Defender 130 Alkovenli Karavan Yollarda II

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kenanyama Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 331
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 54,544
Alaaddin Keykubat Camii

Eskişehir merkezinde yer alan kendi adı ile anılan parkın içerisindedir. 1267 yılında 3.Gıyaseddin Keyhüsrev zamanında yapılmıştır. Tipik bir Selçuklu camisi iken restorasyonlar ile orijinal şeklini kaybetmiştir. 1944-1951 yılları arasında müze olarak kullanılan cami, bu tarihten itibaren tekrar onarılarak ibadete açılmıştır.

DSC07026.JPG


DSC07027.JPG


DSC07028.JPG


DSC07029.JPG


DSC07030.JPG
 

Etiketler
Cağdaş Cam Sanatları Müzesi

Yerli ve yabancı 50'ye yakın çağdaş cam sanatçısının eserlerinin bulunduğu müze Büyükşehir Belediyesi, Anadolu Üniversitesi ve Cam Dostları Grubunun işbirliği ile oluşturuldu.

DSC07051.JPG


DSC07052.JPG


DSC07055.JPG


DSC07056.JPG


DSC07057.JPG
 


Arkeoloji Müzesi

Eskişehir İli, Merkez, Akarbaşı Mahallesi, Atatürk Bulvarı No: 86'da bulunmaktadır. 1945 yılında çevreden derlenen eserlerle Alaaddin Camii'nde depo - müze olarak kurulmuş, 1966 yılında Kurşunlu Camii Külliyesinde müdürlük olarak hizmete açılmıştır. 1974 yılında bugünkü binasına taşınmıştır. Eserler, kronolojik bir düzen içinde, müzenin üç teşhir salonunda ve bahçede sergilenmektedir.

DSC07067.JPG


DSC07069.JPG


DSC07070.JPG


DSC07071.JPG


DSC07072.JPG
 





Eskişehir Hava Şehitliği

Hava Şehitliği 120 vatan evladına ebedi istirahatgahlık yaparken, tek bayan şehit Mukadder Kaygısızel'i de bağrında saklıyor.

DSC07086.JPG


DSC07087.JPG


DSC07088.JPG


DSC07089.JPG


DSC07090.JPG
 


Reşadiye Camii

Mimarı, o dönem Eskişehir maarif koleji resim öğretmeni olan ve Eskişehir'deki daha pek çok camide de emeği bulunan Cevat Ülger'dir. 1978 yılında ibadete açılmış, 80'li yıllarda trt'nin bazı dini gecelerde yayın yaptığı Eskişehir'in en modern büyük camilerinden, aynı alanda 1917 yılında Sultan Reşad'ın yaptırdığı yine aynı isimli bir cami bulunmaktaymış.

DSC07104.JPG


DSC07098.JPG


DSC07099.JPG


DSC07100.JPG


DSC07101.JPG
 

Taşbaşı Çarşısı

Eskişehir yerlilerin günlük alışverişlerinde tercih ettiği Eskişehir'in merkezinde bulunan önemli bir bölgedir. Her sokağın belirli sektörlere ayrıldığı Taşbaşı 'nda sokakların birinde altıncılar, diğerinde baharatçılar ve diğerinde ise ayakkabı ve manifaturacılar bulunmaktadır. 2 katlı ve eski tarzda yapılan dükkanları ilk kez görenler Taşbaşı 'nı eski Anadolu şehirlerindeki alışveriş bölgelerine benzetebilirler. Taşbaşı'nın Atatürk Caddesi'ne bakan kısmında bir de Taşbaşı Çarşısı bulunur. Burası daha çok kuyumcuların bulunduğu ufak bir çarşıdır.

DSC07102.JPG


DSC07105.JPG


DSC07114.JPG
 



Porsuk Köprüleri

PORSUK çayı, esk. Thymbrios, Sakarya ırmağının en uzun kolu; uzunluğu 488 km. Porsuk çayının en uzak kaynağı, Dumlupınar'ın güneyinde Ahır dağının kuzey yamaçlarından çıkan Bayatçık deresidir. Bu dere Murat dağının kuzey yamaçlarından inen Kızıltaş suyu ile Altıntaş ovasında birleşir. Buradan itibaren yatağında sürekli olarak su bulunan akarsu, Porsuk adını alır.

