KARAVANİST KARAVAN VE EKİPMANLARI FUARI
10-18 Ocak 2026 Tarihlerinde Tüyap'ta Gerçekleşecek Fuar İçin Ücretsiz Davetiyelerinizi Hemen Alın!
*Davetiyeler sınırlı sayıdadır.
Sanırım biraz da bu sebepten Discovery I arazide daha çok tercih edilen bir araç, hem kasa 17cm. kısa, hem de 10.6 cm. dar
Bunlar direkt yansır arazi performansına
Disco 2'ler 7.sıra koltuğun sığması ve amerikan pazarında istenen bagaj hacmine ulaşabilmesi için uzatıldı diye biliyorum. Benim araçta arkada hava körükleri var aracı yükseltiyor ve kaçış açısını arttırıyor ama tabi ki yetersiz.
Disco I ve Disco II birbirlerine benzemelerine rağmen aslen tamamen farklı iki araç. Disco I güvenilir ve ağır koşullar için dayanıklı mekanik DEfender yürüyüş takımına sahipken,
Disco II P38 yürüyüş takımı ile benzer özelliklerde konfora yatkın bir sistem ile donatılmış. Disco II aslında o dönemde LR'nin sahip olduğu farklı modellerdeki teknolojileri birleştiriyor. HDC + Elektronik Çekiş Kontrol sistemi Freelander'dan, Kabin yapısı bu alanda çok başarılı DİscoI'den, Yürüyüş sistemi P38'den geliyor. Tabi ki bu araç için sadece bu amaç için üretilmiş TD5 güç ünitesi de yerleştirildiğinde döneminin bayağı ilerisinde ortak platform bir araç çıkıyor.
Bütün bunlara rağmen arazide ve şehirde Türkiye'De en iyi araç 300 TDİ Disco I olur )
Serdar o zaman bu 17cm yi araca kıçtan eklediler yani 2 lastik arası mesafe değişmedi?
Bence V8 daha çok imkan ve performans sunuyor, şimdi ki aklım olsa V8 Disco I alırdım, çünkü şu an aracı yükseltme işleriyle uğraşıyorum ancak motor biraz yetersiz kalıyor büyük ebat lastik için, şanzıman oranlarıyla da oynamak istemiyorum, araç şu an zaten 150 yi zor görüyor, 120 son sürat facia olabilir
V8 olsaydı herhalde şanzımanla oynayarak big foot bile yaratırdım ama bunda öyle bi imkan yok, tabii ki tek avantajım su geçişleri onu da yalıtımla çözerdik diye düşünüyorum.
Hem LPG varken sırf az yakıcam diye dizel almak pek mantıklı da değil, 300TDI in bi problemi de uzun ömürlü olmaması ve motor yapmanın masraflı olması, benim motor ömrünü tamamlamak üzere restore ile yaşatmaya çalışıyoruz
Vallahi haklısın Mert ama vergi konusu bence çok gereksiz bir maliyet.. Bizde bir V8 Cherokee var..
Her sene 3800 YTL
Ben biraz LR markasının stok veya stoğa yakın tadilat ile çok kapasiteli bir araç olmasını beğeniyorum. O yüzden çok abartılı lastik ebatları ilgimi çekmiyor. Bazen tabi TD5'in 265/75 R16 çevirmesini istemiyor değilim ama
Dizel motorlar bence arazide daha başarılı.... Deli gibi tırmalama gerektiği zaman devirli bir V8 güzel ama düşük devirde Dizelin gücü. + low range Tadında bir etki yapıyor..
Valla işin aslı benim de şu an büyük lastikle işim yok çünkü OK144 e kafayı takmış durumdayım, Ümit "pizza cutters" dese de bu 7.5 16 OK144 benim Discoya çok yakıştı valla genelde LR ciler sevmiyor bu lastiği ama bence 2" yükseltme için takılacak en iyi lastik OK144, 245 75 16 1.9cm. yükseltirken bu lastik 3cm. den fazla yükseklik sağlıyor, genişlik 220 civarına denk geldiği için çekiş te başarılı , üstelik OK bi çok otoriteye göre tüm MT lerden daha başarılı çamurda
İstediğim +3cm. yi de sağladım bu lastikle
Bi sonraki aşamayı da düşünmek isterdim big foot gibi bişey yaratmayı ama bu motorla olmaz tabii
Disco 1 lerde 96 modellerin vergileri düşük ama, V8 lerin 1000YTL civarı olsa gerek
Disco I v8 , BFG 275 75 16 lar ile ilk hız testi sonuçları:
yükseklik 1040 metre , 4. vites 5100 Devir gps ölçümü 144 km aracın göstergesi 135 km arkadaki araçtan aldığım bilgi 162 km 5. viteste gps te bir anlık 161 km yi gordum devir 4000 civarındaydı ama uçmak üzere olan port bagaj yüzünden foto çekmeye cesaret edemedim.
Senin arac yapar tabi Yavuz abi V8 sonuçta, fabrika çıkışlı aracın son sürati 172 olsa gerek, bu da min. 180 yapar demek, tabi araç yükselince 160 küsürler normal yapacağı hız senin aracın, roof rack te düşürür tabi son sürati, aman abi boşver bu araçlarla sürat felakettir Biz araziye aitiz binekler yapsın sürati
Serde çatlaklık var biraz yoksa LR ile işimiz olmazdı , şaka bir yana normal kullanımda benim 100 km yi geçtiğimi kimse görmemiştir arada çatlak damar tutuyor işte .
Abi gerçekten çatlaklık var, yoksa gece 10 da kumaş pantalon, gömlek ile orman yollarına, tampon seviyesinde çamura girermiydim Neyse ki BF ten kurtuldum, artik OK144 var arabadan inmeme hiç gerek olmadı, hatta çizme bile giymedim Şu OK gerçekten dehşet bir lastikmiş
Selam Mert,
ben de 110 da bir sure oK144 kullandim.. Valla masallah lastik degil, mubarek celikten yapilmis.. Hayatta asinmiyor, eskimiyor.. arazide muhtresem ama mutlaka dikkatini cekmistir, islak asfsaltta COK COK TEHLiKELi bi lastik.. kaza belasiz kullanmani dilerim, zira benim odum kopuyordu kullanirken.. selamlar, reha