Ynt: Defender Arazi Şanzımanı Kulllanımı
serdar bey açıklamış gerçi ama bende naçizane yazayım bende rrc var aynı arazi şanzımanına sahip;
araçlarda ön ve arkada dif kildi yoktur orjinalinde ben arka difransiyele taktırdım yaklaşık 2.000 tl civarı ,
arazi vitesi sağ arkada iken hızlı ve şanzıman kilitsizdir ön şaft ve arka şaft ayrı hızlarda dönebilir veya biri dönerken diğeri dönmeyebilir arazi şanzımanını sola çekerseniz bu engellenir yani ön şaft ve arka şaft her durumda aynı hızda döner biri durunca diğeri de durur dönünce diğeri de döner , arazi videsini ileri alırsanız takviyeye geçer yani 1. vitesten daha küçük dişliye geçer ve araç güçlenir ..
Arazi vitesini 4 konumda kullanabilirsiniz ,
1 düz ve asfalt yollarda sağ altta
2- kuru , ve çakıllı anca dik çıkış veya güç ihtiyacı olan yerde sağ önde,
3- çamurlu karlı kaygan zeminlerde ancak yol düz ise sol alt,
4- çok güç isteyen ve çamurlu kaygan zeminlerde sol ön,
5- hangi zemin olursa olsun dik inişlerde motor freni yapmak için mutlaka sol ön yapın yük hem önde bir aksa hem de arkada bir aksa biner ve aksa gelen yük yarılanır, sağ ön yaparsanız yük sadece ön akslardan birine geleceği için aksı kırarsınız,
6 - mnümkün mertebe zorda kalmadıkça kuru zeminlerde arazi videsini sola almayın , çünkü her direksonu cevırdıgınızde aracınız kasılacak ve yürür aksam ve şanzıman lalesi zorlanacaktır vhatta kırılacaktır.