Tavsiyeleriniz için cok teşekkür ederim bunları mutlaka dikkate alacağım, benim de arayislarim boş defender bulma yonunde. Umarım denk getiricem yakin zamanda.)
Rica ederim, yararlı oluyorsa biraz daha açayım. Biraz kestirme cevaplar yazmıştım. Mesela Motor, şanzıman, transmisyon (küçük şanzıman ya da arazi şanzımanı da deniyor) uyumlu mu derken; geçenlerde bir arkadaşın şanzımanı arıza yaptı. Sonra açtık baktık, şöyle bir konfigürasyonla karşılaştık: tdi motor, E serisinden LT77 şanzıman ve 1.22’lik V8 benzinli Defender transmisyonu. (E serisi LT77 biraz eski bir modeldir. Araç V8 benzinli motora sahipse LT77S ile 1.22 kullanılıyor aslında) Bu araba zaten gitmiyordu, özellikle kalkışlarda yani birinci viteste yığılıyordu. Bunun sebebi, tdi motorla 1.22’lik oran, yeterli tork üretemiyordu. 1.22 Range Rover ve benzinli araçlarda kullanılıyor ve bizim Defenderların ağırlığını karşılamıyor. Peki nasıl uydurmuşlar, aferin demek lazım, kolay değil ama yapmışlar. Neticede doğru bir konfigürasyon değil ve araca zarar veriyordu, sonunda da patladı. Doğru konfigürasyon şu olmalı: Eğer tdi alacaksanız, tdi motorun şanzımanının R380 olmasına dikkat edin (Türkiye’de RN380 diye geçiyor her nedense) ve R380’e en uygun 1.41’lik transmisyondur. 1.21 de takıyorlar ama düşük viteste tork düşüyor ama hızlandığında daha hızlı gidiyor (diyorlar). Eğer düz dizel alacaksanız, LT77 veya LT77S (ki bu son seridir, H olarak geçer 92-94 arası araçlarda kullanıldı) ve 1.667’dişli transmisyon olur üstünde. Bununla pek oynayan olmaz zaten daha iyisini arayan tdi’a geçiyor. Yine de eğer şehirde yaşamıyorsanız, otobanda araç kullanmıyorsanız, düz dizeller en güzel Defenderlardır bence. Gerçekten Defender kullandığınızı hissedersiniz. Ben tdi kullandığımda Ford Transit kullanıyormuşum gibi hissediyorum. Arazide pek bir farkları yoktur. Sadece düz dizel 1.667’lik arazi şanzımanıyla daha traktör gibidir ve düşük viteste daha çok tork sağlar. Şöyle hesaplayın: 3.54’lük ayna mahrutiyi 1.667 ile çarpın 5.90’lık tork elde edilir. 1.41’le çarpın 4.99 ve 1.21’le çarpınca da 4.28. Sayı yükseldikçe düşük hızdaki tork da artar. Ancak şehirde yaşayanlar ve eğer öncesinde de yeni nesil hızlı araçlar kullanmışlarsa düz dizellere (haklı olarak) tahammül edemiyorlar. Off road kulüpleri ile bir yerlere giderlerken doğal olarak cherokeelerden, rangerlardan geride kalmak istemiyorlar. Yine de Defenderla yapılacak en güvenli hız 80-90 km’dir. Düz dizel olsun, tdi ya da benzinli, hepsinin (eğer bir tadilat yapılmadıysa) alt takımları ve kütle çekim merkezleri aynıdır. Zaten artık üretimin durdurulmasının sebebi de bu. Üretici firma Tata, Defenderla rekabetin gerisinde kaldığını fark etti. Bu kasayla daha hızlı araç üretemezlerdi. Ama piyasada rekabetin içinde olacaklarsa daha hızlı Defender için yeni ve modern bir kasa üretmek gerekiyordu. Sonuç olarak 2019’da yeni nesil Defenderlar çıkacak, hem de iddialarına göre üretilmiş en gelişmiş Land Rover olacakmış.
Ford Transit motoruna dikkat edin dememin sebebi ise, (2007'de Defender'ı Ford üretirken) orijinal Defender için üretimli Puma’nın yağlaması farklıdır, off road özelliği göz önüne alınarak üretilmiştir. Transit motoru off roadta yeterli yağlama yapamaz ve motor aşınır. Nasıl ayırt edildiğini ben de bilmiyorum ancak 1994 öncesi bir Landte tdi motor varsa belli ki sonradan takılmıştır. Çünkü ilk tdi motorlu Defenderlar Mart 94’te üretildi. Tabii bu demek değil ki, her 94 öncesi Defenderın üzerinde transit motoru olacak ama yine de bir bit yeniği olsun diye söylüyorum.
Bir diğer dikkat edeceğiniz konu, şaftlar; ayağınızı debriyajdan çekince aracın altından ses geliyorsa, şaft istavrozları aşınmış olabilir (bu çok önemli değil) ya da ayna mahruti dişlileri bozulmuş olabilir (bu daha kötü) yine de hiç biri yapılamaz değil. Tekerlerde genelde boşluk olur. Eğer varsa ayna mahrutiden de olabilir ama aksların frezeli kapaklarına bakın önce, bunlar eridiğinde ayna mahrutiden zannediliyor, masraf boş yere büyüyor. Bu araçların genel sorunlarından biridir bu, ayrıca genel sorun deyince aklıma, debriyaj üst merkez geliyor hemen, 1-2 yılda bir mutlaka patlar. Sonra el freni pek tutmaz, tuttuğunda ise yavaşlarken araç altınızda parçalanıyormuş zannedeceğiniz bir ses çıkarır. El freni bunlarda şanzımandandır ve kampanadan gelen bu sesi yok etmenin tek yolu telini gevşetmektir bu da el frenini biraz güvensiz kılar. Defender alırken, bilmiyorum sizin için önemli mi ama büyük dodik, khan çamurluk, 35 inçlik lastik vs’den önce aracın içine ya da dışına rollcage taktırın. En azından ön koltukların arkasına 3 mm et kalınlığında 45-50’lik bir bar taktırın ve şasiye bağlatın. Araç alüminyum olduğu için devrilmelerde tavan çok kolay ezilebiliyor. Ayrıca bir Defender’ın durduğu yerde, altında mutlaka yağ olmalıdır. Yoksa bilin ki yağı bitmiştir.