dısko 1 yavru şanzıman yağ sızıntısı yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan foremost Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,720
Ynt: dısko 1 yavru şanzıman yağ sızıntısı yardım

...

20121005_220831.jpg


20121005_220752.jpg


20121005_220630.jpg
 

Etiketler
Ynt: dısko 1 yavru şanzıman yağ sızıntısı yardım

Tapalar segmanli, çıkartıp yerine yenisini koyabilirsin de tapalardan bir kaçak gözükmüyor gibi. Çubukta da ADD OIL seviyesinde yağ eklemen gerekiyor, iki enine olan çizginin arasında bulunması gerekiyor. Tahminimce araç yükteyken kaçağı bulabilirsin, dururken sadece kaçmış olan yağın damlaması olur. Rekorların etrafına bak, gerekiyorsa sıkıştır onlardan da olabilir. Bir de aklıma gelmişken şunu yapabilirsen iyi olur. Yağlı olan yerleri temizle, ondan sonra arabayla biraz dolaş. Eve gelince temizlediğin yerlere bak aynı yerler hala yağlı mı yoksa başka yerlerde mi yağ var. Resimlerden bazı yerlerde birikim bazı yerlerde bulaşma gözüküyor. Bulaşma olan yerler herhalde sağlamdır da birikim olan yerler kaçak alanları olabilir. Üçtür bu yazıyı düzeltip ekleme yapıyorum..
 

Ynt: dısko 1 yavru şanzıman yağ sızıntısı yardım

Dixie' Alıntı:
Tapalar segmanli, çıkartıp yerine yenisini koyabilirsin de tapalardan bir kaçak gözükmüyor gibi. Çubukta da ADD OIL seviyesinde yağ eklemen gerekiyor, iki enine olan çizginin arasında bulunması gerekiyor. Tahminimce araç yükteyken kaçağı bulabilirsin, dururken sadece kaçmış olan yağın damlaması olur. Rekorların etrafına bak, gerekiyorsa sıkıştır onlardan da olabilir. Bir de aklıma gelmişken şunu yapabilirsen iyi olur. Yağlı olan yerleri temizle, ondan sonra arabayla biraz dolaş. Eve gelince temizlediğin yerlere bak aynı yerler hala yağlı mı yoksa başka yerlerde mi yağ var. Resimlerden bazı yerlerde birikim bazı yerlerde bulaşma gözüküyor. Bulaşma olan yerler herhalde sağlamdır da birikim olan yerler kaçak alanları olabilir. Üçtür bu yazıyı düzeltip ekleme yapıyorum..
Rekorları sürekli olarak takip ediyorum sızıntı gözükmüyor dediğiniz gibi temizlik yapıp baktımda o zamanda tam olarak tipalardan geliyor diyemiyorum daha yukarladan sanki ancak oraları görmem mümkün değil birde mazotla temizleyebildiğim kadar yeri temizleyip tekrar bir gözlem yapacağım sanırım işin garibi yağı bu kadar eksiltmesi beni düşündürdü
 

Ynt: dısko 1 yavru şanzıman yağ sızıntısı yardım

arkadaşlar eksilen yağ yerine üstüne eklemek için 10/40 yağ düşünüyorum marka olarak önereceğiniz bir marka varmıdır
 

Ynt: dısko 1 yavru şanzıman yağ sızıntısı yardım

Castrol ama sentetik yağ konusunu bilemem, Mobil 1 biraz daha pahalı bana kalsa yine Castrol. Bir de aklıma gelmişken mağdem arabanin altına girebiliyorsun komple yağı boşalt, yeni yağ koy. Kaçak azalabilir yeni yağın vizkozitesi az olduğu için bir süre de böyle idare edebilirsin aslında. Yağ eskidikçe incelmeye başlıyor, ondan sonra oradan buradan kaçırma yapar terleme yapar vs vs..
 



Ynt: dısko 1 yavru şanzıman yağ sızıntısı yardım

Dixie' Alıntı:
Castrol ama sentetik yağ konusunu bilemem, Mobil 1 biraz daha pahalı bana kalsa yine Castrol. Bir de aklıma gelmişken mağdem arabanin altına girebiliyorsun komple yağı boşalt, yeni yağ koy. Kaçak azalabilir yeni yağın vizkozitesi az olduğu için bir süre de böyle idare edebilirsin aslında. Yağ eskidikçe incelmeye başlıyor, ondan sonra oradan buradan kaçırma yapar terleme yapar vs vs..
haklısınız komle değiştirmek daha mantıklı gibi ancak nereden geldiğini bilememkte cannımı sıkıyor şimdi tekrardan bir temizlik yapacağım ve kaçağın peşine düşeceğim bulamassam kendimi daha fazla üzmeden komple yağı değiştirip birde bu şekilde kullanayım bakalım ne olacak tam olrak bilmeden ustaya kesilmeyelim fena oluyor sonra ;D ;D bilgiler için teşekkür ederim
 

Ynt: dısko 1 yavru şanzıman yağ sızıntısı yardım

Üstad merhaba.Her ne kadar konu transfer kutusu yağ kaçağından motor yağ kaçağına dönse de kaçak kaçaktır,giderilmesi gerekir.
Land rover tüm V8 motorlarının blok(alt) kısmı aynı olmakla beraber üst kısmı (manifoldun da içinde bulunduğu enjeksiyon sistemi) yıla göre farklılık gösterir.

Demek istemem şu ki aynı parçaların uzun yıllar kullanılması bazı rutin arızaların sebebinin artık belirlenmiş olmasıdır.
Tecrübelerime dayanarak sizin aracınızda yağ kaçırabilecek noktaları aydınlatmak isterim.
ilk önce yağ filitre o-ring ini kontrol etmeniz.(çok sıkmaktan yada gevşek kalmasından dolayı lastik contasından (o-ring)kaçırabilir.
İkinci olarak,emme manifold contası kenar keçelerinden olabilir ki bir çoğu bundan kaçırır.
Son olarak da zayıf ihtimal de olsa ön krank keçesi veya kapak kısmından gelebilir.
Bunların haricinde aracın motoru fazla kurcalanmış ise yağ malesef her yerden .Bunlardan hariç rekorlu yağ buruları da kaçırabilir.

YA? F?L?TRES?.jpg


V84.jpg


MAN?FOLD CONTA.jpg


emme manifold ve ön kapak.jpg


GRID010153.jpg
 

Ynt: dısko 1 yavru şanzıman yağ sızıntısı yardım

Enis bey bilgiler çok aydınlatıcı teşekkürler şimdi görüyorum ki emme manifot ve filitre contası kaçağı daha kafama yattı sanırım ön kapak ve ön conta en son çare gibi görünüyor ancak böyle bir işlem zahmetli ve maliyetli olacak sanırım bana parça maliyeti konusunda bilgi verebilirmisiniz enis bey teşekkürler
 

Ynt: dısko 1 yavru şanzıman yağ sızıntısı yardım

Dediğime geliyoruz, şanzımandan girip radyatörden çıkmaya az kaldı, araya rektifiye girecek galiba...
 




Ynt: dısko 1 yavru şanzıman yağ sızıntısı yardım

Merhaba.
Yağ kaçağı problemi için;
Bu işlemde
2 Ad üst kapak contası(külbütör kapağı da denir)
1 Ad Emme manifold üst conta
2 Ad Emme manifold kenar lastik keçe (ay keçe de denir)
Motor yağı ve dolayısı da filitresi de değişir.(manifold contaları söküldüğünde yağ içine su ve conta kalıntıları karışacağından dolayı)
Antifriz 3lt

İşçilik ve malzemeler dahil maximum yaklaşık 750 tl civarı diyebiliriz.Bu fiyat yaklaşık verilmiştir sökülünce neler çıkacağını tabiki bilemeyiz
Bu arada silindir kapak conta değişimi (hararet yaptığında değişen) olarak algılanmasın.O olay farklı bir olay.
Bir de contaları söktüğünde belki buji, hava filitresi,buji kablosu gibi sarf malzemeler hoşuna gitmeyecek olursa ustanın onların da maliyeti eklenecektir hesaba tabii ki...
 

Ynt: dısko 1 yavru şanzıman yağ sızıntısı yardım

İstanbul fiyatlarına nazaran fazla iyimser gözüküyor, bir de şu açıdan bakmak lazım takriben iki ya da üç full depo benzin fiyatına yağ kaçağı önleniyor ama motor bu kadar açıldıktan sonra da kimse rahat durmaz, başka şeylere de bakılır. Eğer aracınız ikincil bir araç ise ve üstünde kendinizin çalışabileceği bir alanınız ve sizin de anahtar tutmaya merakınız var ise hafta sonu için çok keyifli olabilir. Onun haricinde fayda/zarar ilişkisini düşünün. Her iki ihtimalde (siz yada servis) araç iki gün gibi yatar gözüküyor ve hala ne kadar yağ kaçağı olduğunu bilmiyoruz. Bence aracın altında iyi bir temizlik yapın, ondan sonra nereden ne kadar yağ kaçırdığına bir bakın çok gereksiz bir yerden de kaçırıyor olabilir.
 

Ynt: dısko 1 yavru şanzıman yağ sızıntısı yardım

Enis bey bana görede iyimser bir fiyat olmuş keşke ustalarda sizinle aynı fikirde olsa bakın ben yavru şanzıman yağ damlatma sorunundan ilimizdeki hatırı sayılır ustaya sök tak contalar değişti sadece el emeği dört yüz tl ödedim semeriyle 80 e mal oldu yağ ve filitre contalar dahil değil yinede kesemediler 3 defa sök tak usandım sonra başka bir ustaya götürdüm şurdan sızdırıyor dedi ve değişmeyen tek yerdeki contayı değiştirdi akma kesildi inanmadım sonuç o ustada dört yüz tl aldı sonuç zararlı olan araç sahibi yazık bukadar kalay kazanılmıyor bu paralar bunu hak etmek lazım benim elim alet tutmakta hatta arka kapı kartonunu kendım söktüm stepneyi çıkarmıştım geritakacağım ve temizlık yapacağım döşemesini değiştirmeyi düşünüyorum yerimde müsait evimin altında garajım ancak zamanım yok uzun bir zamana yaymam gerekli ve açıkçası dağıtıpta toparlayamamak var işin içinde ve yardımcı olacak kimsem yok enis bey bu iş yaklaşık bin tlye oturacak gibi tam sağlıklı olursa dediğiniz gibi motoru açtırtan sonra değişmesi gereken parçalarda çıkabilir bu işte bizi rektifiye kadar götürür sanırım umarım olmaz şimdilik temizleyip tekrardan bir gözlem yapmak akıtan yeri tespit yapmak ve bu sorunu en uygun şekilde çözmek ancak tespitler yerinde 3 neden üzerinden gideceğim teşekkür edrim arkadaşlar
 

Ynt: Dısko 1 Yavru Şanzıman Yağ Sızıntısı Yardım

arkadaşlar yavru şanzımandan vuruntu ve ugultu geliyor acaba tamir takımı varmı yoksa degiştirmemmı gerekiyor bılgılendırırseniz sevinirim tşklr.
 

Ynt: Dısko 1 Yavru Şanzıman Yağ Sızıntısı Yardım

enis bey bu konularda bılgi sahibisiniz acaba ön difransıyeldende olabılrmi yoksa yavru şanzımandanmı yapar bu gürültuleri şimdiden tşklr
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst