Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 65conv Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 76
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 46,399
Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi için mi Yol için mi?

geçen p.tesi avcılar borusan a arabayı gösterdim. Bir kaç sorundan dolayı, el freni elektronik düğmeli olduğundan ve su geçişlerinde ıslandığından dolayı zamansız çalışıyordu ya devreye girmiyor ya da çıkmıyordu bazen ilk kalkışta bırakmıyordu.Islanıp oksitlenmiş modülü söküp temizleyecek ve bi iki zamanzingoda değişecekmiş günahı:yaklaşık 200 ytl
eeeeeeee disco 3 boru değil ;-)
 

Etiketler
Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi için mi Yol için mi?

ne kadar teşkilat o kadar müşkülat :smiley:
bu sebepten 20 sene sonra bile Disco I ler, Defenderlar offroad için toplanıyor olacak bence
 

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi için mi Yol için mi?

Arkadaslar,
D3'u yaklasik 2000Km. izlanda da ARAZIde kullandim.. arac hakikaten cok guclu , cok konforlu ve cok marifetli bir arac.. Bu araci asfalt araci olarak tanimlamak cok dogru degil bence.. Ama tabii ki hic kimse bugun kullandigimiz araclarin "dayanikliligini" beklememeli.. Arizalar icin de, Tarik arkadasimizin yazdigi cok dogru "money talks" .. yani, bu arac ile araziye girdiginizde, sonrasinda ciddi bakimdan gecmeniz gerekecegi ben bir gercek... ama "D3 ciddi zorlayici araziye girme yuregine" sahip olan kullanicinin hem "servise yollayacak soforu" hem de "yeteri kalinlikta cuzdana" sahip olacagini saniyorum.. reha
 

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi için mi Yol için mi?

Arazi için üretilmek veya arazide başarılı olmak konularının tanımını yapmak ister beyler,
Sonuçta uluslararası off-road tanımında yer alan hiç bir unsur ülkemizde kesin olarak uygulanmıyor. Sonuçta off-road adı altında yapılan yarışlar bile sadece parası olan bizlerin arablar ile keyif almasını amaçlayan etkinlikten öteye geçemiyor. Bu durumda off-road için uygunluk konusu da bizim kullanımımıza uygunluk noktasına geliyor ki... Sadece "dağa tepeye bilinçsizce vurduğumda kırılmasın" gibi bir istek ortaya çıkar, modern 4x4'lerin hiçbirisi bu ihtiyacı karşılayamaz....

Disco II - Disco III - Disco I bu araçlar dedeleri Defender'dan Series'lerden RR'lardan gelen ekspedisyon aracı bilincini LR markası altında dünya'da başarılı ile temsil ediyorlar.

Camel Trophy gibi en profesyonel off-road organizasyonlarında bile ARAÇLAR BELİRLİ NOKTAYA kadar modifiye edilirler, kalan kısmı takımın, bir taakım halinde kollektif zekasını kullanmasına ve soruna çözüm bulmasına dayanır.

D3 tabi ki temel olarak off-road/on-road yani ALL-Rounder bir araçtır. En büyük pazar olan ABD ailesinin ihtiyacını karşılamak üzere tasarlanmıştır. Bu araç ile inanılmaz ekspedisyonlar yapan ABD'li gruplar var. Doğrudur,
Disco II ve D3 gibi araçlar TR'de ki off-road anlayışına uymayabilir. Ama demek değildir ki potansiyelleri olmasın....

Zaten bizdeki off-road bilinci çok yakında büyük motorlu traktör kullanmak yolunda devam ediyor. :smiley: Hem de gerçekten memlekette öylesine zorlu arazi koşulları olmamasına rağmen, Standart bir Defender, Lada Niva aslında esas alınabilecek off-road araçları diye düşünüyorum.
 




Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi için mi Yol için mi?



Haklısın Serdar, o zaman konuyu şu başlığa taşımak lazım zannediyorum: Off-road nedir?...
 




Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi için mi Yol için mi?

Hani test sürüşünde sözetmiştim su geçişleri yaptık diye... ve el freninde o gün bu gündür bir gariplik vardı.Bir kaç işlem yapılmasına rağmen devem eden... bu gün tekrar avcılar borusana götürdüm arabayı. el freni ile ilgili sıkıntıyı söyledim : Mekanizma söküldü servisteki arkadaşların "olmaaaaaaazz" uyarılarına rağmen "ya istiklal ya ölüm" sloganı mekanizmanın içini açtırdım. El frenini kumanda eden elektronik modülü açtık ve içinden ne çıksa iyi ?
...Su !!!
eee tabi civciv çıkacak değil ya...hem zaten bu da sudan geçmek için yapılmamış; sudan geçeceksen git kayık al di mi ?
Devreler yanmış, kısa devre, oksidasyon...
değişmesi gereken parçanın borusan fiyatı 703 euro...
Kum ve çamur geçişleri sonrası arka diskler zarar görmüş. 245 ytl
oldu olacak balatalar da değişsin dedik arka 122 ytl : ön 131 ytl
fren ikaz sensörleri takım 82 ytl
el reni balatası 164 ytl
6,5 litre motor yağı 0-40 : 190 ytl
mazot filtresi 150 ytl
....Buradan sonra iki haneli rakamlar var
Siz siz olun Discovery III'ünüzle kaldırımdan bile inmeyin.-Başka yürekler yanmasın-
 




Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi için mi Yol için mi?

Çağlar arkadaşım, üzüldüm. Bu durum size "özel" şans (sızlık) mı, genelleme yapılabilir mi acaba, merak ediyorum doğrusu.
 

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi için mi Yol için mi?

Çağlar bey,
ben de çok üzüldüm.. bunu söylemekten utanç duyuyorum ama hiç şaşırmadım.. Ne de olsa bir Land Rover.. geçmiş olsun ve umarım bir kez daha olmaz... reha
 

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

Arkadaşlar belirtmekte yarar görüyorum sözkonusu araç abimin.Ben otomotiv sektörünün içinde biri olarak bu aracın servis işlemlerine aracılık ediyorum.
Bu durum bana özel mi bilmiyorum ve ben de merak ediyorum.Ama söz konusu modülün serviste yeter stok ile mevcut olması aklıma iki şeyi getirdi :
1) mukemmel bir minimum stok takibi yapan yedek parça departmanı
2) arızaya meyilli bir el fren tertibatı

Bir de şöyle değerlendirme yapıyorum:
Gezideki diğer aracımız freelander 1 td4 (2006) gezide bol bol yanlamış altı, egzostu vurmuş patinaja düşmüş batmış çekilmiş ama ne kendine ne diğer araca ne de başından sonuna bizi takip eden traktöre sıkıntı yaratmamıştı. Bütün buna rağman gezi dönüşü freelander da hiç bir servis ihtiyacı olmadı.
Oysaki discovery III tüm gezi boyunca kendi kendine yetmiş , güç ve torku bize hissettirmişti.Amcak sonradan çıkan servis ihtiyaçları doğrusu beni de şaşırttı.
 

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

madem yeri geldi ilk fotoğrafları yükleyeyeim
işte 703 euro'luk el freni modülü burada suyun içinde yaklaşık 2 saat arabayı kurtarmak için uğraşırken bozululdu (su aldı ) galiba...

SP_A0919.jpg


Battığımız yerden çıkmak için diğer aracımıza kendimizi bağlamayı denedik. Ama henüz kancaları takarken umudumu kaybetmiştim.Çünkü kum yürürken çoküyordu ve lastiklerin tutunabileceğine (üstelik standart) ihtimal vermemiştim.

SP_A0921.jpg


...ve tahmin ettiğimiz gibi freelander da battı :

SP_A0922.jpg


iki tane nurtopu gibi göbeğine kadar gömömülmüş arabamız ve standart lastiklerimiz ile sadece hayalini kurduğumuz bir vinç var...(yani yok)

SP_A0927.jpg


Böyle zamanların en muteber kişileridir traktörlü, doğası gereği off roadcu arkadaşlar...Ne ulu insandır onlar böyle anlarda...
ama onunda 4 çekeri makbulmuş , bizimki fos çıktı

SP_A0928.jpg


sonradan 4 çekerini bulduk, kanımız kaynadı nedense bir yakınlık hissettik

SP_A0933.jpg


iki çeker traktör disco'yu önden çekemeyip batınca , onu çekmeye 4 çeker traktör geldi ve bir birlerini kurtardılar.Aynı noktadan bizim disco'yu çekmeyi 4 çeker traktörde başaramayınca , discoyu arkadan iki traktör beraber çekerek çıkardılar.
İşte bu uğraş sırasında el freni modülü su almış olsa gerek
...Ha bir de çeki demirinin döküm demirini de bu çekme sırasında kırdık.Neyseki onun tamiri ucuzdu 20 ytl ye halloldu

SP_A0935.jpg
 



Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

...ve orman içine doğru ilerliyoruz

Fotoraf0204.jpg


Fotoraf0206.jpg


Fotoraf0209.jpg


Fotoraf0210.jpg


Fotoraf0211.jpg


Fotoraf0212.jpg


Fotoraf0213.jpg


Fotoraf0214.jpg


Fotoraf0215.jpg


ıslak çimde terrain response system ayarlandığında arabanın "çayır çimen geze geze"diye şarkı söylediğini duyabiliyorsunuz.Islak çim ***** (5)

SP_A0870.jpg


özellikle belirtmek isterim: resimleri yüklerken görsel olarak çok tatmin edici olmadığının ve gezi boyunca fotoğraf çekmek için özel bir çaba göstermediğimizin sadece gezinin tadını çıkartmayı amaçladığımızın farkındayım ve muhakkak "e biz burdan torosla geçeriz onun için discovery 3'e gerek yok" diyen çıkacaktır.Onlara da saygı duyarım...Buyrun torosla geçin
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,907
Mesajlar
1,525,447
Kayıtlı Üye Sayımız
166,709
Kaydolan Son Üyemiz
Mete26

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst