Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan unalkurt Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 36
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 28,502

unalkurt

Yeni Üye
Mesajlar
14
Tepkime Puanı
0
Yer
Kocaeli
Herkese merhaba.Son zamanlarda Defender arayışı içerisindeyim aradığım Defender Puma motorlu olsun istiyorum fakat istediğim gibi de bulamadım. Aklıma takılan soru şu 110 TD, PUMA ya göre çok mu vasat ? Yani 110TD ile de rahat rahat yolculuk edebilirmiyim puma gibi? Şimdiden teşekkür ederim. Saygılar.
 

Etiketler
Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

Ünal bey Merhaba ,
Defender 110 na herhangi bir turbo dizel motor atmış olan aracına doğal olarak "110 Td " diyor . Dolayısıyla sizin sorunuzu cevaplayabilmek için "hangi td" sorusunu yanıtlamak lazım önce ... Land rover fabrikalarının Defender için kullandığı Td motorlar ;
Td 200 = Eski teknoloji düşük güç
Td 300= Tutulan bir motor , 105 ps civarı sanırım
Td 5 = Çok iyi bir motor ancak parçası çok pahalı,115 ps civarı sanırım .
Ford V-184 namı diğer Puma "2400cc" ( Defenderde bunun 130 ps mekanik pompalısı kullanıldı) ve çok tutuldu, ülkemizde parçası bol ve nispeten ucuz . Şu anda da fordun 2200 cc tdci motorlarını kullanıyor LR bunlar elektronik pompanın arazideki performansı ne olur ? sorusu dışında en modern ve ekonomik en verimli motorlar ancak Tdci sonradan atması çok zor.
Bu durumda görünen şu :
1. sıra 130ps mekanik pompa v-184 (Puma)
2.sıra Td 300
3. sıra Td5
 

Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

300Tdi veya 200Tdi Defender'a takılmış en iyi ve uyumlu motorlardan. Puma dediğimiz Ford motoru 2007 modellerden itibaren Defender'da kullanılan bir motordur ve Türkiye'de yaygın olarak Defender'a takılan Ford transit motorundan bazı farklılıklara sahiptir. En bariz fark ise beraberindeki şanzımandır. Siz LT77 veya RN380 şanzımana Puma takarken ya motor olması gerektiğinden daha geride duracaktır veya priz direk uzatılarak takılacaktır. Uzun lafın kısası Puma motorlu bir Defender alırken iyi bakılmalı.
 

Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

200tdi 107 hp
300tdi 111 hp
Td5 122 hp

Güç üretir.
 

Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

Nejat bey , ben 2. topladığım aracıma 130 ps puma motor taktım , bir arkadaşımdan rn380 şanzuman almıştım üzerinde uzun priz direk vardı sanırım disco td-5 den çıkma idi . Araya flanş yapmadık. motora ford şanzuman muhafazı taktık , rn 380 e de dörtgen kalın bir sac (10mm sanırım)vidalandı bir tane de muhafaya , bu ikisi bir birine bağlanarak akuple edilmiş oldu .priz direk tam geldi ve firezesi motora uyumlu idi. Motor olması gereken yerde , td300 ün radyatör davlumbazı 10 cm uzatılarak takıldı .
 



Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

Puma motorun verimli olduğunu forumdaki incelemelerimden anlamıştım daha önce fakat alırken bu şekilde dikkat etmem gerektiğini de bilmiyorum teşekkür ederim Nejat Bey verdiğiniz bilgiler için. Ahmet Bey size de çok teşekkür ederim cevapladığınız için. Benim bahsettiğim 110 TD herhangi takılan bi turbo dizel değil orjinal TD motorlular. Benim merak ettiğim kullanırken 200 TD motor beni tatmin eder mi?
 

Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

Selamlar
bu sorunuzun cevabı için, araçtan "beklentinizi" açıklamanızda fayda var. Hız mı? Ekonomi mi? Arıza halinde ucuz parça ve bol usta mı? aracın ucuz olması mı? ama lütfen "sakın" hepsi demeyin.. reha
 

Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

Merhabalar Reha Bey. Aracı haftanın 4-5 günü yaz aylarında ise hemen hemen hergün minumum 100 km kullanmam gerekicek mesleğim gereği. Ağır offroad şartlarında kullanmayı ilk zamanlarda düşünmüyorum. Ama öncelikle parçası ucuz olması, bol usta seçeneği ve de hızlı olmasını isterim. Aracın ucuzluğu demeyelim de çok fazla km yapıcağım için bakımlı olmasını yeğlerim.
 

Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

200Tdi Defender'da fazla bulunmaz. Orijinal olarak hemen hemen hiç yok gibi, ancak Disco'dan çıkma takılmışsa olur.
300Tdi orijinal Defender bolca bulunur (Telekom'dan çıkma yeni modeller 97-98) ve bence sizi memnun eder.
 

Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

Peki Nejat Bey bu motorların km de ortalama ne kadar yaktıklaı hakkında bi bilginiz var mı acaba ?
 



Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

Puma 10-10,5 lt/100km
200Tdi/300Tdi 11 lt/100km
Td5 11-12 lt/100km
Düz yol kullanımı.
 

Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

Anladığım o ki bana Puma motor da uyar 300 tdi de uyar. Arayışım devam ediyor. Hergün malum sitede ki ilanları kontrol edıyorum. Umarım bana uygun bişey çıkacaktır. Ama önceliğim puma motor olacak. Vakit ayırıp cevapladığınız için teşekkür ederim.Saygılar.
 

Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

Yakıt konusu başka faktörlere de bağlı .Bunlardan birincisi arazi şanzumanı grup dişli oranlarınız. Ben Puma motor 1.222 :1 (süratli) ile 10 lt. civarı yakıyordum ancak dik rampa kalkışlarında sorun yaşadığım için 1.6:1 ağır devir dişlileri taktım şimdi ise çok yakacağından endişeliyim ,elimde hazır dişli/şanzuman olmasaydı 1.41 oranlı dişli grubu alacaktım. TD-300 lerin çoğunda 1.41 oran var sanırım.
 

Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

Ahmet Bet 1.22 ile rampalarda ne gibi sorun yaşıyorsunuz. Reha Bey ve burada okuduğum kadarıyla bir kaç kişi de 1.22 kullanıyor diye biliyorum.Bu konuda beni aydınlatırsanız sevinirim.
 

Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

Ünal bey dik rampada durup kalkmaya çalıştığınızda araç kalkmıyor , yarım debriyaj yapıp gaza yüklenmek zorunda kalıyordum değiştirmesem baskıyı bitirirdim yakında . Malum turbo devreye girinceye kadar motor iyi güç üretmiyor . Bu oran ile 1.222:1 uzun yolda 140 rahat yaptım ,şehir içinde de rampa hariç dinamik ve ataktı, Şimdiki ile sanırım 90 ı geçemeyeceğiz. Rampa sorunu düzeldi ama durum bu . Asıl handikap benim için yakıtta ciddi artış olacak mı ? Henüz yeni değiştirdiğim için ölçemedim .
Not: Bazı arkadaşlar "ağır devire alsaydın" diyebilirler ancak rampanın çok olduğu Trabzon gibi bir şehirde aracı hemen ağır devire almak ardından hemen bırakmak pratik değil .
 



Ynt: Defender 110td Mi Yoksa Puma Mı ?

Selamlar,
izlenimler doğru.. 1.21 disli oranını taktığınız zaman, araç "otomobil" gibi gidiyor ama kalkışı biraz tatsız.. Ben de yaşamıştım bu problemi ama açıkçası "rahat gidişi" çok hoşuma gittiği için dişli oranını değiştirmedim.

Benim tercihim PUMA oldu, zira ..

1) Parçası ucuz
2) Ustası bol
3) Turbo gecikmesi YOK !
4) yakıtta daha cimri...

ama bu benim nacizane tercihim ve fikrimdir... belirtmem de fayda var..

reha
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,064
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst