Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan erdalyaman Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 34
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,815
Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

merhaba,

engin'in bahsettiği kişi herhalde benim diye düşünüyorum... v8 ve otomatik şanzımanlı disco 1 kullanıyorum ve arabada yapılabilecek her şeyi yaptım sonunda standarta döndüm ve rahata kavuştum... Discovery serisi paza payı olarak defender ve range rover arası bir yer hedeflediği için arada kalmış bir model olduğundan ne istediğinize karar verip ona göre modifiye yapmak lazım derim.. yani ne yaparsanız yapın arada kalacak ne defenderin arazi performansı ne range'in konforu olacak...

eğer otomatik şanzımanlı V8 kullanıyorsanız bence hiç boşyere arazi dişlileriyle oynamayın sadece son sürati bariz olarak etkiliyor... arabanın performansı taktığınız lastiğin çapıyla alakalı olarak son derece hissedilir bir şekilde değişiyor, standart lastik ebatını büyütürseniz motorun o lastiği çevirme gücü düşüyor doğal olarak ve bence arazi dişli oranını değiştirmek kesin çözüm değil... örneklemek ,gerekirse 1,67 oran arazi takınca arabanın kalkışı biraz ama sadece biraz düzelmekle beraber 3000 devirde 80-85 km sürat yapıyordu 235/85/16 lastiklerle... daha sonra spacer takıp 255/65/16 lastiğe dönüp 1,22 oran takınca 3000 devirde 130 km gibi bir sürate çıktı

eğer düz vites bir V8 kullanıyor olsaydım bu performans değerleri çok farklı olacaktı çünkü düz ve otomatik vites arasındaki dişli başlangıç değerleri çok fark ediyor

detaylı bilgi isterseniz 0533-723 42 46 dan ulaşabilirsiniz

naci doğancı
 

Etiketler
Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

edaghan' Alıntı:
belirtmeyi unuttum, bende 1.44 takılı. istenirse takas da yapılabilir.

Engin hala duruyormu 1.44 ?


Ayrıca hesaplamalar için bunu kullanabilirsiniz.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=25482.0

Selamlar
 


Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

otomatik şanzımanı bilemiyorum ancak manuelde 1.22 den 1.41 e değişim çok belirgin şekilde hissediliyor, 1.67 yi manuel Discoya koysan 32" te Low range e gerek kalmaz sanırım :smiley:
 




Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

ben 235/85/16 larla 1:22 tercih ettim, artık uzun yolda bağırmıyor, 1-2-3. vitesler daha rahatladı, şehr içinde 5. vitesle gezmekten kurtuldum

lastikleri büyütürsem tekrar kısa orana geçerim herhalde
 


Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

Deep' Alıntı:
manuel Disco I V8 de 33" lastikle 1.41 mi kullanmak gerekir?

33 " e kadar 1.22 yeterli 33 den sonra diğerleri lastik çapına göre ayarlanmalı.

Selamlar
 

Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

33" te 1.22 de kalkışta zayıflık olur mu Yavuz abi? Ayrıca 4. viteste bayılma?
Serkan otomatik viteste 33" e geçtikten sonra performanstan biraz şikayetçiydi, o yüzden aracın artık 130 un üzerinde de pek seyretmeyeceği göz önüne alınırsa 1.41 0-100 deki serilik açısından düşünülebilir mi? veya 1.35?
 

Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

Deep' Alıntı:
33" te 1.22 de kalkışta zayıflık olur mu Yavuz abi? Ayrıca 4. viteste bayılma?
Serkan otomatik viteste 33" e geçtikten sonra performanstan biraz şikayetçiydi, o yüzden aracın artık 130 un üzerinde de pek seyretmeyeceği göz önüne alınırsa 1.41 0-100 deki serilik açısından düşünülebilir mi? veya 1.35?

1.35 zaten yok bildiğim kadarıyla, 1,41 yada 1.67 var

ZF otomatik 1. vites oranı r380 den yüksek, kalkışlar sıkıntı yaratır, üstelikte 4. viteste yokuşlarda bayılır.

1. vites min devir
zfhp22_1.jpg


4. vites 100 km karşılığı 2000 devir.
zfhp22_2.jpg
 



Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

Defender ımda ki 1,667 HI dişlisini 1.41 ile değiştirmek istiyorum.
Lastik büyüttüğü için güç kaybı yaşayan arkadaşlar faydalanabilir.
Motor değişimi sonrası bana çok güçlü geliyor 1,667 oranı bu nedenle 1,41 e geçmek istiyorum.
 

Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

Arkadaşlar Konu oldukça soğudu ama ben yine de sormak istiyorum;

Öğrendim ki benim disco-300 tdi nin transfer h.oranı 1.22, diferansiyel oranı da 3,54 imiş. Bu durumda standart üstü lastiklerde güç kaybı yaşıyorum.
Bu durumda diferansiyel dişli oranını 4,11 e çıkarmak istesem bu işlemi hem ön hem de arka diferansiyelde de mi yapmam gerekiyor? eğer öyle ise bu pahalı bir çözüm olacak :(

Komple 1,41 oranlı çıkma transfer case bulunabiliyor mu? ya da sadece dişlileri değiştirmek istesem bu dişlileri nasıl bulabilirim?
yardımcı olabilirseniz sevinirim.
sevgiler
erdal
 

Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

2008'den kalma konu ama sizin çözüm oluşmamış.

1.41 kutuya geçince sadece Hi'da değişim olacak. 1.41 için 1500 TL civarı fiyatlar geçiyordu yakın zamanda.

4.11 ayna mahruti kullanırsanız Low'u da etkileyecek.

3.54 ile 4.11 arasında %16 fark var. Eğer sizi tatmin edecek ise tavsiye olunur.

Ön ve arka ayna mahruti seti toplam fiyatı 700 TL. Bence çoğu markaya göre uygun.

Orijinal lastik ebatınızı bilmiyorum ama büyüttüğünüz ebat ile orijinalini oranlarsanız fark ortaya çıkar. Yakın değerlerse veya biraz fazlasıysa kaybolan gücü yakalarsınız tekrar.
 

Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

Bilgilendirme için çok teşekkürler.
Orijinal lastik ebadı 29" dür. Takmayı düşündüğüm lastik ise 32" veya 33" . Bu durumda 4.11 dif. oranı bence de uygun olacak.
Ancak ön ve arka ayna mahruti seti 700 TL demişsiniz bu fiyat çok uygun ama huma otoda teki için neredeyse bu fiyat isteniyor ???
sevgiler
erdal
 

Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

Dişli oranları değiştirilerek elde edilen Tork iyidirde biraz zorlayınca aks millerini kırar şanzımanı ve diferansiyeli dağıtabilir
 



Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları

erdalyaman' Alıntı:
Bilgilendirme için çok teşekkürler.
Orijinal lastik ebadı 29" dür. Takmayı düşündüğüm lastik ise 32" veya 33" . Bu durumda 4.11 dif. oranı bence de uygun olacak.
Ancak ön ve arka ayna mahruti seti 700 TL demişsiniz bu fiyat çok uygun ama huma otoda teki için neredeyse bu fiyat isteniyor ???
sevgiler
erdal

Kayalar Oto'dan 2-3 ay önce aldım bu fiyatı.

Ayna mahruti değişimi yaptıracaksanız iyi bir difransiyel ustası taksın-alıştırsın yeni seti.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,764
Mesajlar
1,523,478
Kayıtlı Üye Sayımız
166,584
Kaydolan Son Üyemiz
ouzdede08

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst