Ynt: defender a bir bd 30 motor uyglaması daha
Prizdireğe yapılacak kaynaktan KESİNLİKLE bir şey olmaz önemli olan işlemi yapacak ustanın biraz dikkatli olması tornada tam dengesinde kaynatması ve kaynatırken çektirmemesi yani tabiri caizse Balansında kaynatması Bizler dodge kamyon İnter kamyon vb araçlara yıllarca 6 ileri mercedes şanzumanı taktık ve mecburen Prizdireği kaynatarak aracın orjinal balata ve baskısını kullandık ve bu araçlar Divriği demir madenlerinde ve benzeri sahalarda 25 / 30 tonla çalıştılar ki dünyadaki tüm araçların şaftlarıda her iki, ucu kaynakla birleştirilir .
Kamalı mile yapılacak kaynak sadece uc bilyayı bozduğunda dolgu amaçlı yapılırki oda gene ustakıl ve tecrübe ister ve gene Ağır araçlarda ( Kamyon ) grubunda arka AKS ları bile kaynatarak yıllarca kullandık .
Flanş meselesine gelince benim hep savunduğum vede Özellikle üstünde durduğum konu bir araca başka bir motor atılacaksa ve eğer şanzuman ve volant muhavazası UYMUYORSA yapılacak en akıllı ve en geçerli ve en sağlam iş ARAYA FALANŞ ki bu flanş volant muhavazası ve şanzuman arasına Yapılması bence kesinlinlikle ŞART debriyaj çatalını mümkünse motorun ve kullanılan volant muhavazasının Orjinal çatalını kullanmak ve eğer debriyaj bilyasının baskı ile arada çok boy farkı olursa bence en mantıklısı hafif ama dayanıklı bir malzeme ile araya uzatma filanşı yapılması ( araca atılacak motorun muhavazası ve dolayısı ile baskı balata aynı kullanılırsa çatalda aynı kullanılacağından gerek kalmaz ) benim bu konudaki uzatma parçasında ya aliminyum yada sarı malzeme kullanılması ve iç ölçünün prizdirek üzerinde çok rahat çalışacak bir ölçü verilmesi gerektiğidir
Bu işlemler doğru ve ölçüleri düzgün yapıldığında araçta debriyaj sertleşmesi vs vs benzeri aksilik çıkmayacağını titreme kavramama veya başka bir arıza yada aksilik çıkmayacağına inanıyorum ben kendi defenderime 2500 nissan motoru bu anlattığım işlemler doğrultusunda yaptım ve gece saat 3 te motoru bitirdim ertesi gün SİVAS ta piste çıktım hiç bir problem yaşamadım 6500 cc aracın çıkamadığı rampayı rahatlıkla çıktım hepinize saygılarımla
Güktuğ beye ve size bildiğim ve yıllardan beri devamlı yapılan bir işlemden bahsedeyim Ben 40 yıllık yedek parçacıyım ve işim Kamyon ve Tır yedekleri bu arada 3-4 sene bizzat tamir ve bakım servisim vardı ve dolayısı ile çok iyi bildiğim bir konuözgür.yörüker' Alıntı:Göktuğ bey benim def henüz değişim olmadı 2 veya 3 hafta sonra Zafer usta değişime başlayacak ustanın tecrubeleri flanş yapılarak takılması artılarına banada mantıklı geldi prizdireğin uzatılmasında bir sıkıntı yok daha önceki willys aracıma alman ford 4 ileri şanzıman taktım kamalı mili ve prizdireği kaynattım aşırı zorlamalar yaptım 2 sefer kamalı mil kırıldı prizdireğe hiçbirşey olmadı güç gören kısım şanzımanın çıkışında başlıyor debriyaj konusuda zafer ustanın söylediğine göre gayet iyi olacakmış
Prizdireğe yapılacak kaynaktan KESİNLİKLE bir şey olmaz önemli olan işlemi yapacak ustanın biraz dikkatli olması tornada tam dengesinde kaynatması ve kaynatırken çektirmemesi yani tabiri caizse Balansında kaynatması Bizler dodge kamyon İnter kamyon vb araçlara yıllarca 6 ileri mercedes şanzumanı taktık ve mecburen Prizdireği kaynatarak aracın orjinal balata ve baskısını kullandık ve bu araçlar Divriği demir madenlerinde ve benzeri sahalarda 25 / 30 tonla çalıştılar ki dünyadaki tüm araçların şaftlarıda her iki, ucu kaynakla birleştirilir .
Kamalı mile yapılacak kaynak sadece uc bilyayı bozduğunda dolgu amaçlı yapılırki oda gene ustakıl ve tecrübe ister ve gene Ağır araçlarda ( Kamyon ) grubunda arka AKS ları bile kaynatarak yıllarca kullandık .
Flanş meselesine gelince benim hep savunduğum vede Özellikle üstünde durduğum konu bir araca başka bir motor atılacaksa ve eğer şanzuman ve volant muhavazası UYMUYORSA yapılacak en akıllı ve en geçerli ve en sağlam iş ARAYA FALANŞ ki bu flanş volant muhavazası ve şanzuman arasına Yapılması bence kesinlinlikle ŞART debriyaj çatalını mümkünse motorun ve kullanılan volant muhavazasının Orjinal çatalını kullanmak ve eğer debriyaj bilyasının baskı ile arada çok boy farkı olursa bence en mantıklısı hafif ama dayanıklı bir malzeme ile araya uzatma filanşı yapılması ( araca atılacak motorun muhavazası ve dolayısı ile baskı balata aynı kullanılırsa çatalda aynı kullanılacağından gerek kalmaz ) benim bu konudaki uzatma parçasında ya aliminyum yada sarı malzeme kullanılması ve iç ölçünün prizdirek üzerinde çok rahat çalışacak bir ölçü verilmesi gerektiğidir
Bu işlemler doğru ve ölçüleri düzgün yapıldığında araçta debriyaj sertleşmesi vs vs benzeri aksilik çıkmayacağını titreme kavramama veya başka bir arıza yada aksilik çıkmayacağına inanıyorum ben kendi defenderime 2500 nissan motoru bu anlattığım işlemler doğrultusunda yaptım ve gece saat 3 te motoru bitirdim ertesi gün SİVAS ta piste çıktım hiç bir problem yaşamadım 6500 cc aracın çıkamadığı rampayı rahatlıkla çıktım hepinize saygılarımla