Dikkat Gökçeada Yunanistan Toprakları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan buralpdi Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 38
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,404
Ağ operatörünü manüel severseniz böyle bir problem yaşamazsınız.
@buralpdi ''nin konusu aslında Türkiye Cumhuriyeti sınırları içinde mevcut teknik alt yapının kurulmamis olmasindan dolayi farkli bir ülkenin gsm hizmetinin alınması. Ülkemizde gsm hatlarının hiç bir şekilde sinyal alamadığı yerler çok.sayida. Fakat sınır bölgelerinde telefon ayarlaması yapılmadığında farklı operatör (roaming) tercihini kabul etmiş sayılıyorsunuz.
Türkiye gerekli şartlara imza koysa yada bu ağa neden katılamadığını sorgulasa 80'den fazla ülkede kalkmış olan roaming problemi Türkiye de de yaşanmayacak. Yurt dışında telefonlarımız ile boğuşmayacağız ve farklı gsm hatları kullanmayacağız.
 

Etiketler

Rodos adasında tatilini geçiren bir Alman vatandaşının telefonu Türkiye üzerinden bağlandığı için yüksek ücret ödemiş.
Telefon şirketleri karşılıklıklı olarak birbirlerine ek gelir sağlıyorlar galiba.
 

Cevap yazan herkese teşekkürler, gideceğimiz yerde böyle sorun olduğunu biliyorduk,
Cihaz Oppo A72 Eşimin telefonu, bu cihazda yazılım sorunu olduğunu bilmiyorduk,
Cihazda Yunanistan uyarısı alınca interneti ve yurtdışına kapattık ama açık bırakmak zorundaydık,
Hemen hemen hiç görüşme yapmadık, bütün görüşmelerimizi benim telefondan yaptık,


Burada biz kullanıcıların hatası olduğunu düşünmüyorum,
Turkcell firması ve diğer operatörlerin bilinçli olarak kurduğu bir soygun olarak görüyorum,
Bu bir alt yapı sorunu, Ülkenin bir numaralı telekom şirketinin, reklamlarda her yerde çeker sloganıyla vatandaşı soyduğu gerçeğidir. Uğurlu plajına baz istasyon dikse yılda altı ay çalışacak, bakım masrafı gideri derken boşver vatandaş nasılsa ödüyor deyip vazgeçiyor, bahaneside hazır Yunanistan sinyal almış.

Paramızı iade alacağımızı düşünmüyorum ama sessiz kalıp olanlara razı gelmek istemiyorum,
Tüketici mahkemesine başvurdum, BTK'ya şikayette bulundum, sosyal medyada herkese anlatıyorum, sonuç almayacağımı biliyorum ama olayı kabul etmediğimi beyan etmiş oluyorum,
Başka da elimden bir şey gelmiyor, herkese selamlar
 


Rodos adasında tatilini geçiren bir Alman vatandaşının telefonu Türkiye üzerinden bağlandığı için yüksek ücret ödemiş.
Telefon şirketleri karşılıklıklı olarak birbirlerine ek gelir sağlıyorlar galiba.

Eğer Alman vatandaşı parasını iade alamadıysa aynı soygun her yerde demektir
 

Cevap yazan herkese teşekkürler, gideceğimiz yerde böyle sorun olduğunu biliyorduk,
Cihaz Oppo A72 Eşimin telefonu, bu cihazda yazılım sorunu olduğunu bilmiyorduk,
Cihazda Yunanistan uyarısı alınca interneti ve yurtdışına kapattık ama açık bırakmak zorundaydık,
Hemen hemen hiç görüşme yapmadık, bütün görüşmelerimizi benim telefondan yaptık,


Burada biz kullanıcıların hatası olduğunu düşünmüyorum,
Turkcell firması ve diğer operatörlerin bilinçli olarak kurduğu bir soygun olarak görüyorum,
Bu bir alt yapı sorunu, Ülkenin bir numaralı telekom şirketinin, reklamlarda her yerde çeker sloganıyla vatandaşı soyduğu gerçeğidir. Uğurlu plajına baz istasyon dikse yılda altı ay çalışacak, bakım masrafı gideri derken boşver vatandaş nasılsa ödüyor deyip vazgeçiyor, bahaneside hazır Yunanistan sinyal almış.

Paramızı iade alacağımızı düşünmüyorum ama sessiz kalıp olanlara razı gelmek istemiyorum,
Tüketici mahkemesine başvurdum, BTK'ya şikayette bulundum, sosyal medyada herkese anlatıyorum, sonuç almayacağımı biliyorum ama olayı kabul etmediğimi beyan etmiş oluyorum,
Başka da elimden bir şey gelmiyor, herkese selamlar
Belki de olumlu bir sonuç alınır umarım ki
Oppo marka telefonlarda şebeke seçimini manuel olarak Turkcell seçseniz de telefon geri şebeke seçimini otomatiğe alıyor ve Yunan hattına bağlanıyor
Bildiğim kadarıyla Samsung veya İphone da bu sorun yaşanmıyor
Bence telefonu değiştirin
 



Ben şayomi mi max 3 kullanıyorum. Şebeke seçimi manuelde. Kısa bir süre önce gökçe adasında bulundum hiç bir şekilde telefonum başka şebekeye geçmedi
 

Ben de yıllar önce böyle bir faturayla karşılaştıktan sonra operatör ayarlarından Turkcell’i seçip durumu kurtarıyorum ama sizin olay insanı çıldırtır,
 
Son düzenleme:

.
Levent bey unutmak istediğinizi düşündüğüm bu tatsız olay için geç de olsa geçmiş olsun.
Yine de izninizle birkaç sorum olacaktı.
Açıklamalarınız belki bazılarımız için yararlı olabilirdi ?

* Türkcell’in gönderdim dediği, sanırım ağ değişikliği ve ücret ile ilgili mesajı gerçekten aldınız mı ?
Ben her Yunanistan‘a girişimde hem telefon şirketimden hem de Yunanistan’dan mesaj alıyorum.

* Konum tuşunuz açık mıydı ? Bu durumda nerede olduğunuzun bilgisi zaten onlarda olmalı. (Kaliforniya’daki Google bile sizin nerede olduğunuzu, hatta ne yaptığınızı bile biliyor)
Tabi yurtdışı hizmet alınımı, diğer konularda olduğu gibi, bilgi dahilinde olmak şartıyla yine de olası.

* Faturada telefon ve internet kullanımınız ayrı ve detaylı olarak işlenmiş mi ?

* Telefonunuz otomatik sistem ve uygulama güncellemelerine kapalı mıydı ?

* Türkcell’in roaming olasılığını iptal etmenize veya sınırlamanıza olanak verdiği üzerine bilginiz var mı ? (AB benzeri yasal bir düzenleme olmadığı müddetçe, telefon şirketlerinin bu olasılığı kendiliğinden sunmasını beklemek, fazla iyimser bir yaklaşım olmalı)

* Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurmayı düşünüyor musunuz ?



Komşu ülke telefon şirketlerinin pahalı güçlü verici seçimiyle uğraşmak yerine hepsinin ücret politikalarını benzer tarzda düzenlemeleri daha kolaylarına gelmeli ? Üstelik iki hafta evvel Yunan şirketlerinin kendi alanlarında hatta Neos Marmaras gibi şehir içlerinde bile sinyal çekmeyen yerlerini bizzat yaşadım. Bizleri kırpmayı düşünmeden önce daha yoğun oraları düzenlemeleri akla daha yakın olmalı ?

Sonuçta iki şirketin de durumdan kazaçlı çıktığı düşünülürse, bunun için beraberce oturmalarına bile gerek olmamalı diye tahmin ediyorum.
Bence, Yunan ve Türk hükümetleri ortak çıkar için bu şirketleri örnek almalı.😉😋

Birkaç sene evvel, Sırbistan’dan Almanya ile sadece üç dört dakika konuşmak için bile ~10 € verdiğimi hatırlıyorum.
Tabi yurtiçi bağlantılarını da bu tarifeden ödemek çok can sıkıcı..☹️


İstisnasız bütün telefon şirketleri kendi alanlarındaki yabancı kullanıcıları, vuruşunun hesabı sorulmayan “başı boş vahşi” olarak görüyor olmalı ?
 
Son düzenleme:

Bu sorun sınır bölgelerinde her yerde var. Örneğin Kars'a giderseniz işini bilen yerel turist rehberleri telefonunuzu kapatmanızı önemle hatırlatırlar. Nedeni oradaki baz istasyonlarının yetersizliğinden telefonun en güçlü baz istasyonu olan sınır ötesinden roaming yapması. Eğer operatör ayarlarınızdan ve telefonunuzdan yurtdışı görüşme ve roaminge izin verdiyseniz geçmiş olsun. Diğer yandan bu sorunun operatörle imzalanan sözleşmeler kapsamında hakem heyetine başvurularak lehe çözülebileceğine inanıyorum.
 

Oppo marka telefonlarda şebeke seçimini manuel olarak Turkcell seçseniz de telefon geri şebeke seçimini otomatiğe alıyor ve Yunan hattına bağlanıyor

Eğer bu bilgi gerçekse.... ki yaşadığımız durum bunu gösteriyor, karşı tarafın rahatlığı bu yüzden galiba.
Gökçeada sınırları içinde olduğumuzu teyid ediyorlar ama aksini idda etsek de bağlantı var diyorlar


Ben de yıllar önce böyle bir faturayla karşılaştıktan sonra operatör ayarlarından Turkcell’i seçip durumu kurtarıyorum ama sizin olay insanı çıldırtır,

Şadan ağbi bizde kapattık güya ama Eşimin telefonuna rapor sonucu beklediğimiz için telefonu açık tuttuk, yurtdışı kapalıydı veri dolaşımı kapalıydı.


* Türkcell’in gönderdim dediği, sanırım ağ değişikliği ve ücret ile ilgili mesajı gerçekten aldınız mı ?
Ben her Yunanistan‘a girişimde hem telefon şirketimden hem de Yunanistan’dan mesaj alıyorum.

Uyarı mesajlarını aldık

* Konum tuşunuz açık mıydı ? Bu durumda nerede olduğunuzun bilgisi zaten onlarda olmalı. (Kaliforniya’daki Google bile sizin nerede olduğunuzu, hatta ne yaptığınızı bile biliyor)
Tabi yurtdışı hizmet alınımı, diğer konularda olduğu gibi, bilgi dahilinde olmak şartıyla yine de olası.

Konum ayarı birçok uygulama otomatik olarak açık olması gerekiyor, o uygulamaları kullanmak istediğinizde mecbur tutuyor

.


* Faturada telefon ve internet kullanımınız ayrı ve detaylı olarak işlenmiş mi ?

* Telefonunuz otomatik sistem ve uygulama güncellemelerine kapalı mıydı ?

Faturayı detayı veriyor

Güncellemeler wifi'ye ayarlı, wifi görmeden güncelleme yapmıyor

.


* Türkcell’in roaming olasılığını iptal etmenize veya sınırlamanıza olanak verdiği üzerine bilginiz var mı ? (AB benzeri yasal bir düzenleme olmadığı müddetçe, telefon şirketlerinin bu olasılığı kendiliğinden sunmasını beklemek, fazla iyimser bir yaklaşım olmalı)

* Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurmayı düşünüyor musunuz ?


Bu konu hakkında bilgim yok,

Üstteki mesajımda başvurduğumu belirttim gözünüzden kaçmış, fakat sonuç alacağımı beklemiyorum, ''minareyi çalan kılıfını hazırlarmış'' atasözü gibi Turkcell'de yasal olarak kılıfını hazırlamıştır, burada ki amaç ne kadar çok şikayet olursa belki bu tarz soygunlara kalkışmazlar diye umut ediyoruz.


herkese selamlar
 



Tüketici hakem heyetinden bu kağıt geldi, ne demek istediğini tam anlayamadım, kanıt olacak belge bilgi istiyor,
ödediğim faturalar dışında nasıl bir belge sunulur bilen varmı

Scan10146.JPG
 

.
Ben de sizin gibi fatura dışında bir belgenin olacağını sanmıyorum Levent bey. Belki varsa Gökçeada feribotu yahut adada o günlerde yaptığınız kredi kartlı harcamalarının makbuz veya dekontlarını pdf dosyası olarak ekleyebilirsiniz ?

Yine de en sağlamı buradan cevap beklemek yerine Makbule hanımın büro çalışanına telefonla ulaşmayı deneyin derim..



...
Bu fırsat ile bir ilave daha yapayım.
Emin değilim ama belki soruna kısmen yardımı olabilirdi ?

Ben Türkiye’de olduğum müddetçe, Alman hazır kartıma bu güne kadar hiç bir ücret ödemedim. Almanya'dan kartı aldığım şirket ve hep bağlı olduğunu gördüğüm Türkcell, sadece gerçek birkaç SMS dışında hiç bir ücret kesmedi. Hatta sadece Turkcell’e bağlı olmak için bile.. Özellikle bu nokta için yazdım.

(Alman hazır kartımın interneti yok ve diğer parelel kart da Türkcell olarak kullanıldı)

Şimdi aklıma geldi, geçenlerde dört hafta kaldığım Yunanistan’dan da benzeri bir durum yaşamadım.
 
Son düzenleme:

Tüketici hakem heyetinden bu kağıt geldi, ne demek istediğini tam anlayamadım, kanıt olacak belge bilgi istiyor,
ödediğim faturalar dışında nasıl bir belge sunulur bilen varmı
E-devlet sitesine girin. orada yurtdışı giriş çıkış bilgilerinin olduğu sayfanın görüntüsünü alın.
O tarihlerde yurtdışına çıkmadığınızı ispatlamış olursunuz.
Yurtdışına çıkmadıysanız neden yabancı ülke şebekesini kullanasınız ki? Bu durumda Turkcell'in iyi niyetli olmadığı anlaşılacaktır.
 

Konu benim ve @theodor_malinovski ‘nin yazdıklarıyla mecrasından sapacak ama Levent beyin yaşadıkları, yurt içinde olup internetten alış-veriş gibi yurt dışında konumlu Web sayfalarından hizmet alma durumuyla benzer olduğundan, böyle bir argümanın hele uyarılma durumu da söz konusu olunca geçerli sayılacağı zaten şüpheli olmalı ?

Durum eninde sonunda fonksiyon eksiği bir cep telefonunda bitecek gibi görünüyor ? ☹️
 
Son düzenleme:

temmuz ayında datça knidos'a gitmiştim.bir mesaj yolladım.yunan şebekesini kullandığımı sonra farkettim.ve şebeke ayarlarından otomatik seçeneğini kapatım manuele aldım. bu arada turkcell 49.9 TL bir ücret yazmış. ancak bu durumu turkcell yetkililerine ilettiğimde fatura ettikleri bu ücreti önümüz ayki faturadan düşeceklerini söylediler ve sözlerini tuttular.

IMG_0523.PNG


IMG_0522.PNG
 



temmuz ayında datça knidos'a gitmiştim.bir mesaj yolladım.yunan şebekesini kullandığımı sonra farkettim.ve şebeke ayarlarından otomatik seçeneğini kapatım manuele aldım. bu arada turkcell 49.9 TL bir ücret yazmış. ancak bu durumu turkcell yetkililerine ilettiğimde fatura ettikleri bu ücreti önümüz ayki faturadan düşeceklerini söylediler ve sözlerini tuttular.

Desenize, boşuna heyecanlanıp, ayağa kalkmışız.. 😋

Gerçi başta Levent bey Türkcell’e şikayetinde sadece 50 YTL indirdiklerinden bahsetmişti.
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,098
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst