Discovery 2 Genel Sorular Buraya

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan troyexplorer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 335
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 66,210
Kütük ile regulatör aynı parça sanırım. Basıncı ölçtüler normal olduğu söylendi soğutma sıvılarında mazot karışımı yok aracın altına baktığımda hiç kaçak yok yağ dahi akıtmıyor
 

Etiketler
Mazot kütüğünü altına elle kontrol ettinizmi mazot kaçırıp kaçırmadığını contası da değiştimi contasının orda bide oring conta var bloğa gömülü o değiştimi, ordan kaçırıyorsa bloktan aşağıya doğru sızar anlamayabilirsiniz
 
Son düzenleme:

Mazot kütüğünde kaçırma yoksa o zaman pompada sorun
Dip gaz yapınca yığılma falan yapıyormu basıncı kaybeden pompa performanslı çalışmaz
 

Mazot kütüğünü altına elle kontrol ettinizmi mazot kaçırıp kaçırmadığını contası da değiştimi contasının orda bide oring conta var bloğa gömülü o değiştimi, ordan kaçırıyorsa bloktan aşağıya doğru sızar anlamayabilirsiniz
Kontrol etmedim enkısa zamanda kontrol ettireyim dediğiniz yerlerde kaçak yoksa pompaya baktırayım teşekkürler
 





Benim turbo gaza yüklenince hafifçe ıslık çalmaya başladı ve duman arttı. Ara sıra rölantide de duman veriyor bazen kesiyor.
Hortumlar silikon..
Ne dersiniz


Sent from my iPhone using Tapatalk
 


Turbo değil o bende öyle sandım , manifolt contası veya manifoltun turboyla birleştiği yerdeki contadan kaçırıyordur muhakkak, kronik bu iş bu td5 lerde
 

Turbo değil o bende öyle sandım , manifolt contası veya manifoltun turboyla birleştiği yerdeki contadan kaçırıyordur muhakkak, kronik bu iş bu td5 lerde
Benim WJ de de aynı sorundan olabilir mi bu sence Kaptan?

Gidişi filan çok iyi. İşilyorsa bozma mantığı elletmek istemiyorum ama ses de gıcık yani. Siyah duman da cabası.
 



Conta saçsa ondandır büyük ihtimalle,saç contadan kaçırdımı kayış ciyaklaması veya ıslık gibi ses çıkartıyor , ses tonu kaçırma derecesine göre değişiklik gösterebilir
Td5 in en sağdaki egsoz çıkış gözü manifolt koruması yüzünden gözükmüyor , conta kaçırıyorsa kaçırdığı gözün ve yerin etrafını siyahlaştırıyor zaten belli olur yani
Yine td5 genelde manifolt saplamasını kesip kaçırmaya başlıyor, saplama kesmesinin nedenide manifoltun sıcak soğuk bel vermesi yüzünden , mutlaka tork anahtarla sıkılması lazım gelişi güzel kaçırıyor diye abanarak sıkmada saplama kestirir ....
td5 de 8 lik saplama var , somun sıkılma torku 3 kg , yani 30 nm aşağı yukarı
Zaten manifolt çıktımı tezgaha yatırmak lazım kaçıklık varmı diye atık yüzeye yeni conta koymaktaçözüm getirmez yine kaçırır
 
Son düzenleme:

Siyah dumanın konusu ayrı , turbo mili yağ kaçırdımı egsoza yağ vermesi zor emmeye verir, verse bile mavi duman olur siyah duman değil, siyah duman yazılım enjektör vs durumlarla ilgili
Yazılım varsa neden duman var demeyin yani...
 

Külbütor kapağı havalmdırması turbonun önüne bağlı ordan sürekli yağ buharı gidiyor ,emmeye...
Yeni motor olsada gider yani o buhar...
motor içinde o kadar patlamada ufak tefek kaçak gaz olur yani , olmasaydı yağ siyahlaşmazdı bi dahaki yağ değişimine kadar...
Td5 lerde enjektörler üst kapağın içinde olduğundan enjektör pulları belli km aralığında değişmesi gerekir tabi... oda etken motor içindeki aşırı kaçağa
5-6 tane ağır hizmet dizelcilere sordum, o yağı ordan ayırmak iyimi kötümü diye...
Hepsi onun amacı var sübapları yağlıyor dediler ordan o yüzden ellemedim
Ama tabi motor kaval olur ordan artık bırak buharı yağ fışkırtmaya başlar o zaman başka tabi...
o zaman yağ çubuğuda yerinde durmaz onuda fırlatır yuvasından, kaçak yer bulamazsa
Yani özetle dizel motorda ufak tefek dumanı kafaya takmayın yapar...
2002 sonuna kadar katalizör yok , zaten olanlarda içini boşalttılar bu zamana kadar biraz o engeller bu duman işini ama pahalı ve performans düşürüyor
 
Son düzenleme:

Motor contalarını yenilemeniz halinde hala bi yerlerden yağ kaçırıyorsa anlayınki o motor okeye dönüyor... bu motor böyle kaçırıyor diye biley yok yani içerde sıkışan kompresör çıkacak yer bulamadımı contaları zorlar
Zaten birazda ustalar o yüzden yazın 10 40 yağ koyun bu araca diyor halbuki 10 40 yağa uygun motor değil bu td5
Herşeyden öte zincir için kötü zincir çabuk gider 10 40 yağda
Üst numara çok önemli değil 5 30 , 5 40 , 5,50 hepsi olur bu biraz kullanılan yerdeki hava şartına bağlı, zaten bu numaralar için kitapta okey veriyor , alt nunara 5 altı ve üstü olmayacak
 
Son düzenleme:

Şöyle bi soru olulaşabilir kafanızda bendede oluştu araştırdım şu sonuca ulaştım...
Motor iiçinde oluçan kaçak gaz veya kaval olmuş motorun içindeki anormal gaz üst kapak havalandırmasından turbo emişine bağlıysa nasıl çekip almaz o gazı emme??

Devir arttıkça bu olağan kaçak minumuma iniyormuş
Bunun için TD5 lerde turbo hortumu bağlantısına sibop görevi gören bi parça koymuş, başka markalarda değişik versyonlarıda var
Bu sibop gaza yüklenip emiş arttığında o hattı kapatıyo, dengelendiği zaman yeniden açılıyor o hat, kapandığı zaman işte motor sıkıntılıysa contalara yükleniyor
Benim arabada denedim o sibobu ,geliş ucunu kapatıp çıkış yerinden emme yapınca , yani asıldığından faZla çekme yapılırsa içindeki valf tak kapatıyo devreyi
 
Son düzenleme:



Benim arabını üst plastik kıvır zıvırlarını bu zamana kadar toplamamın sebebi buydu, yağ kaçağını temiz olsundan ziyade,motor ne durumda onu kontrol etmek için takip ettim
Üst külbütör kapağı contasını, öndeki ki üst mil tapasını ve kartel contasını değiştirdim ve en sonda yağı 5 40 yaptım hala yağ kaçağı yok hiçbir yerde, zaten yağda eksiltmiyo hiç zımba gibi yani...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,678
Mesajlar
1,522,021
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst