Eko Karavan Yola Çıkıyor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan gezmen Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,253

gezmen

Karavan Yönetim
Mesajlar
4,757
Tepkime Puanı
78
Yer
Akhisar
Eko Karavan Yola Çıkıyor


Haber: Cumhuriyet Dergi / Sinem DÖNMEZ

08.08.2010

Eko Karavan Yola Çıkıyor Birleşmiş Milletler'e bağlı çalışan Uluslararası Hidrojen Enerji Teknolojileri Merkezi (ICHET), eko-karavan projesiyle hidrojenin avantajlarını anlatmayı hedefliyor. Proje kapsamında merkezi ekipten bir mühendis, hidrojen enerjisiyle çalışan bir karavanla Türkiye'de 10 ili gezecek.

[attachment=1]

Birleşmiş Milletler Sınai Kalkınma Teşkilatı’nın bir projesi olan Uluslararası Hidrojen Enerji Teknolojileri Merkezi (ICHET), uygulanabilir hidrojen teknolojilerini desteklemeyi ve teşvik etmeyi amaçlayan bir kuruluş. ICHET, eko-karavan projesiyle, hidrojen kullanımını hem halka hem de yönetim kadrolarına tanıtmayı, anlatmayı ve alıştırmayı hedefliyor. Bunun için Türkiye'de 10 ili gezecek bir eko-karavan yaratıldı. Ekipten mühendis Gönenç Usta, bir buçuk ay boyunca tüm enerji ihtiyaçları hidrojenle sağlanan bir karavanda yaşayacak. Biz de Usta, proje baş mühendisi Mehmed Eroğlu ve proje mühendisi Barış Açıkgöz’le hidrojen enerjisi üretim ve kullanımı üzerine konuştuk.

[attachment=2]
Soldan sağa: Barış Açıkgöz, Mehmed Eroğlu ve Gönenç Usta.

30 Eylül’de başlayacak Eko Karavan projesiyle Gönenç Usta, bir buçuk ay boyunca İstanbul, Bursa, İzmir, Muğla, Antalya, Adana, Kayseri, Konya, Ankara ve Eskişehir'i gezecek. Karavanda yaşayacak olan Usta'nın yemek yaparken kullanacağı ocak da, klima da, buzdolabı da hidrojenle çalışacak. Hidrojen ise rüzgâr ve güneşten elde edilecek. Hedef basit: “Geleceğin enerjisi olarak bilinen hidrojeni halka ve yerel yönetimlere tanıtmak ve anlatmak. Hiçbir şebekeye gerek duymaksızın, Türkiye'de bolca bulunan güneş ve rüzgarla elektrik üretilebileceğini, üstelik bu elektriğin çevreye zarar vermeden elde edileceğini anlatabilmek”. Usta anlatıyor: “Elektrik ve doğalgazdan bağımsızlığın iyi bir şey olduğunu anlatacağız. Karavanla da bu kanıtlanacak. Güneşin olmadığı yerde rüzgâr çok. İkisi yoksa bile, dört gün boyunca yetebilecek elektrik depoluyor karavandaki sistem. Topluma enerjinin çeşitliliğini anlatmak, doğal kaynaklarımızın kullanma oranını arttırmak, toplumu hidrojen enerjisine alıştırmak biraz da hedefimiz.”

Hidrojen enerjisi üretmenin çeşitli yolları var. Bu yöntemlerin başında suyun direkt elektrolizi geliyor. Elektroliz için elektrik gereksinimi de fosil yakıtlardan, hidroelektrik kaynaktan, nükleer güçten, jeotermal enerjiden, güneş, rüzgar ve deniz dalga enerjilerinden elde edilebiliyor. Proje baş mühendisi Mehmed Eroğlu, kendilerinin de önerdiği ve kullandığı yöntemin elektroliz olduğunu söylüyor. Elektroliz, ilkokulda hepimizin gördüğü suyun hidrojen ve oksijenine ayrılması yöntemi. Hidrojen gazını ve oksijen gazını alıp elektrokimysal yöntemlerle elektriğe çeviriyor, bunun atığı ise sadece su buharı. Bu yüzden de hidrojen temiz enerji statüsünde. Üstelik atığı buhar olduğu çin tekrar suya da dönüşebiliyor.

Eko-karavanda amaç rüzgâr ve güneşi kullanarak temiz hidrojen üretmek ve kullanmak. Araçta bulunan hidrojen tüpü sayesinde de elde edilen enerjiyi depolamak mümkün. Bu sistem uzun vadede başka planların da habercisi. Eroğlu, “İleride bu aracın varyasyonlarını da yapacağız. Örneğin bir afet koordinasyon merkezi, ambulans, eğitim evi, kırsal bölgelerde halk sağlığı için mobil klinik gibi alanlarda kullanılmasını sağlayacağız” diyor. Afet gibi durumlarda elektrik kesildiğinde şebekeden bağımsız bir sistem hayat kurtarıcı olabilir. Karavanda da bir evin 4-5 günlük ihtiyacı kadar elektrik depolanabiliyor. Bu da yaklaşık 25 kw/s demek.

MALİYET DÜŞECEK

İlk aşamada pahalı ancak uzun vadede çevre için faydalı bir enerji hidrojen. İlk başta güneş panelleri de çok pahalı olmasına karşın artık fiyatları giderek makulleşiyor. Eroğlu da, Açıkgöz de hidrojende bunu beklediklerini dile getiriyorlar. Proje mühendisi Barış Açıkgöz, “Hidrojenin üretim maliyeti düşünce her yerde hidrojen üretilebilir. Şu an elektrolizle üretiliyor. Kullandığınız elektrik pahalı olduğundan maliyeti de pahalı. Karavanda enerji bedavaya geliyor. Hidrojeni de bedavaya üretiyoruz” diyor. “Hidrojen, her alanda kullanılabilir, elektrik bu sonuçta. Uzay araçlarının elektrik üretimi hidrojenle sağlanıyor. Sadece yaygın değil” diyor Usta. Neden mi? Yanıt Usta’dan: “Hem politik hem ekonomik. Sistemler butik, elle yapılıyor. Talep çok olmadığı için fiyat da yükseliyor. Yaygınlaştığında maliyeti de azalacak.”

*********************************************************************************************
Alıntı:
http://www.yapitr.com/Haberler/eko-karavan-yola-cikiyor_81775.html

Cavid Sezen

81775_ekokaravan.jpg


81775_ekokaravan_ekip.jpg
 

Etiketler
Ynt: Eko Karavan Yola Çıkıyor

Hidrojenden elektrik , elektrikten hidrojen ve su üretimi ; muhteşem bir döngü. Maliyet hakkında bir bilgi varmı acaba ? Bu güzel haberi bizimle paylaştığınız için teşekkürler . :smiley:
 

Ynt: Eko Karavan Yola Çıkıyor

Saly e gittiğimde görmüştüm bu aracı ama araç burada gözüken araç değil benim gördüğüm yeni model iveco idi.
İlgimi yanlızca bu çektiği için aşşağıda ki fotoları çektim.
[attachment=1][attachment=2]

IMG_0244.jpg


IMG_0243.jpg
 

Ynt: Eko Karavan Yola Çıkıyor

Hidrojen demişken birkaç yazı paylaşmak istiyorum...


Bor, hidrojen ekonomisinin yıldızı...
Türkiye Dünyadaki bor madenlerinin %72 sine sahiptir.


Bor Madeni, Hidrojen ekonomisinin kilit minerali olacak. Prof. Dr. Ersan Kalafatoğlu, borun hidrojene geçişte en büyük engel olan ‘taşınma’ problemine çözüm getirdiğini vurguladı.


Türkiye’nin petrolü bor olsa da...

Fakir maden yataklarının fakir bekçisi Türkiye’nin bütün dünyanın kabul ettiği bor zenginliğinden bugüne kadar tam olarak yararlanamamasının en büyük sebebi bu madeni yüksek fiyattan satamaması ve yerli sanayide bor kullanımına yönelik çalışmalarının olmaması.

Türkiye’nin dünyada en büyük bor üreticisi ülke olması ve gelişmiş ülkelerdeki yüzlerce sanayi sektöründe bor kullanılmak zorunda olunmasının pek de önemi yok. Çünkü Türkiye, borun tonunu 200—300 dolar arasında değişen fiyatlarla satıyor ve dünyanın en büyük bor üreticisi Türkiye üretiminin yüzde 98’ini ihraç ettiği bu madenden geçtiğimiz yıl sadece 46 trilyon liralık gelir elde etti.

Türkiye’nin boru niçin ucuz sattığının hiçbir somut açıklaması yapılamıyor. Çünkü arz—talep dengesi düşünüldüğünde, Türkiye en büyük bor üreticisi ve satıcısı konumunda. Boru talep eden sanayi ülkelerinde Amerika’nın dışında bor minerallerine sahip ülke yok.

Türkiye’nin sattığı borun kalite oranı hakkında uluslararası denetim şirketleri dünya sanayi çevrelerine sürekli olumlu raporlar veriyor. Bor üretimi Türkiye’nin yarısı kadar olan Amerika’nın üretimini kendi sanayiinde kullanması ve Avrupa ülkelerine olan uzaklığı Türkiye’nin diğer avantajları arasında.

Bor bizim, fiyat inisiyatifi onların

İhraç ağırlıklı bu ürünün fiyatları Türkiye’de Bakanlar Kurulu tarafından belirleniyor. Bor minerallerini hakkettiği fiyatlardan satmak girişimi ise şimdiye kadar pek denenmemiş. Alıcı ülkelerin, Türkiye’nin bor kozuna karşılık diğer sektörlerde Türkiye’ye kısıtlama getirip, baskı uygulamasından korkuluyor. Bu korku da Türkiye’yi başta Avrupa ülkeleri olmak üzere dünyanın tüm sanayi ülkelerine fason bor üreten bir ülke konumuna itiyor. Bu şekilde yapılan ihracatın getirdiği yıllık 46 trilyonluk kazanç büyük başarı diye sunulurken; sanayi ülkeleri bor sayesinde ürünlerindeki kaliteyi artırıp, maliyetlerini ucuzlatıyorlar. Bütün Makale için: http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=19736&start=30
 

Ynt: Eko Karavan Yola Çıkıyor

İmalat bitiş tarihi:
24 Eylül 2010

Proje lansman toplantısı :
Baltaliman veya Galatasaray Üniversitesi
27 Eylül Pazartesi - 30 Eylül Cuma tarihleri arasında
Kahvaltılı basın toplantısı saat 10:30

Sergileme:

Yeşil Tesisler Konferansı, Swissotel İstanbul, 05 Ekim Salı
MÜSİAD Açılış Toplantısı, Sütlüce Kongre ve Kültür Merkezi, 06 Ekim Çarşamba
MÜSİAD Fuarı, CNR Kongre ve Fuar Merkezi, 07 Ekim Perşembe - 08 Ekim Cuma

İl ziyaretleri:

İstanbul
30 Eylül – 10 Ekim

Kocaeli
11 Ekim – 12 Ekim

Eskişehir
13 Ekim – 15 Ekim

Ankara
19 Ekim – 22 Ekim

Kayseri
23 Ekim – 26 Ekim

Adana
27 Ekim – 29 Ekim

Antalya
30 Ekim – 1 Kasım

Muğla
2 Kasım – 3 Kasım

İzmir
4 Kasım – 7 Kasım

Manisa
8 Kasım – 9 Kasım

Bursa
10 Kasım – 12 Kasım


Açılışa Davet Edilen Sayın Bakanlar:
Sayın Taner Yıldız, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı
Sayın Veysel Eroğlu, Çevre ve Orman Bakanı
Sayın Nihat Ergün, Sanayi ve Ticaret Bakanı
 




Ynt: Eko Karavan Yola Çıkıyor

Merhabalar,

öncelikle bu forumdaki ilk mesajım olacağı için herkese merhaba demek istiyorum, iş için google da araştırma yaparken rastladığım forumda inanılmaz faydalı bilgi ve fikirlere rastladım, bende birşeyler katabilirsem ne mutlu bana,

ekokaravanın izmir ziyaretinde meslektaşım gönenç beyle tanışma şansı yakaladım, karavanın maliyeti aklımda 100bin TL olarak kalmış, tam bir fantazi ürün ortaya çıkmış, ticari değerinin olmadığı zaten ortada ama teknolojik anlamda yapılabileceklerin daha da önemlisi ülkemizde yapılabileceklerin ispatı açısından çok hoş.

biraz daha detaylı incelediğimde hidrojen üretimi ve depolaması için ara basınçlandırıcı kullanmadıklarını öğrendim bu da elektroliz ünitesinden direk yüksek basınçlı çıkış anlamına geliyor ki sadece elektroliz ünitesi için bile onbin liranın üzerinde harcama yaptıklarını tahmin ediyorum, bunun yanı sıra tabii ki bir de yakıt pili kullanılmış ki, teknolojinin geldiği nokta ortada. Lisans da okurken tübitağın yaptığı hidrojenli araçlar yarışlarında ekibimle 2 birinciliğe sahip oalrak söyleyebilirim ki hidrojen güneş ve rüzgar üçlüsü insanlığın gelecekte varoluşunun tek anahtarı, güneş ve rüzgar günümüzde ticari değer kazandı ancak hidrojene biraz daha var.. karavana dönecek olursam, hidrojen sadece yakıt pili için değil aynı zamanda ocakta yakıt olarak kullanılıyor :smiley: sanırım dünyanın en pahalı yemekleri yapılıyor o ocakta :smiley: birde tabii inverter var, studer in xtender serisi inverter tercih edilmiş, ürün solar uygulamalarda kullanılan en üst teknolojiye sahiptir, yani toplam maliyete şaşmamak gerek,

Saygı ve sevgilerimle..
 

Ynt: Eko Karavan Yola Çıkıyor

Sayın "iscanthere";

İzmir'den konuya katılımınız ve katkınız için sağolun.
Teknolojik gelişmeler, diğer alanlara olduğu gibi karavancılığa da katkılar sağlıyor, sağlayacak da.
Sizin de enerji konusunda yetkin olduğunuzu anlıyorum; katkılarınız sürerse seviniriz.

Esen kalın.
Cavid Sezen
 

Ynt: Eko Karavan Yola Çıkıyor

Cavid Bey, açıkçası karavancılık doğrudan hobilerim arasında yer almasada gerek işim gereği gerekse "karavan" konseptine hergün daha fazla kayan ilgim gereği bir süredir zaten okuyucu olarak aranızdaydım, sizin gibi bir çok büyüğüm ile bilgilerimi paylaşıp, sizlerin tecrübelerinizden yararlanabileceğimi düşünüyorum, bu anlamda diğer konu başlıkları altında da tekrar görüşceğimizi umuyorum,

saygı ve sevgilerimle,
iskender kökey
 

Ynt: Eko Karavan Yola Çıkıyor

NTV Akşam haberlerinde gördüm bu karavanı. (11.01.2012)

http://video.ntvmsnbc.com/cevreci-karavan.html
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,691
Mesajlar
1,522,226
Kayıtlı Üye Sayımız
166,537
Kaydolan Son Üyemiz
emrecnblat

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst