1987 SW110 aracım var
aldığımda üzerinde petlas nb-37 lastikleri vardı, önler sıfır km arkalar bayağı eski durumda olduğu için araştırma yapıp nexen Radıon 235x85x16 ölçüsünde m/t serisi lastik aldım. Önler iyi durumda olduğu için onları arkaya yeni nexen leri öne taktırdım fakat araç çok fazla sağa sola çekmeye başladı ve direksiyon cok ağırlaştı. Ne yapmam lazım ,?
tekrar arkaları öne önleri arkaya alsam acaba fark edermi ?
Defender sürekli 4x4 özelliği olduğu için öne arkaya farklı lastik kullanmak sakıncalıdır helede aralarında ebat farkı var ise kilit konumunda araç kasma yapar ve virajlarda çokdaha fazla dönmemeye çalışır ve istenilen performansı göstermez
defender dengeli bir araç olduğu için lastikleri her zaman aynı şekilde aşınır hiç bir zamana lastikleri öne arakaya çevirmenize gerek yoktur
ön aks %51 arka aks %49 yük dengesine göre ayarlanmıştır
direksiyon yağlı direksiyon değilse yapacak pek bişey yok sadece lastik havalarını 40ps yaparsanız belki faydası olur
gezme konusunda mutlaka aracı rot ayarı yaptırın daha olmadı amortisörlerin çalışıp çalışmadığını kontrol ettirin
dahada olmadı ismini hatırlayamadığım ön karpuzlarda altta ve üstte bulunan pimlerde boşluk olup olmadoğını kontrol etmek gerekir
dahada olmadı direksiyon kutusundan boşluğu alınmalı eğer ayar sona dayandıysa değişmesi gerekir
merhaba , araçta rot başlarında boşluk espit edildi ve yenileri ile değiştirildi , lastiklerin ebatları aynı fakat yere basan noktalarında nexenler 2şer cm daha fazla yerle temas ediyor , sonuç olarak petlasları öne nexenleri arkaya aldık, ön takım değiştirdik ve arka amortisörler görev yapmıyordu onları değiştirdim, rot balans yapldı , şu anda sorun giderilmiş durumda yardımlarınız için teşekkür ederimmm
benim araca keçi tırnağı denilen özka marka birmodel taktım 210 tl gibi bir fiat almıştım araya adam sokarak tanesini 175 civarı 175*4=700 e işi bitirmiştim 10 haziran 2009 da
şambrelli lastikler