada değişip değişmediği olmalıdır.

Değiştiği söylenirse mutlaka evrakla doğrulatınız. Sözde kalmasın.

Çoğu kişi bunun masrafını bildiği için değiştirmemektedir. Bu işlem yapılırken emme ve egzost manifold temizliği de yapılacağından kurum temizliği de yapılacaktır. Şayet siz kendiniz yaptırırsanız, 10 yıl boyunca hiç temizlenmemiş bir soba borusu benzeri bir kurum ile karşılaşacağınızı garanti edebilirim. Bu işlemden sonra motorun ciğerleri de açılır.

Bir diğer konu ise enjektörlerdir. Yerinden çıkarılıp kontrol edildiğinde ıslak olmamasına dikkat edin.

Tamamen kuru olmalıdır. Şayet mazot kaçağı yüzünden ıslak bir haldeyse baktığınız araç ile vedalaşın.

Diğer yağ kaçağı olan yada olabilecek muhtemel yerler de şu şekildedir;

Kontrol etmeniz gereken yada aracı satın aldıktan sonra değiştirmeniz gereken contalar,

-Turbo boğaz contası

-Gaz kelebeği contası

-Turbo emiş ağzının contası

-Turbo giriş contası

-Yağ buhar ayırıcısının contası

- Vakum pompası contası

-EGR valfi ile manifold arasındaki contalar 3 adet.

-Yağ filtre kütüğünün hemen altında ki conta.


Alacağınız araç şimdiden hayırlı olsun.

İyi forumlar diliyorum.
Ramiz Bey ,
Karavanın imalatını bitirdiniz mi?
Çok değişik bir tasarımınız vardı.
Selamlar,

İşlerimin yurtdışı bağlantıları nedeniyle çok sık seyahat etmeye başladım.

Dolayısı ile eskisi kadar ilgilenemiyorum. En son işleme aldığım kısım şasi altı su tesisat projesi idi.

Depolar monte edilecek. Tefriş planında daha efektif değişiklikler yaptım.

Bunun dışında pencereler, kapı, teras çıkış kapısı yapıldı. Şimdi sırada elektrik tesisatı var.

Aslına bakarsanız karavanla ilgili ilginç bir teklifte geldi. İstanbul'dan bir dizi-film şirketi karavanın videolarını görmüş.
Bana ulaştılar. Studio, sahne yada kulis karavanı gibi bir tasarım olarak üretip üretemeyeceğimi sordular.

Bende kendilerine eğer talebiniz bu ise mümkün şeklinde yanıt verdim.

Teras olayı adamların çok hoşuna gitmiş.

Şu aşamada görüşmelerimiz devam ediyor. Fırsat bulduğumda kendileri için o tarzda bir tasarım sunacağım.

Eğer rakamda anlaşırsak, RS 750 yi VIP bir kulis karavana dönüştürüp satabilirim.

Ama gönlümden geçen kendim için hazırlamak. Ve uzun yıllar kullanmak.
İnşallah gönlünüzce tamamlar ve gönlünüzce gezerseniz. Sitelere yolum düşünce bir görmek isterim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,703
Mesajlar
1,522,439
Kayıtlı Üye Sayımız
166,546
Kaydolan Son Üyemiz
Behcet001453

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst