schweps
Zirve
- Mesajlar
- 1,827
- Tepkime Puanı
- 71
Ynt: Discovery 1 v8 e arkaya ARB havalı kilit takılması resimli anlatım
Sayın Dixie,
Önceki mesajımda da bahsettiğim gibi, aracımda diff-lock alt yapısı var. Sadece uygun kol ile çalışır hale getirilebilir, biliyorum.
Aracın altına girip şanzıman üstündeki kolu elimle iterek veya çekerek kilidi devreye sokup çıkartabiliyor olmam lazım, yanılıyor muyum? Yoksa (sanmıyorum ama) bastırıp itmek veya çekmek mi gerekir acaba?
Şayet tek eksende hareket ile devreye sokulup çıkartılabiliyorsa, inip aracın altına uğraşmak yerine, kompresörün ürettiği basınçlı havaya yol verip küçük bir pnömatik silindiri ileri ve geri hareket ettirmek suretiyle kumanda edilebilir diye düşünüyorum.
RAVE'de bu kompresörün ürettiği basınç ve debi bilgisi yok veya ben bulamadım. Ama aracın ağırlığı 2100kg, arka dingil için müsaade edilen maks yük kapasitesi 1800kg olarak gözüküyor. Orjinaldeki havalı amortisör ile bu yükün (yaklaşık 2200kg) taşınabildiğinden ve bu amortisörlerin 10-12cm çapında olacağı kabulünden hareketle, kompresör 10-15 bar basınç üretebiliyor olması lazım. Bu da fazlasıyla yeterli olacaktır. Ekstra hava tankına belki lastik şişirme için ihtiyaç duyulabilir.
Sayın Dixie,
Önceki mesajımda da bahsettiğim gibi, aracımda diff-lock alt yapısı var. Sadece uygun kol ile çalışır hale getirilebilir, biliyorum.
Aracın altına girip şanzıman üstündeki kolu elimle iterek veya çekerek kilidi devreye sokup çıkartabiliyor olmam lazım, yanılıyor muyum? Yoksa (sanmıyorum ama) bastırıp itmek veya çekmek mi gerekir acaba?
Şayet tek eksende hareket ile devreye sokulup çıkartılabiliyorsa, inip aracın altına uğraşmak yerine, kompresörün ürettiği basınçlı havaya yol verip küçük bir pnömatik silindiri ileri ve geri hareket ettirmek suretiyle kumanda edilebilir diye düşünüyorum.
RAVE'de bu kompresörün ürettiği basınç ve debi bilgisi yok veya ben bulamadım. Ama aracın ağırlığı 2100kg, arka dingil için müsaade edilen maks yük kapasitesi 1800kg olarak gözüküyor. Orjinaldeki havalı amortisör ile bu yükün (yaklaşık 2200kg) taşınabildiğinden ve bu amortisörlerin 10-12cm çapında olacağı kabulünden hareketle, kompresör 10-15 bar basınç üretebiliyor olması lazım. Bu da fazlasıyla yeterli olacaktır. Ekstra hava tankına belki lastik şişirme için ihtiyaç duyulabilir.
Dixie' Alıntı:Merhaba, transfer kutunuz 41d ya da 42d ile başlıyorsa kilit mekanizması içinde var, sadece bağlantı parçalarını kurmanız gerekir, eğer 61D, 62D, 69D,70D yazıyorsa komple sistemi kurmanız gerekiyor
Tam açıklaması aşağıdaki link
http://www.aulro.com/afvb/good-oil/39956-cdl-d2s.html
Eğer kilit varsa, yapılış şekli biraz karışık olarak aşağıdaki linkte
http://www.discovery2.co.uk/diff_lock.html
Basit olarak yapılmış olan resimli olarak bu linkte
http://www.discoweb.org/cdl/index.htm
Tahminimce pneumatik switch hareket ettirmek için belirli bir basınca ihtiyaç var, anlık hareket için kompresör ne kadar yardımcı olur bilemem ama yedek hava tankı lazım olabilir