Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan erdalyaman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 34
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,745

erdalyaman

2003 Jeep GC. WJ 2.7 Crd
Mesajlar
945
Tepkime Puanı
11
Yer
İSTANBUL
Arkadaşlar, bazen konular içinde kullanılan dişli oranı değişimini biraz daha açabilirmisiniz?
Aracım disco-1 97 model 300 tdi. Şanzıman r180 sanırım. Lastiklerimi 245/75/16 olarak değiştirdikten sonra kalkışlarda (özellikle rampada) güçsüzlük hissediyorum ve gaza yüklenmek zorunda kalıyorum. Bu güçsüzlük yolda düşük devirlerde de kendini gösteriyor.
Son hızın biraz düşmesi bence önemli değil zaten fazla hız da yapamıyoruz.
Dişli oranını (tabii hangi dişli olduğunu da öğrenmek istiyorum) değiştirmenin getireceği artılar ve eksiler nelerdir?
hangi oranlarda dişli bulunabilmektedir?
Bu işlem zor ve pahalı birşeymidir?
Sonuç olarak düşünmeye değermi sizce?
Yanıtlarınızı merakla bekliyorum
sevgiler
Erdal
 

Etiketler
Erdal Bey;

Daha tecrübeli abilerim size detay bilgi verebilirler, benim bildiklerim şu şekilde:

Aracınızdaki şanzıman R380'dir ve High Range transfer oranı 1.441'dir. Standarttan daha büyük lastik taktığınızda lastiğin aynı çekişi sağlayabilmesi için gereken tork artar. bu nedenle, bu transfer oranını (tork konvertörü) değiştirmeniz gerekir. Bir alt dişli oranı 1.667'dir. Transfer kutunuzdaki (LT230) bu dişliyi değiştirebilirsiniz.

Artıları:

- Kalkış süper olur.

Eksileri:

- Son sürat 10-20% düşer. (büyük lastiğiniz olduğu için son süratteki değişikliği hissetmeyebilirsiniz)
- Yüksek devir, düşük hızda uzun süre çalışacağı için motor ısınır.
- Yakıt tüketimi artar.
- Low Range transfer oranını değiştirmediğiniz için arazide performansı değişmez.

Büyük lastik iyidir, ama Low Range 1. vitesteki kontrollü iniş hızınız artacaktır. Standart Disco L1'de 5kmh ile inerken sizin bu hızınız 7-8kmh'a çıkmış olabilir. Dolayısı ile Low Range dişlinizle oynamadığınız sürece büyük lastik karlı, kaygan çamurlu/buzlu zeminlerde sakin iniş sağlamayabilir. Dikkat etmenizde fayda var.

Aracınızı güle güle kullanın. Çoğu Disco severin sahip olmak istediği bir araçtır.
 

Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

Engin bey yanıtınız ve bilgiler için çok çok teşekkür ederim.
Dişli değişince şöyle bir mantık kurabiliriz sanırım 1,666/1,441= %16 artış var.
eskiden 100 km/h hızla giderken motor devri 2300 d/dak iken bu defa 100 km/h hızda 2700 d/dak olacak. Bu da uzun yolda yüksek devirde hem yakıt artışı hem ısınma oluşacak. :eek:

Bu uygulamayı yapan varsa onların da deneyimlerini öğrenebilirmiyiz?

sevgiler
erdal
 

Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

Merhaba Erdal Bey,
Ben kendi aracımda bahsettiğiniz uygulamayı yaptım, yalnız Engin Defender ile karıştırdı sanırım, Disco I 300TDI da arazi dişlisi oranı 1.22 ve ana şanzuman da hareketini araziden alıyor, Defender 300TDI da bu oran 1.41, 2.5 benzinlide 1.66, biz İvedik hurdalığından çok az kullanılmış temiz, 1.41 oran Defender arazi şanzumanı alıp benim araca taktık, son sürat değişmedi kalkışı çok çok iyileşti, şu an üzerinde 33" lastik var ve gayet sorunsuz, eski oran ile 31" lastikle bile kalkmıyordu. Ana şanzuman hareketi araziden aldığı için arazi performansı da çok değişti, L ye attığımda ekstra tork fazlasıyla hissediliyor.
Bu işlemi gurup dişlisini değiştirerek yapmanız da mümkün, daha ucuza mal oluyor ama benim yaptığım şekilde eski şanzumanınızı satma olanağı da var.
 




Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

31" lastikle hızlanma testi yapmıştım 0-100 km/h 16 sn. civarı çıkmıştı :smiley: aracın standardı 18 sn. de hızlanıyor
 

Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

Sevgili Mert, çok teşekkürler.
Doğrusu bu iş bana cazip gelmeye başladı zira özellikle kalkışlardaki zayıflık beni rahatsız ediyor. Eğer yardımcı olabilirsen birkaç sorum daha olacak;

Grup dişlisini değiştirerek de yapabilirsin demişsin. Bunu biraz açabilirmiyiz? mevcudu hangi oran? değişimde hangi oranlı dişli kullanmak lazım?
Bu şekilde yapılacak değişiklikle senin yaptığın arazi şanz. değişiminde ne gibi farklılıklar olabilir?

Sevgiler,
Erdal
 

Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

Erdal abi, rica ederim
senin aracındaki dişli oranı 1.22, o dişliler 1.41 oranlı olanlarla değişecek, ben bu değişikliği yapmadan direkt şanzıman değişimine gittim bende son sürat düşmedi, gurup dişli değişiminde de düşmeyeceği söylenmişti, bu işleri en iyi Oto mekanikten Hüseyin usta bilir bence ona bi danış 0532 216 05 87
 

Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

Erdal Bey, değişimi yaptınız mı bilmiyorum ama aynı sorun bende de olduğu için sizinle paylaşmak istedim.
Fabrika çıkşı Disco1 300td'lerde R380 şanzuman ve transfer kutusu LT230 dur. Transfer kutunuzun seri numarasını okuyun, (aracın altına girmeniz gerekecek) eğer 28D ile başlıyorsa High Range dişli oranı 1,222 dir, eğer 13D veya 34D ile başlıyorsa bu oran 1.41dir. Normal şartlarda 300TDlerdeki LT230 ların oranı 1,41dir, bu sayıyı ayna mahrutisi (son dişli) (bu oran fabrika çıkışı 3,54dür ve v8 veya 300td olması farketmez) oranıyla çarpınca, 1,41x3,54=4,9914 bir son orana sahip olursunuz. Eğer aracınızdaki LT230 un oranı 1,22 ise son oran 1,22x3,54=4,3188 olur ki bu da olması gerekenden %10-15 düşük kalır, bir de üzerine büyük çaplı lastik gelince aracı rampada kaldırmazsınız. Normalde LT230'un 1,22lik versiyonu RR veya LR V8lerde mevcut. RR ve LR V8lerin torku daha yüksek olduğu için bu oran onları kurtarıyor, ama 300td'yi kurtarmaz.

Eğer diğer arkadaşların önerdiği gibi şanzuman veya transfer kutularındaki dişlilerle oynamak istemiyorsanız, ayna mahrutilerini değiştirebilirsiniz. Standart 3,54 yerine 4.11 taktığınızda (ki bunlar HD olduklarından %50 civarında daha dayanıklı olurlar) 1,22x4,11=5,0142 veya 1.41x4,11=5,7951 gibi iyi oranlara çıkarsınız. Ayna mahrutisini değiştirdiğinizde Low Range deki performans da %15 civarı artar. Yokuş inişlerinizde daha kontrollü, tırmanışlarda ise aynı torku düşük devirde yakalarsınız. Eğer 33" lastiğiniz varsa top speed değişmez, yakıt sarfiyatınız %10 civarı azalması lazım.
 

Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

Cahit Bey,
Fikir güzel de, düşük hızlarda yakıt tüketiminin artacağını ve motorun ısınacağını düşünüyorum. Denemek lazım, tabii.

Bu arada, Discovery için 1.22 dişlisi olup da satmak isteyen olursa, benimle temasa geçebilir mi? 0542 531 5726. teşekkürler.
 




Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

edaghan' Alıntı:
belirtmeyi unuttum, bende 1.44 takılı. istenirse takas da yapılabilir.
Erdal Bey, Transfer kutusundaki 1,22 daha yüksek bir oran, 1,41'i söküp bunu takarsanız rampada daha da zorlanırsınız. Ame bende şuanda 1,22 var sizdeki 1,41le takas etmeyi düşünebilirim. Bir de aracınızın satılık ilanını görmüştüm, hala geçerli mi bilemiyorum ama Safety Devices Roof Rack'i ayrı satmayı düşünürseniz onunla da ilgilenmekteyim.
 

Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

Disco300Td' Alıntı:
Erdal Bey, Transfer kutusundaki 1,22 daha yüksek bir oran, 1,41'i söküp bunu takarsanız rampada daha da zorlanırsınız. Ame bende şuanda 1,22 var sizdeki 1,41le takas etmeyi düşünebilirim. Bir de aracınızın satılık ilanını görmüştüm, hala geçerli mi bilemiyorum ama Safety Devices Roof Rack'i ayrı satmayı düşünürseniz onunla da ilgilenmekteyim.

Arabaya Ford Puma 130PS motor taktırdım. Artık uzun bir süre satmasam iyi olur :smiley: bahsettiğiniz roof rack'i de kendim yapmıştım. beğendiğinize sevindim.

aracın HP'si 130'dan biraz daha fazla. torku da 320Nm'den yukarıda olduğu için; 1.22 ile sorun olacağını sanmıyorum. şuanki haliyle 1. viteste düz yolda kalkarken ön tekerler pati çekiyor. 2. viteste bile fırlıyor. Tork konvertörü değişikliği yapmadan evvel, ustayla bir konuşmak istiyorum. Size de uyarsa, araçlarımızı dener ve memnun kalırsak, kalıcı olarak değişikliği yaparız.

Teşekkürler.
 

Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

edaghan' Alıntı:
Arabaya Ford Puma 130PS motor taktırdım. Artık uzun bir süre satmasam iyi olur :smiley: bahsettiğiniz roof rack'i de kendim yapmıştım. beğendiğinize sevindim.

aracın HP'si 130'dan biraz daha fazla. torku da 320Nm'den yukarıda olduğu için; 1.22 ile sorun olacağını sanmıyorum. şuanki haliyle 1. viteste düz yolda kalkarken ön tekerler pati çekiyor. 2. viteste bile fırlıyor. Tork konvertörü değişikliği yapmadan evvel, ustayla bir konuşmak istiyorum. Size de uyarsa, araçlarımızı dener ve memnun kalırsak, kalıcı olarak değişikliği yaparız.

Teşekkürler.

Bana uyar, deneme süreci de iyi fikir. Benim Disco'ya Otomekanik Hüseyin ustanın yanından ayrılan Nesimi usta bakıyor. Maslak sanayide. Benim de onunla konuşmam lazım, aynı gün içerisinde takası organize etmemiz iyi olur. Roof Rack'le ilgili bir yanlışlık olmuş, mesajım yanlışlıkla Erdal Yaman bey yerine size yollamışım, pardon.
 

Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

peki bu otomatik v8 disco 1 için de geçerli mi mert cevap verdin ama.......lastikler benim de 33"
 



Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

zapatista' Alıntı:
peki bu otomatik v8 disco 1 için de geçerli mi mert cevap verdin ama.......lastikler benim de 33"

Otomatik vites Disco'da dişli oranında yapacağını değişikliği çok çok hissedeceğinizi sanmıyorum. daha önce bir arkadaşımız 1.22 dişlisini 1.44 ve 1.66 yapmıştı. farkın kendisini tatmin etmediğini söylüyordu.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,067
Kayıtlı Üye Sayımız
166,560
Kaydolan Son Üyemiz
yalnisdost

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst