Dizelde LPG !!!

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan concrete Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 92
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,062

Etiketler
Ynt: Dizelde LPG !!!

LPG nin araçlar için lt olarak ölçüldüğü ve ölçülmesi gerektiği konusunda düşüncem değişmiyor. Zaten aracın içinde ağırlık ölçümü yapan bir sisteme de henüz raslamadım. Araçlar için satılan ve kullanılan LPG regülatöre kadar sıvı haldedir. Dolayısıyla su ya da mazotun hacmini ölçtüğünüz gibi ölçülebilir. Sıvı maddeler genellikle hacimle ölçülüyor zaten, bakkaldan aldığımız süt de buna dahil. Sıvılar sınırlı sıcaklık ve basınç değişimi ile dikkate alınmayabilecek kadar hacim değiştirirler. Zaten bu maddelerin ağırlıkları da, yoğunluklarından hareketle hacimlerinden hesaplanır.

Dökme LPG tankına konulacak sıvı LPG, o tankın hacminin %80 i kadar olabilir. Bu hesapla tankın alacağı LPG miktarı hesaplanır. LPG tankları da m3 cinsinden sınıflandırılır; aldıkları LPG nin ağırlığı ile değil. Ağırlık ile ölçülen maddeler, kömür, demir gibi katı maddelerdir. Bunun sebebi de hacimlerinin ölçülmesinin zorluğudur.

Benim bahsettiğim sistem, daha önce anlattığım gibi, turbonun devrede olduğu üst devirlerde ancak %15 LPG verecek şekilde ayarlanıyor. Dolayısıyla LPG miktarının başka bir durumda %30 un üstüne çıkma olasılığı kalmıyor. Kullanıcı, aldığı LPG ile yaptığı yolu hesaplayarak sağlama yapmış oluyor.

%15 hatta %10 LPG oranı, tasarruf için değil ama güç artışı için kesinlikle gayet yeterli oluyor. Düz motorlarda ise, söylediğiniz gibi zaten bir sorun yok. Sadece güç artışı hedefleyen bir kullanıcının da 4000 tl gibi bir rakamı ödeyip %40 a varan LPG oranıyla tasarruf hedefleyen bir sistemi kullanmasına gerek kalmıyor.
 

Ynt: Dizelde LPG !!!

concrete' Alıntı:
LPG nin araçlar için lt olarak ölçüldüğü ve ölçülmesi gerektiği konusunda düşüncem değişmiyor. Zaten aracın içinde ağırlık ölçümü yapan bir sisteme de henüz raslamadım. Araçlar için satılan ve kullanılan LPG regülatöre kadar sıvı haldedir. Dolayısıyla su ya da mazotun hacmini ölçtüğünüz gibi ölçülebilir. Sıvı maddeler genellikle hacimle ölçülüyor zaten, bakkaldan aldığımız süt de buna dahil. Sıvılar sınırlı sıcaklık ve basınç değişimi ile dikkate alınmayabilecek kadar hacim değiştirirler. Zaten bu maddelerin ağırlıkları da, yoğunluklarından hareketle hacimlerinden hesaplanır.

Dökme LPG tankına konulacak sıvı LPG, o tankın hacminin %80 i kadar olabilir. Bu hesapla tankın alacağı LPG miktarı hesaplanır. LPG tankları da m3 cinsinden sınıflandırılır; aldıkları LPG nin ağırlığı ile değil. Ağırlık ile ölçülen maddeler, kömür, demir gibi katı maddelerdir. Bunun sebebi de hacimlerinin ölçülmesinin zorluğudur.

Benim bahsettiğim sistem, daha önce anlattığım gibi, turbonun devrede olduğu üst devirlerde ancak %15 LPG verecek şekilde ayarlanıyor. Dolayısıyla LPG miktarının başka bir durumda %30 un üstüne çıkma olasılığı kalmıyor. Kullanıcı, aldığı LPG ile yaptığı yolu hesaplayarak sağlama yapmış oluyor.

%15 hatta %10 LPG oranı, tasarruf için değil ama güç artışı için kesinlikle gayet yeterli oluyor. Düz motorlarda ise, söylediğiniz gibi zaten bir sorun yok. Sadece güç artışı hedefleyen bir kullanıcının da 4000 tl gibi bir rakamı ödeyip %40 a varan LPG oranıyla tasarruf hedefleyen bir sistemi kullanmasına gerek kalmıyor.
Sayın concrete; LPG yi direk olarak agırlığını tartarak ölçersiniz hesaba gerek yok ama tabii ki hesaplada bircok özelliği bulabilirsiniz ama sizin dediğiniz gibi agırlığını bulmak için hesaba luzum yok tart yeter.arac içinde tabiiki agırlık ölçen bir sistem normalde bulunmuyor LPG tankları direk olarak agırlıklarına göre hbesaplanır 2kg,12kg,45kg veya 5 ton gibi zaten bu nun konuylada pek fazla ilgisi yok ama siz neyi nasıl isterseniz arzu ettiğiniz gibi düşünün arkadaşım bu işler için biraz fizik kımya lazım denemelerinizi bitirin sonuca bakın daha sonra neticeleri değerlendirirsiniz ancak asla kaçak ve ruhsat işlemlerinihallletmeden kullanmayın derim Üniversite raporlarını almadan ve sistemi TS12195 e uygun yapmadan kullanmayın başınız agrıyabilir
hayırlı gunler dilerim.
 

Ynt: Dizelde LPG !!!

FANTOM1951' Alıntı:
Sayın concrete; LPG yi direk olarak agırlığını tartarak ölçersiniz hesaba gerek yok ama tabii ki hesaplada bircok özelliği bulabilirsiniz ama sizin dediğiniz gibi agırlığını bulmak için hesaba luzum yok tart yeter.arac içinde tabiiki agırlık ölçen bir sistem normalde bulunmuyor LPG tankları direk olarak agırlıklarına göre hbesaplanır 2kg,12kg,45kg veya 5 ton gibi zaten bu nun konuylada pek fazla ilgisi yok ama siz neyi nasıl isterseniz arzu ettiğiniz gibi düşünün arkadaşım bu işler için biraz fizik kımya lazım denemelerinizi bitirin sonuca bakın daha sonra neticeleri değerlendirirsiniz ancak asla kaçak ve ruhsat işlemlerinihallletmeden kullanmayın derim Üniversite raporlarını almadan ve sistemi TS12195 e uygun yapmadan kullanmayın başınız agrıyabilir
hayırlı gunler dilerim.
Tüm basınçlı, basınçsız tanklar ağırlıklarına göre değil hacimlerine göre hesaplanır. Tankın ağırlığı sadece sabitlenmesi ve kendisi ile birlikte içindeki yükü taşıması için gereken statik ve dinamik hesaplar için gerekir; içindeki LPG nin ya da başka bir sıvının ölçümü için değil. Bırakın LPG yi, KG ya da ton olarak ifade edilen başka bir sıvı dahi hatırlayamıyorum söylediğinizi haklı çıkaracak. 12 kg tank dendiğinde ne kadar anlamsız bir ifade olduğunu şöyle anlatayım; 12 kg tankın boş ağırlığı ise, konuyla ilgisi zaten olmaz; dolu ağırlığı ise, bu ne ile dolu olduğuna göre değişir; 12 kg su alan tankın içine daha az ağırlıkta yağ, daha çok ağırlıkta cıva sığar. Bu nedenledir ki 12 kg tank olmaz; 12 lt lik tank olur. Bu tank saf su ile doldurulduğunda 12 kg su alır. Ancak diğer sıvılar için aldığı hacim aynı, ağırlık farklı olur. Bu tanka 12 kg lık denmesi bağıl bir ifadedir. Bu konular uzmanlık konuları değildir; 8. sınıf konularıdır. Mühendis olmanın getirdiği bazı avantajlardan faydalanyorum yazdıklarınızı okurken. Sizin de konu ile ilgili fizik ve kimya konularına hakim olduğunuzu gösteren bir sıfatınız olduğu izlenimine kapılıyorum.

Ben sizi anladım. İyi ticaretler, teşekkürler.
 

Ynt: Dizelde LPG !!!

Sayın Concrete ; Söyled,kleriniz yanlış değil ama eksik diyeyim.Evet genel olarak tanktan bahsederseniz basınçlı veya basıncsız haklısınız ama hatırlayın ki konumuz spesifik ve yalnızca LPG tankından bahsediyoruz.LPG tanklarında adlandırma daha önce dediğim gibidir.örneğin 12kg lpg tankı denince dara hariç 12 kğ lpg doldurabileceğiniz bir tank anlaşılır.Bunu konuyla ilgisi olmayan bir kişi algılayamaz dediğiniz gibi. Ve bu tankın hacmide yaklaşık 24 litredir.Yaklasık %80 dolumla 12 kğ LPG alır ve LPG dolum istayonlarında bu tank-depo önce kantarda tartılır ve darası öğrenilir dara doluma gelen her tankta değişik olabilir sebebide evvelki dolumlardan kalan artıklardır aslında temizlemeleri gerekir ki temizlenirse aynı standardda yapılan tank ın darası aynı olur fakat temizlemedikleri için dara değişir.ve bunun içine gaz doldurulurken tartı işlemi devam eder -tartıda dolum işlemi yapılır- ve dara +12 kg bulunca doluma son verilir.
Konularda tartısırken diploma ve tıtr kullanılmasına gerek olmadıgını düşünüyorum.Bu arada yeni iş yeri açmışsınız hayırlı olsun akışlpg diye .Sevgi ve saygılarımla
 



Ynt: Dizelde LPG !!!

FANTOM1951' Alıntı:
Sayın Concrete ; Söyled,kleriniz yanlış değil ama eksik diyeyim.Evet genel olarak tanktan bahsederseniz basınçlı veya basıncsız haklısınız ama hatırlayın ki konumuz spesifik ve yalnızca LPG tankından bahsediyoruz.LPG tanklarında adlandırma daha önce dediğim gibidir.örneğin 12kg lpg tankı denince dara hariç 12 kğ lpg doldurabileceğiniz bir tank anlaşılır.Bunu konuyla ilgisi olmayan bir kişi algılayamaz dediğiniz gibi. Ve bu tankın hacmide yaklaşık 24 litredir.Yaklasık %80 dolumla 12 kğ LPG alır ve LPG dolum istayonlarında bu tank-depo önce kantarda tartılır ve darası öğrenilir dara doluma gelen her tankta değişik olabilir sebebide evvelki dolumlardan kalan artıklardır aslında temizlemeleri gerekir ki temizlenirse aynı standardda yapılan tank ın darası aynı olur fakat temizlemedikleri için dara değişir.ve bunun içine gaz doldurulurken tartı işlemi devam eder -tartıda dolum işlemi yapılır- ve dara +12 kg bulunca doluma son verilir.
Konularda tartısırken diploma ve tıtr kullanılmasına gerek olmadıgını düşünüyorum.Bu arada yeni iş yeri açmışsınız hayırlı olsun akışlpg diye .Sevgi ve saygılarımla

Siz biraz fizik ve kimya bilmek gerektiğini söylediğiniz için uzmanlığımdan bahsettim. Yan bahsedeceğiniz fizik ve kimya konularına aşina olduğumu ifade ettim. Neticede siz bana bu konulara hakim olmadığım için sizi anlamadığımı söylemiş oldunuz; farkında olarak ya da olmayarak

Neticede kullandığım LPG sisteminde aracın üst devirlerindeki mazot tüketimini ölçüyorum. Aynı ölçü sistemiyle ve aynı üst devirlerde istediğim oranda LPG veryorum. Mazotu lt olarak ölçmek ve sıvı LPG yi lt olarak ölçmek, yaptığım ayarlarda risk almaksızın istediğim neticeyi veriyor.

Selamlar,
 

Ynt: Dizelde LPG !!!

Sayın Concrete; Yanlış anlamışım demekki. Kusura bakmayın.Yardımcı olacagım bir konu olur ve bende katkıda bulunabilecek isem bana yazınız. Hayırlı işler dilerim.
Saygılarımla
 

Ynt: Dizelde LPG !!!

FANTOM1951' Alıntı:
Sayın Concrete; Yanlış anlamışım demekki. Kusura bakmayın.Yardımcı olacagım bir konu olur ve bende katkıda bulunabilecek isem bana yazınız. Hayırlı işler dilerim.
Saygılarımla

Teşekkür ederim.

Selamlar.
 






Konu hortlatmak gibi olucak ama yazmadan edemeyeceğim. Sonuç olarak lpg+ dizel kombinasyonu mantıklı hale geldi mi ?
 

Dizel-lpg konusu ne durumda acaba , olumlu olumsuz bir gelişme var mı? Kullananlar ve kullanmaya devam edenler güncel verilerini paylaşabilirler mi acaba , %20 güç artışı sorunsuz varsa düz dizelimi turbolamaktan vazgeçerim neticede aşağı yukarı aynı sonucu verecek , bilgi paylaşanlara şimdiden teşekkür ederim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,057
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst