Eberspacher Ve 72 Amp. Standart Oto Aküsü...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan yugun Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 12
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,172

yugun

YÜCEL GÜNDÜZ
Mesajlar
25,077
Tepkime Puanı
5,710
Yer
Ankara
Web
www.yucelgunduz.com
Arkadaşlar ustam marş basmadan bir gece rahat ısınırsın hatta belki iki gece bile ısınırsın dedi. Ben vebastonun kapanma voltajını 10.8 e ayarladım ama tek akü kullanacağım için aklımda hep bir acaba sorusu var. Deneyimli arkadaşlardan vebasto ve elektrik tüketimi üzerine görüş ve düşüncelerini almak isterim. Vebastom Eberspacher D2 Airtronic. Aküm 72 Amper.
 

Etiketler
Arkadaşlar ustam marş basmadan bir gece rahat ısınırsın hatta belki iki gece bile ısınırsın dedi. Ben vebastonun kapanma voltajını 10.8 e ayarladım ama tek akü kullanacağım için aklımda hep bir acaba sorusu var. Deneyimli arkadaşlardan vebasto ve elektrik tüketimi üzerine görüş ve düşüncelerini almak isterim. Vebastom Eberspacher D2 Airtronic. Aküm 72 Amper.



Yücel Bey Eberspächer Airtronik D2 Elektrik tüketiminin Google tercümesi aşağıda. Başlangıç değerleri yüksek olsada, aracın içi ısındıktan sonra 50 mA gibi çok düşük bir elektrik tüketimi var. Burada aracın büyüklüğünü de dikkate almak lazım.

Kullandığınız akü aracın starter aküsüyse yanınızda bir akü takviye cihazı bulundurmanızda fayda var. Akü biterse ne yaparım diye bir endişeniz olmaz.



Elektrik tüketimi

Ölçümler Damedos, 2012:

Bekleme ("kapalı"): az mA / zor ölçülebilir

Başlatma aşaması (kontrol ünitesi, pompa, kızdırma bujisi, fan): maksimum 90 saniye için yaklaşık 9 A.

Isıtma aşaması - istenen dahili sıcaklığa henüz ulaşılamadı (kontrol ünitesi, pompa, fan): Fan seviyesine bağlı olarak 0,5 - 3A

Ara aşama - iç sıcaklığa ulaşıldı (kontrol ünitesi ve minimum hava sirkülasyon fonksiyonu): 50 mA



Stromverbrauch

Messungen Dámedos, 2012:

Standby ("ausgeschaltet"): wenige mA / kaum messbar

Startphase (Steuergerät, Pumpe, Glühstift, Ventillator): ca. 9 A während max 90 sec.

Heizphase — gewünschte Innentemperatur noch nicht erreicht (Steuergerät, Pumpe, Ventillator): 0.5 bis 3A je nach Gebläsestufe

Zwischenphase — Innentemperatur erreicht (Steuergerät und minimale Umluftfunktion): 50 mA

Eberspächer Airtronic D2 - public
 

Yücel Bey Eberspächer Airtronik D2 Elektrik tüketiminin Google tercümesi aşağıda. Başlangıç değerleri yüksek olsada, aracın içi ısındıktan sonra 50 mA gibi çok düşük bir elektrik tüketimi var. Burada aracın büyüklüğünü de dikkate almak lazım.

Kullandığınız akü aracın starter aküsüyse yanınızda bir akü takviye cihazı bulundurmanızda fayda var. Akü biterse ne yaparım diye bir endişeniz olmaz.



Elektrik tüketimi

Ölçümler Damedos, 2012:

Bekleme ("kapalı"): az mA / zor ölçülebilir

Başlatma aşaması (kontrol ünitesi, pompa, kızdırma bujisi, fan): maksimum 90 saniye için yaklaşık 9 A.

Isıtma aşaması - istenen dahili sıcaklığa henüz ulaşılamadı (kontrol ünitesi, pompa, fan): Fan seviyesine bağlı olarak 0,5 - 3A

Ara aşama - iç sıcaklığa ulaşıldı (kontrol ünitesi ve minimum hava sirkülasyon fonksiyonu): 50 mA



Stromverbrauch

Messungen Dámedos, 2012:

Standby ("ausgeschaltet"): wenige mA / kaum messbar

Startphase (Steuergerät, Pumpe, Glühstift, Ventillator): ca. 9 A während max 90 sec.

Heizphase — gewünschte Innentemperatur noch nicht erreicht (Steuergerät, Pumpe, Ventillator): 0.5 bis 3A je nach Gebläsestufe

Zwischenphase — Innentemperatur erreicht (Steuergerät und minimale Umluftfunktion): 50 mA

Eberspächer Airtronic D2 - public
Teşekkürler.
 







Yücel hocam en iyi taktik aracı kapatmadan önce, araç çalışırken ısıtıcıyı çalıştırmak, yani kamp yapmak istediğiniz yere on dakika kala çalıştırın hem aracın içi sıcak olduğu için fazla çalışmayacak hem de aküden kayıp olmayacak, gün içinde de ısıtıcıyı çalıştıracağınız zaman aracı çalıştırın beş dakika çalışsa yeterlidir ondan sonra korkmayın enerji yetecektir. Bu şekilde iki gün idare edersiniz. Tabi arkadaşların dediği gibi takviye kablonuz kaliteli olsun.
 

Yücel hocam en iyi taktik aracı kapatmadan önce, araç çalışırken ısıtıcıyı çalıştırmak, yani kamp yapmak istediğiniz yere on dakika kala çalıştırın hem aracın içi sıcak olduğu için fazla çalışmayacak hem de aküden kayıp olmayacak, gün içinde de ısıtıcıyı çalıştıracağınız zaman aracı çalıştırın beş dakika çalışsa yeterlidir ondan sonra korkmayın enerji yetecektir. Bu şekilde iki gün idare edersiniz. Tabi arkadaşların dediği gibi takviye kablonuz kaliteli olsun.
Güzel taktik. Bundan sonra ben de uygulayacağım. Aracın kaloriferiyle içersi ısınacak, vebastoya az iş düşecek. Çok iyi. Teşekkürler. Ancak ben genelde vebastoyu tüm gece açık tutuyorum.
 

Güzel taktik. Bundan sonra ben de uygulayacağım. Aracın kaloriferiyle içersi ısınacak, vebastoya az iş düşecek. Çok iyi. Teşekkürler. Ancak ben genelde vebastoyu tüm gece açık tutuyorum.


Yanlız burada atlamamız gereken bir durum var,
ısıtıcı ayarlandığı sıcaklığa gelince kendini kapatıp ısı düştüğü zaman ise tekrar çalışmaya başlar,
enerjiyide sömürdüğü zaman bu çalışmaya başladığı yani bujiyi kızdırmaya başladığı zamandır,
eğer doğru ısı ayarı yapılmaz ise gece iki kere veya daha fazla kendini kapatıp açabilir bu da beklenenden daha kısa zamanda enerjinin bitmesi demektir. Buji devreden çıktıktan sonra enerji tüketimi çok az, eğer sabaha kadar kendini açıp kapatmaz ise bu söylediklerim geçerlidir,
benim kullandığım cihazda manuel ve otomatik kullanım seçeneği mevcut, ben manuel de kullanarak dereceyi dış ortam sıcaklığına bağlı olarak en düşük devire ayarlıyorum, ben kapatana kadar o ayarda çalışıyor, çalıştığı zaman diliminde giriş çıkış yapmadığı içinde enerji tasarrufu oluyor.
 



Yanlız burada atlamamız gereken bir durum var,
ısıtıcı ayarlandığı sıcaklığa gelince kendini kapatıp ısı düştüğü zaman ise tekrar çalışmaya başlar,
enerjiyide sömürdüğü zaman bu çalışmaya başladığı yani bujiyi kızdırmaya başladığı zamandır,
eğer doğru ısı ayarı yapılmaz ise gece iki kere veya daha fazla kendini kapatıp açabilir bu da beklenenden daha kısa zamanda enerjinin bitmesi demektir. Buji devreden çıktıktan sonra enerji tüketimi çok az, eğer sabaha kadar kendini açıp kapatmaz ise bu söylediklerim geçerlidir,
benim kullandığım cihazda manuel ve otomatik kullanım seçeneği mevcut, ben manuel de kullanarak dereceyi dış ortam sıcaklığına bağlı olarak en düşük devire ayarlıyorum, ben kapatana kadar o ayarda çalışıyor, çalıştığı zaman diliminde giriş çıkış yapmadığı içinde enerji tasarrufu oluyor.
Bir çeşit inverterli klimalardaki duruma benziyormuş.
 

Karavanımdaki gazlı (Truma, model 1992) ısıtıcıyı dışarda hava 5° derecenin altında değilse hep düşük kademe de çalıştırırım. Aracın içindeki sıcaklığı da 15-16 dereceye göre ayarlarım. Isıtıcı düşük kademede çalışınca daha az gaz yakıyor ve fanda daha düşük devirde çalıştığı için dahaz az elektrik sarfediyor. Sabahları kalkmadan bir saat kadar öncede ısıtıcıyı yüksek kademeye alırım.

Bunları yazarken neden gazlı ısıtıcıların az elektrik sarfettiğinin bir nedeni aklıma geldi. Gazlı ısıtıcılarda gaz kendiliğinden ısıtıcıya geliyor, pompaya ihtiyaçları yok. 🙂
 

Karavanımdaki gazlı (Truma, model 1992) ısıtıcıyı dışarda hava 5° derecenin altında değilse hep düşük kademe de çalıştırırım. Aracın içindeki sıcaklığı da 15-16 dereceye göre ayarlarım. Isıtıcı düşük kademede çalışınca daha az gaz yakıyor ve fanda daha düşük devirde çalıştığı için dahaz az elektrik sarfediyor. Sabahları kalkmadan bir saat kadar öncede ısıtıcıyı yüksek kademeye alırım.

Bunları yazarken neden gazlı ısıtıcıların az elektrik sarfettiğinin bir nedeni aklıma geldi. Gazlı ısıtıcılarda gaz kendiliğinden ısıtıcıya geliyor, pompaya ihtiyaçları yok. 🙂
Fan için sadece elektrik kullanır
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,807
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst