Duster 1.5dci 90hp Titreme Problemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EIRP Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 28,026

EIRP

Koray
Mesajlar
49
Tepkime Puanı
0
Yer
Istanbul
Merhaba arkadaslar,

Yaklasik 4 aydir ve 25000km'dir kullanmakta oldugum sirket aracim Duster aracimda aldigim ilk gunden buyana 5.vites 2000rpm ve 6.vites 2000rpm'de titreme problemi bulunmakta.2000rpm alt ve ust devirlerde ise titreme yok.Balans ile ilgili bir problem degil cunku oncesi Continental ve sonrasi Lassa lastiklerde de ayni problemle karsilastim.

Diyarbakir'da servis ile gorusmemde test surusune ciktigimda bunun normal oldugunu soylediler,bir nevi baslarindan savdilar.

Sizlerin aracinda da boyle bir titreme mevcut mu?Durum normal midir? Sanziman kirilacakmis gibi geliyor bana.

Iyi gunler.
 

Etiketler
Ynt: Duster 1.5dci 90hp Titreme Problemi

Yüksek vites alt devirlerde bende de var. Bir problem olduğunu sanmıyorum. Biraz daha yüksek devirde vites atarsanız o titreme olmuyor.
 


Ynt: Duster 1.5dci 90hp Titreme Problemi

90 Bg. dizeller 5 ileri vitesli deilmiydi? Benmi yanlış biliyorum. Sadece 110 Bg olanlar 6 ileriydi bildiğim kadarıyla. Bu arada benimde 110 bg dci dusterımda (4x2) böyle titreme olayı olmamıştı, fakat rampadayken 2000 devirde kullanıyorsanız belki olabilir diye düşünüyorum. Rampalarda daha yüksek devirlerde kullanmak gerekiyor 2500-3000 devir. Birde 4x4 Duster kullanmadım, onlarda böyle bişey varmıdır bilmiyorum.
 

Ynt: Duster 1.5dci 90hp Titreme Problemi

4x4 olanlar 6 vites.
Aynı model aynı seri aracım var benim ki öyle bir sorun yok ama ne derecede bir titreme acaba, çok mu fazla?
Çünkü biliyorsunuz devir düşük gelirse çok hafif bir titreme olur.
 



Ynt: Duster 1.5dci 90hp Titreme Problemi

4x4-90bg' Alıntı:
4x4 olanlar 6 vites.
Aynı model aynı seri aracım var benim ki öyle bir sorun yok ama ne derecede bir titreme acaba, çok mu fazla?
Çünkü biliyorsunuz devir düşük gelirse çok hafif bir titreme olur.

Devir dusuklugu gibi bir titreme degil sanki aracin orta kisminda 2000rpm'de birsey yalpaliyorda titreme yapiyor gibi.Mesela ayni titreme 1800rpm'de veya 2200rpm'de yok.
 

Ynt: Duster 1.5dci 90hp Titreme Problemi

EIRP' Alıntı:
Devir dusuklugu gibi bir titreme degil sanki aracin orta kisminda 2000rpm'de birsey yalpaliyorda titreme yapiyor gibi.Mesela ayni titreme 1800rpm'de veya 2200rpm'de yok.
Aracın 4x4 ise şaftın balansında problem olabilir, bendede böyle bir problem vardı ama 140km ile 160km arasında yapıyordu, rot balansa soktum sağ taraftaki lastiklerin balansı bozuk çıktı , o sürate çıkmaya fırsat olmadı o yüzden düZeldimi bilemiyorum rotbalanscı eğer düzelmeZse şafta baktır demişti
 

Ynt: Duster 1.5dci 90hp Titreme Problemi

troyexplorer' Alıntı:
Aracın 4x4 ise şaftın balansında problem olabilir, bendede böyle bir problem vardı ama 140km ile 160km arasında yapıyordu, rot balansa soktum sağ taraftaki lastiklerin balansı bozuk çıktı , o sürate çıkmaya fırsat olmadı o yüzden düZeldimi bilemiyorum rotbalanscı eğer düzelmeZse şafta baktır demişti

saft ta tekerlek balansı gibi belli hiz aralılarında artıp azalan titremeler yapar o yuzden tamirci diğer olasılığı söylemiş. Çünkü sizinki hız ile ortaya çıkıyormuş.
Belli devir aralıklarında ortaya çıkan titreme şanzıman ve öncesinde oluştuğu için şafttan yada tekerden kaynaklanmaz. Araba eskı olsa volantın yada baskının balansına bir baktırın diyecem ama yeni arabada grank ve pıstonlar dahil bir çok nedenden kaynaklanabilir. kullananlarin daha sağlam fikirleri olacağını düşünüyorum.

Kolay gelsin
Hakan
 

Ynt: Duster 1.5dci 90hp Titreme Problemi

PaleoHakan' Alıntı:
saft ta tekerlek balansı gibi belli hiz aralılarında artıp azalan titremeler yapar o yuzden tamirci diğer olasılığı söylemiş. Çünkü sizinki hız ile ortaya çıkıyormuş.
Belli devir aralıklarında ortaya çıkan titreme şanzıman ve öncesinde oluştuğu için şafttan yada tekerden kaynaklanmaz. Araba eskı olsa volantın yada baskının balansına bir baktırın diyecem ama yeni arabada grank ve pıstonlar dahil bir çok nedenden kaynaklanabilir. kullananlarin daha sağlam fikirleri olacağını düşünüyorum.

Kolay gelsin
Hakan
Motor kısmındaki titreme aracın ortasında hissedilmez diye düşünüyorum, şanzumanın sarsıntı yapması düşük ihtimal şayet yaparsa dağılır zaten .motordan kaynaklansa boşta durduğu yerdede aynı sarsıntıyı devirine göre yapar. Yürüme elemanlarından kaynaklanan birşey olduğu kanaaitindeyim hala
 

Ynt: Duster 1.5dci 90hp Titreme Problemi

Bence aracı lifte kaldırıp şaftın ortada bir yerde lastik takozu var ona bir bak deforme olma durumu varmı diye şayet bir şey yoksa sökülüp mafsallarına ve balansına bakılması lazım . 4x2 de de kullanılsa şaft dönüyor bunu unutmayalım
 



Ynt: Duster 1.5dci 90hp Titreme Problemi

troyexplorer' Alıntı:
Bence aracı lifte kaldırıp şaftın ortada bir yerde lastik takozu var ona bir bak deforme olma durumu varmı diye şayet bir şey yoksa sökülüp mafsallarına ve balansına bakılması lazım . 4x2 de de kullanılsa şaft dönüyor bunu unutmayalım

Diyarbakir'daki servis izlenimim zaten cok iyi degildi,aractan anlayan kimse de yoktu.Simdi Izmir'deyim. Araci kiraladigimiz firmanin anlasmis oldugu servis hangisi onu ogreneyim ben. Bana sanziman kaynakli bir problem gibi gelmisti ama saftta mantikli.
 

Ynt: Duster 1.5dci 90hp Titreme Problemi

troyexplorer' Alıntı:
Motor kısmındaki titreme aracın ortasında hissedilmez diye düşünüyorum, şanzumanın sarsıntı yapması düşük ihtimal şayet yaparsa dağılır zaten .motordan kaynaklansa boşta durduğu yerdede aynı sarsıntıyı devirine göre yapar. Yürüme elemanlarından kaynaklanan birşey olduğu kanaaitindeyim hala

Diesel motor daha yüksek sıkıştırma oranından ve patlama karakterinden dolayı normal sartlarda dahi daha fazla titrer. Eğer sorunlu çalışırsa dışardan bile arabanın titrediği farkedilir. Motor kulakları normal şartlardaki titremelerin bir kısmını gergi amortisorleride devir deki ani degişmelerden kaynaklanan titremelerin bir kısmını yok eder. Ama sorunlu çalısan bir motorun titremesinde yetersiz kalır.

Problemli bir debrıyaj baskinin titreme yapması imkansiz değil ve bu zamanla sanzimana ciddi zarar verene kadar kendisi zaten çalışmaz olur. Ama belli devir aralıklarından ziyade yüksek devirde daha çok olur.
Boştayken motor aynı titremeyi yapmayabilir çünkü yüksek viteslerde olduğu gibi direnç ile karşılaşmadan serbest çalışır. 2000 ve daha altindaki titremeler motordan kaynaklanıyor ise ve bu dizayn hatası değil ise bir çok şeyin kötüye gitmesi olasıdır. Yeni nesil yüksek devirli turbo dizel lerin düsük devirlerde titremesi ve ömürlerinin eski nesillerin yarısı kadar dahi olamaması satıcılar tarafından az yakan ufak motorların özelliğı olarak göstersede bence dizayn hatası olarakk görülmeli.

şanzıman ile merkez şanzımanı yada transfer kutusu arasındaki kısa şaft dahil bütün aktarmalar şanzımandan sonra hızla beraber artacak ve belli devirler arasında titreme yapmayı mümkün kılamayacaktır. ama derseniz bu hızlar arasında tıtreme var. ozellikle şaft bağlantılarındaki fleks lerin boşluklara bakin derdim.

Neticede bir uzman olma iddeam olmadığı için son fikimi yazayım. Yüksek viteslerdeyken düşük devirde titreme yapan bölye ufak hacimli ve yüksek devirde torka ulaşan motorları belli ölçüde makul görmek gerekebilir. Ama zamanla artıyorsa çözüm için mutlaka üzerinde durun.
Selametle
Hakan
 

Ynt: Duster 1.5dci 90hp Titreme Problemi

Şaftı indirmenin,motor veya şanzumanı indirmekten daha maliyetsiz ve daha zahmetsiz olduğu konusunda hem fikirmiyiz peki?
 





Ynt: Duster 1.5dci 90hp Titreme Problemi

troyexplorer' Alıntı:
Benzetmeni canlandıramadık , kemikleşme derken

Galiba hafif bir tıkırtı/sarsıntı ile geçiş vitese. Ama bu, alt viteslerde ve yavaşken oluyor. Sorun değil.

Şaft problemi olma olasılığı yüksek. Motor kulağı da olabilir ama, kulaklarda bozulma olsa, sürekli olur titreme.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,828
Mesajlar
1,524,072
Kayıtlı Üye Sayımız
166,622
Kaydolan Son Üyemiz
mustgok

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst