Ynt: En İyi Çift Kabin Pick-Up Hangisi?
En iyi demeyelim de, bir arkadaşın söylediği gibi amaca uygun diyelim. Bence her birinin avantajları ve dezavantajları var. Bir süredir pickupları araştırdım, kendimce en uygun olanını seçtim. Yorumlarım kişiseldir, benim önceliklerim ise şöyle:
- Otomatik vites
- En fazla 2.5 motor
- 4x4
- Ortalama veya üzeri bir konfor
- Arka koltuklar rahat olmalı
- Ucuz bakım ve yedek parça
- Uzun süre problem yaşatmayacak bir motor ve mümkünse kasa
- Fiyat / performans oranı iyi olmalı
Şimdi yorumlar:
Nissan - Navara
Bana kalırsa fazla şişirilmiş bir araç. Parasına değeceğini sanmıyorum. Lüks arayışı varsa uygun olabilir. Arka koltuklar inanılmaz rahatsız. Arka kapıyı açıp inip binmek bile problem. Ama direksiyona oturunca görsel olarak bir zevk verdi bana. Fiyat/performans oranının çok kötü olduğunu düşündüğüm için hiç düşünmedim bile bu aracı.
Ssangyong - Actyon Sport
Aracın tipini beğenmediğim için hiç düşünmedim. Ama kullanımı gerçekten çok rahat. Güçlü bir araç, motoru ve şanzmanı güven veriyor. Mercedes ile bir anlaşmaları olduğunu biliyorum. Uzun süredir askeri ve arazi aracı üreten bir firma diye biliyorum. Ama Türkiye'de çok tanımadığım için güvenemedim. Arkada makas yerine amortisör olan tek pickup diye biliyorum. Rahatlık da buradan geliyor sanırım. Arka koltuklar ve oturma durumları da gayet iyi. Motor da yanılmıyorsam 2.0'dı, vergi avantajı sağlayacaktır.
Ford Ranger
Kullanmadım ama genel izlenim ve araştırmama göre tercih edebileceğim bir araçtı. Etmeme sebebim ise, otomatik vites sadece yüksek hacimli motorda sunuluyor.
Mitsubishi L200
Uzun süre ilk tercihimdi. Kendini kanıtlamış bir arazi performansı var. Dif kilidi olan tek pikap diye biliyorum. Fiyat performans oranının eskiden daha iyi olduğunu düşünüyorum. Son dönemde sanırım biraz fiyatlar şişmiş. Ama yine de fiyatlar iyi diyebiliriz. Arka koltuklar son derece rahat. Eğimli bir kasa olduğu için arka koltuklar da hafif eğimli duruyor ve rahat bir oturma pozisyonu sunuyor. Diz mesafesi de oldukça iyi. Kullanımı çok rahat. Test sürüşlerinde en çok keyif aldığım araç oldu açıkçası. Hatta şu an tercihimi yaptığım araç olan D'max'den daha rahat hissettim diyebilirim. Belki de psikolojiktir. Motor güçlü ve problemsiz. Uzun süre yüksek kilometrelerce binilebilecek bir araç. Görsel olarak diğerlerine göre çok daha sportif. Arazi kadar asfaltta da son derece iyi bir araç. Ama sanırım biraz sıkılmışım görüntüsünden. Artık kasada ciddi değişiklikler olacaktır 1-2 seneye diye düşünüyorum. Ayrıca makaslı olmasına rağmen fazla sarsıntı hissettirmiyor yolda. Çarpışma testlerinde 4 yıldız gibi iyi sonuçlar getirdi. Hava yastıkları vs güvenlik önlemleri düşünülmüş.
TOYOTA Hilux
BBC TopGear programından sonra ille de Hilux olacak demiştim. Ta ki şu videoyu görene kadar. http://www.youtube.com/watch?v=0KBIBCK-veA Sonrasında test sürüşü bile yapmadım. Ama dayanıklılık güç ve sanırım konfor olarak da fena değil.
VW Amarok
İki unsur var. Birincisi VW bayilerinden servislerinden ve satış yapan personelden hiç hoşlanmadım şimdiye kadar. Hep mi bana denk geldi bilmiyorum. Test aracı sorduğumda "bunlar kendini kanıtlamış araçlar nesini test edeceksiniz" gibi cevaplar aldığım bayiler... Kaçarak çıktım oralardan. İkincisi ise, VW tamam konfor özellikleri iyi, ama çevremdeki tüm VW sahipleri servislerde sürünüyor. Arızalar genelde ufak tefek olsa da, ben bu kadar servise zaman ayırmak istemiyorum. Amarok konusunda da böyle olacağını düşündüğüm için sadece meraktan baktım. Ama almayı hiç düşünmedim. Zaten avrupa araçlarından sonra (BMW, Mercedes konu dışı bırakıyorum) uzak doğu araçları kullanmaya başladığımdan beri avrupa araçlarına daha bir soğuk durmaya başladım. Çünkü uzak doğu aracının yağını suyunu koyduğum sürece bana herhangi bir probem yaşatmadı yıllardır. Bir VW arazi aracı olayını yeni yeni öğreniyorken ilk defa pickup işine girdi. Şanzman, motor, hatta sanırım şase toplama bir araç. Biraz ürktüm.
ISUZU D'max (Eski kasa)
Araç biraz hantal gelmişti bana. Arka koltuklar rahat değildi. Çok sarsıyordu. Pek ısınamadım. Ama motor dayanıklılığı, bakım kolaylığı da cezbediyordu açıkçası. Çarpışma testlerinde faciaydı. Ama diğer taraftan bakınca da, büyük araç, yüksek kilometre dayanıklılık işini bilen bir marka. Diğerlerinin en büyük araçları pickup iken, ISUZU'nun en küçük aracı pickup. 1 milyon kilometre normal sayılıyor.
ISUZU D'Max / V-Cross (Yeni Kasa)
Bu araca binip kullanınca aradığım aracı bulduğumu düşündüm. 2 yıllık L200 tercihimi bir anda çöpe atmasam da ikinci sıraya aldım. Arka koltuklar son derece rahatlamış, deri döşeme, ısıtmalı koltuklar, tam elektronik klima gibi özelliklerle orta üzeri bir konfor veriyor. 8 hava yastığı, ESP gibi güvenlik önlemleri düşünülmüş. Çarpışma testlerinde pickuplarda gördüğüm maksimum olan 4 yıldızı almış. Otomatik vites, seyahat halinde bir düğme ile 4x4'e geçiş gibi özellikler var. ISUZU'nun tartışmasız düşük maliyetli uzun ömürlü motor konusu zaten beni çekiyor. Dış görünüşü de hoşuma gitti. Arazi performansı da http://www.youtube.com/watch?v=HmKG6raANdg videoda görüldüğü şekilde iyileştirilmiş durumda eski versiyona göre. E fiyat olarak da L200'den yaklaşık 8-10 bin TL aşağıya olunca ve bu L200'de (arazi artısı olabilir) konfor özellikleri çok daha düşük olunca, L200'ü hemen ikinci sıraya atıp D'max VCross'u tercih ettim.
İşte benim tercih sebeplerim bunlardı. Hoşuma gitmeyecek şeyler olacaktır ama genelde memnun kalacağımı düşünüyorum. Bir kaç gün içinde araç elime ulaşmış olacak.