Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Defender Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 503
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 81,540
Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

edaghan' Alıntı:
Bülent, ben uçtum; sen kon.

Pisti Göremiyorum Engin sis var cihaz calışmıyor otoplot iptal bu kaçıncı pisti pas geçmem sayamadım benzin bitti yakıcağım ne varsa kullandım tam gaz alçalmaktayım nereye konarım bilemiyorum :smiley: :smiley: :smiley:
 

Etiketler
Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Defender' Alıntı:
Konu bayağı bi uzamış :smiley:

Bu arada uzun bir zamandan sonra bazı gelişmeler oldu ve bu gelişmeler ışığında 2001 DISCOVERY Seri 2 almaya karar verdim. Ancak kafamda şu sorun var:

TD5 motor bakım ve masrafı fazla deniyor, ben bu araca puma veya 300 TDI motor taktırabilirmiyim acaba?


Selamlar,
araca böyle bir modifikasyonu hiç önermem.. En azından aracın orjinalliğini bozmak sureti ile çok büyük değer kaybına uğrayacak aracınız.. Ama "çok çok iyi" bir mekanik ustanız olursa "neden olmasın??"

Td5 motoru ve şanzımanını satar, aldığınız para ile sandık Puma alır, paşa paşa dolaşırsınız.. hatta kara bile geçebilirsiniz.. Ama unutmayın... "çok çok iyi" (dikkat ederseniz "iyi" demedim) bir ustanız yok ise düşünmeyin bile.. reha
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Öneri ve fikirleriniz için teşekkür ederim tüm değerli doğa dostlarına, Seri II olmadı malesef seri 1 TDİ 300 Disco son kararı verdik. Bu konuda sorunlarım olursa önce arama yaptıktan sonra bulamazsam gene size bu topicte danışabilirim.


Beni düşündüren ayrı bir sorun da, son çıkan 2009 yasasına göre artık araçlara orjinal motoru dışında motor takılamayacağını söylüyorlar doğrumu? Mesela Defender'a puma motor takılamayacakmı örnek vermek gerekirse? Ya da transit motoru?

Arkadaşım Defender için 2.El TDi motor istiyor nereden elde edilir, nasıl bulunur, alırken nelere dikkat edilmeli acaba? Bu konuda da fikir verebilirseniz çok sevinirim arkadaşlar.
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Selamlar,
sanırım bahsettiginiz yasa daha eski 2007 olmalı.. tabii 2009 da başka bir yasa çıktı ise, maalesef benim bilgim yok.. Bu yasadaki özel durumlarda orjinal dişı motor takılabiliyor, bununla ilgili olarak forumlarda tartışmıştık, bulabilirsiniz.. Puma, Ford Transitlerde de kullanılan motorun kod adıdır.. Yani Puma ile For Transit motoru aynı şey..

Tdi motorundan kastınız 300Tdi mıdır? iyi günler dilerim, reha
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Reha bey, bende çok bilgili sayılmam yasa konusunda ama araç muayeneleri baya sertleşti. Didik didik bakıyorlar araçlara. Sıkıntı yaşanırmı diye merak ettik motor değişiminde. Puma motor konusunda açıklayıcı bilginiz için sağolun ben başka markalar zannediyordum :smiley:

Evet kararımız sizin de dediğiniz gibi Discovery seri 1 300TDI (Turbo Dizel Injection). Umarım iyi bir tercih yapmışızdır.
 



Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Selamlar,
Puma motor taktıktan sonra bunu kanuni olarak ruhsatınıza işlettikten sonra muayenede bir problemle karşılaşmazsınız, merak etmeyin.. Ama bu işlem zaman alan ve biraz da asap bozucu olabilen bir süreç..

Motor konusunda da 2 adet şansınız var (sizin de tahmin edebileceğiniz gibi)

1) Sandık motor
2) Çıkma motor

çıkma motor için adres, ankaradaki hurdacılarda bulunuyor çoğunlukla.. Sandık motor için de Land Rover parçası satan firmalar.. Eğer sıkıntı yaşarsanız haber verin lütfen, iyi günler dilerim, reha
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

kimseye çıkma motor alıp kullanmasını önermem... emin olun uzun dönemde sıfır motor kullandığınız için daha mutlu olursunuz.
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

edaghan' Alıntı:
kimseye çıkma motor alıp kullanmasını önermem... emin olun uzun dönemde sıfır motor kullandığınız için daha mutlu olursunuz.

Aslında dediğinizde haklı olabilirsiniz, öneriniz aklımda bulunacak Engin bey, teşekkür ederim.
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Selam Engin,
belki Puma motoru gibi piyasada yaygın ve ekonomik olarak motorlar için haklı olabilirsin ama arkadaşımız 300Tdi motor arıyor ve
1) zaten sandık 300Tdi bulmak nispeten zordur
2) 300Tdi oldukça (hatta bence etmeyeceği kadar) pahalı bir motor..
gerçeklerini gözönüne alınca, sanırım 2.el bir motor bakmak daha makul olacaktır..
iyi günler dilerim, reha
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

İkinci el 300TDI'nin fiyatı sıfır 130PS Puma ile aynı. bunun birinci sebebi de, biz, Land Rover severlerin kendi araçları üzerinde yaptığı harcamalar. düz dizel Def kullanıcılarının çoğu 300TDI motoruna sahip olmak için uğraşırken, Disco 1 300TDI kullanıcıları da motorun sağırlığından yakınıyor. Bu da ikinci el motor sirkülasyonunu canlı tuttuğu için fiyatları etkiliyor.

o nedenle, ikinci el 300TDI alınacağına sıfır Puma alınmasını tavsiye ederim.
 



Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Tekrar merhaba, Öncelikle uzun uzun tartıştık konuştuk ve sonunda PUMA motora karar verdik. Elbette Engin bey'in ve Reha bey'in görüşleri kararlarımızı verirken oldukça etkili oldu. Sıfır Puma motor bulacağız ve en yakın zamanda işlemlere geçeriz sanırım. Zor ve zahmetli bir iş olmasa gerek motor değişimi okuduğum kadarıyla. Defender'ın üzerinde düz dizel motor var şu anda 2500.

Engin Bey'in 300TDİ motorun Disco seri 1 lerdeki sağırlığından bahsetmiş. Açıkçası ben anlayamadım sorun ne olaki? Biraz açarsanız sevinirim. Çünkü kendi aracımı 300TDİ olarak kesin alacağım. İçime kurt düşmesin istiyorum :(
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

Selamlar,
kararınızın hayırlı olmasını dilerim ancak, motor değişimi maalesef zor/zahmetli ve sinirleri zorlayıcı bir işlemdir. Bence kararınız doğrudur ama bunlara hazırlıklı olmalısınız. Önerim, motoru satınalmadan önce mutlaka
1) Motoru daha önce monte etmiş yada kendine çok güvenen vede sizin çok güveneceğiniz bir usta bulmanız
2) Kesinlike motor değişimi konusunda tecrübeli bir "muameleci" bulmanız
3) Maliyetini dikkatlice hesaplamanız

300Tdi motorun sağırlığı ise "turbo lag" denilen, turbo devreye girene kadar motorun son derece güçsüz olması. Ama turbo devreye girdiğinde gayet başarılı bir motordur.

iyi günler dilerim, reha
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

reha' Alıntı:
Selamlar,
kararınızın hayırlı olmasını dilerim ancak, motor değişimi maalesef zor/zahmetli ve sinirleri zorlayıcı bir işlemdir. Bence kararınız doğrudur ama bunlara hazırlıklı olmalısınız. Önerim, motoru satınalmadan önce mutlaka
1) Motoru daha önce monte etmiş yada kendine çok güvenen vede sizin çok güveneceğiniz bir usta bulmanız
2) Kesinlike motor değişimi konusunda tecrübeli bir "muameleci" bulmanız
3) Maliyetini dikkatlice hesaplamanız

300Tdi motorun sağırlığı ise "turbo lag" denilen, turbo devreye girene kadar motorun son derece güçsüz olması. Ama turbo devreye girdiğinde gayet başarılı bir motordur.

iyi günler dilerim, reha

Reha bey acaba bu "Turbo Lag" adı verilen sorun için çözüm varmı, yoksa bununla yaşamayı öğrenecekmiyiz? Forumları biraz karıştırdım, bakındım, dişli değişiminden bahseden abilerimiz var, bu değişim "Turbo Lag" sorununa çözüm için mi düşünülmüş?
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

bahsi geçen dişli değişimi, LT230'daki HI oranı değişimi olsa gerek. lastik ebadı değiştirildiğinde aracın normal yol performansı ve uyumlu gidişatı ayarlamak için yapılır. turbo ile bir ilgisi yok. emin değilim ama, bazı turbolarda ek parçalarla ya da ustaların yapacağı ayarla, daha düşük devirlerde devreye girmeleri sağlanabilir. lakin bu da yakıt tüketimini çok artıracaktır. forumda bu işe yıllarını vermiş değerli Land ustaları var. bu konuyu okuduklarında size bilgi verirler.

