Herkese Merhablar,
Bu ara ısı ve ses izolasyonuna kafayı taktığım için her türlü metodu deniyorum. Kendimce yeni bir şey keşfettim. (tabi ki de yeni değil
)
En çok patırtı ve ses Egzoz manifoldun' dan geliyor, bende söktüm ve cam yünü ile sardım sarmaladım, daha öncede forumda denemeleri paylaşmıştım.
Isı olayını bayağı indirgedik, lakin patırtı fena arttı. yanlış bir şeyler olduğunu düşündük, sorduk soruşturduk, kimileri silindir kapağını çatlatmışsın dedi, kimleri manifoldu çarptırmışsın (yamultmuşsun) dedi.
Korktuk, ama aramaya sormaya devam ettik ve sonunda oto sanayideki kıymetli bir ustamızın tavsiyesi üzerine baktık ki egzoz manifoldu silindir kapağındaki çıkışları ile tam öpmüyormuş.
Nedeni; lokal korozyonlanma (paslanma) pitting korozyonu (çukur paslanması).
Yüksek ısı değişimlerinin, karbon ve gazları ile buluştuğu yerlerde olur. Nedeni, aslında tam olarak (intercrystalline corrosion) tanecikler arası paslanmadır. Biraz kendi mesleğim ile ilgili olduğu için daha fazla detay vermek istedim, yararlı olacağını düşünüyorum. Genellikle dökme demir (cast iron) ve paslanmaz çelikte (stainless steel) "aslında paslanır ama neyse
" görülür.
Tedavisi; tornacıya giderek, hem Emme hem de Egzoz manifoldlarının ağızları 1000 de 3 ile 5 arası kardeş kardeş tornalanacak.
İnşallah düzelir. Gelişmelerden haberdar ederim.
Resimleri aşağıdaki gibi;
Selamlar Saygılar.
Murat.
Bu ara ısı ve ses izolasyonuna kafayı taktığım için her türlü metodu deniyorum. Kendimce yeni bir şey keşfettim. (tabi ki de yeni değil
En çok patırtı ve ses Egzoz manifoldun' dan geliyor, bende söktüm ve cam yünü ile sardım sarmaladım, daha öncede forumda denemeleri paylaşmıştım.
Isı olayını bayağı indirgedik, lakin patırtı fena arttı. yanlış bir şeyler olduğunu düşündük, sorduk soruşturduk, kimileri silindir kapağını çatlatmışsın dedi, kimleri manifoldu çarptırmışsın (yamultmuşsun) dedi.
Korktuk, ama aramaya sormaya devam ettik ve sonunda oto sanayideki kıymetli bir ustamızın tavsiyesi üzerine baktık ki egzoz manifoldu silindir kapağındaki çıkışları ile tam öpmüyormuş.
Nedeni; lokal korozyonlanma (paslanma) pitting korozyonu (çukur paslanması).
Yüksek ısı değişimlerinin, karbon ve gazları ile buluştuğu yerlerde olur. Nedeni, aslında tam olarak (intercrystalline corrosion) tanecikler arası paslanmadır. Biraz kendi mesleğim ile ilgili olduğu için daha fazla detay vermek istedim, yararlı olacağını düşünüyorum. Genellikle dökme demir (cast iron) ve paslanmaz çelikte (stainless steel) "aslında paslanır ama neyse
Tedavisi; tornacıya giderek, hem Emme hem de Egzoz manifoldlarının ağızları 1000 de 3 ile 5 arası kardeş kardeş tornalanacak.
İnşallah düzelir. Gelişmelerden haberdar ederim.
Resimleri aşağıdaki gibi;
Selamlar Saygılar.
Murat.