Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Karadeniz Otoyolu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 96
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 43,950
Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

macmaneman' Alıntı:
aracım 7000 km de yo bilgisayarım 8,3 lt gösteriyor,
6-7 lt yakanlara özeniyorum
Biz Denizlilerin kaderi sanırım bu ;D. Aynı tüketim değeri bendede var. Araç 14.000 km. Yer: Ankara
 

Etiketler

Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

youngsun' Alıntı:
4x2 Dusterlarin 8 li degerler yakmasi anormal bence. 8 litreyi yeni nesil benzinli araclar yakmiyo.

Aynen katılıyorum Üstadım,

Ben benzinli aracımla ortalama 6 lt/100 km civarlarında tüketim elde ediyorum.

Yurdum insanının ekonomik araç sürme noktasında eğitilmesi gerek bence.
 


Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

benim araç(4x4 110) 3500kmde 2 gündür deniyorum peygamber vitesine atınca 8,3 yakalıyorum. fakat normal seri kullanımda 9 lt civarı yakıyor ist trafiğinde....
 



Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

mesele tamamen kullanmada benim aracım larueta 4*2 95 begır şu an kı km si 40 bi şehir ici kullanım ortalama 4,3 uzun yol 5,5 civarı 63 lt mazot daha hic almadım yanı mazot lambasını yakam kolay kolay depo ful azına kadar dolduruyom ve kullanıyorum mazot lamba yandı yanacak yanı daha 130 km yol gidebilirsin dedi zaman tam 1200 km yol katetmiş oluyorum bnu da defalarca denedim
ama dedim gibi kullanmak cok önemli eşim kullandıgında 850 km de lamba yanayım dior
 

Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

erco' Alıntı:
mesele tamamen kullanmada benim aracım larueta 4*2 95 begır şu an kı km si 40 bi şehir ici kullanım ortalama 4,3 uzun yol 5,5 civarı 63 lt mazot daha hic almadım yanı mazot lambasını yakam kolay kolay depo ful azına kadar dolduruyom ve kullanıyorum mazot lamba yandı yanacak yanı daha 130 km yol gidebilirsin dedi zaman tam 1200 km yol katetmiş oluyorum bnu da defalarca denedim
ama dedim gibi kullanmak cok önemli eşim kullandıgında 850 km de lamba yanayım dior
Sevgili "erco" kardeşim, sen Dacia Duster'den bahsettiğine eminmisin ;D
 

Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

erco' Alıntı:
mesele tamamen kullanmada benim aracım larueta 4*2 95 begır şu an kı km si 40 bi şehir ici kullanım ortalama 4,3 uzun yol 5,5 civarı 63 lt mazot daha hic almadım yanı mazot lambasını yakam kolay kolay depo ful azına kadar dolduruyom ve kullanıyorum mazot lamba yandı yanacak yanı daha 130 km yol gidebilirsin dedi zaman tam 1200 km yol katetmiş oluyorum bnu da defalarca denedim
ama dedim gibi kullanmak cok önemli eşim kullandıgında 850 km de lamba yanayım dior
3 kişi arıyorum 4 tutucam valla ??? ??? ??? ???
 

Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

onu bunu bilmem gaza yarım basıcam diye yolculuğun sonunda dizlerim ağrıdı ve vw t5 ile 310 kuruşu gördüm uzun yolda ve bence bu çok çok iyi.gerçi duster ile kıyaslanmaz ama ne yapalım.olurda birgün şaşırıp alırsaak bir duster birde onu deneriz bakalım.tamamıyle ayağın gaza ne kadar bastığı ve hangi devir aralığında kullandığınızla ilgili bir durum bu.
 

Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

Benim Duster'ım 90 bg 4x4 ve sadece 2300 km'de. Henüz çok sağlıklı testler yapamadıysam da şehirlerarası yolda 4x2 modunda yaklaşık 90 km/s (kadran 95 gösterince gerçek hız 91 oluyor, GPS ve karayolları hız ölçümü ile) gitmek kaydıyla 100 km'de 5.5-6 litre civarı harcadığını ölçtüm ki bu fabrika verilerine yakın. Depoyu fullemek pahalı ve zor bir yöntem, çünkü 900-1000 km boyunca sabit şartlarda gitmek neredeyse imkansız. Bir de tabancanın tık edip attığı nokta pompanın hızına ve hassasiyetine göre değişiyor, pek sağlıklı değil. İyi ölçüm için mazotu görene kadar doldurmak, ve bagajda bir bidon bulundurmak gerekir.

Onun yerine mesela lamba yandığında 10 litre alıp tekrar yanmasını bekliyorum. Bahsettiğim şartlarda 170-180 km gidiyor, ne yaptıysam yakıt daha aşağı düşmedi. Ortalama kullanımda (şehir içi + ş.arası 100 civarı hız) 150 km zor gidiyor (6.5-7 litre). Öyle 5 litrenin altını görebilenlere şaşıyorum, bir de bu ortalamada olunca, yani optimum şartlarda değilse inanması güç. Ya da benim aracımda bir problem olabilir.

Bence Duster ne çok tasarrruflu, ne de müsrif bir araç gibi duruyor. Bu haliyle Vitara JLX 2.0 HDI'den ancak belki %5-10 daha iyi denilebilir. Tüplü Jimny yukarıdaki şartlarda 8 lt civarı ile kullandığım arazi araçlarının içinde parasal yakıt tüketimi açısından en iyisiydi. Bunda tabii ki LPG'nin görece ucuzluğu büyük paya sahip. Motorin son zamlarla artık inanılmaz pahalı bir madde oldu, marketlerde satılan teneke Kanola yağının litresi daha ucuza geliyor.

Bir de Vitara'dan sonra Duster'ın kullanımını biraz asabi buldum, yani sakin kullanmak epey irade gerektiriyor, öncelikle araç yaptığı hızı hissettirmiyor, 6. viteste 110 sürüş açısından ideal hızı ve motor devri gibi duruyor. 90'la 2000'in biraz üstü bir devirde kalıyor ve motor baygın oluyor. 80'de iyice zor tutunuyor, en ufak rampada 5. vites istiyor. Vitara 90'la giderken 2300 devir yapardı ve bu hız onun için idealdi; düz, rampa yukarı veya aşağı fark etmez, 80-90 hızda iyi kalırdı, daha hızlı gitmeyi insan istemezdi, sakin ruhluydu. Oysa Duster çok süratli bir araç, biraz gaza basınca ne olduğunu anlamadan 130-140 gibi yüksek hızlara çıkıveriyor. Bu özelliğini pek sevmedim doğrusu. 90 bg böyle ise 110 bg model nasıldır diye düşünmekten kendimi alıkoyamıyorum. Bunlar tabii ki pedala sonuna kadar basılı halde maksimum güç değerleri, hafifçe basılı normal kullanımda fazla fark yoktur herhalde.

Şu Duster mantık olarak bir yol aracından çok arazi aracına daha fazla yaklaştırılıp şöyle 30-40 cm daha kısa, 5-10 cm daha dar, ve yerden yüksekliği 4-5 cm daha fazla dizayn edilerek aynı yakıt değerleri korunabilir, ama arazi yeteneği artırılabilirmiş.

Son olarak da akaryakıt faktörüne değinmek istiyorum. Özellikle Opet'in motorini aracı fazla serileştiriyor, maksimum güç artıyor belki, ama tork eğrisi de değişiyor sanki. Aynı çekişi sağlamak için daha fazla devir gerektiriyor. Amaç ekonomik ve sakin kullanım ise PO motorini daha uygun.
 



Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

Yeni Stepway DCI kullanıcıları uzun yolda 90-100 km ile gittiklerinde 4 litre dahi yakmadıklarını söylüyolar.
DHde bi tartışmamızda 2500 devirde 130 yaptığı iddia edilmişti. Ben de benim chip tuningli aracım 2500 devirde 105 yapıyor dediğimde adamlar foto eklemiş, gerçekten muhteşem bişey 2500 devirde 130 km yapıyor. Bu araç yakmaz tabi.

dsc0154ug.jpg


imag0161ow.jpg
 



Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

Duster 4x2 ile 4x4 arasında % 15-20 arası tüketim farkı var. Daha önce de paylaşılmıştı. Bunun sebebi ağırlık.motor karakteristiği ve şanzıman kaynaklı olduğunu düşünüyorum.

Stepway dci'de kullanılan motor yeni nesil ve geliştirilmiş motorlar olup yeni symbolde test ettiğiğm ve son derece başarılı bulduğum bir motordu. Şehir içi testtte 20 km.lik parkurda gerçek şehir içi koşullarında (kırmızı ışık.dur-kalk vs.) 3,3 lt100 km verisiyle hem beni hem de satış görevlisini şaşırtmıştı.
 

Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

Duster'ın 4x2'leri 4x4'lere göre yaklaşık %10 az yakıt harcıyor. Fabrika verileri de öyle. Bu da aktarma sistemindeki sürtünme ve ağırlık farkından olsa gerek. Ancak 90bg ile 110bg motor arasında ise normal kullanımda yakıt açısından sanırım önemli bir fark yok gibi.

Bir aracın yakıt miktarını belirleyen en önemli şeyler geometrisi, ağırlığı ile motor ve mekanik verimliliği.

* Geometrisi, yani profili ve aerodinamiği özellikle düz şehirlerarsı yolda sabit hızda ön plana çıkıyor. Araç büyükse ve aerodinamik açıdan kötüyse elbette hava sürtünmesine karşı fazla iş yapacak ve fazla yakıt harcayacaktır.

* Ağırlık ise özellikle şehiriçi kullanımda dur-kalk ve hızlanmada atalete karşı, tüm yol ve arazi şartlarında ise rampalarda yerçekimine karşı motorun daha fazla iş yapmasını gerektiriyor. Yine ağırlık lastik ve aktarma organlarındaki tüm elemanlarda daha fazla sürtünme olarak karşımıza çıkıyor.

* Motor verimliliği, motorun aktarma organları ve lastik ebadıyla uyumu da önem taşıyor. Araç dizyn edilirken özenli olunduysa bu yakıt tasarrufuna yansıyacaktır.

Şahsen Duster alırken şu ikileme düştüm. Benim için yakıt tasarrufu da arazi yeteneği de önemli. Ne var ki bu ikisi oldum olası birbiriyle çelişen konular. Sonuçta %10 yakıt farkı için 4x2 olduktan sonra gider Sandero Stepway de alabilirdim. Fiyatı da düşük ve daha az yakıt tüketimi var, hem de Duster gibi fazla uzun değil. Ancak bu sefer de araziye giremeyecek. Zira 4x4 Duster'ın bile standart haliyle arazi yeteneği ancak idare edecek düzeyde.

Önümüzdeki yıl Duster'ımı helezonlara 2-3cm takoz ekletip Lassa OK 144, 600/R 16 (çapı orjinal ebattan biraz büyük, ama daha dar) takarak yakıt rakamlarını fazla etkilemeden yükseltmeyi ve araziye daha uygun hale getirmeyi düşünüyorum. Duster'ın yol tutuşu öteki arazi araçlarına göre zaten o kadar iyi ki birkaç cm. yükseltmenin önemli bir sorun yaratacağını sanmıyorum.
 



Ynt: Duster "REKOR YAKIT" Tüketimleri (Resimli)

Hassey' Alıntı:
Duster 4x2 ile 4x4 arasında % 15-20 arası tüketim farkı var. Daha önce de paylaşılmıştı. Bunun sebebi ağırlık.motor karakteristiği ve şanzıman kaynaklı olduğunu düşünüyorum.

Stepway dci'de kullanılan motor yeni nesil ve geliştirilmiş motorlar olup yeni symbolde test ettiğiğm ve son derece başarılı bulduğum bir motordu. Şehir içi testtte 20 km.lik parkurda gerçek şehir içi koşullarında (kırmızı ışık.dur-kalk vs.) 3,3 lt100 km verisiyle hem beni hem de satış görevlisini şaşırtmıştı.

Merhaba. %15-20 kadar fark olması pek mümkün değil. Sonuçta 4x4 olanı frenleyerek, bir tarafı yola sürterek gitmiyor ya :smiley:

Fabrika verileri Dacia'nın websitesine göre şöyle (soldaki 90bg 4x2, sağdaki 90bg 4x4)

CEE N 99/100 NORMLARINDA TÜKETİM (L/100 KM)
CO2 (g/km) 130 139
Şehiriçi 5,7 5,8
Şehirdışı 4,8 5,2
Ortalama 5,0 5,3
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,058
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst