Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 65conv Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 76
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 46,397
Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi için mi Yol için mi?

Yapma Murat Jeep Wrangler Rubicon gibi bir canavarın sadece camları manuel :D ..Viraj demiri dahi elektrikli :smiley:
 

Etiketler
Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi için mi Yol için mi?

Uğur abi basit elektrikli sistemler eski arabalarda bile var, bu saydıklarımda en azından arabanın her yanını kontrol eden üniteleri yok, FJ.de de kilitler elektrikli ancak bunlar öyle çok komplike yapılar değil. Disco3 de olduğu gibi hangi tekerleğin nasıl döneceğine ECU karar vermiyor ;D, sorunlu olduğu herkesce kabul edilmiş yükseltme, alçaltma v.s. yok, ana yapı mümkün olduğunca basit ve mekanik. Ayrıca Rubiconun isterse ön camıda elektrikli olsun hiç farketmez, ailecek hastasıyız kendisinin :-*
 


Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi için mi Yol için mi?

Yapmayın arkadaslar, Disco3 e de bu kadar yüklenmeyin.
Eminim körük vb sorunlar zaman icerisinde kullanıcılardan alınan feedbackler sonucunda düzeltilecektir.
Sonucta yeni modellerde bu tür arızaların olması cokta süpriz degil bence.
 

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi için mi Yol için mi?

TARIKK' Alıntı:
Eminim körük vb sorunlar zaman icerisinde kullanıcılardan alınan feedbackler sonucunda düzeltilecektir.

Körük sorunları 94 model RR Clasicten beri düzelmedi malesef ;D
 



Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi için mi Yol için mi?

geçtiğmiz cumartesi ve pazar (5-6 nisan) konaklamalı iç turizmi patlatalım diye iki birader iki araç iğne ada'daydık.Bir arabamız 2007 TDV 6 discovery 3 : diğeride td freelander dı.Her iki arabanın da asfalt ve yol performanslarına değinmiyorum dahi.yeterince iyi hızlanıyor yeterince iyi duruyor veterince viraja giriyorlar.
1. gün hava önceden yağan yağmura rağmen ılık ve güneşli idi. İlk mola yerimizde yemyeşil çiçeklerle donanmış çayır çimenin üzerindeki yiyenbilir modundan sonra ıslak çimde ve yokuşta arabaları denedik.FL bir kaç tur lastikleri fazla çevirdiysede ıslak çim testini geçti.Disco 3 belki ağırlığın etkisi belki Terrain response (TR diyelim bundan sonra) 'daki çayır çimen modunun etkisi ile kuru asfalt gibi çıktı.Daha sonra TR 'ı yol moduna alıp denedik oradada farklı bir gelişme olmadı ama TR 'ın üzerinde çam ağacı olan çayır çimen toprak çamur modundaki etkisi kullanımda göze daha hoş geliyor.
Aynı gün sahil kenarında dibi kum olan deniz sulu göl içinde ıslanalım dedik sonuç : iki araba da battı kurtarmaya gelen iki traktörde battı daha sonra gelen ve ağzımızın suları akarak seyrettiğimiz hayran kaldığımız same marka 4 çeker traktör 4 aracı da kurtardı.Doğrusu TR 'un Kaktüs işaretli çöl kum modu pek belki de hiç fark yaratmadı.Üstelik bir başka kötü yanıda arka frenlerinde disk oluşundan kaliper ile disk arasına giren kum ve zemindeki diğer şeyler ilerlerken sanki arkadan birşeyler kırılıyor dökülüyor gidi tenekenin içindeki taş gibi ses çıkartıp huzursuz ediyordu. FL kumda daha iyi gibi...Belki hafif oluşundan dolayı.
Pazar günü hem bizi gezdirsin kaybolmayalım hemde araçlarımız standart olduğundan vinç minç hiç bir şey olmadığından ilk gün bizi kurtaran 4x4 trktörü de 80 ytl mazot + 80 lira ile yevmiye ile kiraladık.Akşama kadar yağmur çamur demeden bize rehberlik eden Traktörün sahibi dostumuza Mustafaya da buradan tekrar teşekkür ederiz.Önümde traktörün olmasının verdiği rahatlık ile dere geçişleri yaptık gerek FL'ı gerek disco 3'ü 50-60 cm kadar sulara soktuk zemin sağlam ve akıntı az olduğundan traksiyon kaybı yaşamadan defalarca geçiş yaptık Yükseltme konumuna aldığımız Disco3 'ün kapı yan basamaklarına a kadar gelen su kapıları ıslatmadı bile . Fakaaaaaaaaaaat : sudan çıkınca dashboard da ve göstergede nekadar lamba varsa hepsi sırayla yandı söndü yandı söndü görmeliydiniz casinolaradaki makineler gibiydi.Sistem kendini denetliyor bir süre sonra sönüyor. FL de ise kapı alt hizalarının 10 cm yukarısına kadar su geldi suyun içinde (geçiş hariç) 30 saniye kadar da bekliyebilme cesaretini de gösterdik (aman ne büyük iş) Buna rağmen çıktığımızda FL içinde hiç bir ıslanma yada su sızması yoktu.
Orman içine girdiğimizde Disco 3 de yanlızca yüksek sürüş modu ve Tr de normal yol modu ,4 L devre dışı ile bir süre ilerledik .Ara ara çekiş kaybına düşse de yol modu dahi iş görüyor.FL ise aynı zeminde (derin olmayan çamur ama yürürken ayakkabıyı çekip çıkaran cinsten) TC sistemi ile bazen yanlayıp bazen batıp ama ileri geri yapıp patinaja rağmen bir kaç kez de traktör ile çekilerek ilerledi.Kötü yanı FL ne ise o. Yani bir zemine girmeden önce araç ile yapabileceğiniz hiç bir varyasyon yok.Ama gidiyor .Eminim iyi bir AT/R ile çok daha iyi olurdu.Disco 3 ü yüksek sürüş modu ve TR'u da çam ağacı işartli çayır çimen toprak moduna alıp 4 L 'yi de devreye alıp ilerlerken tek eksiğinin FL daki gibi iyi bir takım lastik olduğuna karar verdik . Onun dışında yerden iyice yükseltilmiş olması ve L takviyesi ile ilerlediğimiz her metrede bize "her ne kadar kokoş oldumsa da unutmayın ki ben bir land rover'in" dedi ve benim ön yargılarımı bizim arabaya kıyabildiğimiz ve müdahale edemediğimiz lastik faktörü dışında yıktı. şimdi ikinci fakaaaaaaaaaaaat geliyor : araba elektronik kusmuş. Her girdiğimiz çamurda suda yani teker göbeklerinin hizasına gelen her yerde araba göstergedeki bilimum lambaları ile slayt prezantasyonu yapıp viterleri P R N D sıralıyor ve ana ekranda da bütün sistemlerini on / off diye kontrol ediyor ve gördüğü her çalıya yerdeki her suya her engele resmen çoban köpeği gibi bip biiiip yada biiiiiiiiiiiip şeklinde havlıyor.Yani saçmalıyor.Hadi onca çamuru yemesine sensörlerin ıslanmasına çamurlanmasına rağmen dijital bir sorunla karşılaşmadık ama şu arka tekerlerdeki disk kalperi ve sacının arasına giren taş toprak kum un çıkarttığı ses insanı birşeyler kopuyor kırılıyor diye korkutuyor.
Son yaşadığımız sorun da dönüşte silivriden mazot alırken depo kapagının içeriden ve dışarıdan açılmaması oldu.Telefon ile borusandaki bir ahbabımızın verdiği brifing doğrultusunda uzaktan kumandayı basılı tutup aç kapa sonra içerden aç falan bişeyler yapınca depo kapağı da açıldı.
Özet ile FL elektroniği fazla karışmıyor zaman zaman altı vuruyor en çok egzost patinaj yapıyor yatıyor kalkıyor ama gidiyor.Disco 3 her şekilde gidiyor güzel gidiyor ama elektroniği tedirgin ediyor.Hatta düşünüyorum asfaltta bu sistemlere zaten gerek yok ama arazide de kullanırken tedirgin oluyorsam bu arabaya bu kadar para hemde araziye girmek için verilir mi?
RESİMLERDE VAR AMA ... Daha öncede disco 1 e disco 2 modifikasyonu konusunda da olmamıştı yükleyememiştim. Bir ara tekrar yüklemeyi dener sizlerle fotoğrafları da paylaşırım.
Sağlıkla kalın
 

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi için mi Yol için mi?

Çağlar bence bu yaptığınız geziyi resimleri ile beraber''Off-Road Gezilerimiz'' bölümünde paylaşmalıyız :smiley:
 






Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi için mi Yol için mi?

göstermiş olduğunuz ilgiye ben teşekkür ederim.Emin olun fotoğrafları enkısa zamanda yüklemeyi deneyeceğim. Birde umarım olmaz ama eğer buğün yarın araçlarda yaptığımız ekspedisyonla ilgili sorun çıkarsa (...ki şimdilik herhangi bir şey görünmüyor) servis işlemleri ve maliyetleri konusunda da bigi vereceğim.
Hatta ilkini vereyim ; ilk yazımda verecektim unuttum. Freelanderin ön tampondaki sağ köşe kaplaması (boyalı olan parça) su geçişinde yerinden çıktı tırnakları kırılmış,bu gün tırnakları tamir ettim hafif silikonla yerine taktım. Discovery'ninde sağ ön çamurlık paçalığı sert plastik ve biraz uzun olmasından ve en önemlisi discovery3 'tasarlayan mühendis grubu bu aracın araziye girince "başına gelebilecek şeyleri yeterince düşünmemişler yada bu arçla araziye çıkmamışlar" ki ondan dolayı bu paçalığı sert plastik ve kalıplı şekilde yapmışlar.Sonuç kırıldı yenisyle değişti ; günahı 110 ytl + KDV
 







Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi için mi Yol için mi?

Gültekine tamamen katılıyorum. Disco II bile offroad için üretilmedi. Küçük sevgi dolu tepeciklerde mutlu mutlu gezilir ;D
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,907
Mesajlar
1,525,457
Kayıtlı Üye Sayımız
166,709
Kaydolan Son Üyemiz
Mete26

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst