Discovery 2 Genel Sorular Buraya

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan troyexplorer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 335
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 66,210

Etiketler
Evet sorun çözüldü,
Adem ustada makinaya bağladık bugün. Sanayiye kadar dura kalka gittik. Adem araca bindi tık yok arıza filan kalmadı
Sorun akış metrede çıktı.. üzerindeki ve yeni takılan arasında 1/2 fark var değerlerde.
Akışmetre içine dikkatlice bakın,iki adet çok ince etrafı mavi sarmal kaplı tel var.
Benimkilerin etrafı tertemiz kalmış, hava girişinde yakıt karışımını doğru hesaplayamadığı içinde sürekli kasılıp kalıyordu. Eski değer 42 iken yenisi takınca değer ölçümü 75 e çıktı.
Bakınca belli olan bir konu değil ölçüm yaptırın derim eğer yakıt tüketimi ve duman sorununuz varsa.
Adem Usta işi çözdü sağolsun..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Geçmiş olsun.. Ne kadara mal oldu? Malzeme+İşçilik olarak.
 

Akışmetre zaten gazı boşlamaz artı m+s ışığını yakmaz sanki

Fişi çıkartınca normale dönüyor takılınca aynı.
Eğer hava akışı ve yakıt beyinde ayarlanmazsa ecu karar veremiyor havamı yakıtmı diye..
Arıza kodu çıkmadı sadece akışmetre hatası verdi bakalım deneyip göreceğiz ama şimdilik sorun çözüldü gibi:smiley:


Sent from my iPhone using Tapatalk
 





Yabancı forumlarda çok var akışmetreyi söküp kullanan... Bence de alakasız gibi.

Sorunu deneyerek çözdük.
Dediğimiz gibi akış metre arızalı çıktı bilgisayara bağlanınca, fakat değiştirince önce düzelme yaptı test ettik sorun yok sonra yine ışık yaktı.
Beyini söküp yağa baktık sıkıntı yok ama içine dikkatli bakınca toplu iğne başı kadar bir lehim kalıntısı bulduk kısa devre yaptıran ve muhtemelen o.
3 ay önce stage 1 yapılmıştı ve bozuk yola ne zaman girsek aynı sıkıntı oluyordu, gaz kesme vs.
Beyini iyice temizledik.
Meğer bizimki 3 ay hiç gitmiyormuş:smiley:)
Şimdi gaza dokunulunca maşallah zıplıyor yerinde. Akış metre çok fark ettirmiş meğer, tabii diğer bakımlarında etkisi var.
Adem usta saat sekize kadar orası burası demeden elenmedik yer bırakmadı. Öyle ki uyduruk takılan şnorkeli ve hava filtresi kutusuna kadar izole etti. Malum şnorkel gerekir:smiley:)
Şimdilik keyfi 2 katına çıktı..
Birde tavan boyasını çözünce ohh miss..



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Direksiyon simidindedi kumandalarda aydınlatma olan varmı?Yoksa bu kumandalar aydınlatmasızmı?Benim discoda aydınlatma yok?
 






Motorda rotar filtresi var bildiğiniz üzere.. bu filtrenin tam olarak ne işe yaradığını araştırdım ne iş yaptığını öğrendim ama neye faydası var yönünde bir bilgiye ulaşamadım, yani uzun süre değiştirilmezse veya filtre görevini
yapamaz hale gelince motorda şu olur bu olur bilgisi yok ortada..
Parça koduyla araştırınca görevinin santrifüj yani merkez kaç kuvvetiyle ayrıştırma yaptığını öğrendim, bu filtre motor çalışırken dönüyor, ve besleme borusu kartel e bağlı , dolayısıyla pistonların kartele yaptığı hava sirkülasyonu bu filtreden geçiyor , motor içindeki sıcaklıkla bu havaya karışan yağ buharı bu filtre sayesinde havadan ayrıştırılıp motor içine aktarılıyor...
Kartel havalandırma büyük dizellerde olur, ama kartel hizasında direk dışarı olur çıkışı, ufak araba motorlarında görmedim , olmamasıda olağan çünkü direk alttan çıkışı olsa yağmur çamur veya derin suya girme olayında ordan kartele su alır ama büyük dizellerde aşağıda kartelin oralardan bir çıkışı vardır muhakkak.. denizde makinenin yarı beline kadar suya girme olasılığı yok , anca tekne batarsa oda zaten bi ordan girmez her yerden girer çözümlemesi budur herhalde
Kafamı kurcalayan konu... Rotar filtresi kartelden girişi alıyor ama ayrıştırma yaptıktan sonra hava yı dışarı vermiyor, ayrı kanalla yine motor içine veriyor , mantıken bu havanın bi yerden çıkması gerekiyorsa motor üst kapakla bağlantısı var , dolasıylada üst havalandırma borusundan dışarı atılıyor bu havada...
Üst havalandırma borusundan çıkan havada ki yağ buharıyla bu filtrenin artık görevini yapamıyor hale gelmesiyle bağlantı olabilirmi acaba
Rotar filtresini bi ara değiştirmeye kalktım, orjinali olmazsa dönerek çalıştığı için ses yapma olasılığından bahsedildi, orijinalini aldım , bi ara söküp değiştiricem, turbo giriş hortumunun içinide yeniden temizleyip , değişim sonrası yağlama oranında değişim olup olmadığını takip edicem bilgilendiririm
Bir başka kafamı kurcalayan konuda, Benim turbodaki inleme sesi motor yağı kartel contası üst kapak contası vs. değiştikten sonra gelmeye başladı, ondan önce yoktu, kartel contası değişirken rotar filtresinin borusuda kartelden söküldü mecburen...
Turbonun türbün milindeki boşluk olması gerektiği kadar , yani elle muayenede bi sorun gözükmüyor, sesin turbodan geldiği kanaati var sadece , yeni turbo alıp bu ses gitmezse has siktir olmamak için rotar filtresi olayını baştan sona çekap etmem lazım...
Rotar filtresi geçişkenliğini kaybedip sökülüp takılan rotar filtresi besleme borusunun dibinden hava kaçırma olasılığı var ve kaçırırkende bu inleme sesini yapma olasılığıda olabilir yüksek devirde ,bu boruyla turbo arasında 25-30 cm mesafe var, olurmu olur bakıcam...
 
Son düzenleme:


umutcelikel demiş ki: ↑
Benim 2003 203.000 kmde. 10.000 kmde bir yağ eksiltme yok. Intercooler içi temizletme işine takmıştım kafayı serviste söktürdüm. Söküp olduğu gibi bakıp hiç ellemeden geri taktılar, tertemiz çıktı içi. EGR iptal kiti, Stage 1 yazılım ve silikon hortum seti değişimini de ilk aldığımda yaptırmıştım... Bir ara büyük intercooler gazına da gelmiştim ama turbo boşluğunu arttırıyormuş. Sonra Land Rover atasözü aklıma geldi ve tıkır tıkır kullanmaya devam ettim. ÇALIŞIYORSA ELLEME. :D :D :D
Umut selam
Stage1 den sonra duman çıkışında ne kadar artış oldu?

Alper selam. Önceden sıfır duman vardı. Güncel araba gibiydi. Hem katalizör içini boşaltma, hem EGR iptal, hem de stage 1 yazılımı aynı anda yaptırdım, duman ve koku ultra arttı:smiley:)))) hangisi daha etkili oldu inan bilmiyorum... Ama değer :D
 


Merhaba 2003 model td5 sahibiyim yakıtı geri kaçırma problemi var rampaya park ettiğimde anladım mazot regulatörü ve filtresi değişti pompayımı değiştireyim mi yoksa valf mi taktırayım alternatifi olan varmı aynı arızayla karşılaşan varsa yorumlarını bekliyorum teşekkürler.
 



IMG_9757.jpg
Ekli dosyayı görüntüle 64748 Ekli dosyayı görüntüle 64747 Merhaba 2003 model td5 sahibiyim yakıtı geri kaçırma problemi var rampaya park ettiğimde anladım mazot regulatörü ve filtresi değişti pompayımı değiştireyim mi yoksa valf mi taktırayım alternatifi olan varmı aynı arızayla karşılaşan varsa yorumlarını bekliyorum teşekkürler.
Mazot regulatörü dediğiniz mazot kütüğümü , yani mazot kütüğünümü değiştirdiniz?
Kütükteki valf delinmiş olmasın mazot kütüğünün fotosu yukarıda...
Söylediğiniz şey biçok şeyden olabilir depodan kütüğe gşden mazot borularında kaçak olabilir , basıncı kaybeder olur , kütükteki valf patlamıştır ordan basıncı kaybedebilir, mazot soğutucusunda delik vardır ordan basıncı kaybedebilir, soğutucudansa soğutma suyuna mazot karışır bu arada ordan farkedebilirsiniz
, yine soğutucu giriş çıkış bağlantıları kaçırıyor olabilir bunların hepsini cekap ettikten sonra sorun yoksa mazot pompasıdır diyebiliriz
Pompa deponun içinde kontağı açınca çalışmaya başlar ses yapar birine kontağı açtırın deponun ordan çalışma sesinde bi gariplik olup olmadığını kontrol edin , çok detayını bilemiyorum stop edince sistemde basınç kalması için pompa çıkışında çekvalf olabilir , varsa öyle bişey ondada sıkıntı olabilir , çekvalf yoksa pompa elemanlarında sıkıntı var demektir o zamanda dip gaZda mazot yetiştiremez yani verdiğiniz bilgiler teşhis koymak için yeterli değil
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,678
Mesajlar
1,522,021
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst