Eksoz Katalizörü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan usas Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 40
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,404
Ynt: Eksoz Katalizörü

orta susturucu, yani katalizor olmadıgı icin omru kıslacak parca ne civardır orjianlde?
 

Etiketler
Ynt: Eksoz Katalizörü

uğur arkadaş.çok kafa yorma.
arka susturucununda zamanı geldiğinde komple bir eksoz yaptırırsın.(orjinali değil)200-400 arası malolur.
 

Ynt: Eksoz Katalizörü

Yansanayi katalizör al, sensörleri yenisine iyi bir ustaya takdır(delme,kaynak,test sonrası) kullan, fazla sıkıntı olmaz, egzos bölgesi çok hararete maruz kalmasın risk yaratır, yakıtta artıyor çekiş artınca, ayrıca katalizör motoru kasarken emisyon düşüyor, egr varsa onu destekliyor, egzos muayene rahat oluyor, bunlarda ince teknik konular :smiley: çok fonksiyonlu bir alet yanü :smiley: slmss..
 

Ynt: Eksoz Katalizörü

Egr valfim var,yakıtım normal,motor çekişim arttı,katalizörlü ekzost muayene değerlerim,katalizörsüz halinden daha yüksek ve rahatca geçtim.Demek benim aracım istisna siz benim söylediklerime bakmayın burada işin uzmanları var nede olsa,onların dedikleri doğrudur muhakkak.
 

Ynt: Eksoz Katalizörü

Yok tanrı beni sınıyor :smiley:

emisyon ısıgı yanmaya basladı, ve gecmiyor. opresyondan 2 gun sonra yanmaya baslaması garip geldi. o ısık yanında cruise control da calısmamaya basladı. :smiley: yap yap bitmiyor.
 



Ynt: Eksoz Katalizörü

usas' Alıntı:
Yok tanrı beni sınıyor :smiley:

emisyon ısıgı yanmaya basladı, ve gecmiyor. opresyondan 2 gun sonra yanmaya baslaması garip geldi. o ısık yanında cruise control da calısmamaya basladı. :smiley: yap yap bitmiyor.

yanması çok doğal çünkü ikinci sensör ilk sensörle tamamen aynı verileri okumaya başladı. katalitik konvertörü söktürmekle iş açmış oldunuz başınza. onu söndürmenin 4 yolu var. 1.si ve bence en sağlıksızı elektronik bir devre satın alıp ebay üzerinden, onu ikinci oksijen sensörünün sinyal kablolarına bağlamak. 2. panelin arkasından motor ışığını sökmek :smiley: 3. yeni bir katalitik konvertör almak, 4. ise ikinci sensörü 3-4 cm kadar yuvasından dışarı alabilecek bir adaptör parça yaptırmak. bu şekilde sistemi aldatırsınız. benim arabam bu şekilde çalışıyor çünkü eski sahibi performans artsın diye katalitik konvertörü sökmek hatasına bulunmuş nasıl artacaksa otomatik 2.0 arabada. tabiki sonuç yanan ışık, alt devirde tork kaybı olmuş. ben napayım 5000 devirde çok güzel kaçıyorsa... bunu yapmamın sebebi aslında katalitik konvertöre birsürü para vermektende LPG takarım diye düşünmek olmuştu sonuçta çok daha temiz doğası gereği. ancak daha sonradan ne zamanım olmadı bunu yapmaya.

bende önce olmayan ikinci sensörsüz katalitik konvertör yerine susturucu aldım taktım. alt devirler geri geldi. daha sonra ilk katalitik konvertörden sonraki ikinci sensörü dediğim parça ile 4 cm kadar dışarı aldım. ustaya sorsanız yeni katalitik lazım asla adam olmaz bu vs... tornacıya verdiğim 20 lira helali hoş olsun. kendim taktım tekrardan yerine. o günden bu güne ışık yanmadı. obd2 tarayıcım var kontrol ettiğimde hiçbir sorun görünmüyor. konvertörün çıkması 300 lira civarı, yenisi 2600 lira, yan sanayisi 700 lira idi.

ışık yanarken gezmenizin etkisi neredeyse hiç olmaz, çünkü o hata katalitik konvertörün iş yapmadığını belli ediyor, karışım ayarını ilk sensör verisinden yararlanarak yapıyor araç. ancak, işletim sistemi o şekilde programlandıysa, yaktı karışımını çok ufak miktarda olsada zengin karışıma çevirip egzos çıkış ısısını düşürmeye çalışıyor ve katalitik konvertörünün fakir karışım nedeniyle ısınan egzosta erimesini önlemeye çalışıyor olabilir buda mir miktar tüketim artışına sebep olabilir. benim arabamda olmamıştı mesela.

3 4 ay sonra ilk sensörüm bozuldu ömrünü doldurmuş, motor ısındıktan sonra leş gibi yakıt kokusu, tüketimde farkedilir artış, ve rölantide bozukluk ve istop problemi vardı. onuda kendim bosch universal tip oksijen sensörü ile değiştirerek hallettim. resmen ölçüm yapan uç kısmı kırılmıştı eskisinin. 140 liraya almıştım sensörü.
 

Ynt: Eksoz Katalizörü

merhaba
bilgiler icin tesekkurler.

ben aracı aldıgımda boyle aracta bir yıgıntılık bir peltelik ve dusuk devirlerde yani 1500 devirde mesela gaza basınca bir ufleme sesi gibi bir ses vardı. aynı zamanda da cekisini begenmiyordum, asagı yukarı iyi bir sahin kadar gidiyordu. bisi var dedikce ustalar yok dedi. sonrasında yine dinlettim, orta susturucudan olabilri diyip eksozcuya goturduk, eksozcu katalizor gitmis dedi. anlatılan su katalizor yeterli gecisi yapamıyor o sebeple eksozdan cıkaramadıgını hemen katalizorun on kısmındaki baglantı yerinden dısarı veriyor, hatta soylenenene gore oralar gaz dan siyah olmus.
simdi soru 1-
madem cif sensor var, madem katalizorum gitmis, aracıma cok yaktırıyor ve az goturuyor. neden bu ısık yanmıyor?

yazınızdan anladıgım kadarı ile, katalizoru cıkarmanın hic bir zararı yok dan cok, yakıt karısımı burdan olculen degerlere gore yapıldıgı icin, dusuk devirde hızlanması azalabilir ve yakıt karısımı kararsız oldugu icin tuketim artabilir. dogrumu anladım acaba?
 

Ynt: Eksoz Katalizörü

tamamen açık olmadığı sürece egzos borusundan geçen gazı ölçebiliyordu demekki ikinci sensör.
şimdi birşeyi karıştırmamak lazım. ilk sensör karışım ayarı yapar, ikinci sensör karışım ayarına göre katalitik konvertörün işini yapıp yapmadığını ölçer. ilk sensörde voltaj değişimi hızlı olurken katalitik konvertör varsa ikinci sensör daha yavaş voltaj değişimi gösterir. çünkü katalitik konvertör gazı katalizliyor ve oksijen miktarının değişmesini sağlıyordur. bu şekilde eğer spesifikasyonlar içindeyse katalitik var, değilse katalitik konvertör yok yorumunu yapar. genel olarak 3 ayrı seferde aynı sorunu görürse ışığı yakar ve bozulmakta olan katalitik konvertör yada oksijen sensörü konusunda uyarır.

ilk sensör bozulursa o zaman karışım hatalı olur çeşitli problemler ortaya çıkar. benim bahsettiğim senaryado ikinci sensör ilk sensörle aynı veriyi okuyor yada hiçbirşey okumuyorsa yada spesifşkasyon dışındaysa sistem katalitik konvertörü korumak amacıyla karışımı bir miktar zenginleştirip motor çıkış ısısını düşümeye çalışıyor olabilir. amaç aşırı ısınan konvertörü korumaktır. bunu çekişte düşüklük olarak değil ama tüketim fazlalığı olarak görürsünüz. ilk sensör bozuksa herşey rezalet çalışır. rölanti bozulur, gaz yemez araç ve leş gibi yakıt kokar dışarısı. tüketimde sanki devamlı soğuk motorla dolaşırmışsınız gibi fazla olur.

kısaca ışık performansla ilgili bir nedenden ötürü yanmaz. isterseniz tıkanmış egzos yüüznden %20 performansla çalışıyor olsun motor eğer sensörler spesifiyasyonlar içinde ölçüyorsa araç için sorun yoktur.
 

Ynt: Eksoz Katalizörü

yapılan islemi bildigimiz icin, ikinci sensorun ilki ile aynı veriyi okumasından dolayı, belki fazla ısınan katalizor kısmından dolayı ısık yandıgını anlasılıyor. ısık yandı denip servisi gidilecegi icin gereksiz belki ama benim gibiler icinde emisyon ısıgı yanında 1-2 diye bir ibare olsa ne guzel olur mus...

su an bana ne oneririsiniz? sizin gibi ikinci sensoru az biraz dısarı uzatmak mı , yada?

tesekkurler.
 

Ynt: Eksoz Katalizörü

eğer katalitik konvertör almayacaksanız, benim yaptığım gibi yapmanız lazım. başka türlü söndüremezsiniz. benim yaptığım zaten catback denen egzos uygulamasınd a tuningcilerin başvurduğu bir yöntemdir. çok önemli değil derseniz gösterge panelinin arkasından ışığını sökün olsun bitsin tabi yakıt tüketimi fazla değilse.

yapımı kolay. kısa ama kalın bir boruyu, bir ucu oksijen sensörünü tutacak diğer ucu orijinal yuvaya girecek şekilde tornacıya hazırlatacaksınız, oksijen sensörünü birlikte sıkacaksınız. ışık resetlenecek ve deneme yapılacak. ben ilk seferde tutturmuştum. normalde oksijen sensörlerine iki adet votlmetre bağlayarak görebilirsiniz. yada obd scanneri aracılığı ile voltajları pc den okuyacaksınız. ilk seçenek kolay. ama kabloları kısa devre ettirmeyin ecu yu bozarsınız. gri ve siyah olanlardan okunur voltaj. beyaz olan kablolar ısıtma devresidir. yok ben pis iş yapamam, yada acemiyim derseniz ben elimdeki bir fazla scanneri satıyorum bilginize :smiley: laptoptan kendiniz görürsünüz ve ışığı söndürürsünüz gerektiğinde.
 



Ynt: Eksoz Katalizörü

merhabalar herkese
cosku bey

son durum su, katalizor taktırmak yada susturucu taktırıp ek olarak sizin dediginiz gibi sensoru dısarı almak fikirleri arasındaydım. son tabloyu aktarıp danısayım dedim.

yukarı devirlerde aracın daha hızlı gittigini bende hissettim. ancak motor sesinin arkasında kalan dinlediginizde duyabildiginiz bir zırıltı var eksozdan. bu ufleme zırıltı arası ses ozellikle daha motor sesinin one cıkmadıgı dusuk devirlerde daha belli, mesela hafif yukarı rampa arac 2. viteste ve 1500 devirde bastıgınızda gazı yiyene devir 1800-2000 lere gelen kadar bir kacak bir ufleme varmıs gibi bir ses.

asıl sorum su olacak ; aracın motorunun birazda ters basınc kurula ile calıstıgı, katalizorun yerinde olmaması nedeni ile normal kullanımım olan 1500-2500 devir aralıgında motorda ivmelenme ve tork dusuklugu yasayacagımı, aynı zamanda bununla ilgili olarak bu devirlerde de yakıt tuketimin artabilecegi gib bir tez var. ( karısımı ilk sensor hazırladıgı icin sorun olma demistiniz ama dah az cektigi icin daha cok gaza basmanız seklinde bir etki yakıt artabilir diye dusundum ) eski ustalara sordum yok olur mu diyorlar, yenilere soyluyorum olur diyorlar. nedir bu isin aslı. eger gercekten 1500-2500 aralıgında yakıtta artıs, tork da ve cekiste dusus omayacakca alev kesici takıp bu sesi kesip binecegim. altarnatifler asagıda yardımcı olursanız sevinirm.

usta diyor ki ;
1- alev kesici takarsak bu ses yarıya iner dikkatini cekmez. sanırım 150 TL gibi bir maliyeti olacak, ki dediginiz sensoru dısarı aldırma isi ile bir 75 daha oynar sanırm.
2- kaltisi iyi bir katalizor takarsak, 900 TL usta takarız ısık soner diyor iscilik ayarlara bana ait diyor.
3- cıkma ama durumu iyi seni yıllarca goturecek bir katalizor takarsak 500 TL bunda da ısık soner diyorlar.
 

Ynt: Eksoz Katalizörü

çıkma konvertör takılabilir. yeterki çıkma konvertörün için tıkalı ve parçalanmış olmasın. bir tarafından baktığınızda içinde kare profilli minicik tüpler göreceksiniz. onlar yüzey genişlesin diye o şekilde yapılmıştır. ancak gaz akışını sınırlarlar. konvertörü sökünce gaz akışı artar alt devir torku düşer üst devir çekişi artar çünkü gaz kolay dışarı atılır. dediğiniz gibi alt devir lazım olduğunda daha çok gaza basmak zorunda kalırsınızki araç yürüsün. ben olsam çıkma konvertör takardım eğer LPG kullanmıyorsanız. LPG varsa benim yaptığım gibi bir susuturucu ve sensörün dışarı alınması işini yapın. LPG zaten kat kat temiz bir yakıt. evde çay demleyebildiğimizi düşünecek olursanız özellikle.
 

Ynt: Eksoz Katalizörü

birde zırıltı dediğiniz şey egzos manifolt contasında oluyor olabilir. sadece belli bir devirde, o sert conta bozulmaya başladığı için gaz kaçağı yapıyor ve rezonans yaptırıyordur .sizde sadece belli bir devir aralığındayken o sesi duyarsınız çünkü diğer devirlerde zaten yapmaz. eski arabamda vardı. catalitik konvertörleri kontrol ettirmek için söktürmüştüm takarken conta bozulmuş, 1700 devire gelince cızzrrrrrrrrrrrrrrrrrr diye bir ses yapıyordu. sonra kurum topladıkça ses kesildi. delik tıkanmış olmalı. eğer aşırı gaz kaçırırsa yine emisyon hatası verir motor çünkü aldığından farklı hacimde gaz, sensör üzerinden geçer.
 

Ynt: Eksoz Katalizörü

merabalar ben bir egzoztcu olarak her yere aracınızı derim bu konuda güvenilir vede emin olduğunuz yere baktırtın katalitik konvöktör arızalısı ise şu gibi belirtiler verir
1 araç rolantide bile çalışsa zırıltı yapar
2 araç çekiçten düşer tıkalı olduğu zaman (bu sorun diğer orta arka egzoztlarda tıkalı olursa yapma girkleri vardır)
3kesinlikle çıkma taktırmayın yaramaz neden diyecekseniz randuman vermiyor
 

Ynt: Eksoz Katalizörü

Öncelikle herkese merhaba ;

Biraz geç olacak ama bende birkaç kelam edeyim belki dostlara faydam dokunur :smiley:

Birincisi katalizör sensör ışığının yanmasının sebebi katalizörün tıkanmış olma ihtimali yada sensörün ucunun tıkanması yada sensörün sarsıntıdan dolayı arızalanmış olma ihtimalleri var .

İkincisi egzosttan gelen üfleme sesi egzost bağlantı flanşlarının herhangi birinin açılmış olması yada katalizörün bağlı olduğu flanşların açılması ihtimali var hatta civata kesmesi bile muhtemel sorunlar arasında olabilir.

Üçüncüsü Tıkalı katalizörler için bazı firmalar egzostta , katalizörden hemen önce yakıt püskürten bir enjektör denemesi yapıyorlar amacı ise tıkalı olan katalizörün yakıt ve sıcak gaz ile kurumunun çözülmesini sağlamak . Bunu belirtmemin sebebi ise ilk önce fazla masrafa girmeden katalizörün sensörlerinden herhangi birinin fazla değer gösterdiğinde egzostu söküp yakıtla temizlemek diye düşünüyorum . taktir sizin :smiley:

Dördüncüsü ise egzostta kaçak yada dışarı üflemeler varsa düşünülecek ilk sorun egzost borusunu tutan plastik kulakları kontrol etmektir.Çünkü onlardan herhangi birinin kopması egzost borusnun sarsıntısını arttıracaktır. Bu sarsıntı egsozt borusu üzerinden olan sensörlere zarar verebilir ve katalizörün içerde çatlaması ve kırılmasına yol açabilir .

Ve son olarak katalizör söktürmek yada kırdırmak pekte uygun görülen bir işlem değildir çünkü bir çok sebebi var . Bunların en başında doğaya verdiğimiz zararı 1/3 oranında arttırmak geliyor. Diğer bir sorun ise egsozt back pressure (karşı basınç) azalıyor motorumuzun yanma oranı dahada artıyor buda yakıttan ve motoun ömründen zararda olduumuzu göstermektedir !

Daha yazmak isterdim ama parmak uçlarım uyuşmaya başladı :smiley:

Umarım faydam dokunur
 



Ynt: Eksoz Katalizörü


merhabalar
sanayide iyice bir ustaya goturdum ve gereken ne ise yapmasini istedim. Yansanayi yada temiz cikma kat takarak tum flans ve baglanti yerlerininkontrolunu yapacak. Umarim sorun cozulur. Yalniz kat siz araci kullandigim bu surec yakit %5 arti ve tork dustu. Gaz verincede cikan tirilti ayri bir sinir etti. Bakalim


Selamlar
ugur
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,821
Mesajlar
1,523,913
Kayıtlı Üye Sayımız
166,617
Kaydolan Son Üyemiz
rkayapınar

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst