Defender Arazi Vitesi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan denizakvaryumu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 31,751

denizakvaryumu

Ana Kamp
Mesajlar
33
Tepkime Puanı
0
Yer
Ankara
Arkadaşlar defender 110 daki arazi vitesi işleyişini anlatırsanız sevinirim.

Normal yolda normal hızda giderken H-sağ da kullanıyoruz.

Yokuş-çamur-kayganda L-sağ da kullanıyoruz.

Usta acemi olmam nedeniyle "şimdilik vitesi hiç sola geçirme" dedi.

Sol taraf ne işe yarar?

Vites H de iken L ye geçmek için aracı durdurmak gerekir mi?

Başka dikkat etmem gereken husular nelerdir?

Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: Defender Arazi Vitesi?

Hakan bey,

HI sağ - normal asfalt kullanım modu
HI sol - merkezi transfer kutusunu kilitleyip ön ve arka şaftlara iletilen gücü eşitliyor. tekerleklerdeki çekiş gücünün dengesiz olarak kaybolduğu durumlarda kullanılır.

LO sağ - arazide çekişin düşük olduğu durumda dişli değiştirip çekişin arttırılması için kullanılır
LO sol - arazide şaftları kilitleyip yürümenizi sağlamak için kullanılır.
 

Ynt: Defender Arazi Vitesi?

Arazi vitesinin sağda olması orta diferansiyelin kilidinin devrede olmadığı konumdur. sol tarafa çekerseniz orta diferansiyel kilitlenir.
Arkada H konumunda motor devri daha geç artar ve araç hızlı gidebilir. L konumunda ise motor devri daha çabuk artar ve araç aynı vitesde H konumuna göre daha yavaş gider fakat daha yüksek tork üretir.

Kaygan zeminde (çim, çakıl, çamur, kar...) arazi vitesi sol tarafta (Diff Lock) kullanılmalı. Normal zeminde sağda.
Daha fazla tork ihtiyacı olan durumlarda (Dik yokuş çıkışı, ağır yük çekme, derin çamur...) arazi vitesi önde "L" konumunda olmalı.

Örnek-1: Karlı asfalt yolda gidiyorsanız. Kaygan zemin olduğu için orta diff kilitlemek iyi olur. Ekstra torka ihtiyacınız olmadığından HI-Diff Lock uygun tercih.
Örnek-2: Çamur ve yokuş çıkmanız gerekiyor. Hem kaygan zemin (Diff-Lock) hem de yokuş (L).
Örnek-3: Otoyolda yüklü römork çekmeniz gerekiyor. Diff Lock ihtiyacınız yok ama yüksek tork lazım. L-Sağ
Örnek-4: Hafif çamur düz zemin, normal yol vb.. Hiç bir şeye ihtiyacınız yok, o bir Defender :smiley: H-Sağ
 


Ynt: Defender Arazi Vitesi?

Merhabalar,
Yukarıda Engin ve Nejat beylerin örnekleyerek anlattıkları durumlar otomatik viteste ve "Drive" modunda da geçerli sanırım. Eğer mümkünse öğrenmek istediğim şu; drive modu haricinde 1-2-3 modlarını nasıl ve hangi durumlarda tercih etmeliyim? Yani dik yokuş ve çamur ve L-lock.. tamam drive'da kalktım.. 1-2-3 te kalkarsam ne değişiklik olacak, denedim, araştırdım ama tam olarak anlayamadım bir türlü..

teşekkürederim
 



Ynt: Defender Arazi Vitesi?

Otomatik viteste arazi vitesinin fonksiyonları aynı. Vites konumlarına gelince:
D: Araç 1-2-3-4 vitesleri kullanır.
3: araç 1-2-3 vitesleri kullanır.
2: araç 1-2 vitesleri kullanır.
1 (bazı araçlarda bu L olarak da gösterilir, arazi vitesi L konumu ile karıştırmamak lazım): araç 1 viteste olur sadece.

Örneğin dik ve kaygan zeminde iniş için vites 1 ve arazi vitesi L konumunda olur ise araç hızlanmaz ve gaza dokunmadığınız sürece ağır ağır aşağı iner.
 

Ynt: Defender Arazi Vitesi?

Hakan kardeşim...

aslına bakarsan bu hı,l,sağ ve sol aracınız gücüne(yüksek veya düşük torklu,seri vaya yavaş devirli), gittiğiniz yolun özelliğine(asfalt,çamurlu,buzlu-karlı,taşlı),eğer herhangi birşey çekecekseniz onun ağılığına vs göre değişiyor.
Bu güne kadar kullandığım LR defenderlerde edindiğim tecrübe bu.Ama şundan emin olarak söyleyebilirim sağ ve sol low da 3.vitesi geçmeyin zira şanzumanı elinize alma ihtimaliniz oldukça yüksektir.
En zevkli tarfıda nedir biliyor musunuz ??? "Tokat" evet tokat bu araba adama streste attırıyor yaw....hehheee Örneğin Hafif çamurlu veya karlı,buzlu yola girdiniz gidişat /hı-sağ) normal,birden kayma katsayısı artıp aracınız arkası-önü sağa sola kaymaya başladı işte o zaman sağda duran kola basacaksın tokatı çekeceksin sola.Yol normalleştiği zaman tekrar basacaksın tokatı çekeceksin sağa.... :D ;) bilmem anlatabildimmi

selamlar
 

Ynt: Defender Arazi Vitesi?

nkurtkaya' Alıntı:
Otomatik viteste arazi vitesinin fonksiyonları aynı. Vites konumlarına gelince:
D: Araç 1-2-3-4 vitesleri kullanır.
3: araç 1-2-3 vitesleri kullanır.
2: araç 1-2 vitesleri kullanır.
1 (bazı araçlarda bu L olarak da gösterilir, arazi vitesi L konumu ile karıştırmamak lazım): araç 1 viteste olur sadece.

Örneğin dik ve kaygan zeminde iniş için vites 1 ve arazi vitesi L konumunda olur ise araç hızlanmaz ve gaza dokunmadığınız sürece ağır ağır aşağı iner.
Teşekkürederim Nejat bey, benim karıştırdığım tam da buymuş, arazi L durumu ile 1. vitese de L denmesi. İlk defa otomatik vites kullanıyorum ve acemiliğim bundan. Teşekkürler tekrar.
 


Ynt: Defender Arazi Vitesi?

Nejat abi ben burada yazdıklarını okudum benim sormak istediğim ağır yük ile otobanda L sağda ilerlibilirmiyiz hızımız ne olmalı birde difransiyel kılıtlı iken araca yon verebilirmiyiz yanı sağa ve sola direksiyonu dönderebilirmiyiz hareket halındeyken birde ben çalışır vazıyette difransiyeli kitliyorum lambada yanıyor bu arada debriyajada basıyorum ancak sağ L konumuna getiremiyorum bunun nedeni ne olabilir bana yardımcı olursan sevinirim teşekkürler saygılar
 



Ynt: Defender Arazi Vitesi?

foremost' Alıntı:
Nejat abi ben burada yazdıklarını okudum benim sormak istediğim ağır yük ile otobanda L sağda ilerlibilirmiyiz hızımız ne olmalı birde difransiyel kılıtlı iken araca yon verebilirmiyiz yanı sağa ve sola direksiyonu dönderebilirmiyiz hareket halındeyken birde ben çalışır vazıyette difransiyeli kitliyorum lambada yanıyor bu arada debriyajada basıyorum ancak sağ L konumuna getiremiyorum bunun nedeni ne olabilir bana yardımcı olursan sevinirim teşekkürler saygılar

L (low range) ve sağda (kilitsiz) konum zaten tam bahsettiğin amaçla (düz yolda ağır yük) kullanılır.
Diferansiyel kilitli iken tam sağ ve tam sol direksiyon döner manecra yapılır, hiç bir sakıncası yok.
Hareket halinde arazi vitesini sağ (kilitsiz) ve sol (kilitli) konumlara geçirebilirsin.
Hareket halinde H (high) konumundan L (Low) konumuna ALINMAZ, ancak ve ancak hız 4km/saat'in altındayken vites boşa alınarak (debriyaja basılarak) H'den L'ye almak gerekişr.
 

Ynt: Defender Arazi Vitesi?

Nejat abi verdiğin bilgiler için teşekkür ederim çok işime yarayacak birde aracıma jant takmak istiyorum dısko 1 jatları ve range rover klasık jantları uyumlu deniyor ne kadar dogru acaba abi benim lastık ölçülerim 7.50x16x12 ÖSKA KNK 28 kar tıpı bu ölçulere ve bijonlara kıa sorenta çelik jantıda uyumlu olurmu teşekkürler saygılar
 

Ynt: Defender Arazi Vitesi?

foremost' Alıntı:
Nejat abi verdiğin bilgiler için teşekkür ederim çok işime yarayacak birde aracıma jant takmak istiyorum dısko 1 jatları ve range rover klasık jantları uyumlu deniyor ne kadar dogru acaba abi benim lastık ölçülerim 7.50x16x12 ÖSKA KNK 28 kar tıpı bu ölçulere ve bijonlara kıa sorenta çelik jantıda uyumlu olurmu teşekkürler saygılar

Sorento jantının ölçülerini bilmiyorum ama Defender'a Disco ve RRC jantı uyar. Takanlar var.
 

Ynt: Defender Arazi Vitesi?

Nejat abi ben bu jantları bir araştırayım sanırım çıkmasını bulabiliriz teşekkürler iyi günler
 

Ynt: Defender Arazi Vitesi?

Nejat abi snorker için verdiğin bilgiler işime yarayacak sağolasın şimdi ben dısko 1 jantı buldum ancak bunlar bujanla berabermi olur yoksa defendira uygun halemi getireceğim bunları sannırım defenderin bijonları somun şeklinde bunula ilgili bilgin varmı saygılar
 



Ynt: Defender Arazi Vitesi?

foremost' Alıntı:
Nejat abi snorker için verdiğin bilgiler işime yarayacak sağolasın şimdi ben dısko 1 jantı buldum ancak bunlar bujanla berabermi olur yoksa defendira uygun halemi getireceğim bunları sannırım defenderin bijonları somun şeklinde bunula ilgili bilgin varmı saygılar

Defender ve Disco jantları aynı bijon sayısı ve aralığında olmalı. Somunların problem olacağını zannetmiyorum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,840
Mesajlar
1,524,366
Kayıtlı Üye Sayımız
166,638
Kaydolan Son Üyemiz
kerimov

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst