Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Karadeniz Otoyolu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 96
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 43,822
Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

Bu fark forum ahallisinin bilgi alışverişi sonucu ortaya çıkan veriler. Özellikle olguncandan gibi 4x4 olan arkadaşlarla benim gibi 4x2 kullananların karşılaştırılması sonucu bu yargıya vardık.

Fabrika verilerinden ziyade günlük kullanım verileri dikkate alınarak böyle bir tespite varıldı. Ayrıca ağırlık çok ciddi farklar meydana getiriyor. Yanlış hatırlamıyorsam 80 kg.lik ağırlık 100 km.de 0.3 lt. yakıt tüketimini arttırdığı gibi; hem motor hem de aktarma organları farklı birbirinden...

Ben kendi aracımı almadan önce(4x2 85 bg) 4x4 ile 4x2'i ayrı ayrı kapsamlı olarak test ettiğimde aynı koşullarda % 20 gibi bir fark oluşmuştu ve bu yüzden 4x2 tercihinde bulunmuştum. Yakıt ekonomisi anlamında inanılmaz memnunum ve çok düşük değerlere ulaşabiliyorum.
 

Etiketler
Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

Hassey' Alıntı:
Bu fark forum ahallisinin bilgi alışverişi sonucu ortaya çıkan veriler. Özellikle olguncandan gibi 4x4 olan arkadaşlarla benim gibi 4x2 kullananların karşılaştırılması sonucu bu yargıya vardık.

Fabrika verilerinden ziyade günlük kullanım verileri dikkate alınarak böyle bir tespite varıldı. Ayrıca ağırlık çok ciddi farklar meydana getiriyor. Yanlış hatırlamıyorsam 80 kg.lik ağırlık 100 km.de 0.3 lt. yakıt tüketimini arttırdığı gibi; hem motor hem de aktarma organları farklı birbirinden...

Ben kendi aracımı almadan önce(4x2 85 bg) 4x4 ile 4x2'i ayrı ayrı kapsamlı olarak test ettiğimde aynı koşullarda % 20 gibi bir fark oluşmuştu ve bu yüzden 4x2 tercihinde bulunmuştum. Yakıt ekonomisi anlamında inanılmaz memnunum ve çok düşük değerlere ulaşabiliyorum.

İlginç tespitler...

4x4'ün fazladan arka diferansiyel ile akslar, şaft ve TL8 şanzımandan dolayı ekstra bir yavaş vitesi var. Hepsi 4x2 konumda boşta dönen şaft ve biraz ağırlık farkından ibaret. Şehirlerarası yolda bu kadar yakıt farkına nasıl sebep oluyor, anlamadım. Şanzımanda önemli bir sürtünme kaybı mı var acaba.

6 viteste 2000 devirde 88 km/s hız gösteriyor. Peki 4x2'ler 5. viteste 2000 devirde kaç yapıyor? Sanırım aynı veya çok yakın.
 

Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

turgut68' Alıntı:
.... (kadran 95 gösterince gerçek hız 91 oluyor, GPS ve karayolları hız ölçümü ile) .....

Depoyu fullemek pahalı ve zor bir yöntem, çünkü 900-1000 km boyunca sabit şartlarda gitmek neredeyse imkansız. Bir de tabancanın tık edip attığı nokta pompanın hızına ve hassasiyetine göre değişiyor, pek sağlıklı değil. İyi ölçüm için mazotu görene kadar doldurmak, ve bagajda bir bidon bulundurmak gerekir.

Onun yerine mesela lamba yandığında 10 litre alıp tekrar yanmasını bekliyorum. .....

Bence Duster ne çok tasarrruflu, ne de müsrif bir araç gibi duruyor. .....

yani sakin kullanmak epey irade gerektiriyor....

Son olarak da akaryakıt faktörüne değinmek istiyorum. Özellikle Opet'in motorini aracı fazla serileştiriyor, maksimum güç artıyor belki, ama tork eğrisi de değişiyor sanki. Aynı çekişi sağlamak için daha fazla devir gerektiriyor. Amaç ekonomik ve sakin kullanım ise PO motorini daha uygun.

Azizim, karşılaştırmaların için teşekkür ederim; hepsinin objektif olduğuna parmağımı basarım....

Önce sevgili Hassey'in 4x4 ile 4x2 arasındaki yakıt farkı konusunda verdiği bilgiye değinelim... Bunu 85 BG (ilk 4x2 ler) Duster kullanan bir dostumuzla uygulamalı olarak tespit ettik. Aynı yolu aynı şekilde gittik/geldik. Birkaç defa yaptık bu karşılaştırmayı. Fark net % 15 idi. Ayrıca forumda ilk başlarda uzun süreli, farklı kişilerin ölçümlerinin karşılaştırılmasıyla da % 15 civarı bir fark tespit ettik 4x4 ve 4x2 arasında. Hasey'in verdiği bilgi bu bilgi alışverişine dayanıyor.

Gelelim senden yaptığım alıntılara:
1) Kadrandaki hız ile GPS'nin farkı... Ben de aynı şekilde tespit etmiştim, ama herhalde benim aletlerde bi yanlışlık var diyordum. Demek ki km. göstergesi fazla ölçüyor ki, radar karşısında faydalı bir durum.

2)Depoyu dordurma/tık dediği yer sorunu... Tamamen katılırım. Pompanın tık demesi mazotun köpürmesiyle, pompanın püskürtme hızıyla vs. bağlantılı. Fakat onu da, uzun süreli ölçümlerle tespit ettik. Örneğin ben 100 km.de ş.içi 7 litre derken, defalarca yapılan ölçüm ve alınan miktar ve katedilen km.ye göre bunu söylüyorum. Haaa, bizim bide İspanyolumuz vardı; ona da sorduk, bu alet sizin oralarda ne yakıyor diye, o da aynı değerleri verdi.

3)Lamba yanmasını beklemek de pek sağlıklı olmuyor. Onu da denemiştim. Çünkü Duster'ların yakıt göstergeleri, ışık miktar ölçümü ve göstermesi pek sağlıklı değil. Örneğin, sürekli düz yolda gitsen, tamam, hep aynı düzeyde ışık yanacak. Fakat diyelim ki mazot azaldı ama düz yolda henüzm ışığı yakacak kadar düşmedi. O arada rampa veya inişe geldin, mazotun düzeyi değişti; o anda ışık yanabilir. Bilgisayar da bir kez mazot azaldı lamba yak komutunu aldıktan sonra, araç düzde bile olsa ışığı bir daha söndürmüyor. En sağlıklısı, dediğin gibi, mazotu görmek, yanına bidon almak... Ama bir de, uzun zamanların ortalaması.... Tabii bilgisayar ekranındaki değer değil, doğrudan cepten çıkan para/depoya giren mazot cinsinden.

4) Evet, Duster Stepway veya C3 gibi tasarruflu değil. Ama o cüsseye göre oldukça iyi. Müsrif olmadığı kesin. Fakat bunları genellikle düz yol koşullarına göre konuşuyoruz. Duster'ın asıl tasarrufluluğu, yani insanı üzmeyişi, zor yol koşullarında ortaya çıkıyor. Örneğin, ağır değil ama hafif, hafiften biraz ağır inişli çıkışlıyol koşullarında benzinli araç sahibini çok fazla üzer. Oysa aynı koşullarda Duster aşırı bir fark sergilemiyor. Mazotun benzine göre kalın olması, yakıtın daha güçlü oluşu, aracın tork değeri vs vs. gibi koşullar....

5) Doğrusu senin tespitini okuyana kadar "niye hızlı gitme arzusu duyuyorum" diyordum... ;D Aslında çok tedbirli ve hız sınırlarına uygun araç kullanan biriyken, şimdi etrafta radar polis yoksa derhal limitleri yükselten hız düşkünü sürücülerden oldum. Çok doğru, "yavaş gitmek irade istiyor..."

Beni yolda çıkaranlar aslında diğer araç sürücüleri oldu. Beni gören herkes burun gösterip yerli yersiz sollamaya çalışmaktaydı. Kimi "dacia'nın da arkasından gidilir mi" düşüncesiyle, kimi de "bi cip sollayalaım" arzusuyla. Ben de kızdım, şimdi kimseye yol vermiyorum. yani veriyorum da, buyursun, geçebilirse geçsin....

Son zamanlarda da bayan sürücüler baş düşmanım... Ama onlardan tırsıyor ve kaçıyorum. Bazen hızla geride bırakarak, bazen "geç amazonum geç" diyerekten. İyice istikrarsızlaştırdılar sürüş stilimi vesselam. ;D

her neyse, işin şakası, şu 5. vites meselesi hızı tahrik ve teşvik ediyor. Rampada 5 e düşüyorsun, doğru. 6. vites hız vitesi... Ama hemen 5 te toparlaması, 5. vitesin hız ve güç vitesi olması, uygun devirde hemen 6 ya tekrar çıkabilmek, bu arada diğer araçların güç/hız kaybetmeleri vs. İşte hızlı sürmeye zorlayan koşullar.

6) Daha önceleri, Shell ve Total'e göre, OPET yakıtı ile daha az km. yaptığımı belirtmiş ve "acaba bizim benzin istasyonunda mı sorun var yoksa OPET'in yakıtında mı" diye sormuştum. Sonuçta OPET yakıtını alıp karşılaştıran olmadı ama mazotun içindeki katkı maddesi farkı ve bunun da sarfiyata farklı etkisi üzerinde anlaşmıştık. (Demek ki o zamanlardaki tespitim doğruymuş. OPET örneğin Total'e göre daha az güç ürettiğinden, aynı hız için pedala birazcık basman gerekiyor, bu da bir depoda 100 km. civarında fark olarak yansıyor... Vardığım sonuç buydu, yani depoda 70-100 km. arası bir fark)

Karşılaştırmanı okumaya devam..
 

Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

Selamlar;
Yakıt ölçümü için;
Depo tamamen doldurulur.
Gidilir gidilir (mesela 200km)
Sonra yine doldurulur.
Kaç litre aldığına bakılır :smiley: Km ye bölünür. Hesap çıkar.
Göstergedeki dişlerle zor hesaplanır biraz.
Kara düzen iyidir bence :smiley:
İyi Geceler hepinize
 

Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

bence en doğru ölçüm depo doldurularak yapılır. Daha önce kullandığım 65 bg lik Kangoo dci motorlu en iyi yaktığı 5,6 idi. En çok yaktığı ise kış mevsiminde yoğun karda tekerler zincirli olarak 7,1 olarak ölçtüm sizin araçlarınız beygir gücü olarak daha güçlü ve torklu buradan bir fikir çıkarabilirsiniz. Duster benzinli 4x2 şehir içi şehir dışı karışık 8,5 lt yakıyor.
 



Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

Selam Olguncandan,

Tespitlerine katılıyorum.

Yakıt konusunda ise opet,shell,bp ve total içinde en verimli olanı excellium total çıktı. Hem tüketim,hem de motorun daha rahat devirlendiğini hisettim. Malum bizim araçlardaki motor Fransız menşeli ve motor testlerinde de total kullanıldığı için en uygun yakıtın olduğunu düşünüyorum.

Ayrıca Dacia Kart kullanıldığında da % 3 puan veriliyor.
 

Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

Aracın ağırlığındaki her 45 kg.ın %10 sarfiyatı artırdığı sürekli haberlerde söylenir. 4x2 den 4x4'ün 90 kg ağır olduğunu bilirsek %20 fazla yakması kaçınılmaz bir durum. aracım 10000 km de son 4500 km ortalaması bilgisayar verisi ile 6.9 lt. genelde 90-100km arası hızda kullanıyorum(son 1 aydır chip tuningli kullanıyorum.7 den 6.9'a düştü)
Bugün otoyolda ortalama hız tespiti yapan pano aracınızın hızı 76 km dediğinde benim aracın göstergesindeki hız 85 km civarıydı. Ya aracın km sayacı yada karayollarının cihazları yanlış ölçüyor.
Fiat linea 1.3 multijet aracımın ortalama yakıt sarfiyatı 5.8 di.Kışın şehir içi 7-8 arasını bir aylık ortalamalarda görüyordum.
 

Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

kobra9215' Alıntı:
Aracın ağırlığındaki her 45 kg.ın %10 sarfiyatı artırdığı sürekli haberlerde söylenir. 4x2 den 4x4'ün 90 kg ağır olduğunu bilirsek %20 fazla yakması kaçınılmaz bir durum. aracım 10000 km de son 4500 km ortalaması bilgisayar verisi ile 6.9 lt. genelde 90-100km arası hızda kullanıyorum(son 1 aydır chip tuningli kullanıyorum.7 den 6.9'a düştü)
Bugün otoyolda ortalama hız tespiti yapan pano aracınızın hızı 76 km dediğinde benim aracın göstergesindeki hız 85 km civarıydı. Ya aracın km sayacı yada karayollarının cihazları yanlış ölçüyor.
Fiat linea 1.3 multijet aracımın ortalama yakıt sarfiyatı 5.8 di.Kışın şehir içi 7-8 arasını bir aylık ortalamalarda görüyordum.

Selamlar. Her 45 kg'de %10 rakamı bana epey abartılı geldi. Düşünsenize, araçta 3 yetişkin yolcu otursa %50 artış edecek. Doğruluğundan şüphelenip webde yaptığım kısa bir araştırma sonucu her 50 kg fazla ağırlığın yaklaşık %2 yakıt artışına neden olduğu bilgisine ulaştım. Neredeyse tüm sayfalarda böyle deniliyor. Bir örnek vereyim: http://www.wikihow.com/Increase-Your-Car%27s-Mileage-and-Use-Less-Gas Burada 5. maddede geçiyor. Bir de 3. maddede 90 ile 110 km/s hız arasında %25'e varan yakıt artışından bahsediliyor ki dikkat çekici. Araç hızı ve rüzgar durumu çok önemli. Çoğu araç en yüksek viteste sabit 70-80 civarı gidildiğinde en az yakıyor, ama yol ve trafik koşulları buna her zaman elvermiyor.

Sonuçta Duster 4x4 farkının içinde %4'ü ağırlıktan, kalanı da aktarma organlarındaki fazladan sürtünmeden (şanzıman çıkışı, şaft, arkadaki güç dağıtıcı, vs) geliyor olabilir. Ayrıca 4x4 1 cm daha yüksek galiba, ama onun kayda değer bir etkisi olur mu bilemem.

Bahsedilen tüm tecrübelere rağmen aradaki farkın %15 dolayında olduğuna inanmakta zorlanıyorum; çünkü fabrika verilerinde uzun yolda 4x2 için 4.8 litre, 4x4 için 5.2 litre yazmış. O da %8.3 eder. Şehiriçindeki fark ise iyice düşük gösteriliyor. Ya kullanıcılar yanlış ölçüyor, ya da test merkezi. Veya test ölçüm metodunda bir sorun var, gerçek yol şartlarıyla uyuşmayan bir durum olabilir. Yakıt ölçümlerinde eskisi gibi 90'la sabit gidilmiyor artık. 60 ile 120 arasında hızlanmalar ve yavaşlamalar da dahil ediliyor. Hatta pist yerine rüzgar tünelinde yapıldığına dair yazılar okumuştum.

Neyse, Duster'ım henüz çok yeni. Rodaj süresi ve mevsim gereği soğuk ve rüzgarlı havanın da yakıt tüketimini artırdığını biliyorum. Önümüzdeki günlerde sakin bir yolda depoyu tam doldurarak birkaç test yapıp burada paylaşmak istiyorum. Düşük yakıt tüketimi konusunda tecrübeliyim. Şimdilik şehirlerarası yolda 5.5-6 litre civarı hesapladıysam da hedefim 5 litre ortalamayı görebilmek.

Ve hız göstergesi meselesi var. Evet, bendeki yanılmayı %4-5 civarında ölçtüm. Karayolları ölçümü ile cep telefonu GPS'i birbirini tutuyor, ama kadran fazla gösteriyor. Ne var ki araçların çoğu olduğundan biraz fazla gösteriyor nedense.
 

Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

GPS hızı dogrusudur ne gosterıyorsa gercek hızınızdır,

aracların kımısı deyıl hepsı %3 ıla %7 arası fazla gosterır bu bılınclıdır bızım ıyılıgımız ıcın.. mesela yolda radar hız sınırlamasında derler ya polıs 5 veya 10 km fazla tolerans tanıyor hayır tanımıyor gercek hızdan ıslem goruyor..

bırde takıntı oldu burda %4 lt yakmak ve bu olcuyu yakalamak arkadaslar bırbırımızı kandırmayalım bu olcuyu yakalamak ıcın sartlar cok elverıslı olacak araba bos olacak hızınız 70 veya 75 km yı gecmeyecek bu sartlarda bıle her soforum dıyen bu %4 barajını yakalayamaz zaten fabrıkası bıle yakalayamamıs bırde kım uzun yolda 70 km len gıder..

bırısı bır tas attı kuyuya cık ısın ıcınden cıka bılırsen..

ıst trafıgınde bu araclar %7 lt den asagı yakmaz yukarı cıkar.. uzun yolda 100 veya 120 km hızlan % 5 lt bıle yakalayamazlar..

neyımıs bu Duster benım orjınal renault bıle bundan fazla yakıyor renaultun yan sanayısı daha az yakıyor renault aptalmı..


satıp duster alasım gelıyor..
 

Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

bayar28' Alıntı:
GPS hızı dogrusudur ne gosterıyorsa gercek hızınızdır. aracların kımısı deyıl hepsı %3 ıla %7 arası fazla gosterır...

neyımıs bu Duster benım orjınal renault bıle bundan fazla yakıyor renaultun yan sanayısı daha az yakıyor renault aptalmı..

satıp duster alasım gelıyor..

Bilgi için teşekkür.... De, ikinci cümla anlaşılamadı. Açıklama rica etsek.

Satıp satmamak, alıp almamak, alasınızın gelip gelmemesi sizin güzel takdirinizdir... De, konu ile bağlantısını anlayamadım. Affola. Ona da açıklama dilemekteyiz.
 



Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

olguncandan' Alıntı:
Bilgi için teşekkür.... De, ikinci cümla anlaşılamadı. Açıklama rica etsek.

Satıp satmamak, alıp almamak, alasınızın gelip gelmemesi sizin güzel takdirinizdir... De, konu ile bağlantısını anlayamadım. Affola. Ona da açıklama dilemekteyiz.

Üstadım : vatandaşın kafası karışık ;).....

Aman sonradan Allah muhafaza Duster almaya falan kalkarsa yandığımızın resmidir. Orijinal "RENAULT" binmeye devam etsin yurdum insanı....
 

Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

olguncandan' Alıntı:
Bilgi için teşekkür.... De, ikinci cümla anlaşılamadı. Açıklama rica etsek.

Satıp satmamak, alıp almamak, alasınızın gelip gelmemesi sizin güzel takdirinizdir... De, konu ile bağlantısını anlayamadım. Affola. Ona da açıklama dilemekteyiz.


Satıp satmamanın manası Dusterın %3.5 veya %4 lt gıbı dusuk yakıtı..

Nıye boyle ekonomık bır arabamız olmasın..
 

Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

Eyvah bir "Dusterzede" daha aramıza katılacak gibi.... ;D
 

Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

Arkadaşlar son gelişmeleri aktarayım:

Aracım 9.000 km oldu. Bir depo yakıt ile standart 1300 km gidiyorum.

1250 km olduğuda oluyor ama artık deponun tamamen boşalmasını bekleyemediğim için haliyle mazot alıyorum.

Stop edene kadar kullansam 1400 km'yi kesin geçerim. Ama dediğim gibi 1300.km'lerde depoyu tekrar dolduruyorum.
 




Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

Sevgili karadeniz otoyolu bu değerleri yakalayabilmek için nasıl bir sürüş tarzı lazım sorum sayın hasseye de ilk kez dizel kullanıyorum 1.vitesten itibaren hangi devirlerde veya hızlarda vites değiştiriyorsunuz teşekkürler
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,621
Mesajlar
1,521,168
Kayıtlı Üye Sayımız
172,266
Kaydolan Son Üyemiz
tomas1984.cat@gmail.

SON KONULAR



Geri
Üst