Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)
turgut68' Alıntı:
.... (kadran 95 gösterince gerçek hız 91 oluyor, GPS ve karayolları hız ölçümü ile) .....
Depoyu fullemek pahalı ve zor bir yöntem, çünkü 900-1000 km boyunca sabit şartlarda gitmek neredeyse imkansız. Bir de tabancanın tık edip attığı nokta pompanın hızına ve hassasiyetine göre değişiyor, pek sağlıklı değil. İyi ölçüm için mazotu görene kadar doldurmak, ve bagajda bir bidon bulundurmak gerekir.
Onun yerine mesela lamba yandığında 10 litre alıp tekrar yanmasını bekliyorum. .....
Bence Duster ne çok tasarrruflu, ne de müsrif bir araç gibi duruyor. .....
yani sakin kullanmak epey irade gerektiriyor....
Son olarak da akaryakıt faktörüne değinmek istiyorum. Özellikle Opet'in motorini aracı fazla serileştiriyor, maksimum güç artıyor belki, ama tork eğrisi de değişiyor sanki. Aynı çekişi sağlamak için daha fazla devir gerektiriyor. Amaç ekonomik ve sakin kullanım ise PO motorini daha uygun.
Azizim, karşılaştırmaların için teşekkür ederim; hepsinin objektif olduğuna parmağımı basarım....
Önce sevgili Hassey'in 4x4 ile 4x2 arasındaki yakıt farkı konusunda verdiği bilgiye değinelim... Bunu 85 BG (ilk 4x2 ler) Duster kullanan bir dostumuzla uygulamalı olarak tespit ettik. Aynı yolu aynı şekilde gittik/geldik. Birkaç defa yaptık bu karşılaştırmayı. Fark net % 15 idi. Ayrıca forumda ilk başlarda uzun süreli, farklı kişilerin ölçümlerinin karşılaştırılmasıyla da % 15 civarı bir fark tespit ettik 4x4 ve 4x2 arasında. Hasey'in verdiği bilgi bu bilgi alışverişine dayanıyor.
Gelelim senden yaptığım alıntılara:
1) Kadrandaki hız ile GPS'nin farkı... Ben de aynı şekilde tespit etmiştim, ama herhalde benim aletlerde bi yanlışlık var diyordum. Demek ki km. göstergesi fazla ölçüyor ki, radar karşısında faydalı bir durum.
2)Depoyu dordurma/tık dediği yer sorunu... Tamamen katılırım. Pompanın tık demesi mazotun köpürmesiyle, pompanın püskürtme hızıyla vs. bağlantılı. Fakat onu da, uzun süreli ölçümlerle tespit ettik. Örneğin ben 100 km.de ş.içi 7 litre derken, defalarca yapılan ölçüm ve alınan miktar ve katedilen km.ye göre bunu söylüyorum. Haaa, bizim bide İspanyolumuz vardı; ona da sorduk, bu alet sizin oralarda ne yakıyor diye, o da aynı değerleri verdi.
3)Lamba yanmasını beklemek de pek sağlıklı olmuyor. Onu da denemiştim. Çünkü Duster'ların yakıt göstergeleri, ışık miktar ölçümü ve göstermesi pek sağlıklı değil. Örneğin, sürekli düz yolda gitsen, tamam, hep aynı düzeyde ışık yanacak. Fakat diyelim ki mazot azaldı ama düz yolda henüzm ışığı yakacak kadar düşmedi. O arada rampa veya inişe geldin, mazotun düzeyi değişti; o anda ışık yanabilir. Bilgisayar da bir kez mazot azaldı lamba yak komutunu aldıktan sonra, araç düzde bile olsa ışığı bir daha söndürmüyor. En sağlıklısı, dediğin gibi, mazotu görmek, yanına bidon almak... Ama bir de, uzun zamanların ortalaması.... Tabii bilgisayar ekranındaki değer değil, doğrudan cepten çıkan para/depoya giren mazot cinsinden.
4) Evet, Duster Stepway veya C3 gibi tasarruflu değil. Ama o cüsseye göre oldukça iyi. Müsrif olmadığı kesin. Fakat bunları genellikle düz yol koşullarına göre konuşuyoruz. Duster'ın asıl tasarrufluluğu, yani insanı üzmeyişi, zor yol koşullarında ortaya çıkıyor. Örneğin, ağır değil ama hafif, hafiften biraz ağır inişli çıkışlıyol koşullarında benzinli araç sahibini çok fazla üzer. Oysa aynı koşullarda Duster aşırı bir fark sergilemiyor. Mazotun benzine göre kalın olması, yakıtın daha güçlü oluşu, aracın tork değeri vs vs. gibi koşullar....
5) Doğrusu senin tespitini okuyana kadar "niye hızlı gitme arzusu duyuyorum" diyordum... ;D Aslında çok tedbirli ve hız sınırlarına uygun araç kullanan biriyken, şimdi etrafta radar polis yoksa derhal limitleri yükselten hız düşkünü sürücülerden oldum. Çok doğru, "yavaş gitmek irade istiyor..."
Beni yolda çıkaranlar aslında diğer araç sürücüleri oldu. Beni gören herkes burun gösterip yerli yersiz sollamaya çalışmaktaydı. Kimi "dacia'nın da arkasından gidilir mi" düşüncesiyle, kimi de "bi cip sollayalaım" arzusuyla. Ben de kızdım, şimdi kimseye yol vermiyorum. yani veriyorum da, buyursun, geçebilirse geçsin....
Son zamanlarda da bayan sürücüler baş düşmanım... Ama onlardan tırsıyor ve kaçıyorum. Bazen hızla geride bırakarak, bazen "geç amazonum geç" diyerekten. İyice istikrarsızlaştırdılar sürüş stilimi vesselam. ;D
her neyse, işin şakası, şu 5. vites meselesi hızı tahrik ve teşvik ediyor. Rampada 5 e düşüyorsun, doğru. 6. vites hız vitesi... Ama hemen 5 te toparlaması, 5. vitesin hız ve güç vitesi olması, uygun devirde hemen 6 ya tekrar çıkabilmek, bu arada diğer araçların güç/hız kaybetmeleri vs. İşte hızlı sürmeye zorlayan koşullar.
6) Daha önceleri, Shell ve Total'e göre, OPET yakıtı ile daha az km. yaptığımı belirtmiş ve "acaba bizim benzin istasyonunda mı sorun var yoksa OPET'in yakıtında mı" diye sormuştum. Sonuçta OPET yakıtını alıp karşılaştıran olmadı ama mazotun içindeki katkı maddesi farkı ve bunun da sarfiyata farklı etkisi üzerinde anlaşmıştık. (Demek ki o zamanlardaki tespitim doğruymuş. OPET örneğin Total'e göre daha az güç ürettiğinden, aynı hız için pedala birazcık basman gerekiyor, bu da bir depoda 100 km. civarında fark olarak yansıyor... Vardığım sonuç buydu, yani depoda 70-100 km. arası bir fark)
Karşılaştırmanı okumaya devam..