Sayın concrete; LPG yi direk olarak agırlığını tartarak ölçersiniz hesaba gerek yok ama tabii ki hesaplada bircok özelliği bulabilirsiniz ama sizin dediğiniz gibi agırlığını bulmak için hesaba luzum yok tart yeter.arac içinde tabiiki agırlık ölçen bir sistem normalde bulunmuyor LPG tankları direk olarak agırlıklarına göre hbesaplanır 2kg,12kg,45kg veya 5 ton gibi zaten bu nun konuylada pek fazla ilgisi yok ama siz neyi nasıl isterseniz arzu ettiğiniz gibi düşünün arkadaşım bu işler için biraz fizik kımya lazım denemelerinizi bitirin sonuca bakın daha sonra neticeleri değerlendirirsiniz ancak asla kaçak ve ruhsat işlemlerinihallletmeden kullanmayın derim Üniversite raporlarını almadan ve sistemi TS12195 e uygun yapmadan kullanmayın başınız agrıyabilirconcrete' Alıntı:LPG nin araçlar için lt olarak ölçüldüğü ve ölçülmesi gerektiği konusunda düşüncem değişmiyor. Zaten aracın içinde ağırlık ölçümü yapan bir sisteme de henüz raslamadım. Araçlar için satılan ve kullanılan LPG regülatöre kadar sıvı haldedir. Dolayısıyla su ya da mazotun hacmini ölçtüğünüz gibi ölçülebilir. Sıvı maddeler genellikle hacimle ölçülüyor zaten, bakkaldan aldığımız süt de buna dahil. Sıvılar sınırlı sıcaklık ve basınç değişimi ile dikkate alınmayabilecek kadar hacim değiştirirler. Zaten bu maddelerin ağırlıkları da, yoğunluklarından hareketle hacimlerinden hesaplanır.
Dökme LPG tankına konulacak sıvı LPG, o tankın hacminin %80 i kadar olabilir. Bu hesapla tankın alacağı LPG miktarı hesaplanır. LPG tankları da m3 cinsinden sınıflandırılır; aldıkları LPG nin ağırlığı ile değil. Ağırlık ile ölçülen maddeler, kömür, demir gibi katı maddelerdir. Bunun sebebi de hacimlerinin ölçülmesinin zorluğudur.
Benim bahsettiğim sistem, daha önce anlattığım gibi, turbonun devrede olduğu üst devirlerde ancak %15 LPG verecek şekilde ayarlanıyor. Dolayısıyla LPG miktarının başka bir durumda %30 un üstüne çıkma olasılığı kalmıyor. Kullanıcı, aldığı LPG ile yaptığı yolu hesaplayarak sağlama yapmış oluyor.
%15 hatta %10 LPG oranı, tasarruf için değil ama güç artışı için kesinlikle gayet yeterli oluyor. Düz motorlarda ise, söylediğiniz gibi zaten bir sorun yok. Sadece güç artışı hedefleyen bir kullanıcının da 4000 tl gibi bir rakamı ödeyip %40 a varan LPG oranıyla tasarruf hedefleyen bir sistemi kullanmasına gerek kalmıyor.
Tüm basınçlı, basınçsız tanklar ağırlıklarına göre değil hacimlerine göre hesaplanır. Tankın ağırlığı sadece sabitlenmesi ve kendisi ile birlikte içindeki yükü taşıması için gereken statik ve dinamik hesaplar için gerekir; içindeki LPG nin ya da başka bir sıvının ölçümü için değil. Bırakın LPG yi, KG ya da ton olarak ifade edilen başka bir sıvı dahi hatırlayamıyorum söylediğinizi haklı çıkaracak. 12 kg tank dendiğinde ne kadar anlamsız bir ifade olduğunu şöyle anlatayım; 12 kg tankın boş ağırlığı ise, konuyla ilgisi zaten olmaz; dolu ağırlığı ise, bu ne ile dolu olduğuna göre değişir; 12 kg su alan tankın içine daha az ağırlıkta yağ, daha çok ağırlıkta cıva sığar. Bu nedenledir ki 12 kg tank olmaz; 12 lt lik tank olur. Bu tank saf su ile doldurulduğunda 12 kg su alır. Ancak diğer sıvılar için aldığı hacim aynı, ağırlık farklı olur. Bu tanka 12 kg lık denmesi bağıl bir ifadedir. Bu konular uzmanlık konuları değildir; 8. sınıf konularıdır. Mühendis olmanın getirdiği bazı avantajlardan faydalanyorum yazdıklarınızı okurken. Sizin de konu ile ilgili fizik ve kimya konularına hakim olduğunuzu gösteren bir sıfatınız olduğu izlenimine kapılıyorum.FANTOM1951' Alıntı:Sayın concrete; LPG yi direk olarak agırlığını tartarak ölçersiniz hesaba gerek yok ama tabii ki hesaplada bircok özelliği bulabilirsiniz ama sizin dediğiniz gibi agırlığını bulmak için hesaba luzum yok tart yeter.arac içinde tabiiki agırlık ölçen bir sistem normalde bulunmuyor LPG tankları direk olarak agırlıklarına göre hbesaplanır 2kg,12kg,45kg veya 5 ton gibi zaten bu nun konuylada pek fazla ilgisi yok ama siz neyi nasıl isterseniz arzu ettiğiniz gibi düşünün arkadaşım bu işler için biraz fizik kımya lazım denemelerinizi bitirin sonuca bakın daha sonra neticeleri değerlendirirsiniz ancak asla kaçak ve ruhsat işlemlerinihallletmeden kullanmayın derim Üniversite raporlarını almadan ve sistemi TS12195 e uygun yapmadan kullanmayın başınız agrıyabilir
hayırlı gunler dilerim.
FANTOM1951' Alıntı:Sayın Concrete ; Söyled,kleriniz yanlış değil ama eksik diyeyim.Evet genel olarak tanktan bahsederseniz basınçlı veya basıncsız haklısınız ama hatırlayın ki konumuz spesifik ve yalnızca LPG tankından bahsediyoruz.LPG tanklarında adlandırma daha önce dediğim gibidir.örneğin 12kg lpg tankı denince dara hariç 12 kğ lpg doldurabileceğiniz bir tank anlaşılır.Bunu konuyla ilgisi olmayan bir kişi algılayamaz dediğiniz gibi. Ve bu tankın hacmide yaklaşık 24 litredir.Yaklasık %80 dolumla 12 kğ LPG alır ve LPG dolum istayonlarında bu tank-depo önce kantarda tartılır ve darası öğrenilir dara doluma gelen her tankta değişik olabilir sebebide evvelki dolumlardan kalan artıklardır aslında temizlemeleri gerekir ki temizlenirse aynı standardda yapılan tank ın darası aynı olur fakat temizlemedikleri için dara değişir.ve bunun içine gaz doldurulurken tartı işlemi devam eder -tartıda dolum işlemi yapılır- ve dara +12 kg bulunca doluma son verilir.
Konularda tartısırken diploma ve tıtr kullanılmasına gerek olmadıgını düşünüyorum.Bu arada yeni iş yeri açmışsınız hayırlı olsun akışlpg diye .Sevgi ve saygılarımla
FANTOM1951' Alıntı:Sayın Concrete; Yanlış anlamışım demekki. Kusura bakmayın.Yardımcı olacagım bir konu olur ve bende katkıda bulunabilecek isem bana yazınız. Hayırlı işler dilerim.
Saygılarımla