DSC07106.JPG


DSC07107.JPG


DSC07110.JPG
 


Devrim İlk Türk Otomobili

Devrim, Cemal Gürsel'in istek ve özel direktifi ile üretilen, ordunun binek otomobil ihtiyacını karşılamak amacı da güden, ilk yerli ve seri üretim hedefiyle başlanan otomobil projesidir.Dönemin rakamlarıyla 1.400.000 TL'ye malolmuş ve 4.5 ay gibi kısa bir süre içinde proje tamamlanmıştır. Otomobil dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'i (Cemal Ağa) Cumhuriyet bayramına götürerek hem tanıtımını hem ilk vazifesini gerçekleştirecek iken benzinin bitmesi nedeniyle sadece 100 metre gidebilmiştir. Cemal Gürsel tarafından "Garp kafasıyla araba yaptık, şark kafasıyla benzin koymayı unuttuk" mizahi tabirine de konu olmuştur. İşin aslında Eskişehir'den, Ankara'ya trenler ile taşınan devrim otomobillerine benzin koyulmamıştır.Çünkü trende oluşabilecek bir tehlikede otomobillerin en az zararlar kurtarılması düşünülmüş ve araçların ihtiyacı benzinin de Ankara'da konvoy yolunun üzerinde bulunan bir Mobil istasyonundan alınması, ve buraya kadar aracın ihtiyaç duyacağı benzinin mühendisler tarafından trene koyulması dahi mühendislerin en ince detayları dahi ne kadar düşündüğünü ve planladığını gösterir. Trenden indirilen arabalara çok daha sonradan Cumhurbaşkanı binmeden önce yapılan hazırlıklar sırasında neden benzin ikmali yapılmadığı bugün dahi bilinmez.

DSC07117.JPG


DSC07118.JPG


DSC07120.JPG


DSC07121.JPG


DSC07122.JPG
 

TCDD Müzesi

1997 yılında Eskişehir Şube 13 Şefliği malzeme ambarından alınıp, boyattırılarak şube bürosunda getirilen ve sergilenen Osmanlı İmparatorluğu zamanında Almanya devletine lale motifi olarak imal edilmesi için siparişi yapılıp, 1908 yılında üretilip o yılarda teslim alınarak TCDD'de uzun yıllar kullanılan sobanın gelenler tarafından ilgi çekmesiyle 1998 yılında bir müze açılması fikri ortaya atılmıştır.

DSC07123.JPG


DSC07124.JPG


DSC07125.JPG


DSC07126.JPG
 

Müze binası içi ve bahçesindeki hazırlıklar bitirilerek TCDD 1. bölge özellikle Eskişehir işyerlerinden ve Tülomsaş Genel Müdürlüğünden temin edilen malzemelerle 16.10.1998 tarihinde vatandaşların ziyaretine açılmıştır.

DSC07127.JPG


DSC07128.JPG


DSC07129.JPG


DSC07130.JPG
 



Şelale Parkı

Şelale Park ise Eskişehir gezilecek yerler listesinde yer alan önemli parkların en küçüğü. Ama parkı önemli kılan ise park içinde adını aldığı çok güzel bir yapay şelalenin bulunması ve şehri tepeden görmesi. Özellikle hava karardıktan sonra park içindeki cafe ve restoranda mükemmel bir Eskişehir manzarası eşliğinde çayınızı yudumlayabilir ya da bir şeyler atıştırabilirsiniz. Parkta ayrıca yapay bir yel değirmeni ve çocuk grupları da yer almaktadır.

DSC07133.JPG


DSC07134.JPG


DSC07135.JPG


DSC07136.JPG


DSC07137.JPG
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,787
Mesajlar
1,523,763
Kayıtlı Üye Sayımız
166,602
Kaydolan Son Üyemiz
aytar6363

SON KONULAR



Geri
Üst