fsirin
Karavan Yönetim
Ynt: Desülfatör Kullanan Ya Da Yapan Var Mı?
Abdullah Bey. Küçük bir voltmetre (avometre) edinin akünüze uygulanan gerilimi takip edin. Aküyü bozan aşırı deşarj ve aşırı şarjdır. Şarj esnasında uygulanan gerilim 48V akü gurubu için 57.6V'u aşmamalıdır.
Düşük akımla şarj akülerin kendi kendine başalmasını önlemek için kullanılan bir şarj yöntemidir. Bunun yerine "float" şarj da kullanılabilir. Örnek olarak kesintisiz güç kaynaklarının uyguladığı şarj tekniği böyledir. Akü hiç bir zaman boşalmaz sürekli şarjlı ve hazır beklemiş olur. 48V sistem için bu gerilim 54.4-55.2V civarıdır. Akülerinizde hücrelerde oluşabilecek şarj dengesizlikleri için üreticiler yılda bir iki defa eşitleme gerilimi uygulanması gerekebilir. Yukarıdaki çizelgede "Recond" olarak görülen de budur.
Ben karavanda elektriğe bağlı olduğumda hızlı şarj için 14.4V uyguluyorum (12V sistem) . Eğer aküm boşalmış ise bir süre 13.8V uygulayarak akünün aşırı şarj akımı ile şarj olmasını önlüyorum. Daha sonra hızlı şarj aşamasına geçerek 14.4V uyguluyorum. Bu şekilde 6-10 saat akünün tam dolmasına neden oluyor. Elektrik almaya devam ediyorsam tekrar 13.8V'a düşüyorum. Hatta günlerce elektrik alacağım başından belliyse, sadece 13.8V uygulamak yetiyor. Başka bir şey de yapmam gerekmiyor.
Abdullah Bey. Küçük bir voltmetre (avometre) edinin akünüze uygulanan gerilimi takip edin. Aküyü bozan aşırı deşarj ve aşırı şarjdır. Şarj esnasında uygulanan gerilim 48V akü gurubu için 57.6V'u aşmamalıdır.
Düşük akımla şarj akülerin kendi kendine başalmasını önlemek için kullanılan bir şarj yöntemidir. Bunun yerine "float" şarj da kullanılabilir. Örnek olarak kesintisiz güç kaynaklarının uyguladığı şarj tekniği böyledir. Akü hiç bir zaman boşalmaz sürekli şarjlı ve hazır beklemiş olur. 48V sistem için bu gerilim 54.4-55.2V civarıdır. Akülerinizde hücrelerde oluşabilecek şarj dengesizlikleri için üreticiler yılda bir iki defa eşitleme gerilimi uygulanması gerekebilir. Yukarıdaki çizelgede "Recond" olarak görülen de budur.
Ben karavanda elektriğe bağlı olduğumda hızlı şarj için 14.4V uyguluyorum (12V sistem) . Eğer aküm boşalmış ise bir süre 13.8V uygulayarak akünün aşırı şarj akımı ile şarj olmasını önlüyorum. Daha sonra hızlı şarj aşamasına geçerek 14.4V uyguluyorum. Bu şekilde 6-10 saat akünün tam dolmasına neden oluyor. Elektrik almaya devam ediyorsam tekrar 13.8V'a düşüyorum. Hatta günlerce elektrik alacağım başından belliyse, sadece 13.8V uygulamak yetiyor. Başka bir şey de yapmam gerekmiyor.