Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 65conv Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 76
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 46,417
Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

Çağlar Bey araçla ilgili hislerinizi anlıyorum. Biz de aynı hevesle aldık ancak bu araç tam anlamıyla soğuk su etkisi yarattı. Böyle bir markaya yakışmayan problemlerle karşılaştık. Satmayıp ısrarla aracı adam etmeye çalışarak da büyük hata yaptık. Biz bu kadar hatayı arka arkaya yaptık kendimizi yaktık başkaları yanmasın ;D
 

Etiketler

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

yok be emre ... araba elektronik kusuyor ya ... işte o zamanlar arabaya vermek için talcid
 

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

abi sen ona calpol ver kesmediyse 3 novalgin ver hiç bişiciği kalmaz ;D
 




Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

discoda bir çocuk değilmi (elektronik çocuk) ;D ;D
sonuçta belkide bu denemedir git gide dahada gelişcektir bu sistemler
bir zaman sonra belki bu sitemleri arıyacaz
 

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

Arkadaslar,
iki arkadasimin cok "manali" 2 adet cümlesi vardir...
1) elektrik/elekronikle su bir araya gelmez
2) Ne kadar teşkilat, o kadat müşkülat

maalesef konu bu kadar basit. ben aksini görmedim, ama çook örneğini gördüm.. selamlar ,reha
 

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

Reha abi,
ben teşkilatın motor kaputu altına olanına karşıyım. yolcu kabininde teşkilat olabilir. yani bir CD çalar, elektrikli pencere felan faydalı şeyler... yolda kalmana da sebep olmaz di mi? ama, dediğin de doğru... 190 beygire ulaşacam diye ECU'lü common rail dizel motor yapıp, her santimetrekaresine br sensör koyarlarsa, sırf bu LR3 (Discovery diyemiyorum... dedelerine yazık) değil, diğer marka araçlar da araziye çıkınca sorun yaşamaya aday.
 

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

bence ürettiği araçlara Land Rover da güvenmiyor, G4 challange da Camel Trophy deki gibi "trophy" göremiyoruz, bisiklete ve kanoya ağırlık verildi artık tam anlamıyla offroad yapılmıyor ve araçların arazide sağlamlık, güvenilirlik, sorunsuzluk gibi yönlerine dikkat çekilmek istenmiyor çünkü zaten öyle değiller Kütük üzerine koyup tribüne yönelik basit şovlar yapılıyor, Amazon jungle ında çamurla boğuşan Discolar yok artık, ancak Disco efsanesi Camel Trophy Cd lerinde ve araçlarımızda yaşamaya devam ediyor
Çekiş sistemleri çok başarılı olmasına rağmen, stock bir Disco I den çok daha kabiliyetli olmasına rağmen sorunsuz bir ekspedisyon aracı olamaz, Disco 3 keyifli bir cadde, hafif arazi ve kamp aracı
 

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

Mert,
ne kadar dogru yazdin.. Evet, yeni araclar cok CEVAHiR.. ama EMEKTAR degil.. bence "pazarlama" dunyasi.. Pekcok arac ureticisi "arac bakim/onarim" isinden ciddi para kazanmayi hedefliyor ve "hic ariza yapmayan arac" arac ureticilerini cok mutlu etmiyor.. Satinalirken nasilsa fiyatlari cok rahat karsilastiriyorsunuz ama araci aldiktan sonra artik uretici firma ile nerede ise akraba haline geliyorsunuz.. istemezseniz parca almayin, bakim yaptirmayin..

Ha, aracimi istedigim yere baktiririm da diyemiyorsunuz artik.. Adamlar oyle elektronik sistemler kuruyorlar ki, benim diyen usta elini dokunamiyor..

ne diyelim, sonumuz hayrola.. Yasarin Defender ! hic olmadi Disco I
selamlar, reha
 



Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

Neyseki safkan kalabilmiş Japon üreticileri halen müşteri dostu sorunsuz ve sağlam araçlar imal edebiliyorlar. Araçlardaki elektronik sistemler kadar kendini geliştirebilen ustaların sayısı azda olsa hala var, bu ustalar kendilerine eğitimlerle, işlerine ise diagnostik cihazları satın alarak yatırım yapıyorlar ve gelecekte yetkili servisler dışında bir çözüm olabileceklerini kavramış durumdalar.
 

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

Hangi Japon üreticisinin 2008 model aracını alıp arazide kullanmak için önerirsiniz?
 

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

edaghan' Alıntı:
Hangi Japon üreticisinin 2008 model aracını alıp arazide kullanmak için önerirsiniz?

Sıfır arazi aracı alacak olsam ilk tercihim Toyota FJ Cruiser olurdu...
 

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

Her ne kadar şu ana kadar yaptığım Off-road ta G.Cherokee ile elektronik sorun yaşamasamda(abs sensörü kablo kopması 15 ytl),

Reha beyin ''aracimi istedigim yere baktiririm da diyemiyorsunuz artik.. Adamlar oyle elektronik sistemler kuruyorlar ki, benim diyen usta elini dokunamiyor..'' sözüne katılmamak mümkün değil
 

Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

BolbuzJack' Alıntı:
Sıfır arazi aracı alacak olsam ilk tercihim Toyota FJ Cruiser olurdu...

Güzel bir seçim... Piyasada çok görmüyorum... Tasarımı ile de dikkat çekici. Alıcısı belli bir kitle. Sanırım standart olarak TR'de satışı yok. Özel istek üzerine getiriliyor olabilir... Zira http://www.toyotasa.com.tr/turkey-local/fiyatlistesi2.aspx adresinde satış fiyatı da açıklanmamış.

Özelliklerini biraz araştırdım. Elektronik ateşleme kontrolü, abs, ebd, power assisted variable gear steering, elektronik fren desteği, araç stabilite programı, patinaj kontrolü gibi günümüzün elektronik oyuncaklarından bu araçta da mevcut. Kaldı ki, LR3’ün (Discovery diyemiyorum, dilim varmıyor) 37,2 derecelik yaklaşım açısı ile ön tamponunu vurduğu yerde, FJ Cruiser 34 derece ile “dokunmadan geçebilirim” diyemeyecek.

Bence marka / model ya da menşei aramaktan ziyade, bir aracın araziye (1) ne kadar uygun olduğuna bakmak lazım. Reha’nın dediği doğru. Eğer amaç araziye çıkınca en az takılma ile ilerleyip, gitmek istediğimiz noktaya varabilmek ve de geri dönebilmekse, arazi koşullarından en az etkilenecek araçlara yönelmek gerekecek… Ne yazık ki ister Hindu (ex-UK), ister Japon, ister Amerikan olsun; son yıllarda üretilen tüm araçlar elektronik.

şimdilik kırılana kadar Disco 1 ile devam ediyorum. eminim çoğu arkadaş da, (markadan bağımsız) eski araçların off road için daha uygun olduğuna katılacaktır.

(1) insanların araziden anlayışları farklı. Değişik seviyeler ve amaçlar söz konusu.
 



Ynt: Discovery 3 Sizce Arazi İçin mi Yol İçin mi?

Açıkcası ben yıllardır otomotiv sektöründeyim, onuncu yılım hatta bu sene; ilk dönemlerimde ve son dönemde özellikle elektronik sistemlerle ilgili çalışıyorum, bu aralar Bosch ile ilgili. Japonların elektronik konusunda tuhaf bir özelliği var, çok az arıza yapmak gibi, tuhaf ama gerçek; en elektronik araçları bile ki Lexus, Acura v.s. elektronik olarak sorunsuzluklarıyla meşhurlar. Aslında bu kadar global bir Dünya'da bunu nasıl başardıklarınıda anlamış değilim ama istatisler bunu doğruluyor. Üç beş sene öncesine kadar elektronikte daha az karmaşık, daha basit ve daha eski teknoloji sistemleri tercih ediyordu Japon üreticileri; sorunsuzluklarını buna bağlıyordum ama şimdi pek öylede değil, en güncel sistemlerle hala diğerlerine göre daha iyiler.

Sonuç olarak özellikle zorlu çöl şartlarında kendini kanıtlamış Toyota Land Cruiser, Mitsubishi Pajero, Nissan Patrol gibi makinalar varken, bir FJ yerine başka bir şey koymam mümkün değil sıfır almayı düşünüce. Tabiki Defender 90, Wrangler Rubicon gibi harika makinelerde var, ne kadar elektronikte olsalar hiç bir zaman bir LR3 ile elektronik sorun anlamında kıyaslanamazlar.

Eski araçlar ülkemiz ve Dünya'nın geneli için mutlaka daha mantıklı offroad konusunda ama özellikle Amerika'da gerek Jeep Wrangler gerekse Toyota FJ ile gerçekten offroad yapan bir sürü insan var, bunun bir nedeni olmalı.
 

SON KONULAR - FORUM