Desülfatör Kullanan ya da Yapan Var mı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan theta Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 262
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 161,481
Ynt: Desülfatör Kullanan Ya Da Yapan Var Mı?

Abdullah Bey. Küçük bir voltmetre (avometre) edinin akünüze uygulanan gerilimi takip edin. Aküyü bozan aşırı deşarj ve aşırı şarjdır. Şarj esnasında uygulanan gerilim 48V akü gurubu için 57.6V'u aşmamalıdır.

Düşük akımla şarj akülerin kendi kendine başalmasını önlemek için kullanılan bir şarj yöntemidir. Bunun yerine "float" şarj da kullanılabilir. Örnek olarak kesintisiz güç kaynaklarının uyguladığı şarj tekniği böyledir. Akü hiç bir zaman boşalmaz sürekli şarjlı ve hazır beklemiş olur. 48V sistem için bu gerilim 54.4-55.2V civarıdır. Akülerinizde hücrelerde oluşabilecek şarj dengesizlikleri için üreticiler yılda bir iki defa eşitleme gerilimi uygulanması gerekebilir. Yukarıdaki çizelgede "Recond" olarak görülen de budur.

Ben karavanda elektriğe bağlı olduğumda hızlı şarj için 14.4V uyguluyorum (12V sistem) . Eğer aküm boşalmış ise bir süre 13.8V uygulayarak akünün aşırı şarj akımı ile şarj olmasını önlüyorum. Daha sonra hızlı şarj aşamasına geçerek 14.4V uyguluyorum. Bu şekilde 6-10 saat akünün tam dolmasına neden oluyor. Elektrik almaya devam ediyorsam tekrar 13.8V'a düşüyorum. Hatta günlerce elektrik alacağım başından belliyse, sadece 13.8V uygulamak yetiyor. Başka bir şey de yapmam gerekmiyor. :smiley:
 

Etiketler
Ynt: Desülfatör Kullanan Ya Da Yapan Var Mı?

fsirin' Alıntı:
Abdullah Bey. Küçük bir voltmetre (avometre) edinin akünüze uygulanan gerilimi takip edin. Aküyü bozan aşırı deşarj ve aşırı şarjdır. Şarj esnasında uygulanan gerilim 48V akü gurubu için 57.6V'u aşmamalıdır.

Düşük akımla şarj akülerin kendi kendine başalmasını önlemek için kullanılan bir şarj yöntemidir. Bunun yerine "float" şarj da kullanılabilir. Örnek olarak kesintisiz güç kaynaklarının uyguladığı şarj tekniği böyledir. Akü hiç bir zaman boşalmaz sürekli şarjlı ve hazır beklemiş olur. 48V sistem için bu gerilim 54.4-55.2V civarıdır. Akülerinizde hücrelerde oluşabilecek şarj dengesizlikleri için üreticiler yılda bir iki defa eşitleme gerilimi uygulanması gerekebilir. Yukarıdaki çizelgede "Recond" olarak görülen de budur.

Ben karavanda elektriğe bağlı olduğumda hızlı şarj için 14.4V uyguluyorum (12V sistem) . Eğer aküm boşalmış ise bir süre 13.8V uygulayarak akünün aşırı şarj akımı ile şarj olmasını önlüyorum. Daha sonra hızlı şarj aşamasına geçerek 14.4V uyguluyorum. Bu şekilde 6-10 saat akünün tam dolmasına neden oluyor. Elektrik almaya devam ediyorsam tekrar 13.8V'a düşüyorum. Hatta günlerce elektrik alacağım başından belliyse, sadece 13.8V uygulamak yetiyor. Başka bir şey de yapmam gerekmiyor. :smiley:
Teşekkür ederim Ferhat Bey.
Aslında linkini verdiğim cihaz akıllı şarj cihazı. Üzerinde bir ekran var, cihaz ilk açılışta akülerde arıza olup olmadığını test ediyor, sorun yoksa şarj başlıyor, şarj sırasında ekran voltmetre işlevi yapıyor. Kullanım Kılavuzu 7 basamaklı bir şarj yaptığını yazıyor, heralde her basamakta değişken gerilim ve akım uyguluyor. Şarj dolduktan sonra 3 dk lığına kapanıp akülerin şarj tutup tutamadığını test ediyor. Bu aşamada aküler şarjı tutabiliyorsa son aşamaya geçiyor. Son aşamasında float şarj veya trickle şarj denen şekli uyguluyor. Şarj boyunca belli aralıklarla p pulse ve n pulse ledleri yanıp-sönüyor. Max akımı 2amper. Akuler tamamen dolunca ekranda end yazısı cikiyor ve fanı duruyor, birkac saat sonra uzerinde npulse ve p pulse yazan ledler yanip sonmeye başlıyor, ve bir sure sonra cihaz cok kisa süreliğine açılıp kapanıyor. Bunlardan anladigim kadarıyla motoru kullanmadigim zamanlar sürekli bu aletle sarja bağlı tutsam bir zarari olmaz belki aksine düsük akim ve desulfator özellikleri ile faydalı bile olur diye düşünüyorum doğru mudur? Ancak bu elektrikli mopedlerin kendi orjinal şarj aletlerinde aküler dolduktan sonra kırmızı dolum ışığı yeşile dönüyor ve aletin fanı duruyor buna rağmen motor şarjdan sökülmezse aküler ısınıp elektrolit kaybediyor hatta şekil bozuklukları bile oluşuyor. Bu nedenle zamanlayıcı ile belli bir saatten sonra şarj makinesine gelen elektriği kesmek gerekiyor. Ben bundan dolayı elimdeki makine de ne de olsa Çin malı diyerek çekinip sürekli şarjda bırakamıyorum. Bu konuda ne dersiniz?
Ayrıca şarj dan ayırıp 24 saat bekleme sonrası 52.6 volt olcuyorum 4 akuden bu voltaj akülerin iyi durumda olduğunu gosterir mi?
 

Ynt: Desülfatör Kullanan Ya Da Yapan Var Mı?

veteriner' Alıntı:
Ayrıca şarj dan ayırıp 24 saat bekleme sonrası 52.6 volt olcuyorum 4 akuden bu voltaj akülerin iyi durumda olduğunu gosterir mi?
Cihazınız akünün şarjı bittikten sonra aşırı gerilim oluşturmuyorsa Çin malı da olsa sağlıklı çalışıyor demektir. Zaten artık her ürün çinde üretiliyor. Kalitesi önemli. ;)

Aküleriniz sağlıklı. :smiley:
 

selamlar
korhan beyin yayınlamış olduğu devreyi 3 gündür kullanıyorum bakalım faydası olacakmı
tepe voltajı falan 50 v civarları geziniyor sivrisinek vızıltısı gibi ses çıkarıyor devre bakalım bir hafta on gün içinde farkı görebilecekmiyim
saygılar
 




iki haftadır takılı fakat faydası varmı yokmu anlayamadım hala
akü bekleme halindayken 12.40 voltlarda devrenin tepe voltaj darbeleri ise 27 voltlarda geziyor
aracı çalıştırdığımda 14.20 volt şarz voltajında devrenin tepe voltajı 35 voltlarda geziyor sanırım faydası var gibi
forumda zannedersem tepe voltajının zamanla akü voltajıyla eşitleneceği yazıyordu zannedersem birazdaha zaman lazım bakalım şimdilik iki hafta oldu bir ayı doldursun bakacağız tekrar
 

Desülfatör ile ilgili bir haberim var.
Karavanımızın yaşam aküsü 4 yılı devirdi. Muhtemelen arada aşırı deşarj da gördüğünden kapasitesi %29 kadar kalmış.
Aküyü değiştirdim; ama eski aküyü hem deep cycle hem de jel olduğundan (Sonnenschein marka) kurtarmaya çalıştım desülfatörle.
27.11 de tam şarjlıyken yaptığımız desülfatöre bağladım; bir kaç gün önce 10.5V a kadar düştü. Tam şarj için gereken gücü ölçtüm yine imax şarj aletiyle, %51 e kadar çıktı kapasite :smiley:

Şimdi yine bağlı, bakalım daha iyileşecekmi :/...
 
Son düzenleme:

yeni desulfator devreleri

desulfator_ver_A_montaz.png


desulfator_ver_A_plytka.png


1421697.jpg
 

Desülfatörden haberler :smiley:
Desülfatör devresi hep bağlı şekilde balkonda duruyor akü. Dün akşam ölçtüğümde 10.5V a düşmüştü yine. Merakla dijital şarj aletini bağladım.
Bu akşam geldiğimde şarj aleti şarjı kesmişti. Kapasitenin ulaştığı değer %66 :smiley:
Gördüğüm kadarıyla mucizeler yaratmasa da işe yarıyor devre...
Yine bağladım tabii ;)
 

Meraba bende yapmak icin cok caba harcadim mosfetten sonra olmuyo cizirti sesi geliyor ama cok isiniyo 5 amper cekiyo ve voltajina baktogimda sadece aku voltaji var hic 50 volt falan gormedim bobinleri kendim sardim sarili trafodan denedim pc guc kaynagindakini denedim yok olmuyo yardimci olursaniz sevinirim kafayi yiyecem sebep ne olabilir
 



Meraba bende yapmak icin cok caba harcadim mosfetten sonra olmuyo cizirti sesi geliyor ama cok isiniyo 5 amper cekiyo ve voltajina baktogimda sadece aku voltaji var hic 50 volt falan gormedim bobinleri kendim sardim sarili trafodan denedim pc guc kaynagindakini denedim yok olmuyo yardimci olursaniz sevinirim kafayi yiyecem sebep ne olabilir

Gezenbilirde eski resimler görünmediğinden yine ekliyorum son revizyon şemayı.
Aşağıdaki şemaya göre yapın ve bobinleri satın alın.
Diyot "fast recovery" tipi olacak, 6A, 100V.
Devre çalışıyor sorunsuzca...

.
10-06-30-gezenbilire gönderdigim sema.JPG
 


Nasıl yapılması gerektiği konusunda yeterli bilgim yok; hazır aldım o yüzden.
Ancak bildiğim kadarıyla özel bir ölçme aleti ya da teorisine hakim olmak gerekiyor.
 


Megapulse.PNG

Karavanda yıllarca desülfatör kullandım. Bir yıldan fazla bir süredir de resimdeki gibi bir desülfatör kullanıyorum. Daha öncekinden daha kaliteli veya pahalı.:smiley: Cihazı karavandaki iki tane amg birde ıslak starter akülere sırayla takıyorum. Her aküde bir kaç ay kalıyor. Benim deneyimim desülfatör 5 yaşındaki sulu starter aküye daha genç olan diğer agm akülerden daha faydalı olduğu yönünde. Ayrıca karavandan çıkardığım oldukça güçten düşmüş iki eski aküyüde canlandırmaya çalıştım. Bu iki aküde biraz güçlendiler ama kullanılabilecek kapasiteye gelmediler. Yaklaşık iki üç yıldır akülerimi her 6/8 haftada bir defa kaliteli bir şarj cihazına bağlayarak 30/40 saat şarj ediyorum. Benim görüşüm aküleri düzenli olarak uzun süre şarj etmek desülfatörden daha etkili.
 



Hizli diyotu 10 nano faratlik kondansotore le eksiye bagladigimda 60 volt aliyorum fakat o diyotu arriya bagladigimda aku voltajini gosteriyor sebebi ne olabilir
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,025
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst