benim arabamdada aynı sorun var
orjinal arabama 13 cm yükseltme geti yaptırdım sadece amortisörleri uzatarak arabaya taktık o şekilde kullandım aracı yaklaşık 6 ay sorunsuz kullandım bu süre içinde tabiki araştırmalarımı sürdürerek aracımı daha yukarıya çıkarmaya çalıştık akabinde 4" yükseltme kiti satın aldım markası yok muhtemelen yapma bir kit. kitin içeriğinde..
4 helezyon
4 sach marka amortirsör
( belirtmek isterim amortisörler orjinaline oranla daha yumuşak )
4 ön alt üst ayarlı kol
2 arka kol
(bunlar orjinal kollara kaynaklı bi şekilde uzatılmış)
son olarak diferansiyelin üstüne salıncağı monte etmek için 5 cm kalınlığıgında bir aparat arka üst salıncak asagi doğru kasılmasın diye
işlemleri yapan ustam
(kendisi kaportacıdır hayatında ilk defa bir araca yükseltme uyguluyor boza yapa ilerliyoruyz)
1. gün aracıma arka alt kollar takıldı arka yaylar takıldı arka diferansiyelin üstündeki aparat takıldı 13 cm lik getleri arka taraftan çıkardık amortisörleri yerine monte ettik araba yay takılmadanki yüksekliğinden 3 cm daha yukarıya kalkmış oldu aracı aldım test sürüşüne çıktık ilk fark ettiğim araba oldukça rahatlamış olduğu idi bi kasıntılı gidiyordu araç fakat diferansiyelin üstüne koymuş olduğum aparat sayesinde salıncaktaki kasıntıyı gidermiş olduk aracın yolda gezmesi yok fren e bastıgımızda sağa sola kaçması yok kısaca problem yok...
2. gün sıra geldi arabanın ön tarafını yapmaya yanına gittim tabiki de salladı beni yapmadı senle ugrasamam dedi
)
bikaç gün sonra çağırdı beni yarın sabah gel diye...
o gün sabah kalkıp ustamın yanına gittim aracı kaldırdık sırayla önce alt kolları sonra üst kolları söktük yerine ayalı olanları aldığım gibi ayarını yapmadan taktık eski yay ve amortisörleri çıkardık yerine yenilerini koyduk onları da değiştirdik aracın ön diferansiyeli ön üst kolları ayarlamadıgımızdan dolayı diferansiyel aşağıya döndü biraz
(o gün ön şaftı kırdım )
arabayı topladık 13 cm lik getleri arabaya takmadan
test sürüşüne çıktık arac inanılmaz derecede rahatlamıştı hiçbir yerden ses gelmiyor yaylanması çok hoşuma gitti ve önceki güne oranla arabam ön çamurluk yer mesafesi 4 cm daha yükseldi.
aracım istediğim görüntüye ulaşmasına çok az bi zaman kalmıştı
tabi bende kaşıntı bitermi daha elimde 13 cm lik yükseltme getleri var onları bu arabya takmadan bitermi benim kaşıntıma sonuçta arabaya 35 lastik takacam kestirmek istemiyorum hiçbir tarafını neyse..
bikaç gün yanına gittim geldim gittim geldim en sonunda tamam takalım dedi sabah erkenden gittim yanına kaldırdık arabayı kiriko ile aracın yayları üstüne o 13 cm lik takozları koyduk zar zor o gün arabayi öğleden sonra aldım teste çıktım ön arka z rotları arabanın hiç ellenmediği için uzatılması gerekiyordu. ustam dedi bunları sökelim bi ara uzatırız bende tamam dedim ön arka z rotları söktük o şekilde aracı şehir içinde kullanmaya başladım arabanın kullanımı oldukça rahattı dreksiyonu bi hayli kasık bi şekilde çalısıyor
( pitman kolu hala orjinal)
başka bir de dönüşlerde aşırı derecede yatıyor araba (bu da z rotlarım olmadığı için) o araçla dolgu sahasına gittim in cin kimse yok 110km kadar sürat yaptım tamamen bomboş bir yolda zemin hafif engebeli beton araba felaket bi şekilde yolda yalpalıyor (geziyor ) bir sağa bir sola kesinlikle düz bir çizgide gidemiyor
(z rotlarım sökük olduğu için)
arabayı evin altına getiriyorum park ediyorum önüne geçip bi bakıyorum ki ne göreyim arabanın dingil sol tarafa kaçmış kasa sağ tarafta duruyor yanı en az 3-4 cm tabi bi panikledim aradım ustamı dedi yarın gel..
ertesi gün oldu yanına gittim baktı arabaya track bar dedi bunu biz hiç ellemedik uzatmamız gerekiyor yada bağlantı yerini asagiya almak lazım dedi. hemen işe koyulduk..
track barı arabadan cikardık arabayı yere koyduk direk arabanın kafası olması gerektiği yere geldi zaten altına baktık tam 3 cm fark var bar 3 cm kısa geliyor zaten track bardan dolayı diferansiyelin üst kolu da şasi ye vuruyor track barı düz yerinden dümdüz bir çizgi çektik düz olan yerinden kestik 1 cm kalınlığında 12 cm uzunluğunda bir doğal gaz borusu aldık
(off road araçlarının iç kabinlerini bu malzemeden yapıyorlar oldukça sağlam ) track barın basına ucuna gelecek şekilde aynı çektiğimiz çizgiden milimetrik çok sağlam bi şekilde kaynak ettik adam 5 tane elektrot bitirdi üzerinde neyse aldık arabaya taktık track bar ı burçlarını kontrol ettik demir lastiğin içinde hafifçe oynuyordu deidk bişi olmaz bağladık arabaya..
tabi arabanın kafası düzeldi en ufak bi sorun yok 60 km de aynı yolda giderken çok hafif araba bi yalpaladı, dedim düzelir ayagımı gazdan çektim ve olan oldu araba bir titremeye başladı ki inanamassınız neredeyse lastiklerim yerlerinden kopacak aks yerinden cıkacak gibiydi direk yapıştırdım freni kontrolsüz bi şekilde durdum...
aradım ustamı dedi yarın gel yarın oldu gittim
(tabi o gece uykusuz geçti bütün gece yerli yabancı forumları hatim etmekle geçti vakit)
saat 6 da zaten hiç uyumamıştım direk ustama gittim anlattım durumu bunun çok yüksek bi ihtimalle track bar dan kaynaklandığını düşünüyorum dedim arabayı track bar cok kastırdığı için biz dv yi hissetmiyorduk dedim şimdi araba olması gerektiği gibi oldu d.v sorunu baş gösterdi yükseltme kitini aldıgım cocugu aradım. dedi o da abi track bar burçlarını fiber den yaptır sorunun hallolur dedi aynı dediğini yaptık track bar bağlatı yerleri biraz aşınmıştı vida kücük geliyordu deliğe oldukça boşluk vardı büyük vida kullanarak bu durumu da hallettik güzelce sıkıştırdık yerine taktık araba daha bi tok oldu death vooble a artık daha fazla direnc göstermeye başladı.
ha bu arada unutmadan onu da söyleyeyim ilk death vooble yasadigimda altımda eski lastiklerim vardı orjinal lastikler ve arabada flanş yoktu sonra 315 70 17 lastik flans aldım tabi değişen bişe olmadı
neyse ne dedik..
arabanın track bar burclarını fiber yaptırdıktan sonra daha bi direnç göstermeye basladı sürüş çok az sertleşti ama 60 la direk D.V ye düşen araba artık 70 75 km ile rahat gidiyor ama 85 km ye gelince gene bi çukurda tekrar death vooble a düşüyor tabi lastikler büyük olduğu için sarsıntıyı daha güçlü hissediyorum
( fakat lastik büyüdüğü için kadranda görünen 60 km daha yüksek bi hıza denk geliyor)
( konuyu aşırı derecede uzatmış oldugumun farkındayım ama bu D.V. illeti insanı ççok huzursuz ediyo kime ağlayacağımı bilemedim buraya yaptıklarımın hepsini anlatayım istedim belki birisine yardımcı olur buraya yazdıklarım)
neyse gelelim bugun e..
yarın pitman kolum geliyor 4-8" araçlar için kullanılabilir yazıyordu pitman kolunu takacağız ve de track bar ın kasaya bağlı yerini 8cm asağıya alacaz önce bi arabayı kastırıp deneyeceğiz gene gelişme olmazsa bu sefer ön tarafta pitman kolunun bağlı olduğu demir ile track bar ın dingil e bağlanın yerine bi tane amortisör koyacağız bakalım yapacağız göreceğiz gelşimeleri burdan paylaşırım..