Hocam bir saheser çıkarmissiniz. Elinize sağlık.Ekli dosyayı görüntüle 63880
En önemli aksesuarı da unutmadık
Hocam bir saheser çıkarmissiniz. Elinize sağlık.
Renk, döşeme, tip, jantlar hariç (ağır off-road hatta off-road yapmayacam, çocukluk o aşkı bu arac benim için) son birkaç aydır hayalini kurduğum makine. Bilmem ne kadar doğru burs bunu sormak ama kaça mal oldu bu eser ve ne kadar sürdü?
Bende bir defender Alma surecindeyim. Bahsettiğin ustalar ve adresleri bana yakın. Sarıyer de oturmaktayim.
Bütçe olarak ne kadar cebine koymam lazım ve bu güzel deneyime başlamak.
Hatta bana satın direkt onu ama bence vazgecemezsiniz
Değerli bilgilerinizi bekler, kazasız belasız yolculuklar dilerim
Hocam bir saheser çıkarmissiniz. Elinize sağlık.
Renk, döşeme, tip, jantlar hariç (ağır off-road hatta off-road yapmayacam, çocukluk o aşkı bu arac benim için) son birkaç aydır hayalini kurduğum makine. Bilmem ne kadar doğru burs bunu sormak ama kaça mal oldu bu eser ve ne kadar sürdü?
Bende bir defender Alma surecindeyim. Bahsettiğin ustalar ve adresleri bana yakın. Sarıyer de oturmaktayim.
Bütçe olarak ne kadar cebine koymam lazım ve bu güzel deneyime başlamak.
Hatta bana satın direkt onu ama bence vazgecemezsiniz
Değerli bilgilerinizi bekler, kazasız belasız yolculuklar dilerim
Aslında normal harcamalar baktığımız zaman alınan ekipmanlaraİşin bütçe kısmı en dramatik yanı. Aracı 2012'de 34,500'e almıştım (bugünlerde 1998 model 300Tdi 50-60 bin arasına satılıyor)
4 yıl içersinde yaptıklarıma, Detroit %100 arka kilit, 2" yükseltme, extreme lastikler, HD rot kolları, ses sistemi, mud-pod, telsiz, XS ön koltuklar, yeni cubby box, bazı arızaların tamiri vs 20 bin üzeri harcamışımdır.
Boya, kaporta, elektrik işleri, camlar, yeni aksöar 28 bin tuttu (yeni vinç tamponu ve karter koruma dahil). Döşeme 10 bin.
Bunlara ilave olarak yeni vinç 5 bin, yeni lastikler 4,500.
Ben toplamadım hiç ama bu kadar bir maliyeti oldu bana.
Tüm boya kaporta ve ddöşeme elektrik işleri 8 ay sürdü.
Ellerinize sağlık, çok güzel olmuş.
Beyaz tavan da çok yakışmış.
Mekanik olarak pek bişey yapmadiniz yoksa kaporta boya elektrik işlemleri içersinde mı dahil etmissiniz
Sanırım 1998 300 TDI sizdeki araç
Aradığım araç hocam işte..sonra sizin yaptığınız kaporta elektrik döşeme işleri ve klasik aksesuarlari, alloy jant ve yan basamaklar arka tampon , vincisiz on tamponMekanik olarak ağır hizmet rot kolları takıldı, 2" yay ve amortisör yükseltme var (fren hırtumları da uzun), burçlar poly bush kit ile değiştirildi, arka diferansiyekde Detroit 100% kilit takıldı, ön dif koruma ve karter koruma takıldı bir de çamura baktış bir Ford Transit'i çekerken kırdığım akslar Disco II aksları ile değiştirildi. Eğer ağır off-road yapmayacaksanız veya 33"den büyük lastik hiçbirine gerek yok. Akslar haticinde tüm saydıkların 4 yılda harcadığımın içinde.
Evet bu 1998 model Telekom'dan çıkmış bir 300Tdi. 290 bin km'de aldım motor'a hiçbir şey yapılmadı.
öncelikle aracınız hayırlı olsun . kazasız belasız kullanmak nasip olsun çok güzel gerçekten bakmaya doyamadımEkli dosyayı görüntüle 63880
En önemli aksesuarı da unutmadık
Merhaba kurtkaya
Bende 2yildir defender toplama ve yorumlarini takip ediyorum. Makina tasarimcisiyim en iyi iscilik ve yorumlariniz icin sizi tebrik ederim .bir doga sever ve doğal yasam sevdalısı olarak bende bir tabir olursa azılı bir defneder toplamak için fırsat arıyorum Forumda eklediginiz sahne /perde yorum ve resimlerinizi bana mail atabilirseniz çok memnun olacacagim ve bir yol çizeceğim.peşinen çok teşekkür ediyorum.
cengizyeter@yahoo.com
532 6240934
Selamlarimla
harika olmuş yapan uğraşan herkesin eline sağlık. tavan döşemesini fiber yapınca titreşimden ses yapıyor mu ?
Sahne-2, Perde-2: Döşeme
Aracın içersindeki sekiz parça cam çerçeve plastikleri, kapı içi panzidotları, ön göğüs orta konsol ve tavan kaplandı, tüm koltuk döşemeleri yenilendi. Tavan kaplanamayacak kadar kötü durumdaydı ve fiberden yeniden yapılıp kaplandı. Arka kapı panzidotu yeniden kesilip kaplandı. (Buraya siyah çetadan uygulama da yaptırabilirmişim, belki sonra değiştiririm.)
Döşeme rengi seçmek işin en zor kısmıymış. Kapı içleri, ön göğüs, tavan, cam çerçeve plastikleri, koltuklar, ayak altı yan kaplamaları için renk ve malzeme seçmek, bunların araçta uygulanmış hallerini zihinde canlandırarak renk uyumunu yakalamaya çalışmak insanı en çok yoran ve iş ortaya çıktıktan sonra beğenmeme riskinin yüksek olduğu bir aşama. Ben bu restorasyonda mümkün mertebe Defender’ın orijinaline sadık kalmaya özen gösterdim. Özellikle kararsızlık yaşadığın konularda, “orijinale Otokar 71D00-07021-AA sadık kal” prensibiyle ilerledim.
Daha önce ön koltukları orijinal XS koltukları ile değiştirmiştim, orta konsolu da Britpart Cubby box ile değiştirmiştim. Renk seçerken önce koltukları seçtim, dış aksesuarlar gibi koltukları da siyah tercih ettim. Kapı içi panzidotlar ve ön göğüs de koltuklara uygun siyah yapıldı.
Arka kapı direkleri, bagaj camları ve arka camlar ile tavan camının plastik çerçeveleri orijinal rengine en yakın tonda gri kaplandı.
Tavan rengi için siyah, gri, bej birçok alternatife baktım ve önce açık gri seçtim fakat sonra bunun bile koyu kalacağını düşünerek alternatif ararken Cengiz usta çok güzel bir açık gri malzeme gösterdi ve o an karar verdim.
Ekli dosyayı görüntüle 59507
Soldan sağa: Koltuklar, Kapı içi panzidotlar, Cam çerçeveleri, Tavan (küçük parça eski tavan)
Ekli dosyayı görüntüle 59508
Ekli dosyayı görüntüle 59509
Ekli dosyayı görüntüle 59510
Ekli dosyayı görüntüle 59511
Merhaba.gercekten harika bir araç toplamışsınız hayran oldum. Koltuklari merak ettim,nasıl bir iskeleti kullandiniz yada hangi araca ait olan koltuklarıntercih ettiniz acaba