Selamlar,
Ticari bir işletmede en azından maillere geri dönüş yapabilecek bir çalışan olması gerektiğine inanmaktayım. Elbette aynı gün veya hemen geri dönüş yapmaları gerekmiyor. Hem insanlık hali hemde haliyle bir iş yeri olduğu için yoğunluk olması mümkün ama bu tarz konularda ben telefonda derdimi nasıl veya ne şekilde anlatabilir ki? Konu sonuç olarak görsele dayalı temeller içermekte. Zaten bu yüzden aramak yerine mail atmayı tercih etmiyor muyuz? Görsel olarak ne istediğimizi örnekli bir şekilde anlatmamız mümkün olurken konuşma ile görsel temaları izahat etmek hem daha fazla zamana hemde yetersiz bilgiye tekabül edecektir diye düşünmekteyim. İşçilik kalitelerini veya işletme sistemlerini bilemiyorum ve gerçekten buna en ufak bir lafım yok ama profesyonel olarak çalışmadıklarına kanaat getirdim. Benimde iş yerime fiyat/model bilgileri gibi gün içinde bir sürü mail gelmekte o zaman bende herkesi tek, tek arayarak dostum sen bana telefonda anlat talebin isteğin nedir diye sorayım.

Haliyle insanlar tek firmadan fiyat almadığı gibi karşılaştırmak için mail yolunu tercih etmekteler. Sonuç olarak kullanıcı hangi firmayı tercih edeceğine karar verdikten sonra zaten firma ile gerek telefon gerek mail veya giderek çalışacağını bildirecek, görüşeceklerdir. Yani benim bu konuda sinir olmuş olmamın nedeni çok açık bir şekilde araç bilgisi vermeme ve çok açık bir şekilde yapım süresi/maliyet gibi soruları yöneltmeme rağmen bunlara cevap alamamış olmam. Örnek veriyorum maile cevap verirken bana bu bilgileri verdikten sonra numarasını maile eklese tamam ama hiç bir bilgi vermeden numara yollaması kişisel bakış açıma uygun düşmemektedir. En son araç yaptırmak istediğim zaman yaşadığım olumsuz durumlarında belki bunda etkisi olabilir ama yinede profesyonel açıdan müşterinin talebinin talep ettiği şekilde karşılanmasını uygun görmekteyim. Fikir verme konusu hakkında da evet ülkemizde bunuda servislerde ve benzeri yerlerde hatta bir çok alanda yaşıyoruz lakin biz araç sahipleri araçları hayal ettiğimiz şekilde yaptırmak istiyoruz. En azından benim için durum bu şekilde. Bir kapı kolu bir düğme yeri değişse inanılmaz rahatsız olur kabul etmem mesela, çünkü ben onu orada istemedim sonuç olarak. Yapamayacaksa yapamayacağım diyecek bende ona göre bilerek farklı firmalara yöneleceğim. Daha önce basit bir çeki demiri taktıracağım diye İstanbul Ataşehir gayet bilindik bir firma ile görüşüp işimi gücümü bırakıp aracımı oraya götürdüğüm zaman gayet rahat bir şekilde firma sahibi şuan elimizde yok aracı şimdi yollayacağım Maslakta ki dükkandan alıp getirecek sonra takacağız ama iş yerini 17:00 gibi kapıyoruz bu gün yetişmez siz aracını bırakın yarın öğlen alırsınız demişliği var. 46.000 TL parça tutarına toplam 70.000 TL fatura çıkartarak 24.000 TL işçilik ücreti talep etmişlikleri var vs... Yani o kadar çok yaşadıktan sonra artık net bir şekilde profesyonellik aradığım gibi mümkünse pek insanlar ile uğraşmadan bilgi almayı tercih etmekteyim. Telefonda çok alakasız şeyler duyuyorum özellikle büyük markalar talep ettiğim ürünleri değil ellerindeki ürünü yağlayıp ballayıp satmanın peşinde. Ben çok ayrı bir tampon istiyorum çünkü görsellik ayrı zevk sonuç olarak o bana şu daha iyi diyor. Yahu ben zaten almadan emin ol araştırmışımdır bu aracı şansa almadım talep ettiğim ürün bana yılbaşından çıkmadı araştırdım baktım beğendim bunu istiyorum yani.

Şunu bile telefonda anlatmak ayrı dert oluyor inanın ki bu yüzden ben mail atıyorum diyorum ki araç bu üstüne takılacak parça bu sizden istediğim şu bana bu aracı kaç günde teslim edersiniz bu işlemlerin maliyeti nedir? Gerçekten basit sorular değil mi? Sorsam ki ben İstanbuldan çıkıp Asia turu atacağım en ideal rota nedir bu rotada karşıma nerede ne sorunlar çıkar vs tamam arasın anlatsın başım üstüne ama iki basit soru kısa cevaplı yani.

Çok uzattım biliyorum ama yazarken sinirim geçiyor.
Bu yazıyı okuyacak firma sahiplerine önerim; Müşteriyi dinleyin ona sabit öğrendiğiniz lafları öyle böyle satmanın peşinde olmayın lütfen. Müşteri olarak bizimde bir aklımız bir fikrimiz ve bir zevkimiz var.