Discovery 1 v8 e arkaya ARB havalı kilit takılması resimli anlatım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan landscape Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 39
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,153
Ynt: Discovery 1 v8 e arkaya ARB havalı kilit takılması resimli anlatım

landscape' Alıntı:
Ben teşekkür ederim.
Gerek okuma ,gerekse yazma konusunda bu sitede vakit geçiriliyorsa bilgiler paylaşım dahilinde işe yaramalı diye düşünüyorum.Zira boş muhabbet yapan çok site yada net programı var.
Her konuda güzel bilgilendirme ve tecrübe paylaşımlarınız için teşekkür ederim.
 

Etiketler
Ynt: Discovery 1 v8 e arkaya ARB havalı kilit takılması resimli anlatım

Tamam parça o, anahtarlığa monte. Benim de hatırladığım kadarıyla hem römork takmak için alçaltma hem de alışverişten dönerken uzaktan arabayı alçaltıp arkasına kolay yükleme yapmak için yapılan bir icat, parçanın prospektüs reklamı öyleydi hatırladığım kadarıyla. Her neyse, resimden gördüğüm kadarıyla bu parçada bayaa bir eklentili. Tahminimce havanın tamamen boşaltmasını engelliyor, bildiğim kadarıyla körüklerin komple çökmesi iyi bir şey değil. Benim düşüncem tahliyeleri anlık çalıştırmak yani M.A.R.S. tam tersi gibi bir şey yapmak. Peki bu leveling sensörlerini iptal etmiş gibi yaparsak içindeki havayı boşaltır mı? Ya da körüğe giden havanın tahliye olmasına kim karar veriyor? Toplam ihtiyacım 3sn gibi bir şey boşalt geç dolsun ama bu kadar da zor olmaması lazım
 

Ynt: Discovery 1 v8 e arkaya ARB havalı kilit takılması resimli anlatım

Bizim işyerine gelen tırların dorseleri ve çekicileri bizim araçlardaki gibi hava yastıklı. Bazıları low bed bazıları da standard kasa. Yükleme yerine geldiklerinde dorse tam bizim depoyla seviyeyi tutturamadığında ya körüklerin havasını boşaltıp aşağı inidiryorlar ya da hava basıp dorseyi kaldırıyorlar. Körükler bizimkilerin biraz büyükleri ama mantık aynı doldur/boşalt. Yani bizimkilerde de böyle basit bir sistem uygulanabilir olmalı diye düşünüyorum. Bu arada iki ay önce bize gelen mercedes tandem tır akıllara zarar bir şeydi, 6 dingil körüklü, ön tekerler arka çift teker genişliğinde, alçalma ve yükselme aynı anda oluyordu. Ağır ve hassas yükler için kullanılıyormuş, Türkiye'ye trafo getirmiş boş dönmesin diye bizden yük almıştı. Bu arada pardon başınızı ağrıttım ama bizim araçlar dışarıdan müdahele edilemeyecek kadar komplike olamaz diye düşünüyorum. Teşekkürler
 

Ynt: Discovery 1 v8 e arkaya ARB havalı kilit takılması resimli anlatım

Pekala;

Land Rover Discovery seri 2 de;

SLABS denen ve SLS ve ABS sisteminin birleşimi olan bir sistem kullanılmıştır.Tek bir kontrol ünitesi(ECU) bunun adı da SLABS tır.

S L S A B S

self levelling system anti bloke system İki sistem birleştirilerek SLABS olarak adlandırılmıştır.

Sistemde
1-ECU (elektronik kontrol ünitesi Sistem yönetimini ve kontrolünü yapar.Ayrıca sistem arızalarında teşhisi kolaylaştırmak için arıza kayıtlarını tekrar okunabilmesi için hafızasında saklar.)
2-İki adet yükseklik seviye sensörü (aracın arkasının yüksekliğini ölçer. L şeklinde olup bir ucu kasaya bir ucu arka difransiyel kovanına bağlıdır.Araç kalktığında veya indiğinde potansiyometre olarak çalışır ve gönderdiği değişik voltajla ECU aracın yüksekliğini hesaplar.)
3-Hava kompresörü (Sisteme hava beslemesi sağlar,üzerinde sıcaklık sensörü,hava yönlendirme valfi 2ad,basınç ayar switch'i)bulunur.Kompresörün çalışmasına veya durmasına Ecu sıcaklık ve basınç sensörlerinden gelen bilgiyle karar verir.)
4-Giriş hava hilitresi(sol stop lambası arkasındadır(yükseğe konumlandırılmıştır olası su girmelerine karşı,sıkıştırılmış süngerimsi tip filtredir temiz hava girmesini sağlamaktadır.)
5-Hava körükleri 'ad(Normal araçlardaki helezon yay yerine konulmuştur)
6-Hava kompresörü(sisteme hava sağlar)
7-Kontrol butonları ,hava tesisatı,elektrik tesisatı

--------- SİSTEMİN FAYDALARI -------
1-Süspansiyon sisteminde konfor.(kullanım esnasındaki salınma hareketi helezon yaylı araçlardan çok daha konfor hissi yaratır.)
2-Maximum yüklemede bile arka yükseklik normal seviyede kalır.Araca ağır bir yük konulduğunda ilk önce aşağı doğru esneme yapar Sistem aracın aşağıya çökme seviyesini sensörlerden gelen bilgiye göre hesaplayarak tekrar standart yüksekliğe kaldırır.
3-Off road kullanımında arazi performansı ,römork takmada kolaylık sağlar.


--------- SİSTEMİN ÇALIŞMASI -------
Sistem araç çalıştığında çalışır.ECU da kayıtlı yükseklikler gözetilmektedir.Seviye sensörleri gönderdiği yükseklik bilgisine göre araç standart yükseklikte tutulmaya çalışılır.

Eğer butona basılıp yükseklik isteği algılanırsa;Ecu kompröserü çalıştırır üzerindeki hava yönlendirme valflerini açarak arka 2 adet hava körüğüne hava gönderir.Bu şişirme işlemi seviye sensörlerindeki( tamam artık istenilen bilgiye ulaşıldı) bilgisi ile son bulur.Bu işlemin bittiğini ve aracın off road yüksekliğine ulaştığına dair gösterge panelinde araç kaldırıldı ikazı yakılır(ecu).
Aynı işlemin tersi yapılıp indirme butonuna basıldığında Ecu kompresör üzerindeki 2 adet hava tahliye valfini açarak aracı körükler sönüp standart yüksekliğe ulaşıncaya kadar indirir.Sürücü bilgilendirmesi ise gösterge panelinde yanmakta olana ikazın sönmesi ile olacaktır.


Bu sistem diğer sistemlerle uyum içerisinde çalışmaktadır.
Gövde Ecu (kapı açık bilgisi)
Abs Ecu (hız bilgisi)
Gösterge paneli Ecu (Bilgilendirme ikazları)
Motor Ecu (araç çalışıyor bilgisi)


Arkadaşlar benden bilgilendirmesi ,aracı iyice indirip garaja sokması sizden. Birazcık konu dışı oldu ama en azından teknik bilgidir...
 

Ynt: Discovery 1 v8 e arkaya ARB havalı kilit takılması resimli anlatım

Daha da teknik derseniz o zaman

discovery-ii830.png
 



Ynt: Discovery 1 v8 e arkaya ARB havalı kilit takılması resimli anlatım

mrhb
anlatim için tşk ler
kusur bakmazsaniz bende 1997 model disco 1 v8 manuel var araçla hafta sonlari dağ tepe bayir geziyorum bugun ku gezımızde kilitli defrasyelli bir araç vardi harikaydi benim disco 1 fazla profesyonel olmamak kaydıyla sağlıklı kulanam,bıleceği kilt tek arkay duşunuyorum kaça nerden bulabılırım saygılar..
 

Ynt: Discovery 1 v8 e arkaya ARB havalı kilit takılması resimli anlatım

Merhaba müşterim Tar oto dan almış,fiyat konusunda bilgi sahibi değilim.tel: 0 216 574 69 93 - 0 216 577 62 86 Görüşüp öğrenebilirsiniz.
 

Ynt: Discovery 1 v8 e arkaya ARB havalı kilit takılması resimli anlatım

Selam, en son gönderdiğin devre şemasını ve ilk gönderdiğin anahtar şemasını işyerindeki mühendis bir arkadaşa gösterdim. ECU bütün ayarlar hakkında karar veren tek yetkili merci, anahtar aparatı da bir şekilde ECU ile konuştuğundan dolayı arıza çıkması söz konusu olmaz dedi. Eğer dışarıdan ventillere müdahale edersek terslik olabilir dedi. Bu arada tahliye kompresör tarafından yapılıyor, en kolayı ve arızasız olanı hava hattını modifiye edip, içeriden kontrollü 12V ventil olabilir bu sefer de, ECU hava boşaldığını zannedip kompresörü devreye sokar unutursan ya da takılırsa yakarsın dedi. Yani bizim sistem kamyon dorseleri ya da kupaları gibi ayrı çalışmıyormuş, hepsi bir bütünün parçasıymış. Elveda garajlar galiba. :mad: :mad:
İlginiz için tekrar teşekkürler.
 

Ynt: Discovery 1 v8 e arkaya ARB havalı kilit takılması resimli anlatım

Enis Bey ile Izmir e gittimizde tanismak lazim mutlaka, cok faydali bilgiler veriyor. :smiley:
Burak
 





Ynt: Discovery 1 v8 e arkaya ARB havalı kilit takılması resimli anlatım

Enis bey merhaba,
Detaylı bilgiler için ben de kendi adıma teşekkür ediyorum.
Bir şey sormak istiyorum. 2001 TD5 aracımda bu sistemden vazgeçilip helezon yay ve amortisöre geçilmiş.
Kollu sensorler ve körükler hariç donanım duruyor. Bu sistemin gerekliliğine inandığınızı biliyorum ve ben de orjinali muhafaza etmekten yanayım fakat merak ettiğim, acaba atıl durumdaki bu kompresörü başka maksatla kullanabilir miyim? Kompresörün üretebildiği max. basınç nedir?
Selamlar.

landscape' Alıntı:
Pekala;

Land Rover Discovery seri 2 de;

SLABS denen ve SLS ve ABS sisteminin birleşimi olan bir sistem kullanılmıştır.Tek bir kontrol ünitesi(ECU) bunun adı da SLABS tır.

S L S A B S

self levelling system anti bloke system İki sistem birleştirilerek SLABS olarak adlandırılmıştır.

Sistemde
1-ECU (elektronik kontrol ünitesi Sistem yönetimini ve kontrolünü yapar.Ayrıca sistem arızalarında teşhisi kolaylaştırmak için arıza kayıtlarını tekrar okunabilmesi için hafızasında saklar.)
2-İki adet yükseklik seviye sensörü (aracın arkasının yüksekliğini ölçer. L şeklinde olup bir ucu kasaya bir ucu arka difransiyel kovanına bağlıdır.Araç kalktığında veya indiğinde potansiyometre olarak çalışır ve gönderdiği değişik voltajla ECU aracın yüksekliğini hesaplar.)
3-Hava kompresörü (Sisteme hava beslemesi sağlar,üzerinde sıcaklık sensörü,hava yönlendirme valfi 2ad,basınç ayar switch'i)bulunur.Kompresörün çalışmasına veya durmasına Ecu sıcaklık ve basınç sensörlerinden gelen bilgiyle karar verir.)
4-Giriş hava hilitresi(sol stop lambası arkasındadır(yükseğe konumlandırılmıştır olası su girmelerine karşı,sıkıştırılmış süngerimsi tip filtredir temiz hava girmesini sağlamaktadır.)
5-Hava körükleri 'ad(Normal araçlardaki helezon yay yerine konulmuştur)
6-Hava kompresörü(sisteme hava sağlar)
7-Kontrol butonları ,hava tesisatı,elektrik tesisatı
 

Ynt: Discovery 1 v8 e arkaya ARB havalı kilit takılması resimli anlatım

Elimde bu kompresörün basınç değeri yok,fakat bu kompresör lastik şişirir,havalı kriko olarak kullanılabilinir.Siz ne düşündünüz söylerseniz biz de öğrenmiş oluruz.
 

Ynt: Discovery 1 v8 e arkaya ARB havalı kilit takılması resimli anlatım

Öncelikli olarak lastik şişirme maksatlı elbette.
Bir de, aracımda merkezi diferansiye kilidi alt yapısının hazır olduğunu biliyorum. Konsol sökülüp yeni bir arazi şanzıman vites kolu montajı ile bu sağlanabiliyor ama mevcut kompresör ve küçük bir pnömatik aktüatör ile şanzıman üstündeki kol itilip çekilmek suretiyle merkezi dif kilidi devreye alınıp çıkarılır mı acaba diye düşünüyorum.
 




Ynt: Discovery 1 v8 e arkaya ARB havalı kilit takılması resimli anlatım

Merhaba, transfer kutunuz 41d ya da 42d ile başlıyorsa kilit mekanizması içinde var, sadece bağlantı parçalarını kurmanız gerekir, eğer 61D, 62D, 69D,70D yazıyorsa komple sistemi kurmanız gerekiyor
Tam açıklaması aşağıdaki link
http://www.aulro.com/afvb/good-oil/39956-cdl-d2s.html

Eğer kilit varsa, yapılış şekli biraz karışık olarak aşağıdaki linkte
http://www.discovery2.co.uk/diff_lock.html

Basit olarak yapılmış olan resimli olarak bu linkte
http://www.discoweb.org/cdl/index.htm

Tahminimce pneumatik switch hareket ettirmek için belirli bir basınca ihtiyaç var, anlık hareket için kompresör ne kadar yardımcı olur bilemem ama yedek hava tankı lazım olabilir
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst