berk
"DEFENDER" is the sign of the sick mind :)
uzun yıllar defender kullandıktan sonra bir gecede karar verıp dısco II aldım ve yaklaşık 1 senedır discoII V8 kullanıyorum.. burada da arac secımınde yardımcı olması acısından yaşadıklarımı ve deneyımlerımı paylasmak ıstıyorum.. 12 yıl farklı farklı defenderlerı (dızel) kullandıktan sonra disco bambaşka bır arac olarak tanımlayabılırım konfor,güç, ve birçok sensör sesi diyebılırım..
aracım 2001 model 185 bg aldıgımda yenı LPG takılmıstı alır almaz yaptıklarım ;
değişenler ve takılanlar
Terrafirma +2 Yükseltme Kiti (medium)
Yağ filtresi
Hava filtresi
Bujiler
Benzin Filtresi
Bobin
Buji Kablosu performance
Britpart Cam rüzgarlığı
Sağ ön Kapı Hoperlörü ( harman kardon england e-bay)
Ön Cam Fıskeyeleri (ısıtmalı ) (england e-bay)
Arka Subwoofer (Harman Kardon ) (england e-bay )
radyo Anten Amfisi (england ebay )
orta diff. kilit ( poland e-bay)
Marş motoru yenılendı
Akü Varta 90 amp yenı.
Sağ ön cam Krikosu değişti
Ön arka Silecekler değişti
Xenon iptali
Sonax Prof. Care
Motor Bakımı
Şanzıman Yağları ve filtresi Değişti
Motor Yağı Değişti
Yükseltme takıldı ( körük iptali )
LPG ayarları yapıldı hotrumları değişti filtre takıldı
Snorkel Alındı
Yeni Tip Ön farlar Alındı
Yeni Tip Ön Panjur alındı
OBD2 test kontrol cihazı alındı (england e-bay )
jant göbekleri değişti (taiwan - ebay)
Vites körük derileri (england - ebay)
sol ön cam krikosu komple değişti
dodikler Boyatıldı
Ön silecek suyu Hortumları değiştirildi
Jant yenileme işlemi plasti dip
Klima gazı değişti, kornalar değişti
Vinç alındı (12.000Lb)
yenı tampon yapıldı (arb replika )
vinç makarası alındı
bagaj kafesi alındı (england ebay )
klima kontrol lambaları değişti
jeep rubicon rockslider lar alındı takılacak
yapılacak olanlar
ön cam değişimi orjinal çıkma da olabılır ( çatladı )
araçüstü çadır ( mangolia tarzı )
33 extreme lastık + jant takımı (yedek)
arka diff lock
+2 terrafirma get
arabamı gunluk olarak kullanıyorum şehır ıcınde lpg ortalama 55 kr sehır dısında uzun yolda 42 kr cıvarına ekonomık kullandıgınızdakı yakıt durumu budur.. korkuldugu gıbı yakıt harcaması ancak sert kullanımlarda olmakta aracımla uzun yolda yapıyorum kampta yapıyorum hafıf off road gezılerıne de gırıyorum Td5 kullanan arkadaslarımla da sureklı gezılerde bırlıkteyız yakıt karsılastırması yaptıgınızda V8 3 - 5 kr daha fazla yaksada ayagınızın altındakı guc harıka yaptıgım bakımlardan sonra aracımla rahatca 170 km/h surate cıktıgım oluyor dolayısıyla her turlu ıhtıyacı tek bır aracta toplamayı basarmıslar dısco tarzı, bakımından şirket toplantılarına gıderkende kampa gıderkende kullanılabılecek muhtesem bır arac yagını suyunu basıt olarak yapılması gereken seylerı yaptıgınızda sorunsuz motoru var.. tek dezavantajı lpg tankının kucuk olması ve menzılının 250 km olması tankı buyutmek secenegımın olmasına ragmen kendı gıcıklıgımdan değiştirmiyorum bagajı komple kaplamasını ıstemıyorum..
yukseltme kıtıne ragmen devrılme önleyen hıdrolık sıstem muhtesem sekılde aracı yolda stabıl olarak tutuyor ( sıstemın devreye gırmesı ıcın uzun sure ugrastım.. ) şimdilik aklıma gelenler bunlar Td5 vs V8 dersenız bakım malıyetı parca ucuzlugu ve heryerde herkesın anlayabılcek sekılde V8 olması artı avantaj mazot fıyatlarının hemen hemen benzın fıyatına esıt olması 2.44 den aldıgım lpg cok daha avantajlı varsın bıraz fazla yaksın ama chipsiz oynanmamıs Td5 bence 300 tdı nın bir tık üstü ama V8 bambaşka bişey tavsıye ederım..
aracım 2001 model 185 bg aldıgımda yenı LPG takılmıstı alır almaz yaptıklarım ;
değişenler ve takılanlar
Terrafirma +2 Yükseltme Kiti (medium)
Yağ filtresi
Hava filtresi
Bujiler
Benzin Filtresi
Bobin
Buji Kablosu performance
Britpart Cam rüzgarlığı
Sağ ön Kapı Hoperlörü ( harman kardon england e-bay)
Ön Cam Fıskeyeleri (ısıtmalı ) (england e-bay)
Arka Subwoofer (Harman Kardon ) (england e-bay )
radyo Anten Amfisi (england ebay )
orta diff. kilit ( poland e-bay)
Marş motoru yenılendı
Akü Varta 90 amp yenı.
Sağ ön cam Krikosu değişti
Ön arka Silecekler değişti
Xenon iptali
Sonax Prof. Care
Motor Bakımı
Şanzıman Yağları ve filtresi Değişti
Motor Yağı Değişti
Yükseltme takıldı ( körük iptali )
LPG ayarları yapıldı hotrumları değişti filtre takıldı
Snorkel Alındı
Yeni Tip Ön farlar Alındı
Yeni Tip Ön Panjur alındı
OBD2 test kontrol cihazı alındı (england e-bay )
jant göbekleri değişti (taiwan - ebay)
Vites körük derileri (england - ebay)
sol ön cam krikosu komple değişti
dodikler Boyatıldı
Ön silecek suyu Hortumları değiştirildi
Jant yenileme işlemi plasti dip
Klima gazı değişti, kornalar değişti
Vinç alındı (12.000Lb)
yenı tampon yapıldı (arb replika )
vinç makarası alındı
bagaj kafesi alındı (england ebay )
klima kontrol lambaları değişti
jeep rubicon rockslider lar alındı takılacak
yapılacak olanlar
ön cam değişimi orjinal çıkma da olabılır ( çatladı )
araçüstü çadır ( mangolia tarzı )
33 extreme lastık + jant takımı (yedek)
arka diff lock
+2 terrafirma get
arabamı gunluk olarak kullanıyorum şehır ıcınde lpg ortalama 55 kr sehır dısında uzun yolda 42 kr cıvarına ekonomık kullandıgınızdakı yakıt durumu budur.. korkuldugu gıbı yakıt harcaması ancak sert kullanımlarda olmakta aracımla uzun yolda yapıyorum kampta yapıyorum hafıf off road gezılerıne de gırıyorum Td5 kullanan arkadaslarımla da sureklı gezılerde bırlıkteyız yakıt karsılastırması yaptıgınızda V8 3 - 5 kr daha fazla yaksada ayagınızın altındakı guc harıka yaptıgım bakımlardan sonra aracımla rahatca 170 km/h surate cıktıgım oluyor dolayısıyla her turlu ıhtıyacı tek bır aracta toplamayı basarmıslar dısco tarzı, bakımından şirket toplantılarına gıderkende kampa gıderkende kullanılabılecek muhtesem bır arac yagını suyunu basıt olarak yapılması gereken seylerı yaptıgınızda sorunsuz motoru var.. tek dezavantajı lpg tankının kucuk olması ve menzılının 250 km olması tankı buyutmek secenegımın olmasına ragmen kendı gıcıklıgımdan değiştirmiyorum bagajı komple kaplamasını ıstemıyorum..
yukseltme kıtıne ragmen devrılme önleyen hıdrolık sıstem muhtesem sekılde aracı yolda stabıl olarak tutuyor ( sıstemın devreye gırmesı ıcın uzun sure ugrastım.. ) şimdilik aklıma gelenler bunlar Td5 vs V8 dersenız bakım malıyetı parca ucuzlugu ve heryerde herkesın anlayabılcek sekılde V8 olması artı avantaj mazot fıyatlarının hemen hemen benzın fıyatına esıt olması 2.44 den aldıgım lpg cok daha avantajlı varsın bıraz fazla yaksın ama chipsiz oynanmamıs Td5 bence 300 tdı nın bir tık üstü ama V8 bambaşka bişey tavsıye ederım..