Discovery 1 v8 e arkaya ARB havalı kilit takılması resimli anlatım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan landscape Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 39
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,153
Ynt: Discovery 1 v8 e arkaya ARB havalı kilit takılması resimli anlatım

Sayın Dixie,
Önceki mesajımda da bahsettiğim gibi, aracımda diff-lock alt yapısı var. Sadece uygun kol ile çalışır hale getirilebilir, biliyorum.

Aracın altına girip şanzıman üstündeki kolu elimle iterek veya çekerek kilidi devreye sokup çıkartabiliyor olmam lazım, yanılıyor muyum? Yoksa (sanmıyorum ama) bastırıp itmek veya çekmek mi gerekir acaba?
Şayet tek eksende hareket ile devreye sokulup çıkartılabiliyorsa, inip aracın altına uğraşmak yerine, kompresörün ürettiği basınçlı havaya yol verip küçük bir pnömatik silindiri ileri ve geri hareket ettirmek suretiyle kumanda edilebilir diye düşünüyorum.

RAVE'de bu kompresörün ürettiği basınç ve debi bilgisi yok veya ben bulamadım. Ama aracın ağırlığı 2100kg, arka dingil için müsaade edilen maks yük kapasitesi 1800kg olarak gözüküyor. Orjinaldeki havalı amortisör ile bu yükün (yaklaşık 2200kg) taşınabildiğinden ve bu amortisörlerin 10-12cm çapında olacağı kabulünden hareketle, kompresör 10-15 bar basınç üretebiliyor olması lazım. Bu da fazlasıyla yeterli olacaktır. Ekstra hava tankına belki lastik şişirme için ihtiyaç duyulabilir.

Dixie' Alıntı:
Merhaba, transfer kutunuz 41d ya da 42d ile başlıyorsa kilit mekanizması içinde var, sadece bağlantı parçalarını kurmanız gerekir, eğer 61D, 62D, 69D,70D yazıyorsa komple sistemi kurmanız gerekiyor
Tam açıklaması aşağıdaki link
http://www.aulro.com/afvb/good-oil/39956-cdl-d2s.html

Eğer kilit varsa, yapılış şekli biraz karışık olarak aşağıdaki linkte
http://www.discovery2.co.uk/diff_lock.html

Basit olarak yapılmış olan resimli olarak bu linkte
http://www.discoweb.org/cdl/index.htm

Tahminimce pneumatik switch hareket ettirmek için belirli bir basınca ihtiyaç var, anlık hareket için kompresör ne kadar yardımcı olur bilemem ama yedek hava tankı lazım olabilir
 

Etiketler
Ynt: Discovery 1 v8 e arkaya ARB havalı kilit takılması resimli anlatım

Selam,
Söylemiş olduğunuz 10/15 Bar basınç çok yüksek bir değer, biz işyerimizde 5 Bar ile 25 Tonluk plakayı hidrolik pistonla kızak üzerinde yatay hareket ettirebiliyoruz.
Tahmin ettiğiniz değer körüklerde bulunan basınç, kompresorün daimi olarak ürettiği değer değil. Kompresör kısa aralıkla çalışıp körüklerdeki boşluğu almak üzere görev yapar.
Direk lastik şişirmek için pek tavsiye edilmiyor, eğer yapılacaksa yedek hava tankına ihtiyaç var. Uzun süre çalışması kompresörü bozabilir.
Kompresörün ulaştığı maksimum değer 140 PSİ ya da 9,65 Bar. Yapılmış olanı aşağıdaki linkte var

http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=6470

Hava yerine selonoid ventil de kullanabilirsiniz, bir düğme ile aç kapa yaparsınız tahminimce daha kolay olur
 

Ynt: Discovery 1 v8 e arkaya ARB havalı kilit takılması resimli anlatım

Slm,
Konu dağılıyor ama umarım mazur görülür.
Basıncın; birim alana uygulanan kuvvet birimi olduğunu hatırlarsak 5 bar ile iş yaptığınız silindirin piston çapını iki kat artırırsanız, aynı basınçla eskiye nazaran 4kat daha fazla kuvvet elde edersiniz.

;) 10-15 bar basınç değerini de pek yanlış hesaplamamışım.
Aracımda arka süspansiyon olarak hava yastıkları sökülüp alındığından, ebay vs. gibi yerlerde gördüğüm kadarıyla çapı tahmin ettim.
Araç ve yük konusundaki yaklaşımda da biraz fazla marj koymuş olabilirim. Ama 9,65bar veya 10bar, pek te uzak değil.
Kaldı ki tahmini basınç hesabını, pnömatik silindir ile elde edilebilecek kuvvet konusunda yaklaşımda bulunabilmek için yapmıştım.
Lastik şişirmek için basınçtan ziyade debiye ihtiyaç duyulduğu malum. Bu yüzden de belki ekstra tanka ihtiyaç duyulabilir diye yazmıştım.

Kompresör, belirttiğin üzere, kısa aralıklarla çalışıp basıncı kontrol altında tutuyor. Ancak, römork takarken hava yastıklarındaki havayı boşaltıp aracın arkasını alçaltıyorsa, yastıkların tamamını tekrar doldurup aracı yükseltmesi de söz konusu demektir. Hele bu işlemi bagaj yüklüyken de yapabiliyorsa, gerek debi gerekse de basınç olarak hiç te fena sayılmaz. Ayrıca lastik şişirirken ekstra tank koymak yerine kompresör dura kalka, varsın 20dk'da şişirsin arazide. Yine de iş görür.

Selenoid ventil ile ne kastettiğini tam anlayamadım hocam. Zaten pnömatik silindire yol vermek için ya mevcut sistemdeki ventil ya da yenisi kullanılabilir. Ama hava yerine diye yazınca sen, anlamadım.
 

Ynt: Discovery 1 v8 e arkaya ARB havalı kilit takılması resimli anlatım

Selam, bizim makinelerin sistem basıncı 140 ila 280 bar arasında değişiyor, 5 bar emniyet/ayar için kullanılıyor kalıp bağlarken veya ayar yaparken zarar vermesin diye 5 Bar da tutuyoruz.

Selonoid valf ise, hidrolik blok üzerinde yağın akış yönünü değştirmek için kullanılıyor, blok üzerindeki pimi ileriye/geriye iterek, pistonların hareket yönü değişiyor.
 

Ekli dosyalar

  • Solenoid-Valves.jpg
    Solenoid-Valves.jpg
    16.9 KB · Görüntüleme: 441

Ynt: Discovery 1 v8 e arkaya ARB havalı kilit takılması resimli anlatım

ARB havalı kilit ne işe yarar 2001 discovery 2 td5 lerde varmıdır ?
 





Ynt: Discovery 1 v8 e arkaya ARB havalı kilit takılması resimli anlatım

Bir canavar yarattığının farkındamısın... MPI satıp V8 alıcam senin yüzündennnn :D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst