Ducato 17 M3 İlk Hazırlıklar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mp310 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 26
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,222
yalıtım için araştırırken izobozz diye bir şey gördüm. yeni bir malzeme. elyaftan. su , nem tutmadığını iddia ediyor. yalıtım katsayısı taş yünü ile aynıymış. güzel bir şeye benziyor. şirket ilgili. mesajıma tel ile geri dönüş yaptı

bizofol abba için özerden plastik ile görüştüm. yetkili Turgay bey yardımcı olmaya çalışıyor ancak üretim 2x50 metrelik rulolarmış. parça olarak satmadıklarını söyledi. ancak artık ve hatalı malzemelerden var ise gelip seçerek alabilirsiniz dedi. bize 20-25 m2 lazım (jumper 15m3)
 

Etiketler
Mehmet bey, :yum:
izoBOZZ görüldüğü üzere suni keçe. Elyaflı yapı izolasyonlarının biz karavancılara pek uygun olmadığı üzerine forumda gerekçeleriyle defalarca yazılmış olması, sanırım gözünüzden kaçtı. Zaten marka karavan üreticileri de dekorasyon dışında asla izolasyon amaçlı keçe kullanmamakta. (Tabi bazı motor kaporta ses izolasyonu hariç)

Fakat ikinci öneriniz Bizofol, benim de kafa karışıklığı yapmasın diye hemen bahsetmediğim ikinci önerim.
@terdogan yaz-kış, yani tüm yıl olmak üzere iki senedir bu izolasyonla gezmekte ve gayet memnun. Kendisine danışabilirsiniz. Siz de onun gibi iki kat kullanırsanız, m2 açısından da sorununuz kalmazdı. ;)
Üstelik iki kat kullanım, hedeflenen değerler için daha da uygun olmalı ?

Bizopol’de sabitleme için kullanılacak yapıştırıcı malzemelerin ısıya dayanıklı olması da çok önemli. Yazın Akdeniz kıyılarında kaportanın durumunu biliyorsunuz. Aracın açık renk olmasının bile zaman içinde faydası kalmamakta.
Bu yüzden sabitlemeyi mekanik olarak desteklemek de yerinde olurdu.

Benim favorim ise hala kapalı gözenekli şilteler. Daha pahalı olsalar da yapıştırılabilmeleri büyük avantaj. Et yapıları zaten en ideal seçim durumunda.
Bakın @ermus35, burada uygulamayı kolaylaştırmak amacıyla gayet akıllıca bu şilteleri parça parça yerlerine monte etmekte.
Üstelik kendisi Bizofol de kullanarak çift dikiş atmış.
Bence biraz evhamlı davranmış galiba ? ;):smiley:
 
Son düzenleme:

İnşallah dilediğiniz gibi bir karavana sahip olursunuz. Mutlaka zaman ayırın ve pandemi tehlikesi bittiğinde en azından yakın şehirlerdeki tecrübeli arkadaşlarımızı ziyaret edin karavanları görün fikirlerini alın. Sayın bartek in açtığı bu başlığa da göz atmanızı öneririm güzel bir paylaşım, selamlar...

Ne Kadar Karavan?
 

Mehmet bey, :yum:
izoBOZZ görüldüğü üzere suni keçe. Elyaflı yapı izolasyonlarının biz karavancılara pek uygun olmadığı üzerine forumda gerekçeleriyle defalarca yazılmış olması, sanırım gözünüzden kaçtı. Zaten marka karavan üreticileri de dekorasyon dışında asla izolasyon amaçlı keçe kullanmamakta. (Tabi bazı motor kaporta ses izolasyonu hariç)

Fakat ikinci öneriniz Bizofol, benim de kafa karışıklığı yapmasın diye hemen bahsetmediğim ikinci önerim.
@terdogan yaz-kış, yani tüm yıl olmak üzere iki senedir bu izolasyonla gezmekte ve gayet memnun. Kendisine danışabilirsiniz. Siz de onun gibi iki kat kullanırsanız, m2 açısından da sorununuz kalmazdı. ;)
Üstelik iki kat kullanım, hedeflenen değerler için daha da uygun olmalı ?

Bizopol’de sabitleme için kullanılacak yapıştırıcı malzemelerin ısıya dayanıklı olması da çok önemli. Yazın Akdeniz kıyılarında kaportanın durumunu biliyorsunuz. Aracın açık renk olmasının bile zaman içinde faydası kalmamakta.
Bu yüzden sabitlemeyi mekanik olarak desteklemek de yerinde olurdu.

Benim favorim ise hala kapalı gözenekli şilteler. Daha pahalı olsalar da yapıştırılabilmeleri büyük avantaj. Et yapıları zaten en ideal seçim durumunda.
Bakın @ermus35, burada uygulamayı kolaylaştırmak amacıyla gayet akıllıca bu şilteleri parça parça yerlerine monte etmekte.
Üstelik kendisi Bizofol de kullanarak çift dikiş atmış.
Bence biraz evhamlı davranmış galiba ? ;):smiley:

yorum için teşekkür ederim. forumda çok gezindim ama izobozz a rastlamamıştım. gerekçelerini merak ettim doğrusu. arayacağım. (ilgili tartışma linkini atabilirseniz sevinirim)
bizofol yapıştırma konusunu ben de düşünüyorum. kaportaya boşluksuz hava aralığı kalmadan nasıl yapıştırıyoruz?
 




Öncelikle herkese merhaba ;
40 Yaşında Hatay'da ikamet ediyorum Mimar ve Tasarım Mühendisiyim yaklaşık 1 yıldır Forumu ve yapılanları hayranlıkla izliyor ama bir türlü cesaret edemiyordum.Sanırım o gün geldi :smiley:
Özellikle Pandemi Salgından sonra hayatı ertelememeye ve bunun ilk adımı olarak Ducato 17 m3 bir araç dönüştürmeye ve bu yaz uzunca bir yolculuğa çıkma karar verdim araç konusunda araştırmalar devam ederken tasarımı bitirmeye çalışıyorum ve değerli fikirlerinize ihtiyacım var ;
Öncelikle ailem 4 kişi eşim ve 2 kızım (12 ve 10 yaşlarında) var bu nedenle 4 yataklı bir araca ihtiyacımız var ve uzun süreli seyahatler planlıyoruz ortalama 30-45 günlük bu nedenle aynı zamanda yaşam alanı önemli ...

Tasarım Detayları arkada yüksek ranza 75 cm lik bir tek kişilik yatak var ve bu öne doğru açılarak 2 kişilik ranza oluyor
Bunun altında bozdolabı ve dikine 25 cm lik bir şişelik tarzında dolap
bir yanda 195 cm lik bir tezgah diğer yanda bir dolap ve duş-wc
ön oturma grubu yerden raylı ve modüler düşünüyorum 3 tip kullanacağım
kapı kapalı , kapı açık ve yatma pozisyonu buna göre masada döner hareketli olacak

Tecrübem olmadığı için tasarımın artı ve eksilerini kestiremiyorum bu nedenle fikirlerinize ihtiyacım var.
şimdiden çok teşekkürler

Ekli dosyayı görüntüle 518341

Ekli dosyayı görüntüle 518342

Ekli dosyayı görüntüle 518343

Ekli dosyayı görüntüle 518344

Merhaba, öncelikle kolay gelsin .
Karavanların büyük çoğunluğu 2 kişilik olarak tercih ediliyor. Özellikle Alkoven ve Entegre modeller dışındaki motokaravanlar, yada çekme karavanlar harici dört kişilik karavan iyi düşünülmesi gereken ve zorlayıcı bir tercih. Hele sizin gibi uzun süreli geziler düşünenler için daha önemli.
Biz üç senedir VW aracımız ile uzun süreli seyahatler yapıyoruz. Aracımızın boyutları nedeni ile kızlar ile yaptığımız ilk seyehatimizde genelde kamplarda konaklama şeklinde gezdik. Bu gezimizde kızlar çok keyif aldıkları halde bir daha gezmek istemediler. Çünkü bu küçük alanda çocuklar ve yetişkinlerin her ihtiyacı farklı ve bunu karşılamanın pek de çözüm yolu yok. Sizin çocuklar da çok küçük değiller sizden ayrı yaşayabilme şansına sahip oldukları ilk gün genelde beraber gezmeyi bırakıyorlar. Bu da 13- 14 yaş. Çok küçük o yaşta yalnız kalamazlar olarak düşünmeyin. Siz gezmeyi tercih ettiğinizde, bunu öğretiyorlar yada gezmekten vazgeçiyorsunuz.
Farklı ihtiyaçlar olarak söylediklerime gelince, Siz sabah erken kalkmak ve hemen gezmeye başlamak istersiniz, onlar uyumak isterler aracınızı toparlayamazsınız. Onlar hazır olduğunda hava çok sıcaktır, dışarda kımıldayacak haliniz olmaz. Akşam gezelim dersiniz , onlar telefon, tablet,oyun, film, network ve arkadaşları ile iletişimde olmak ister sizinle gezmek istemezler. Her gün onları yanınızda beraber tutabilmek, gazlarını almak için aksiyon aramaya başlarsınız. Daha birçok şey bunlara ilave edilebilir. Sonuçta sizin bugüne kadar içinizde biriktirdiğiniz gezme hayali ve planlarınız onlarda olmuyor.
Forumda üyelerimizin size bir karavan ile bir kaç gün bir deneme yapın tavsiyesi bunun için önemli. Bir hafta sonu yapacağınız 2-3 günlük bir seyahat bile, beklentleriniz için neyin gerekli olduğunu daha iyi yaşayarak tespit etme imkanını verecektir. Karavan yapmak maliyeti ve sonradan geri dönmenin zor olduğu bir konu olduğu için dikkat etmek gerekiyor.
Kararınızı verdikten sonra avrupalı karavan üreticilerinin web sayfalarında kataloğ ve planları indirme ve inceleme şansınız var. Bu kataloglardan yıllardır denenmiş yerleşim planlarının benzerini yapmak daha uygun olabilir. Sonuçta bunlar tercih edilen kabul edilmiş planlardır. Güvenlik, araç dengesi , ölçülendirme gibi bizlerin ilk başlarda aklımıza gelmeyen bir çok detayı görme şansızın da olur.
Kısa sürede karavanınıza kavuşmayı ve gezilerinize başlamanızı dilerim.
 
Son düzenleme:

İzolasyon için bütün Avrupa marka firmaların yaptığı gibi kapalı gözenekli ve kendinden yapışkanlı, polietilen veya lateks levhaları kullanın. 20mm yi geçmesine gerek yok.Türkiye’de uygun fiyatla üretilmekteler. Bir hafta sonunuzu vererek kendiniz de yapabilirsiniz. (Tabana yapıştırmadan uygulayın. Tahliye delikleri kapatılmamalı)

Isıtıcınız için ise bence acelesi yok. Gerektiği mevsime kadar bekleyebilirsiniz. Böylelikle geçici de olsa finansmanda rahatlık yaratabilirsiniz ?

Plan için bence Avrupa firmalarının çözümlerini çıkış almanız yerinde olurdu..

Kolay gelsin..:smiley:


Yukarıdaki paylaşımınız da " (Tabana yapıştırmadan uygulayın. Tahliye delikleri kapatılmamalı) "kısmını biraz açmak faydalı olacak.
Şu günler de ( Facebook, İnstagram ve Youtube ) dönüşüme devam eden birçok karavan yapımını takip ediyorum. Forum da da birçok karavan yapımı başlıklı yazılar takibimde . Yalıtım konusunda genellikle iki sıralama gördüm.
1. İlk kata Bizofol ( ABBA ) yapıştırılıyor ikinci kat Elastromerik Kauçuk uygulaması yapılıyor.
2. Sıralama ters olarak uygulanıyor.
Yapımını burada paylaşan terdoğan Sonunda Başladım 17m3 Peugeot
sadece iki kat Bizofol ABBA uyguladı ve https:// www.yolgezen.net /sayfasında tam zamanlı karavan yaşamı kuurduğu halde yz ve kış izolasyonundan şikayeti yok.
Bazı yapımcılar da abartılı bir şekilde daha da fazla malzeme ile yalıtımı arttırıyor. ( Aynı zaman da ağırlık da artıyor)

İlk olarak genelde yer sabitleme çıtaları önceden yapıştırılıyor. Tüm uygulamalar da ilk kat ve ikinci kat uygulamalarda kuvvetli bir şekilde yapıştırılıyor. Yurt dışı kendi karavanınuı yapanlar da benzer şekilde gerçekleştiriyor.
Üreticilerden PÖSSL izlediğim videousunda araç tavanında elastromerik kauçuk üzerine strafor yapıştırıyor son kat 3mm sert fiber kaplama yapıyor. Yan duvarlar da elastromerik kauçuk ve sert fiber kaplama var. Zeminde ise hiç bir izolasyon olmadan yer ahşabı sabitlenerek yerleştiriliyor ve üzerine mobilya kuruluyor.
Sizin paylaşımınıza dönersek, aracın taban izolasyonun da ahşap taban altındaki tüm uygulamaların yapıştırmadan yerleştirilmesi ve ahşabın sağlam bir şekilde üzerine sabitlenmesi olarak anlıyorum. Doğrıu mudur?
Ayrıca tahliye delikleri ksımı tam olarak hangi kısım oluyor?
 

.

Önce yukarıda yaptığımı yeni farkettiğim bir ifade yanlışını düzelteyim.

Sentetik keçe ısı izolasyonunda etkili değil fakat dekoratif ve kaplama amacıyla sentetik deri gibi başarıyla kullanılabilmekte.

Fakat aslında bina yapılar için geliştirilmiş olan taş ve cam yünü gibi izolasyon
malzemeleri ise, kalın boyutları ve elyaflı yapıları arasında sıkışarak pas oluşumuna sebep olabilen rutubetin kendisi ve yine bu yüzden oluşmasına sebep oldukları sıhhate zararlı küf nedeniyle, karavanlarda uygun izolasyon malzemesi olarak artık yerlerini kaybetmiş durumdalar. Bu malzemelerin zamanla sarsıntı ve titreşimle boyut kaybederek küçülebilme dezavantajları da bulunmakta..
İlgili resimleri forumun biryerlerinde olacaktı..

Sanırım özellikle Türkiye’de ve aracını kendi yapan bazı yabancı karavancılar, bu yapı malzemelerini hala ucuzluğu ve uygulama kolaylığı için seçmekteler.
Diğer taraftan izolasyon sadece yaz ve bahar karavancılığı için düşünülüyorsa, belki büyük bir zarar beklenmeyebilir ?

Yahut uzlaşı bir çözüm olarak bu malzemelerin uygun boyutlu plastik torbalar içinde ve çökmelerini önlemek için de iplerle kaporta deliklerine bağlanarak uygulanması belki alternatif olabilirdi ?
.

Janberk beyin yazısına vereceğim cevaba gelirsek.
Reimo taban izolasyonunda, ahşap iskelet hariç, kullanılan kapalı gözenekli levhaların yapıştırılmadan uygulanmasını tavsiye etmekte.
Bu, kaporta duvarlarından akabilecek yoğunlaşma suyunun, engellenmeden fabrikaların araç üretimi esnasında dış duvar ve alt kriş yapıları arasında açılmış küçük tahliye deliklerine ulaşabilmesini sağlamakta.

Panelvanların çoğu, karavan yapımı öncesinde de tabanda herhangi bir nedenle bulunan sıvılardan pasif olarak bu şekilde kurtulmaktalar diye biliyorum.

.
 
Son düzenleme:


Üstat uyarılarınızı dikkate alarak hareket kabiliyeti daha geniş bir tasarıma dönmeye çalıştım.
Karavan kiralama olayı aslında tamamiyle istememekten ziyade imkanlar nedeni ile kısıtlı biraz. Hatay'da ikamet ettiğimizden buralarda kiralama olanağı pek mümkün değil birde üzerinde mevcut salgın durumu olduğundan mümkün bir seçenek gibi görünmüyor.
Önümüzdeki hafta içi aracı almayı düşünüyorum umarım iller arası seyahat engeli bir zorluk çıkarmaz.
Tasarım konusunda % 80 lerde olduğuma göre (araç ve yerleşim) ekipman seçimlerini yapmam lazım. Bu konuda da mutlaka kullanmalısın yada hiç yaklaşma dediğiniz ekipman cihaz varsa yazarsanız sevinirim. seçimlerim hakkında burada bir liste oluşturacağım
Tuvalet banyo ölçülerini kaça kaç aldınız? Bende Adana dayım 17 m3 bir araç aldım ama henüz proje aşamasındayım...
 



Aslında sonradan yüklediğim planlarda bahsettiiğiniz bazı sıkıntıları çözdüm. şoför arkası koltuklarda emniyet kemeri koyacağım yolculuk için önemli. Arka kapıyı kapatmayı düşünmüyorum çünkü arka oturma grubuyla birlikte o kapıya ihityacım olacak daha ferah ve güzel bir oturma alanı için .
Araç alımında çok acele etmiyorum 2 araç var teklif verdiğim 2012 model ama anlaşamadık tüm tasarım ve malzeme seçimi sona yaklaşmadan aceleci bir alıcı olmayacağım çok ekstra bir araç denk gelmezse.


İzolasyon konusunda çok sıkıntım var nerdeyse o başlıktaki tüm konuları okudum malzeme ve işlemler konusunda henüz bir karar veremedim.
Su elektrik ve mobilya konusunda çok sıkıntı yaşamayacağım sanırım 15 yıllık müteahhit olduğumdan o işleri yapacak iyi ustalarım var tek problem karavan tecrübeleri yok :smiley: sistemlere karar verirsem uygulama konusunda çok sıkıntı yaşamam


Aracın arka kapısı konusunda hemfikiriz ;-)
2 çocukla çok büyük sıkıntı yaşamayacağımızı düşünüyorum ama tabiki sizin tecrübeleriniz daha fazla sanırım bunu yaşayıp göreceğiz :smiley:

Seçtiğim bazı ürünler var bunlar hakkında bilgi vermek istiyorum.
1. Buzdolabı Cool Life CM138 çift kapılı buzdolabı seçtim 12/24/220 girişleri var
2. Kasetli tip wc seçtim thetford c223cs
3. Lpg sistem ocak , boyler ve ısıtıcı düşünüyorum tek sorunum yüksek rakımlarda problem olur mu ? bu konuda araştırmaya devam ediyorum.

Tekrar yazmakta fayda var şu anda en büyük sorunum izolasyon konusunda müthiş kafam karışmış durumda bu konuda yardımlarınızı bekliyorum.

Ekli dosyayı görüntüle 518400
Merhaba Banyo ölçüsü ne olacak? Bende adanada yım 17 m3 bir ducato aldım henüz planlama aşamasındayım...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,759
Mesajlar
1,523,357
Kayıtlı Üye Sayımız
166,576
Kaydolan Son Üyemiz
Atakan Usun

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst