Defender İçin Yapma Çelik Piston ?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mu7y Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,047
Ynt: Defender İçin Yapma Çelik Piston ?..

bilgi paylaşımı güzelde karşılıklı atışmanın ve inatlaşmanın bir anlamı yok diye düşünüyorum.ayrıca şunu da belirtmek isterim ki bilgi paylaştıkça değerlidir.sevgi ve güzellik dolu olduğunuzu tahmin ederek yazdım affola. ;)
 

Etiketler
Ynt: Defender İçin Yapma Çelik Piston ?..

20-30 beygir için motorun içine girmeye gerek yok ... kaliteli bir flitre kiti , headers ve komple egsozla , aracına göre +40 hpye kadar alınabilir ... 2.5 benzinli defenderdan yaklaşık 25-30 hp alınabilir ...

turbo basıncı 10 psi ve üzeri olan 1600cc civicler mevcut :smiley: yaklaşık 750-800 hp civarındalar ... fakat motor bloğu hariç honda vtec motorla alakası yok ...
 

Ynt: Defender İçin Yapma Çelik Piston ?..

mirkan bir yanlışın olmasın.grup b ralli otomobillerinde bile 1600 cc den 700-800 hp alan yoktu.sanırım bir hatan var.varsa öyle bir araç link veya bilgilerini yayınlarmısın lütfen.bizde cahil kalmayalım :D
 

Ynt: Defender İçin Yapma Çelik Piston ?..

bahcivankurt' Alıntı:
mirkan bir yanlışın olmasın.grup b ralli otomobillerinde bile 1600 cc den 700-800 hp alan yoktu.sanırım bir hatan var.varsa öyle bir araç link veya bilgilerini yayınlarmısın lütfen.bizde cahil kalmayalım :D

işde fark orada zaten :smiley: onlar ralli aracı ... erken kırılmamaları ve sanırım kurallar gereği bu kadar yüklenemiyorlar ...
benim hatam olmaz bu işlerde :smiley: 2.0 miafioriden 700 hp güç aldık :smiley: ...

standartında 245 hp veren 1200cc atmosferik rotary (wankel) kalpli mazda rx7 ve rx8'leri araştırırsanız büyük bir turbo ile 700 ile 1000hp güçler elde edildiğini hatta :smiley: rx7 de kullanılan wankel motordan 1800hp alındığını görebilirsiniz ...

youtube'de dyno test de çekilmiş , bu güçleri ispatlayan videolar mevcut ... arama motorları üzerinden araştırarakda görebilirsiniz ...
 

Ynt: Defender İçin Yapma Çelik Piston ?..

Lpg Kullanımında verim sağladığını test ettiğim bir ürün var tavsiye ederim.
PropanTurk Pro-Kar Lpg Blos Mikser montajlattım yakıtımda ve performansımda ciddi değişim olduğunu söyleyebilirim.
Soğuk çalıştırmada da faydaları var ancak montaj ve ayarı bi hayli uğraştırıcı.
Açık hava filtresi ile de kullanılması ayrı bir avantaj.Filtre maliyeti sistemin masrafını karşılıyor zaten.
15-20 liradan aşağıya almadığım filtreyi artık yıkayarak sorunsuz değiştirmeden kullanıyorum.
Temizliğinde de klima temizleme sıvısı döküp bekledikten sonra su ile yıkıyorum.
Farklı araçlarda deneyen arkadaşlarında fikirlerini yazmasını bekliyorum
Saygılar
 



Ynt: Defender İçin Yapma Çelik Piston ?..

tofaş serisi araçların motorlarını modifiye eden bir arkadaşım araçlara taktığı turboyu 1,5 bar ile 4,5 bar arasında ayarlıyor. hatta turbo üzerinden bu basınç değişikliğini 5 dakika gibi kısa bir sürede yapabiliyor.Niçin değiştiriyorsun dediğimde günlük kullanımda motor yıpranmasın yakıt az yaksın diye 1,5 bar bastırdığını , yarış ve gösteriye gittiğinde ise basıncı 4,5 bara yükselttiğini söylemişti.ben ayar yaparken kendi gözlerimle basınç manometresinde 5 bar rakamını gördüm sonra 4,5 bara düşürdü.araç ise 1997 model şahin di. fazla uzatmamak için motor içerisinde yapılan işlemleri yazmıyorum ama 0,8 bar büyük rakam değil hatta benzinli araçların modifiyesinde hiç bir işe yaramaz.Dizellerde ise 0,8 bar basınç motora fazla yük bindirmeyen ideal basınçtır.Dizel pompa tamircisi olar bir arkadaşımızın turbo koyduğu vw golf aracına 0,6 bar bastırarak uzun bir süre aracını sorunsuz kullandığını biliyorum.motorda hiç bir değişiklik yapılmadan turbo takılmıştı.
 

Ynt: Defender İçin Yapma Çelik Piston ?..

Land Rover takmış,
12J atmosferik basınçlı Diesel'e Turbo uygulanmış, 19J tipi motorlar çıkmış...
Topyekün fiyasko...
Ufak tefek değişiklikler yapılıyor, son nesil biraz daha sağlam, ama yine de kırılan makinalardan usanan fabrika, 200TDI motoru geliştirmiş.
Oynamaya değmez.

Ancak zamanında Turbo Diesel Defender alanlardan motoru bozulmayan ve memnun olan önemli bir kesim de var.
%20 gibi sorun yaşanlar olsa bile, sizin bu tarafa denk gelmeniz %80 :smiley:
Neden onlar sıfır makinaya fabrikada takmış, gerekli yapısal destekleri vermiş ancak %80 başarmışlar.
Siz ise eski bir makina ile, nasıl bir işçilikle filan yapacaksınız düşünün.
Direkt sandık makina en doğrusu.

Piston değişimi ile güç artışı, atılan taş ürkütülen kurbağa'ya değmeyeceği için hiç gerek yok.
 

Ynt: Defender İçin Yapma Çelik Piston ?..

En son mesaj yazan arkadaşa katılıyorum.Biz orjinal bir makina alıp yürütmekten acizken zaten zar zor yürüttüğümüz yorgun bir makinaya sonucunu bilmediğimiz yada pahalıya ödeyeceğimiz bir işi yapmak akıl karı değil.Dolayısı ile bana göre boş muhabbet.Ayrıca eski bir düz dizel kasaya 300 tdi motor takanları da anlamıyorum,sonucunda astarı yüzünü geçip orjinal bir 300 tdi den daha fazla paraya mal oluyorlar.neden parayı baştan veripte (300 tdi) sonrasında vinciydi şnorkeliydi tamponuydu hakikaten de kullanıcının da dahil olabileceği zevkli işlerle uğraşılmaz onuda anlamış değilim.Benim şahsi ve savunduğum fikrimdir,bu arada kimsenin harcadığı para da aldığı zevk de beni ilgilendirmez nacizane sözüm meclisten dışarı.bu sözleri de birilerini üzmek için yazmadım sadece gözlemlerim sonucu uğranılan hüsranı yazdım.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,924
Kayıtlı Üye Sayımız
166,525
Kaydolan Son Üyemiz
ibissyusuf

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst