Duster 1.5dci 90hp Titreme Problemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EIRP Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 28,036

Etiketler

Ynt: Duster 1.5dci 90hp Titreme Problemi

Bilgi paylaşanların ukala olmakla itham edilebildiği, bilmediklerini kabullenemeyenlerin de fikir beyan etmek zorundaymış gibi davranabildiği nice konularla dolu internet. Bu basit konuda onlara katılmaz umarım.

Araçlarda uzunlamasına dönen grank, şaft, akıs gibi parçalar hareket aktarımındaki dirençten kaynaklanan nedenlerle burulur ve torsional titreme denen sorun ortaya çıkar. Silindirlerdeki patlamanin itme gücü, pistonun kendi ağırlığı ve üzerindeki açıların da katkısı ile grank çok kuvvetli burulur. Eğer silindirin hepsi yanyana yani grank uzun ise torsional titreme de artar. Hatta grankın debriyajla buluştuğu yerde torsional titreme emicileri de vardır. Titreme dakikadaki dönüş sayısının artması ile doruğa çıkar ve buna resonans denir. Devir en yüksek frekans noktası olan resonans noktasını geçtiginde eger frekans tahammül edilebilir değerin altında ise titreme giderek azalır.

Debriyaj baskısından parca kopmuşsa, tekerlek yada jant hatali ise merkez kaç kuvvetindeki eşit olmayan dağılımdan dolayı belli devirde titreyebilir. Buna balansı kaçmış deriz. Bunlarda dakikadaki dönüş sayılarının geldiği belli bir noktada resonans oluşturur ve devir arttıkça titreme azalır. Tekerlekteki devir sayısı hız olarak 60kmh ye de denk gelebilir 120kmh yede.

Ama şaft olsun grank olsun ya da tekerlek olsun aynı parçanın birden fazla resonansı olmaz. Yani şaft hem 60kmh hızda hemde 120km hızda bir daha titremez.

Bu bizim konumuzla niye alakalı. Hem 5 inci viteste hemde 6 ıncı viteste belli devirde titrediğine göre iki defa resonansı olamayacak olan olan şaft ve tekeri düşünmeyiz. Çünkü şaft ve tekerlekler hizlanma esnasında her vites değistiriminde dakikadaki dönüş sayılarını sıfırlayıp yeniden arttırmaya başlamazlar. Yani devir saatine değil hız saatine paralellik göstererek dakikadaki dönüş sayılarını arttırırlar.

Eger beyefendi 2000 devir civarı titreme oluyor demeseydi de 90kmh hız gibi titreme oluyor deseydi bizde hizla paralel resonansı olan şaft ve tekerlekleri düşünür devir artışıyla ortaya cıkabilecek olan motor ve şanzımanı konuşmazdık.

Becerikli tamirciler araba sahiplerinin farkettiklerini söyledikleri belirtiler ile yola çıktıklarında birbiri ile çelişen olasılıklara vardıklarını erken yaşlarda farkettikleri için çoğu kez mümkünse kendileri sorunu tecrübe ederek hissetmek ister. Ben tamirciyim tecrübe etsem çözerim demiyorum. Sizin hissettiğinizi söylediğiniz birkaç bilgi ile bir sorunun var olduğu kesinmişçesine nedenlerine ve çözümlerine burada vakıf olamazsanız bu normaldir diyorum. Forumlarda paylaşımlar bizlere çözümlerden ziyade seçenekler verebilir ki bu da küçümsenecek bir kazanım değil. Adı üzerinde seçmesi bizlere kalmış.

Size kolay gelsin. Bol şans.
Hakan
 

Ynt: Duster 1.5dci 90hp Titreme Problemi

Tamam yahu hakan beyi kızdırmayalım , cümleler giderek uzuyor.
Dostum sende artık yeni motor siparişimi verirsin ne yaparsın bilemem artık , zaten uğraşmana değmez şirket arabası nerde tırak orda bırak...
 




Ynt: Duster 1.5dci 90hp Titreme Problemi

troyexplorer' Alıntı:
Tamam yahu hakan beyi kızdırmayalım , cümleler giderek uzuyor.
Dostum sende artık yeni motor siparişimi verirsin ne yaparsın bilemem artık , zaten uğraşmana değmez şirket arabası nerde tırak orda bırak...

Maksadim varsa boyle problemleri yasayanlar ve cozum yolunu bilenler servise gittigimde iki cay muhabbeti arasinda bak boyle bir problem yasayan arkadasim bu sorunu boyle cozulmus diyerek islemleri hizlandirabilmek. Simdiye kadar Renault grubundan 2 Clio, 2 Fluance ve 1 Duster kullandim sirket araci olarak ve servis izlenimlerim pek olumlu degil.Bu sebeplerden oturu Renault-Dacia servislerine pek guvenemiyorum.


Ornek vermem gerekirse bir seferinde frene bastigimda arka rezistansi calisan bir arac teslim ettiler bana Istanbul'da tamir ettik diye.

Kaldi ki ismi malum sikayet sitesinde baska dacia'lar ile ilgili bu problemi yasayanlar var ama cozum yok.

Hal boyle olunca bilgili insanlardan fikir almak en iyisi :smiley:
 

Ynt: Duster 1.5dci 90hp Titreme Problemi

Ornek vermem gerekirse bir seferinde frene bastigimda arka rezistansi calisan bir arac teslim ettiler bana Istanbul'da tamir ettik diye.

[/quote]

Arka camdaki fren lambası ile resistansın artıları bir parça kablo ile bir araya bağlanması bi durumda kasıtlı yapılabiliyor.
Otomotik şanzımanlı arabalarda eğer frene basınca vites kolu parka geçmiyor ve anahtar çıkamıyor yada parkta kalmış ve frene bastımmı vıtes kolu kıpırdamıyor ise pedalın hareketi ile vites kutusunun pozisyonuna izin veren müşür bozulmus olabiliyor. Bu durumda arka camdaki fren lambasından artıyı alıp resistansin artısına verip resıstans düğmesine basıldığı süre içinde vites kolu değisebiliyor.
Her an herkesin basina gelebilecek böyle bir belada eve dönebilmenin belkide tek yolu.
Sizin servistekiler bunu neden yaptı bilmek isterdim.

Bence servisler garantileri olan arabalar için sadece. Çözümü bulmakta sizin değil onların derdi ise servis mantıklı. Çünkü onların motivasyonlari size para harcatabilmek.
Arkadaşlarınızın güvendiği sizin model arabalarda tecrübesi olan bir ustaya gösterin. Ağer titremeyi makul görüyor ise titreme artana kadar bekleyin. Gaza yüklenince, frene basinca, belli bir hizin üzerinde yada sadece alcak devirde olması hep baska nedenlerle kaynaklabiliyor. Vitese de zor gecmeye başladı diyorsunuz. Bunu da gidip insanların güvendiği bir şanzıman ustasına gösterip normal mi diye sorun. Bağlantılı olabilir.

Kendiniz bir test yapın. 5 inci viteste 2000 devirde titriyorken aniden debriyaja bir kaç defa basıp kaldırın ama ayağınız gazda 2000 deviri korusun. her basışınızda titremeyi anlamak için kendinize biraz zaman verin.
Sonra yine deneyin bu sefer titrerken debriyaja bastıktan sonra boşa da alin ama ayağınız gazda hep 2000 deviri korusun. Boştayken yine debriyaja basin bırakin.
Vitesteyken ve boştayken debriyaja basıp kaldirmak problemi izole etmenizi sağlayabilir.
Titremenin değişme karakterini iyice gözlemleyin.


Celallenmek, kızdırmak gibi kinayelere hic gerek yoktu ama beyefendilerin aklından ne geçiyor ona karişamam.

Herkese Saygılar
Hakan
 


Ynt: Duster 1.5dci 90hp Titreme Problemi

Bir yanlış algılama olmuş olabilir kaptan, uzatmasak daha güzel olur.

Tekrar teşekkür hakan bey; güzel şeyler öğrendik. :smiley:
 




Ynt: Duster 1.5dci 90hp Titreme Problemi

olguncandan' Alıntı:
Bir yanlış algılama olmuş olabilir kaptan, uzatmasak daha güzel olur.
Ben konuya takılmadım bile çünkü ortada birşey yok ,ama olduğunu zanneden aç kurt koku almış hemen atlamış ,nerde ne kadar varsa yine yeni yeniden hazırım burdayım
 

Ynt: Duster 1.5dci 90hp Titreme Problemi

Sözünde durmayanlar, her konuda huzursuzluk arayanlar muhattabım değil.
 


Ynt: Duster 1.5dci 90hp Titreme Problemi

Arkadaşlar,
lütfen başlık ile ilgili "katkıda" bulunan mesaj yazın yada lütfen "YAZMAYIN".. burası "bilgi payşalmak için" biraraya geldiğimiz bir yer.. Kişisel (haklı/haksız hiçbir yorumda bulunmuyorum) tartışmaların değil. Cevap hakkı doğmasını ve buna cevap yazılmasını anlıyorum ama bu hepimizi çok rahatsız ediyor. LÜTFEN ya başlık ile ilgili katkıda bulunun yada YAZMAYIN.. emin olun, bizlere yakışmadığına inanıyorum. reha
 




Ynt: Duster 1.5dci 90hp Titreme Problemi

tartışmayı bırakın fikir ve tecrübe yazın benim 4*2 de titreme sorunu oluştu ben yolda bozukluk olmasından balans ayarına her şeyi düşündüm tecrübeme dayanarak balanscıya götürdüm aracı kullandı balans değil akslara baktır dedi sanayideki ustamla söktük baktık akslardaki yağ su gibi olmuş ve kalmamış yani kurumuş arabamda km de yok ama bu km de böyle olması yağın kalitesiyle ilgili olabileceğini söylediler. aksları yağlattım şimdi hiç titreme yok. 4*2 ambiance 1.6 16v
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,834
Mesajlar
1,524,145
Kayıtlı Üye Sayımız
166,624
Kaydolan Son Üyemiz
turbotesisat

SON KONULAR



Geri
Üst