Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 65conv Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 76
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 46,417
Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

Milyon dolarlık arge çalışmaları sonucunda araçlarda ortaya çıkan elektroniğe soğuk bakılmanın tek nedeni, bu elektroniklerin kendilerini doğal arazi ortamlarında koruyamamalarıdır diye düşünüyorum.

Halbuki üreticiler bu elektronik aksamları daha iyi izole edebilseler hiç bir sorun çıkmayacağı aşikar.Bizler off-Road araçlarımız için hep mekaniği düşündüğümüz yerde,otomobiller için düşünmüyoruz ama.Bir ABS'siz DSC'siz otomobil artık düşünülebilir mi?

Tüm hadise var olan teknolojiyi fiziksel etkilere karşı iyi koruyamamaktan ileri geliyor.

Yoksa Wrangler Rubicon,benim aracımda da bulunan ve tek tekere %100 tork verebilen sistemi neden yapsın.İstediğinizde devre dışı bırakabileceğiniz elektronik çekiş sistemlerinin yerini başka ne tutabilir ki ?..

Ama bahsetmiş olduğum bu sistemleri daha çok izole edip,suya ve çamura karşı koruyabilirlerse ki yapabilirler,tadından yenmez :smiley:
 

Etiketler
Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

LR3'te yaşanan bu olay ile tüm LR3'lerin böyle olduğu anlamı çıkmıyor.

Ancak tabi ki japon araçları mükemmel tedarikçi-ana fabrika ilişkisi, kusursuz finishing işçiliği ile sorunsuzluk listelerinde birinci olmaya hatta yayınlanan istatistiklerde referans noktası olmaya devam edecek...

Siz sanıyor musunuz ki, şirketinin kime satılacağı belli olmayan belki de işten çıkarılması an meselesi olan bir LR çalışanı oradaki izolasyon malzemesini her araçta mükemmel biçimde yerleştirsin....

Bir tarafta TOYOTA için ölmeye hazır, maaşı için değil, şirketin devamı için nefes alan insanlar, diğer tarafta işten çıkıp pub'a gidip mevcut durumu unutmaya çalışan UK çalışanı....

Bu gidişle çok yakında Çin'liler en sorunsuz araçları yapacaklar, teknoloji transferi kolay bir iştir günümüzde ancak deneyim kolay transfer edilmiyor halen.

LR3 yine de çok kapasiteli bir araçtır. Bir aracın diğerinden çok bariz biçimde farklı olması günümüzün hızlı bilgi paylaşımı olan ortamında çok ta mümkün değil, tabi Toyota hariç...Onlar günümüzde kullanılan üretim tekniklerinin tümünü geliştiren insanlar. Tabi çıkış noktaları ise dönemin İtalyan ve Amerikan araçlarının ucuz kopyalarını yapabilmekti.
 

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

LR3 lerin elektronik arızalarını tümüne yaymak bence yanlış,çevremde kullananlar ile yaptığımız konuşmalarda ,gezilerde gördüğüm kadarı ile çok arıza çıkarmıyorlar.Skarabacak, çok güzel bir konuya değinmiş ,imalat hattında çalışan personelin yarın ne olacağız ,maaşımızı alabilecekmiyik gibi düşünceleri ince elemelere mani olabiliyordur çok doğru.Şimdi de tata aldı işte bu tesisleri.yarın ne olacağı bilinmez.Ben de bi LR kullanıcısı olarak artık bu araçlarda şans faktörününde olduğuna inanıyorum.
 

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

Arkadaşlar merhaba, aranıza yeni katılmış olup Disco 3 alma konusunda araştırma yapan biri olarak şunları ilave etmek istedim. Skarabacak ve necil'in fikirlerine katılıyorum. Internette yaptığım araştırmalarda Disco3 kadar çok forum sayfası olan başka bir markaya rastlamadım. 2004 de ilk modellerde elektrikli el freni arızaları, havalı süspansiyon kompresör arızaları, körük arızaları hatta yokuş yukarı parkedildiği vakit açılır tavanlı modellerde içeri su girmesi çok rapor edilmiş. Range Rover gibi isim yapmış bir markayı üreten şüphesizki bu aracı da sorunsuz kılmak için çabalıyordur. Nevarki Disco3 den 2 sene önce üretime giren Touareg deki gibi hızlı tespitler yapıp 1300 parçayı birden yenileme gücünü bulamıyor. Bahsettiğiniz gibi kısa sürede 3 tane sahip değiştirmesininde iyileştirmeleri yavaşlattığı gerçeği de var.
Umarım Tata'da know-how için kanını emip bırakmaz. Onların bu markanın prestijini artırmak için çabalıyacaklarına inanmak istiyorum.

