Duster için Jant ve Lastik Seçimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan vizyon22 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 80
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 104,595
Ynt: Duster için Jant ve Lastik Seçimi

Bu tip listeler avrupa veya amerika menşeine göre değişiyor. amerika listelerinin bazılarında pirelli gibi lastik yer almazken ki bence almalı. Avrupa menşeili sitelerde cooper veya toyo yok.
Toyo AT kış performasından çok menunum. taşlı çakıllı kumlu yollarda iyi. Çamurda ise çok ağır olamayan yollarda kullandım. sorunsuz. biraz yumşak kolay çiziliyor. Toyo AT-II ile dayanıklığıda artırılmış. Henüz Türkiyede AT2 model yok. Toyo ile devam ediyorum. Ama daha dayanıklı ve çamur performansı daha iyi bir lastik arayışındayım. Onlarda kış şartlarında sert ve geride gibi.
Cooper AT3 de ıslak asfalt performası ile iyi gözksede bu test yaz mevsiminde yağılmış hava sıcaklığı ile lastik sertleştiğinde aynı performansı verimi bilemiyorum. Ama tercihler arasında düşülmesi gerekir. Ki almayıda düşünüyorum.
BFG AT ise eskii kendini ispatlamış bir desen. çamur performası iyi. ama Buzda kayak yapan videosu izledikten sonra kış şartlarında karda toyo daha iyi diye düşündürüyor.Ama BFG At yapı olarak sağlam katmalara sahip. benim aradğım ölçülerde diğer lastikler (toyo ve cooper hatta pirell atr..) 17 kg iken BFG AT 22 kg ağırlığında.
Cooper STT ise BFG ile aynı kiloda. çamurda daha iyi ve daha sağlam bir lastikolsada asfaltta yol tutuşuda diğer lastikler göre az. Tabi herşeyi bir arada bulmak mümkün değil.
 

Etiketler
Ynt: Duster için Jant ve Lastik Seçimi

Karadeniz Otoyolu' Alıntı:
Arkadaşlar bende 2-3 hafta içinde Duster alıp huzura kavuşacağım artık :smiley:

Ama ilk işim üzerindeki 215 lastikleri, 205/80 16 olarak değiştireceğim. Daha ince - Daha yüksek.

Bakalım artık :smiley:
80 olmasını anlarım ama neden 205 onu anlamadım , affınıza sığınarak :smiley:niye daha ince ?
 

Ynt: Duster için Jant ve Lastik Seçimi

Adrianotom' Alıntı:
80 olmasını anlarım ama neden 205 onu anlamadım , affınıza sığınarak :smiley:niye daha ince ?
yuvarlanma çapının değişmemesi açısından yani orijinal lastikle aynı ebatta olması açısından yanak yukselşnce genişlik daralıyor çünkü
 

Ynt: Duster için Jant ve Lastik Seçimi

JUNİOR' Alıntı:
yuvarlanma çapının değişmemesi açısından yani orijinal lastikle aynı ebatta olması açısından yanak yukselşnce genişlik daralıyor çünkü

Peki 205-55-16 kis lastiği nasil olur? İdare etmez mı? Bu kisi ve önümüzdeki kisi çıkarsın seneye başka marka alırım diyorum...
Jant degisimi gerekmez sanırım çünkü jantlarımız 6.5" olarak geçiyordu alırken. O boyuta da 215 taban maksimum deger olarak verilmiş? İdeali 205 ya da 195 olarak yazıyor jant lastik uyumu tablosunda.
 

Ynt: Duster için Jant ve Lastik Seçimi

Yigit+' Alıntı:
Peki 205-55-16 kis lastiği nasil olur? İdare etmez mı? Bu kisi ve önümüzdeki kisi çıkarsın seneye başka marka alırım diyorum...
Jant degisimi gerekmez sanırım çünkü jantlarımız 6.5" olarak geçiyordu alırken. O boyuta da 215 taban maksimum deger olarak verilmiş? İdeali 205 ya da 195 olarak yazıyor jant lastik uyumu tablosunda.
siz duster için mi soruyorsunuz anlamadım.şayet duster içinse o ölçü olmaz.dar ve basık olur gereksiz bir lastik olur.orjinalden şaşmayın 215/65/16 almalısınız
 



Ynt: Duster için Jant ve Lastik Seçimi

JUNİOR' Alıntı:
siz duster için mi soruyorsunuz anlamadım.şayet duster içinse o ölçü olmaz.dar ve basık olur gereksiz bir lastik olur.orjinalden şaşmayın 215/65/16 almalısınız

Özelden de yazdım ama fikir belirtmek isteyenler icin buraya da yazayım:

Tabi ki 1400tlye conti Wintercontact almak isteriz ancak su an kampanya ile bu ebatta 4 lastik 500tl.
Sebeplerim:
Araçlarımızda 6.5" jant var ve ideal ölçüsü 205 taban. Araçlarımız (4x2) sadece 1300kg yani c sınıfı sedan kadar. Kişisel olarak arazi kullanımı ihtiyacım yok. Tek derdim kis hamuru olsun ve karda ilerleyip-durabilsin.

Bu koşullarda da mı gereksiz?
 

Ynt: Duster için Jant ve Lastik Seçimi

Bence amac kis kosullarini atlatmaksa.elbette binek arac lastigi daha mantikli. Zaten araclarimiz binek araclardan hafif. SUV lastigi takinca yuk indeksinden dolayi sacma sapan havalar basmak zorunda kaliyoruz 29 psi gibi... Burdaki tek sorun binek arac lastigiyle aracimizin hiz gostergesi yanlis gostericek ki zaten normalden fazla gosteriyo suan. Ama diger yandan yol tutus articak hakimiyet articak ve uygun fiyata kis lastigi alinabilecek.
 

Ynt: Duster için Jant ve Lastik Seçimi

Yigit+' Alıntı:
Özelden de yazdım ama fikir belirtmek isteyenler icin buraya da yazayım:

Tabi ki 1400tlye conti Wintercontact almak isteriz ancak su an kampanya ile bu ebatta 4 lastik 500tl.
Sebeplerim:
Araçlarımızda 6.5" jant var ve ideal ölçüsü 205 taban. Araçlarımız (4x2) sadece 1300kg yani c sınıfı sedan kadar. Kişisel olarak arazi kullanımı ihtiyacım yok. Tek derdim kis hamuru olsun ve karda ilerleyip-durabilsin.

Bu koşullarda da mı gereksiz?
lastik çevrim tablosundan kontroledin ikisi arasında fark % 3 ü aşmamalı.yani orjinalle istediğiniz arası
 

Ynt: Duster için Jant ve Lastik Seçimi

youngsun' Alıntı:
Bence amac kis kosullarini atlatmaksa.elbette binek arac lastigi daha mantikli. Zaten araclarimiz binek araclardan hafif. SUV lastigi takinca yuk indeksinden dolayi sacma sapan havalar basmak zorunda kaliyoruz 29 psi gibi... Burdaki tek sorun binek arac lastigiyle aracimizin hiz gostergesi yanlis gostericek ki zaten normalden fazla gosteriyo suan. Ama diger yandan yol tutus articak hakimiyet articak ve uygun fiyata kis lastigi alinabilecek.
%8.5 fark ettigini söylüyor bir hesap sitesi.

Su an gittiğimizden daha hızlı gösteriyor demişsiniz, neden? Hangi hesaba gore acaba? Bu sekilde arac satmazlar diye düşünüyorum. Zaten verdikleri jant icin ve camurluga surtmeden takilabilecek en iri lastik uzerinde. Daha da hiz sapiyorsa En azından kalibrasyon yapiliyordur?

Açıkcası orijinal dediğimiz lastik de cok makul değil bence. ARacta ciddi bir görsel orantisizlik var. Yüksekliği ve daulumbaz genişliği uyumsuz. Ağırlığı, on-arka dagilimi, suspansiyonlari ve yüksekliği uyumsuz. 55 yanak lastik ciddi bir tutunma sağlayacak gibi geliyor.
 




215/70/16 ile gps hız ölçümünde gerçek hız ile gösterge hızı arasında sadece 1 km fark var. Yanı gösterge hızı sadece 1 km fazla gösteriyor. Orjinal lastik ölçüsünde ise 4 km fazla gösteriyor.

Aslında orjinal lastik ölçümüz 215.70.16 olmalı bu koşullarda. Ancak ağırlık olarak fazla olan lastik dönme direnci vs den dolayı yakıtı artırır bu da bilinmeli. Motoru yorma adına sorun olmaz çok fazla. Ama daha büyüğü motoru da yorar.
 


Şey ben Duster a 215 85 r 16 lastik taksam 3 cm yükseltme taktırSam yanak boyutu ve Aracı yaklasik 5 6 cm yükselmiş olur
Uyumlu olurmu
Bu ebad ve yükseltme ile araç 7.5-8 cm yükselir. Ama yükseltmeye rağmen bu ebad çamurluk içine sığar mı? Sığsa da dönüşlerde davlumbaz içine sürter mi? Sürtmese bile tork kaybı, aks açılarındaki bozulma, yakıt artışı, baskı-balata ömrü , mekanik parçaların ömrü ne olur ... bunları iyi hesaplamak lazım.
Ben yaklaşık 1 yıldır orjinal haliyle kullanıyorum. Face'de fanatik fan grupları var. Genelde yükseltmeden 215-70 ebad kullanıyorlar, kimisi yükseltip 215-75 veya 225-70 takıyor. Zaten yükseltme genelde sadece yayları değiştirerek yapılıyor, bunun dışında parça değiştirmeden kesme- parça koyup kaynaklama, get veya yay ile birlikte amortisör değiştirerek yükseltenler de var. Ancak bu sitedeki diğer markalarda olduğu gibi aracın ön düzen açılarını da bozmadan yükselten tam takım kit kullanan yok. Hatta ön-arka bağımsız süspansiyon - diferansiyel şaseye yapışık konumda olduğundan sadece yayla yapılan yükseltmelerde bile aracın yere en yakın nokta olan diferansiyeli de yükselmiş oluyor ki; bu tip uygulamaları yapanlar bunu bir avantaj olarak değerlendiriyor. Şu kadar cm lastikten yükseldi, şu kadar cm de yayla yükseldi toplamda şu kadar cm yükselmiş oldu diyorlar.
Ancak bu araç benim 10 aylık tecrübeme göre şans işi. Lastikleri dahil her şeyi orjinal garanti kapsamında düşük km sıfıra yakın olanlardan bazılarında bile kalkışta veya frenlemede takırtı, lokurtu, kafa sallama tabir edilen durumlar olabiliyor. Bir de bunu yükseltmek bence bu yönlerden riskli bir uygulama.
 

4x4 duster kullanıcısıyım aracı 2016 da sıfır aldım. yaklaşık 4 yıldır üzerinde gelen continental crosscontact m+s lastiklerle kullanıyorum. asfaltta, hafif çamurda sorunsuz. ama cıvık ve vıcık çamurda, karda buzda biraz daha iyi tutunan lastik düşünüyorum.

lastiklerim 5 yılı doldurunca 3 cm yay, 225/70/16 lastikle toplam 5 cm yükseltmeyi düşünüyorum ama bu cantlara 215 yerine 225 kalınlığında lastik uyar mı? (orjinal cantları satmak istemiyorum, arabayı satacağım zaman "abe cantlar orjinal değil abe, abe cantlar abe" diyen birileri kesin çıkar.
 

Merhaba, konular içinde göremedim, genel olarak yükseltme yapıldıktan sonra jant lastik seçiminde 16 jant x 70 yanak tercih edilmiş, yükseltme sonrası 17 jant x 65 yada 70 yanak sürter mi ???
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,018
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst