Senin araçta 4 kapı ama yapmaya çalışıyosun etrafta çok uzun şase pajeroyu modifiye edip çamura giren ,eğer yapılacak olan offroad sa kısa olması gerekir aracın bizim bindiğimiz araçlar ancak gönül eğlendirmeye gezmeye yarar
Senin araçta 4 kapı ama yapmaya çalışıyosun etrafta çok uzun şase pajeroyu modifiye edip çamura giren ,eğer yağılacak olan offroad sa kısa olması gerekir aracın bizim bindiğimiz araçlar ancak gönül eğlendirmeye gezmeye yarar
100 inç benimkisi...
Yarın aracına koyup ölçe bilirsiniz 100 inç neresine geliyor ;
Zaten ben de onu diyorum, Land Rover'ın tüm modelleri off road yapabilir...
Discovery, Range Rover ve Tabiki Defender...
Tek modeli var yapamayan o da Freelander.
Onu da niye ürettiklerini bir türlü anlamış değilim zaten....
Ama diğer markaların sadece belirli modelleri yapar bu işi, gerisi farklı amaçlar için üretilmiştir.
Mesela o kadar modifiye parçası olup; ön ve arka diferansiyeli, şanzımanı değişmeden off road yapan zj, wj gördün mü? ???
selam arkadaşlar
tartışma amerikan ingiliz sevisine geliyor galiba . bu noktada diyecek bir sözüm var ingilizin gittiği heryere amerikan daha konforlu gider. daha ileriye girmek için amerikanın daha çok modifiye parçası vardır.
benim görüşüm tabi.
Aslında bu İKİ MARKA'yı iki araçla MUKAYESE etmek çok yanlış olur! TEKNİK ve SÜRÜŞ+KONFOR olarak özetle bakarsak, PAJERO sadece KONFOR olarak biraz farklı ve önde olabilir.
Yedek parça ve Servis olarak incelerseniz Land Rover her zaman fark atacaktır! Son olarak; Td5 için hala Land Rover EFSANESİ demek yerinde olur
1988 model,2500cc düz dizel motorla 3 ton kasa taşıyan,aynı zamanda da hiç bir değişiklik olmadan 35" lastik çeviren tek araç markası LAND ROVER'dır.TD5 Disco ile neler yapabileceğinizi siz düşünün.
birkaç yıl öncesine kadar paris-dakar yarışları yapılıyordu ve her nedense şartlar gereği rota değiştirildi.orda birincilikleri olan landrover td5in arka arkaya yıllarca birinciolduklarını okuyordum haberlerde takip ediyordum ve günü gelince bende bir JAPON td5 sahibi olurum hayalini kuruyordum.
kemal bey küçük bir göndermeydi anlayan anlar misalinden.neyse siz yine td5 ile güzel günler geçirin bizde japonlarla olan birlikteliğimize devam edelim.
Ulan kaçırmışız muhabbeti beee Ah be Çağrı haber versene bana geleyim deneyimlerimi ben de paylaşayım
Bu arada soruyu soran arkadaş ne aldı? Sonuç Ne oldu?
Eğer henüz almadıysa ben kesinlikle bir öneride bulunmak istiyorum.
Kimseyi dinleme git sür ikisini de. Hangisi sana keyif veriyorsa onu satın al
Discovery 2'lerde rka difransiyel kiliti fabrika çıkışı olarak asla yok. Hatta orta kilit de yok. Kullanıcılar aldıktan sonra kendileri takıyor arkaya kilitleri. Orta kiliti ise İngiltre'den tek bir firma üretiyor. Biraz maliyetli. Ama orjinal oluyor. 2000-2001 modellerde kolay takılıyor. 2002 model ve üzerinde ilave işlem gerekiyor arazi şanzımanına.
Hayır yanılıyorsunuz araç kalmaz. Discovery 2'lerde TC (Traction control) var. Patinaja düşen tekerleğe fren uygular ve bu şekilde yere basan tekere güç gider. Bu sayede dediğiniz gibi kalmaz, yürür. Ama ben ve benim gibiler yine de orta kilidi aktif hale getiriyoruz ki verim artsın. Orta kilit aktif hale gelmesi demek ön ve arka şaftın eşit hızda dönmesi demek. Bu şekilde önde ve arkada 1'er tekerin aynı hızda dönmesini garanti ediyorsunuz.
ben de disco 2 kullanıyorum daha evvel disco 1 vardı.arka kilit olmadan bence arazide yeterli performans elde edilemiyor.bu traction sistem olan bir disco 2 ile arka kilidi olan bir disco 1 (orta zaten standart),arasındaki arazi performansını nasıl yorumlarsınız.
ben de disco 2 kullanıyorum daha evvel disco 1 vardı.arka kilit olmadan bence arazide yeterli performans elde edilemiyor.bu traction sistem olan bir disco 2 ile arka kilidi olan bir disco 1 (orta zaten standart),arasındaki arazi performansını nasıl yorumlarsınız.
Sorunuzun cevabını ben kendi fikrime göre cevaplayayım. Bence arka kilit ve orta kilitli olan DİSCO 1 veya 2, sadece TC sistemi olandan çok daha başarılı olur. Sebebine gelince TC belirli bir devirin üzerinde iptal oluyor. Disco 2'ye bence kesinlikle orta kilit eklenmeli hatta bir de arka kilit takılmalı. Ben hem orta hem arka kilit taktım Disco 2'ye. Orta ve arka kilitli bir Disco'da 3 teker eşit hızda döner. Arka 2 teker boşa düşse önde 1 teker tutar. Önde 2 teker düşse arkadaki tekerler turar. Sağ veya sol 2 teker düşse, Arka tek teker tuta. Sadece arka 2 teker ve önde 1 teker boşa düştüğünde milim ilerlemez. TC aktif olursa bir ihtimal öndeki diğer tekere güç gönderebilir.
[SIZE=78%]BEn özellkile bazen TC'yi iptal ediyorum ki gaza basınca daha hızlı tepki versin, pati çekmesini engellemesin, lastikteki çamur daha kolay boşalsın diye.[/SIZE]