Bunlara rağmen daha önce Land Rover 90 inch sahibi olmuş ve bu efsaneyi yaşamış birisi olarak hala gözlerimi bu kasadan ayıramıyorum. 54 yaşındayım, artık ekspedisyon türü aktivitelerden ve gezilerden başka bir etkinlik düşünmüyorum ama bu araca alternatif olabilecek (Konfor, büyük bagaj, yükselme öz., 2700 motorun vergi avantajı, 7kişilik) başka bir araç ta bulamıyorum. Touareg belki ama kesinlikle muadili değil.
Ne dersiniz gülü seven dikenine katlanırmı ?
 

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

Selamlar,
her tarafimiz "diken çizikleri" içinde kalsa da, bence "hiç birimiz" bu sevdadan vazgeçmeye niyetli değiliz.. Tabii, bu saptama bütün LR ailesi için 3 aşağı / beş yukarı geçerli.. En azından kendi adıma cevap veriyorum "herkesin bindiği arabaya asla binmem, özel olmalıdır".. reha
 



Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

Ben discovery'mi alırken, tanıdığım bir ingilizin...

"Muhasebeciler tarafından tasarlanmış bir araç yerine, mühendisler tarafından tasarlanmış bir araca binmeyi tercih ederim"

deyişini hatırlamıştım. LR bir yaşam biçimidir. 90 inçh ile size bulaşmış...

Sizin için tek çözüm yine bir LR...
 

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

Ben de Disco I e Disco 3 teki tarz kabartmalı Land Rover yazısı koydum çok hoş durdu, passat da var bizde ama onun için böyle bir uğraş içine girmezdim :smiley: Sözün özü ruhu yoksa araç heyecan vermiyor.
 

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

Bir arkadasimin 'D3 ile ne kadar off road yapabilirim' sorusuna cevap veremiyordum. Sikilmadan tum bilgi ve yorumlari okudum. Su anda bu soruya uzun uzun cevap verebilecek durumdayim. Tesekkurler.

Aracin yukselmesi ile ilgili sorunlari LR nin onceki kotu deneyimlerinden biliyordum ve bu aracta da olacagini tahmin ediyordum. Ayrica su tecrubeyi de aktarmak istiyorum; bu kadar elektronik oldugunda, yetkili servisinin bile anlayamadigi, ancak deneyerek sorunu cozmeye calistigi ve size gereksiz yere kalin faturalar cikardigi durumlar yasanabiliyor ve ancak daha sonra yapilanin sorunu cozmek icin bir deneme oldugunu anliyorsunuz. Baska bir arkadasim da yasadigi sorunlari forumlardan uzun uzun arastirip servise ondan sonra gidiyordu ve inanin bazi durumlarda ustalarin kurtaricisi oluyordu.

Ben 'money talks' yorumuna pek katilmiyorum dogrusu. Bu durum kaya tirmanisini tenis ayakkabisi ile yapmak gibi geliyor bana. Eminim bu ise ayiracak fazlasiyla para sahibi olsaniz, istisnalar disinda hepiniz D3 unuz ya da o ayarda bir araciniz ile dolasir araziye gecerken diger araciniza binerdiniz. Yoksa yaniliyor muyum?
 

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

Bende vakit buldukça ingilizce forumları okumaya çalıştım. Hala D3 ün ne olduğunu çözmeye çalışıyorum. övenlerle yerenler neredeyse birbirine eşit. www.haveyoursay.com isimli blogda sadece saldırı var. Sonradan okudukça anladımki bu blogu yapan ingiliz, arızalı çıkan D3 ünü firma değiştirmedi diye bir karalama blogu yapmış. Firma daha sonra D3 ünü değiştirince de Haziran 2007 de blogu kapatmış, olur böyle arızalar kabilinden yumuşamış bir ifadeyle. Fakat blog hala açık.
"concrete" arkadaşımın bahsettiği servis elemanlarının yetersizliği bence bütün ithal markalar için geçerli. Aracınız onarım dersi aracı haline dönüşebiliyor. Firmanın Renault Kangoo aracı sabahları soğukta geç çalışıyordu 3 ayrı tamirci 3 ayrı yorum yaptı. Bakalım hangisinin teşhisi doğru çıkacak. Bu bir harcıalem Renault. Kaldıki Disco3 gibi sınırlı sayıda ve elektroniği bol bir araç.....
Bu araştırma merakı bende takıntı haline dönüştü. Bazen şehirlerarası yolda konaklama yerlerinde Disco3 sahibine rastlarsam sahibine arabası hakkında sorular soruyorum. Bu arada henüz kötüleyene de rastlamadığımı bildireyim.

Off Road kullanımına gelince bence de paranız çok bile olsa kırıcı parkurlarla geçen bir yarış sonucu gerekli tamir ve bakımı doğrudüzgün yapabilecek kapasitesi olan bir servis bulmanız gerekir gibi. :smiley:

Araştırırken rastladığım en ciddi ve kaliteli Disco3 ile ilgili forum sitesini de sizlere yazayım, belki ilgilenen olur. Burada insanlar Land Rover sevgisi ile her tür sorunlarını paylaşıyorlar. Sadece Disco 3 e özel bir forum.
www.disco3.co.uk
 

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

LR lar la ilgili bütün fikirlerinizi okudum aklıma yatanlarla beraber birsürü bilgi edindim ama anlamadığım konu gelişim bizi ii yemi götürüyor yoksa sadece göz boyamamı yani geliştikce zayıflıyormuyuz.[attachment=1]
 



Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

Merhaba,
Aynı soru benim de aklımı kurcalıyor 2008 Mitsubishi Pajero sahibi olarak. Bir kaç kez orman içlerine girdim, suda da battım, kaldığım yerden bir Defender vinçle de kurtardı ama kalıcı bir hasar ya da ekstra servis ihtiyacı yok. Sadece sağ basamak alttan ezilmiş. İlk girişten sonra altına aluminyumdan özel koruma yaptırdım, orjinal koruma özellikle önde zayıf.
Şu an AT tipi lastik bakıyorum; 18 jantta pek alternatif yok ne yazık ki.
Galiba biz off roadu gerçekten zorlu seviyoruz, yoksa Avusturalya'da millet Land Cruiser, Patrol, Pajero ile bütün kıtayı geziyor. Araplarda çöllerde Japonlarla gezip duruyor.
Biz batmadan pes etmiyoruz; bu yüzden bir de LR Defender 90 aldık. En azından parça ucuz. Arka difransiyeli krınca öğrendik ;D

Selamlar
Sinan
 

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

dışarıda da insanlar uzun soluklu geziler için d3,d4,lc gibi araçları kullanıyorlar,ama bizde offroad denince kırıcı parkurlar anlaşılmakta ve girilmekte,tabiki bu araçlar buraları başarabilirler rahatlıkla bence, fakat problem çıkınca tuzlu olacaktır ve daha kötüsü bu düşünce sizi yapacağınız aktivitede frenliyor,stress atayım derken stress sahibi oluyorsunuz
bence burada bu iki işi birbirinden ayırmak gerekli araca karar verirken,bahsi geçen araçlarla uzun bir geziyi yorulmadan çok rahat yapabilirsiniz,gerektiğinde makul arazilerden aynı rahatlıkta gidebilirsiniz,
 

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi için mi Yol için mi?

4 L' Alıntı:
Hani test sürüşünde sözetmiştim su geçişleri yaptık diye... ve el freninde o gün bu gündür bir gariplik vardı.Bir kaç işlem yapılmasına rağmen devem eden... bu gün tekrar avcılar borusana götürdüm arabayı. el freni ile ilgili sıkıntıyı söyledim : Mekanizma söküldü servisteki arkadaşların "olmaaaaaaazz" uyarılarına rağmen "ya istiklal ya ölüm" sloganı mekanizmanın içini açtırdım. El frenini kumanda eden elektronik modülü açtık ve içinden ne çıksa iyi ?
...Su !!!
eee tabi civciv çıkacak değil ya...hem zaten bu da sudan geçmek için yapılmamış; sudan geçeceksen git kayık al di mi ?
Devreler yanmış, kısa devre, oksidasyon...
değişmesi gereken parçanın borusan fiyatı 703 euro...
Kum ve çamur geçişleri sonrası arka diskler zarar görmüş. 245 ytl
oldu olacak balatalar da değişsin dedik arka 122 ytl : ön 131 ytl
fren ikaz sensörleri takım 82 ytl
el reni balatası 164 ytl
6,5 litre motor yağı 0-40 : 190 ytl
mazot filtresi 150 ytl
....Buradan sonra iki haneli rakamlar var
Siz siz olun Discovery III'ünüzle kaldırımdan bile inmeyin.-Başka yürekler yanmasın-

4 yıl sonra test sürüşünden fazlasını yapanların tecrübelerini aktarayım istedim. Ahmet D3'ünü hafif modifiye ederek (şnorkel, vinç, MT lastik) aracı hiç çekinmeden Lopez'e Burrbery'ye soktu. İlk tecrübede ağır çamurda fazla zorladı ve aks kesti, Borusan "fazla zorlanmış bile olsa bu araç bu şartlar için üretildi" diyerek garanti kapsamında değişim yaptı. Daha sonra mükerrer seferlerde yan basamağını eğdi, kapı çıtaları düştü hatta bir seferinde aracı ağaca yaslayınca yan camı çatladı (buna biraz masraf etti sanırım) bunların dışında sorun veya masraf çıkartmadı araç.
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,907
Mesajlar
1,525,460
Kayıtlı Üye Sayımız
166,709
Kaydolan Son Üyemiz
Mete26

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst