Ynt: Discovery 1 V8 Extreme Off Road Modifiye
bacarmobil' Alıntı:
Kürşad merhaba, sana birşey sorucam sen bildiğim kadarıyla DİSCO TD5, SUZUKİ, VX80 ve DİSCO V8 aldın ve kullandın sence off road olarak (tabiki hepsinin ayrı ayrı tatları vardır ama) tatminkar hangisidir. senin severek kullandığın, maddi ve manevi olarak tat aldığını soruyorum..
Burak merhaba,
4 aracında çok iyi yönleri var ve kötü yönleri var, özetlemek gerekirse
TD5 dizel motorlar içerisinde çok başarılı bir motor, dizel araç off roadda her zaman daha iyi, discovery 2 nin yürürü çok sağlam difransiyeller hariç, difransiyelide arb yada detroit gibi bir kilitli difransiyele çevirirseniz yürürde şanzıman hariç zarar verebilecğeiniz bişey kalmıyor gibi. Eksileri ise genelde elektronik sistmelerinin ve konfor sistemlerinin çok olması, bunlarından sert off road kullanımında sürekli sorun çıkartması. benim eski aracım TD5 2 senedir sürekli off road yapıyor ve çıkardığı masrafların hiçbirisi yürür aksamda off road sırasında olmadı. Ace pompası, ace hortumu, abs sensörü ıvır zıvır. Adam gibi sert off road yapabilen bir discovery 2 TD5 in maliyeti 60 000 i bulur en az. Buda diğer bir eksisi.
Suzuki, aldığım arabalar içerisinde en az para harcadığım en sorunsuz araçlardan birisi, tek eksisi var oda büyük lastik takamamak, birde motor gücü azlığı. Ama belli ebat lastikle araba ufak oldugundan o güç eksikliğini hissettirmiyor. Kötü olduğu tek şey modifiye edince uzun yola gitmeye uygun bir araç olmakdan iyice çıkıyor.
VX80 maliyeti, hacminin büyüklüğü ve ağırlığı dışında kusursuz bir makine, aynı özelliklere sahip 3 kapı bir araç olsa ve birazda ucuz olsa başka hiçbir araç düşünmez tek geçerdim. Param olup kapıda 3 aracım olsa birisi kesin vx80 olurdu. Kamp ve Sert kamp diyebileceğim kullanım için ideal araç. Kıramazsınız. Ama bu maliyetlerdeyken Türkiyede alıp Belgrad ormanlarına sokucak insanın buna gücü ve cesareti olmalı. En yapılı hali bile otobanda diğer tüm off road araçlarından daha konforlu. 35 lastikle dünyayı gezersiniz yakıta paranız varsa
Ama belgradda sizin tırmanamadığınız yere 4 te bir fiyatındaki jimny cayır cayır tırmanır, sizin 3 manevrada döndüğünüz yeri bir kerede döner. Ön arka fabrikasyon elektirikli açılır kapanır kilitler vx80 i öne çıkaran şey.
Gelelim son aracım discovey 1 v8. Alt yapısı defender 90 ile aynı. ama defender 100 boyutunda. Discovery 2 den daha kısa o yüzden arazide açıları daha iyi. Altyapısı defender olduğu için yürür aksamı çok ucuz. Sol sinyal farı 30 tl örneğin aksesuardada. Yükseltme ve modifiye parçaları çok kolay bulunuyor ve çok seçenekleri var. Örneğin discovery 2 nin 1 seçeneği varken, suzukinin 1 seçeneği vx80 in bir seçeneği varken discovery 1 de 5 seçenek var. Ve 2-3 tane ayrı parçacısı var. Cebinize parayı koyup gittiğinizde ön çelik tampon arka çelik tampon tüm heavy duty off road parçaları, tüm korumalar, spacerlar, off road jantları ne ararsanız alıp çıkabiliyorsunuz ve emsallerine göre çok ucuz.
vx80 2.5 inc yükseltme 2500 tl
suzuki 2.5 inc yükseltme 900 euro
discover 2,5 inc yükseltme 700 tl
td5 130-150 beygir arası
suzuki 90 beygir
vx80 200 beygir
disco v8 180 beygir
ve bu araçlar içerisinde ağırlığı td5 ve vx80 den ciddi az, şasi uzunluğuda daha kısa. Motor gücü ve ağırlık durumunda bence disco1 in tek rakipleri v6 3.5 3 kapı pajero ve cherokee xj.
gelelim esas önemli konuya, bu 4 araçda aslında benim off road işimi görebilir dopru modifiye ile ama maliyetleri çok fakrlı olur.
benim yapacağım tür işler için full donanımlı tahmini maliyetler
discovery 2 td5 60 000
toyota vx80 4500cc benzinli 50 000
suzuki vitara 5 kapı 30 000
discovery 1 v8 30 000
bu şartlarda bütçem 30 000 i gemesin dediğim için en mantıklı araç discoery 1 v8 kaldı benim için geriye.