Ynt: Discovery 1 Dişli Oranları Değişimi ve Sonuçları
merhaba,
engin'in bahsettiği kişi herhalde benim diye düşünüyorum... v8 ve otomatik şanzımanlı disco 1 kullanıyorum ve arabada yapılabilecek her şeyi yaptım sonunda standarta döndüm ve rahata kavuştum... Discovery serisi paza payı olarak defender ve range rover arası bir yer hedeflediği için arada kalmış bir model olduğundan ne istediğinize karar verip ona göre modifiye yapmak lazım derim.. yani ne yaparsanız yapın arada kalacak ne defenderin arazi performansı ne range'in konforu olacak...
eğer otomatik şanzımanlı V8 kullanıyorsanız bence hiç boşyere arazi dişlileriyle oynamayın sadece son sürati bariz olarak etkiliyor... arabanın performansı taktığınız lastiğin çapıyla alakalı olarak son derece hissedilir bir şekilde değişiyor, standart lastik ebatını büyütürseniz motorun o lastiği çevirme gücü düşüyor doğal olarak ve bence arazi dişli oranını değiştirmek kesin çözüm değil... örneklemek ,gerekirse 1,67 oran arazi takınca arabanın kalkışı biraz ama sadece biraz düzelmekle beraber 3000 devirde 80-85 km sürat yapıyordu 235/85/16 lastiklerle... daha sonra spacer takıp 255/65/16 lastiğe dönüp 1,22 oran takınca 3000 devirde 130 km gibi bir sürate çıktı
eğer düz vites bir V8 kullanıyor olsaydım bu performans değerleri çok farklı olacaktı çünkü düz ve otomatik vites arasındaki dişli başlangıç değerleri çok fark ediyor
detaylı bilgi isterseniz 0533-723 42 46 dan ulaşabilirsiniz
naci doğancı
merhaba,
engin'in bahsettiği kişi herhalde benim diye düşünüyorum... v8 ve otomatik şanzımanlı disco 1 kullanıyorum ve arabada yapılabilecek her şeyi yaptım sonunda standarta döndüm ve rahata kavuştum... Discovery serisi paza payı olarak defender ve range rover arası bir yer hedeflediği için arada kalmış bir model olduğundan ne istediğinize karar verip ona göre modifiye yapmak lazım derim.. yani ne yaparsanız yapın arada kalacak ne defenderin arazi performansı ne range'in konforu olacak...
eğer otomatik şanzımanlı V8 kullanıyorsanız bence hiç boşyere arazi dişlileriyle oynamayın sadece son sürati bariz olarak etkiliyor... arabanın performansı taktığınız lastiğin çapıyla alakalı olarak son derece hissedilir bir şekilde değişiyor, standart lastik ebatını büyütürseniz motorun o lastiği çevirme gücü düşüyor doğal olarak ve bence arazi dişli oranını değiştirmek kesin çözüm değil... örneklemek ,gerekirse 1,67 oran arazi takınca arabanın kalkışı biraz ama sadece biraz düzelmekle beraber 3000 devirde 80-85 km sürat yapıyordu 235/85/16 lastiklerle... daha sonra spacer takıp 255/65/16 lastiğe dönüp 1,22 oran takınca 3000 devirde 130 km gibi bir sürate çıktı
eğer düz vites bir V8 kullanıyor olsaydım bu performans değerleri çok farklı olacaktı çünkü düz ve otomatik vites arasındaki dişli başlangıç değerleri çok fark ediyor
detaylı bilgi isterseniz 0533-723 42 46 dan ulaşabilirsiniz
naci doğancı