Mekanik pompalı bir motor da olsa, 300TDI için de bazı iyileştirme yöntemleri mevcut. daha büyük turbo, turbo soğutucu, değişik açılı ekzantrik ve manifoldlarda yapılacak değişikliklerle daha fazla güç elde edilebilir. Bunun maliyeti yüksek, güç getirisi düşük; ama yakıt sarfiyatı fazla ve motor ömrünü azaltıcı olduğu söylenebilir.

Tecrübeler gösteriyor ki, şahıs olarak yaptığımız modifikasyonlar, fabrikaların maddi gücüne ve defalarca yaptıkları testlere göre çok yetersiz kalacağı için; bilinen ve uygulanmış modifikasyoların haricine fazla çıkılmamalıdır.
 

Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

edaghan' Alıntı:
bahsi geçen dişli değişimi, LT230'daki HI oranı değişimi olsa gerek. lastik ebadı değiştirildiğinde aracın normal yol performansı ve uyumlu gidişatı ayarlamak için yapılır. turbo ile bir ilgisi yok. emin değilim ama, bazı turbolarda ek parçalarla ya da ustaların yapacağı ayarla, daha düşük devirlerde devreye girmeleri sağlanabilir. lakin bu da yakıt tüketimini çok artıracaktır. forumda bu işe yıllarını vermiş değerli Land ustaları var. bu konuyu okuduklarında size bilgi verirler.

Mekanik pompalı bir motor da olsa, 300TDI için de bazı iyileştirme yöntemleri mevcut. daha büyük turbo, turbo soğutucu, değişik açılı ekzantrik ve manifoldlarda yapılacak değişikliklerle daha fazla güç elde edilebilir. Bunun maliyeti yüksek, güç getirisi düşük; ama yakıt sarfiyatı fazla ve motor ömrünü azaltıcı olduğu söylenebilir.

Tecrübeler gösteriyor ki, şahıs olarak yaptığımız modifikasyonlar, fabrikaların maddi gücüne ve defalarca yaptıkları testlere göre çok yetersiz kalacağı için; bilinen ve uygulanmış modifikasyoların haricine fazla çıkılmamalıdır.

Çok teşekkür ediyorum, son cümleniz sanırım noktayı koydu. 300TDI dertli bir motor olmasa gerek sonuçta araçlardaki Camel Thropy ekipmanlarına baktığımızda bu motorun tercih edilmiş olduğunu gördüm dvd lerde. Aynı zamanda sanırım biraz hassaslaşmak diyebilirmiyiz bu konudaki rahatsızlıklara? Yani herşey mükemmel olsun, şurdan bu ses geldi, neden çekmiyor araç falan diye kişisel olarak çok kafa patlatmaktan, fazla düşünmekten mi kaynaklanıyor? Yoksa olması gereken mi?

Ben şöyle bir çıkarım yaptım sonuçta 2 tonluk bir arabayı 2500 motorla çekiyoruz. Hantallaşması doğal diye karşılıyorum ama sizin de fikrinizi duymak isterim bu konuda.
 



Ynt: Defender 110 mu Yoksa Discovery Seri 1 mi?

motor değişimi için soru sorduğumda hep şu 3 cevabı aldım 300tdi puma v8 başka bir çok şey duydum fakat rahat edeni duymadım bende fabrikanın önerdiği önerdiğide değil üzerine takılmasını uygun görüp üretime koyduğu motor tiplerinin denenmesi taraftarıyım kaldı ki 2500 dizel yada 2500 benzinli kullanırken bir anda 300 e v8 e yada pumaya geçmenin kasttı yani neyin gereği olduğuna karar vermek gerekiyor bana kalsa şu haliyle korurum diye düşünüyorum fakat şehir içinde daha rahat süratli şehir dışındada daha güçlü ve çevik diye düşünmeye başladığımda işler değişiyor.... yani biz onları olduğu gibi kabul etmeliyizde edemezde bu bir zorunluluk olursa bize mümkün olduğunca doğasına yakın bir motor seçmekte yarar var... sizde benim gibi yapın bir istatislik çıkartın ortaya tüm gelen mail ve cevapları alt alta yazın ve düşünün içinizden gelen sesi dinleyin cünkü bundan sonraki hayatınızda hep o ses olacak :smiley: bana bir benzinli kullanıcısı olarak sorarsanız sıralamam V8 > puma > 300TDİ olurdu.... Bol şanslar kolay gelsin...Hayırlısı olsun güle güne binin inşallah....
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,839
Mesajlar
1,524,303
Kayıtlı Üye Sayımız
166,631
Kaydolan Son Üyemiz
drcard

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst