Defender Kazası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ihg70 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 293
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 85,657

ihg70

Ah ne mutludur serseri kuş. Özgürdür, özgürce uçar
Mesajlar
667
Tepkime Puanı
6
Yer
İstanbul- Göktürk
Kabinin alüminyum olması dolaysıyla çok ciddi bir güvenlik sorunu var
(1993 yılından beri ABD'ye girmesi güvernlik sorunları nedeniyle yasaktır)
Takla atarsa alüminyum kaporta kağıt-karton gibi yırtılıp eziliyor.

Daha önce de bir kaç Defender kazası görmüştüm.
Bu yüzden bir Defender sahibi olunca ilk işim roll-cage taktırmak oldu.


Dün Hava kuvvetlerine ait bir Defender takla attı.
Tavanın tamamen ezilmesi yüzünden 2 asker öldü, 4 asker ise ağır yaralandı.

Defender, arazi kabileyeti son derece yüksek, safkan bir 4x4 olmasıa rağmen ne yazık ki güvenlik olarak bu konuda zayıf bir yanı var.

Defender sahiplerine benim önerim, roll-cage yaptıramasalar bile (çünkü ciddi bir tadilat gerektiriyor ve maliyeti yüksek) en azından içeriden yapılacak bir kaç bar montajıyla tavanın çökmesini engelleyecek tebdirleri almalarıdır. Neyin ne olacağı belli olmaz.


[attachment=1]


[attachment=2]

Kazanın videosu:
http://www.dha.com.tr/v.php?n=askeri-arac-devrildi-2010-08-22

Bu da başka bir Defender kazası:
van3d2eea403cfdc0a2by.jpg




Bu da benim çözümüm. Dışarıdan ve içeriden güçlendirilmiş kafes sistemi:

[attachment=3]

01.jpg


02.jpg


03.jpg
 

Etiketler
Ynt: Defender Kazası

Selamlar,
Öncelikle, ölenlere rahmet dilerim.. allah kalanlara sahır versin.. Uyarınız için teşekkürler, çok haklısınız. allah hepimiz kaza beladan koruması dilegi ile. reha
 



Ynt: Defender Kazası

Aslinda on ayak olsaniz forumun onde gelenleri toplu fiyat alsaniz. en az 30-40 araç olursunuz. kisa bir ar-ge ile dikişsiz borudan toplu olarak bukturulse çokda ucuz olur bence
 



Ynt: Defender Kazası

Benim calistigim sirkettede LR Defender 130 lar kullaniliyor, hepsinde roll bar var. Son birkac yilda 4 kaza oldu bu sekilde, neyseki hicbiri olumle sonuclanmadi. Roll barlar kesinlikle koruyucu oluyor ve verilen para ne olursa olsun degiyor.
Onceki calistigim sirkette benzer bir kazada arkadaslarimizi kaybetmistik, cok aci bir olay. Olenlere rahmet diliyorum.
 

Ynt: Defender Kazası

RedlinE' Alıntı:
Aslinda on ayak olsaniz forumun onde gelenleri toplu fiyat alsaniz. en az 30-40 araç olursunuz. kisa bir ar-ge ile dikişsiz borudan toplu olarak bukturulse çokda ucuz olur bence

Topragim guzel fikir ;)
 


Ynt: Defender Kazası

şehitlere rahmet diliyorum
acaba takla atması aracın yüksek olup dengesiz olması yani taklaya meyilli olmasımı,yoksa kullananların aracı tanımayıp,gereksiz hız ve sert hareketler yapmalarımı
offroad camiasında defender kullanıpta pek öyle takla atması fazla dikkat çeken bir olay değil sanki
 




Ynt: Defender Kazası

Allah Rahmet eylesin , adı üzerinde kaza, Roll Cage gerçekten güzel bir öneri, Fakat, Sanılanın aksine Alüminyum levhaların kaza anında daha kırılgan ve hasar alıcı olduğu doğru değil, Defender ancak her saç levha tavanlı araç kadar zayıf ya da güçlü.

Alüminyumun darbeleri somurma özelliği demir saca göre çok daha yüksek, yani takla anında diğer araçlar nekadar ezilirse okadar ezilir tek farkla ezilme hızı daha düşüktür , emniyet kemeriniz bağlı ve şanslıysanız hayatta kalma şansınız diğer araçlarınkinden farksızdır.


İlk mesajda güvenlik sebebiyle 1993 ten beri amerikada satışının yasak olduğu yazılmış bu tamamen hatalı bir bilgi. Şöyleki Defender in atası Series Landrover lar 1974 den beri amerikan regülasyonuna(United States Department of Transportation regulations) uygun olarak (NAS= North American Specsification) satılmıştır, 1987 de RR classic yine NAS olarak satılmıştır, Sonraki yıllarda Discovery ve diğer tüm modeller satılmaya devam etmiştir.

Konumuz olan defender 1994 yılında pazara girmiş 1994-1995 yıllarında satış rekorları kırmış ve 1998 yılına kadar satılmıştır, 1998 yılında Defender amerikan pazarından çekilmiştir hemde güvenlik sorunları yüzünden ama sanıldığı gibi aracın dış yüzeyiyle ilgili değil, söz konusu güvenlik sorunu 1998 yılında değişen Amerikan regülasyonuna göre "Yolcu taşıyan tüm araçlarda her yolcu koltuğu için "airbag" zorunlu hale getirilmiştir". En büyük satış oranına sahip NAS Defender 90 ın bu regülasyona uygun hale getirilmesi imkansız olduğundan diğer modellere odaklanmak LR Amerika için en kolay çözüm yolu olmuştur. Bu yıllardan sonra Amerikada satılan bir çok LR modelininde karoser i alüminyumdur, eğer sebep karoser güvenliği olsa idi bu araçlarında satışına son verilirdi.

bsayil' Alıntı:
allah rahmet eylesin

iyice soğudum bu arabalardan yavvvvvvvvvvvv :(

Enişte için rahat olsun ben çok kazalı disco gördüm içinde ölene hiç raslamadım ;) ikinci bir nokta 94-98 arası disco I lerin tavanı ve direkleri Demir saç eğer içini rahatlatacaksa :smiley: Ama nedense ben kendimi Defender da daha güvende hissediyorum. Üstelikte sürekli 4 çeker araçları yolda devirmek hiçte kolay değildir yeterki arazide rampaya yan getirme ;)

Selamlar
 


Ynt: Defender Kazası

discovery-V8' Alıntı:
Allah Rahmet eylesin , adı üzerinde kaza, Roll Cage gerçekten güzel bir öneri, Fakat, Sanılanın aksine Alüminyum levhaların kaza anında daha kırılgan ve hasar alıcı olduğu doğru değil, Defender ancak her saç levha tavanlı araç kadar zayıf ya da güçlü.

Alüminyumun darbeleri somurma özelliği demir saca göre çok daha yüksek, yani takla anında diğer araçlar nekadar ezilirse okadar ezilir tek farkla ezilme hızı daha düşüktür , emniyet kemeriniz bağlı ve şanslıysanız hayatta kalma şansınız diğer araçlarınkinden farksızdır.


İlk mesajda güvenlik sebebiyle 1993 ten beri amerikada satışının yasak olduğu yazılmış bu tamamen hatalı bir bilgi. Şöyleki Defender in atası Series Landrover lar 1974 den beri amerikan regülasyonuna(United States Department of Transportation regulations) uygun olarak (NAS= North American Specsification) satılmıştır, 1987 de RR classic yine NAS olarak satılmıştır, Sonraki yıllarda Discovery ve diğer tüm modeller satılmaya devam etmiştir.

Konumuz olan defender 1994 yılında pazara girmiş 1994-1995 yıllarında satış rekorları kırmış ve 1998 yılına kadar satılmıştır, 1998 yılında Defender amerikan pazarından çekilmiştir hemde güvenlik sorunları yüzünden ama sanıldığı gibi aracın dış yüzeyiyle ilgili değil, söz konusu güvenlik sorunu 1998 yılında değişen Amerikan regülasyonuna göre "Yolcu taşıyan tüm araçlarda her yolcu koltuğu için "airbag" zorunlu hale getirilmiştir". En büyük satış oranına sahip NAS Defender 90 ın bu regülasyona uygun hale getirilmesi imkansız olduğundan diğer modellere odaklanmak LR Amerika için en kolay çözüm yolu olmuştur. Bu yıllardan sonra Amerikada satılan bir çok LR modelininde karoser i alüminyumdur, eğer sebep karoser güvenliği olsa idi bu araçlarında satışına son verilirdi.


Enişte için rahat olsun ben çok kazalı disco gördüm içinde ölene hiç raslamadım ;) ikinci bir nokta 94-98 arası disco I lerin tavanı ve direkleri Demir saç eğer içini rahatlatacaksa :smiley: Ama nedense ben kendimi Defender da daha güvende hissediyorum. Üstelikte sürekli 4 çeker araçları yolda devirmek hiçte kolay değildir yeterki arazide rampaya yan getirme ;)

Selamlar

Yavuz Bey, yazdıklarımda eksiklik olabilir ama yanlış değil.
Öncelikle ben Defender 110'u baz alarak yazmıştım. Discovery ile ilgili değil.

110'lar ABD'de sadece 1993 yılında satılmıştır. 500 ya da 550 adet (tam rakamı hatırlamıyorum), bunun küçük bir kısmı Kanada geri kalan ABD'de.

Discovery ve RR'lerin güvenlikle ilgili hiç bir problemi yok, ABD'de olmamıştır, başka yerde de, halenABD'de sorunsuz satılıyorlar.
Fakat 110'lar sadece 1993'te satılmıştır, bir daha da ABD'ye girmemiştir. Öyle ki sınırlı sayıda geldiği için 17 yaşındaki bu araçlar iyi durumdaysa şu anda 2. elde 110-120 bin dolar gibi bir fiyata bile satılıyorlar (bakımına ve üzerindeki aksesura göre).

Siz kaç tane takla atmış Defender 110 gördünüz (arazide değil karayolunda) bilmiyorum ama ben kendi gözlerimle 2 tane gördüm (1993 yılında Mardin'de görev yaparken). İkisinde de tavanlar ve direkler ön kaput seviyesinde ezilmişlerdi. İnsanların ezilerek öldüğünü söylememe gerek yok herhalde. İnsanların elindeki çoğunluğu 1987-1992 dönemi ve o dönemin teknolojisini taşıyan bu araçların karoseri ve direkleri bu taklalara dayanacak mukavemette değil. Hele ki çoğunun üzerindeki 20 yıllık metal yorgunluğundan sonra.

Arazide yavaş hızda dolaşırken veya tırmanırken kayıp devrilirse ciddi bir tehlike yaratmayacağı konusunda hemfikirim ama araziye giderken bu araçları kamyona yükleyip götürmüyoruz ki ? Bir şekilde asfaltta gitmek zorundayız, çevre yollarına, şehirler arası karayollarına çıkıyoruz. Günlük haytta karayollarında da kulanılıyor Bu şekilde 80-90'la gidiliyor. Bu hızda giden bir Defender'in takla atması durumunun kimsenin başına gelmemesini yüerkten dilerim. Kazayı kendi hatamızdan yapmamız gerekmiyor, birinin gelip yandan sağdan soldan çarpması, yeterli.

Defender'in güvenlik sorunu sırf alüminyum karoser olmasından değil (çünkü alüminyum karoserli zırhlı personel taşıyıcılar var, roket atışlarına bile dayanıklı) alüminyumun bu araçta uygulanma şeklinden ve kullanılan malzemenin montajından, mukavemetinden kaynaklanıyor. Bu araca özgü bir şey.

Tekrar söylemek istiyorum, Allah kimseye bu durumu yaşatmasın.
Bir Defender 110 sahibi olarak bu aracı çok seviyorum ama hem kendim hem diğer kullanıcılar için "önce güvenlik" diyorum.
"Bu araç sağlamdır, bişey olmaz" demek yerine imkanlarımız dahilinde alınabilecek her türlü tebdiri almaktan imtina edilmemesini söylüyorum.
 

Ynt: Defender Kazası

Yanlış anlaşılmasın Roll Cage çok iyi birşey, Sadece Defender a değil tüm araçlara yapılmasından yanayım, Anlatmak istediğim Defender tavanı diğer araçlardan daha az yada daha çok dayanıklı değildir, 2 ton üzerindeki bir ağırlığa sahip hangi aracı ters çevirirseniz çevirin tavanı koltuk seviyesine iner ;)
 

Ynt: Defender Kazası

discovery-V8' Alıntı:
Yanlış anlaşılmasın Roll Cage çok iyi birşey, Sadece Defender a değil tüm araçlara yapılmasından yanayım, Anlatmak istediğim Defender tavanı diğer araçlardan daha az yada daha çok dayanıklı değildir, 2 ton üzerindeki bir ağırlığa sahip hangi aracı ters çevirirseniz çevirin tavanı koltuk seviyesine iner ;)

Aynen katılıyorum her araca Roll Cage takılması çok gereklidir. Yavuzun dediği gibi Defender'in tavanı hangi araçtan daha zayıftır hangi araç takla atarsa tavanı ezılmez bena öyle bir standart araç gösterebilirmisiniz.
 



Ynt: Defender Kazası

Eski Camel Trophy videolarını izlerken dikkat ettim Defenderlar arazide zorlanınca kolayca yan yatıyorlar, eski kasa Range Roverlar ise çok daha bi oturaklı gibiydiler hep.
Bir de "Askeri araç devrildi şu kadar şehit var" haberlerini o kadar sık okuyorum ki veya defenderla ilgilendiğimden beri algılarım mı seçici bilemiyorum ? Örneğin amerikan askeri hummer 'larına böyle takla attırmak imkansız gibi gözüküyor genişliğinden dolayı benim gördüğüm kadarıyla. Bizim askerlerimiz daha mı az değerli conilerden ? veya bu kadar yerli sanayi araba/motor üretebiliyorken (lisanslı veya değil) neden daha oturaklı hummer benzeri bir askeri araç üretilmez bu ülkede ? Otokar her lisanslı ürettiği defender için İngilizlere ne kadar lisans parası veriyor ? Koç gurubunun bu konuda bir dokunulmazlığı mı var ? Aklımı kurcayan sorular bunlar. (Bu konu için özel bir başlık/tartışma açmayı düşünüyordum ne yazık ki yine şehit verdiğimiz bu kaza vesile oldu. Allah şehitlerimizin mekanlarını cennet eylesin.)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,745
Mesajlar
1,523,072
Kayıtlı Üye Sayımız
166,561
Kaydolan Son Üyemiz
Alkan033

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst