En Başından Unimog Yapmak

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Karademir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 94
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,084
Takoz aldım şase ve kupa arasına koymak için. Aslında orjinalde böyle bişey yok. Bi çok araçta olmaz zaten.

Titreşim her araç için problem. Böyle bi takoz ile titreşim kesilecek. Gürültü ve trim sesi olmayacak. Ayrıca aracın esnekliğide korunacak.



Bi boy profil aldım. Aracın kendi bağlantı yerleri gözüme zayıf geldi. Kupa içine profilden şase dolanacağım. Onu kupaya sabitleyeceğim. Aracın şasesinden bağlantı için sac büktürmüştüm kalın baya. Onlarla kupa arasına takoz yerleri yapıp birleştireceğim. Böylesi çok daha sağlam ve ömürlük olacak.



Gazaltı kaynak yapmaya baya alışmıştım. Çanta kaynağı ilk defa deniyorum. Deneme yanılma yöntemi ile baya öğrendim kısa sürede. Baya sağlam oldu yaptığım yerler.



Tabi bu fotoğraftan bakarak pek bişey canlanmayabilir. Bu yapılan platform gibi şeyin üzerine kupa gelecek. Kupaya profili sabitleyeceğim. İstediğim zaman takozdaki cıvataları çıkarınca kupayı sökebileceğim.




Gazaltı kaynak benim gözümü almazdı. Hatta direk ışığa baka baka kaynak yaparım arkadaşlarda şaşırır bu duruma. Elektrot ilede o şekilde çalıştım ama hoş olmadı. Akşam gözüm baya yanmaya başlayınca gittim gözüme ilaç aldım. Şimdi biraz rahatladım gibi. İnşallah uyurken problem olmaz.



 

Colormatik maskeler var, otomatik kararan. Eskisi gibi çok pahalı da değil. Kaynak başlangıç noktanı görerek giriş yapmanı sağlar. Hem de yüzünü de korur. Gazaltı bile yapsan gözün radyasyona maruz kalıyor. Hele elektrik ark kaynağı ışığı çok parlaktır. Argon kaynağı ise felaket yüksek ışık ve radyasyon yayar. Erken katarakt olursun. Geçmiş olsun.

Kupa altı profil iyi olmuş. Köşeleri 45 derece kesip uç uca birleştirseydin, su alıp paslanmazdı ilerde. Profil incedir, çok amper verme. Çapağını kırmadan da üstüne kaynak yapma, altta gözenek kalır, çürür ilerde. Kupa şasesi yapınca, kaldırma-indirme mekanizması yapmak da kolay artık. Mil menteşe bile olur. Sağlam 2 amortisör ve bir de kilit kolu yaptın mı tamamdır. El ile açar kapatırsın.

Ellerine sağlık, bu da güzel olacak
 

Bazı şeyler acı tecrübeler ile öğreniliyor Dediğinin gözlük olanını almıştım abi. Benim gözümü alan ışık değil duman olmuş zaten. Gözüm damla ile geçti ama yüzüm yanıyor şu an. Kaynağa üstten bakınca duman direk yüzüme geldi. Gözümü ve yüzümü etkileyende o olmuş.

Abi profili o şekilde kesecek makina yok yanımda. Arkadaşım var marangoz. Onun dükkanının önünde yapıyorum. Avuç içi taşlama ile 5 mm parça kesmeye çalışarak kısıtlı imkanlarla ilerliyorum. 45 derece filan zor iş şu an. Ama zaten bunlar altta gizli kalacak. Kupanın yan etekler kapatıyor uçları. Tam oraya oturacak şekilde aldım ölçüyü.
 

Evet acı tecrübeye devam. Damla ile göz yanması geçti ama yüzyanması hala geçmedi. Şu an yüzüme yoğurt sürülmüş halde bu satırları yazıyorum

Kaynak için kararan gözlük almıştım onun faydası olmadı. Dumanı kesmiyor. Yarın işe başlamadan bildiğimiz eski usul maske alacağım inşallah. Çekilecek gibi değilmiş bu yüz yanması.
 







Tehlikeli bi durum o zaman o radyasyon? Motosikletteki balaklava gibi bişey taksam çözüm olur mu acaba
Tabi, koruman lazım yüzünü, kollarını yani deriyi. Korkma radyasyon dediysem nükleer değil. Güneş ışığında da var radyasyon. Güneş yanığı gibi düşün, sadece daha farklı dalga boyunda. Argon kaynağında daha da fazladır. Sanırım sen biraz da yüksek amperle kaynattın. Maske ve eldiven şart. Tekrar geçmiş olsun. Bol E vitamini al, ve çok su iç.
 

Sağolasın abi. Her yer kapalıydı sadece yüzüm açıktı. Onda gözlük almıştım kullanımı kolay olur diye. Artık dahada dikkatli olacağım.
 



Bugün çalışmadığım için erkenden sanayiye gittim. Hava çok soğuk ama bu işinde bi şekilde devam etmesi lazım. Bikaç ay sonra işlerim yoğunlaştığında bu araca pek vakit ayıramam.

Platforum gibi olan parçayı yerine taktım. Takozları cıvata ile iyice sabitledim.



Kupa ile şasenin bağlanacağı yer gözüme zayıf geldi. 2mm sacdan L büktürüp onuda kaynattım. Yarın birgün sorun çıkarmasın iyice sağlam olsun.



Vinç geldi ve kupayı nihayet yerine koyduk.



Profil ile şaseyi birbirine birleştirdik. Kaynakçı arkadaş yanıma uğramıştı denkgelince o kaynattı daha iyi oldu.



Radyatörü önceki kupayı sökerken delmiştim. Onuda tamirden getirip yerine taktım.



Ön tarafı ve çamurlukları emaneten yerine puntalayıp bıraktım.



Tabi aralar dolacak böyle kalmayacak.

Kupayı yerine koyduktan sonra iyice inceledim. Hoşuma gitmedi.

Fazla yüksek oldu. Vites kolları aşağıda kaldı onları ayrıca uzatmak gerekecek. Sağdan soldan motor gözüküyor çok açık kaldı. Ayrıca aracın panel ve tampon arası çok açık kaldı. Radyatör olduğu gibi gözüküyor dışardan.

Ön panel çok ufak. Biraz daha aşağı doğru inseydi güzel dururdu aslında. Oraya koyacak başka bi arabadan bişeyde aklıma gelmedi. Böyle parçalar kalıpta preslenerek yapılıyor. Ben saç büktürerek bişeyler yapsam bile çok uyduruk duracak.

Böyle böyle sebeplerden dolayı kupayı yarın inşallah geri sökeceğim. 12 cm daha yaptığım ayaklardan kesip aşağı indireceğim. Ayrıca takozlar çok yüksek olmuş. Fazla esniyor. Onlarında ufağını takacağım.

Bir diğer problem ise lastikler. Üzerinde 10.5 20 lastik var. Onların yerine 12 veya 14 lastik takacağım. Haliyle çamurluğu filan ona göre ayarlamak lazım. Çamurluğu yeni sacdan büktürüp yapacağım gibi duruyor. Doç çamurluğu hoşuma gitmedi.

Bu aracı çok iyi toplamak istiyorum. Yarın birgün bişeylerden pişman olmaktansa şimdiden boza yapa doğrusunu bulmalıyım. Bugün yaptığım işler boşa gitti diyebilirim. Yarın yeniden başlanacak.
 

Dün gece boyu bu meseleyi düşündükten sonra sabah gidip kupayı tutan ayakları 12 cm kısalttım.



Çamurluğuda yerine koyup denedim. Kendi çamurluğunu kullanma konusunda kararsızım denemek için koydum sadece üzerine.



O haliyle denedim. Çok sallanıyordu. Takoz takmak iyi bi fikir değilmiş. Geri orjinal halindeki gibi direk şaseye cıvata ile taktım. 5 cm de takoz payından dolayı aşağı indi. Radyatörü filan söküp 6 cm de geriye kaydırdım tekrardan.






Bu hali hoşuma gitti. Artık hiç sallanmıyor. Takoz varken baya sallanıyordu. Titreşimi kesmesi güzel olacaktı ama O kadar sallantı ile yol gidilmezdi.

Akşam oldu o şekilde bıraktım aracı. Arkaya biraz yamuk duruyor. Onunla sonra ilgileneceğim. Şı an için sağlamlık güzel oldu. Araçla beraber esneyecek şekilde. Belki sadece arkalara ufak takoz takarım sonra.

Bu kadar aşağı indirince mazot deposu ve eksoz ilede ayrıca oynamak gerekecek. Ama diğer türlü çok tipsiz duruyordu.
 



Acaba kupayı Unimog kupasına benzetemeyen tek benmiyim? Dodge Kamyon kupasını andırıyor ama daha küçük gibi sanki. Nedir acaba?

Bu arada bu hali bence de daha iyi olmuş. Eline sağlık kardeşim.
 



Acaba kupayı Unimog kupasına benzetemeyen tek benmiyim? Dodge Kamyon kupasını andırıyor ama daha küçük gibi sanki. Nedir acaba?

Bu arada bu hali bence de daha iyi olmuş. Eline sağlık kardeşim.
evet doge kasa kullanılıyor. sebeplerini söyledi ancak bende orjinal kasa olması gerektiğinden yanayım. Vites konusu ve arkaya uzatma konusu da önemli