Ynt: Daihatsu Diff Lock
Aramiza hoş geldiniz, Feroza'nızda hayırlı olsun, güle güle kullanın. Size diferansiyel kilidini (diff lock) kısaca anlatmaya çalışayım. Aracınız dönerken içteki tekerlekler dıştaki tekerlekler göre daha az tur atar, diferansiyelde içteki tekerin dıştaki tekerden istenen oranda daha az dönmesini sağlar ve bunu içinde bulunan dişliler vasıtasıyla yapar. Bunun arazi araçları için bazen güçlük çıkartan tarafı tekerlerden biri boşta kalırsa (bir çukura düşmesi gibi) motordan gelen bütün güç boşta kalan tekere gider, yere basan teker hareketsiz kalır. 4 çeker arabalarda bazen öndeki ve arkadaki tekerlerden birer tanesinin aynı zamanda boşta kaldığı veya çok kaygan bir zeminde kaldığı olur, işte o zaman boştaki tekerler döner, yere basanlar hareketsiz kalır. Aracınızı sadece arkadan çekişli hale getirirseniz ve arka tekerlerden birini kriko ile kaldırırsanız, vitese takıp debrirajdan ayağınızı çektiğinizde havaya kaldırılmış tekerin döndüğünü görürsünüz tabii nadir şanslı arka diferansiyelinde LSD (sınırlı kaydırmalı diferansiyel kilidi) olan Feroza sahibi değilseniz. İşte buna benzer durumlarda kilit bulunan diferansiyeller kilitlendiğinde her iki tekerde aynı devirde döner ve siz ön ve arkada birer tekeriniz askıda kalsanız bile aracınızı hareket ettirirsiniz.
Vites kolunu yanında bulunan küçük kolu 4H ve 4L konumuna getirirseniz, ön diferansiyelede hareket iletirsiniz ama bu hareket tekerlerinizede iletilecek anlamına gelmesin, onun için ön tekerlerin ortasında bulunan porya kilitlerinin (HUB) "lock" konumuna almanız gerekmektedir, ancak o zaman ön tekerler hareket alır. Siz Küçük kolu 2H konuma alırsanız ön diferansiyele hareket iletilmez, ama porya kilitleriniz "lock" konumunda kalırsa tekerlerin diferansiyele bağlantısından çok azda olsa yakıt sarfiyatınız artar. 4L konumunda tekerlekleri daha düşük devirle çevirirsiniz ama çok büyük bir tork alırsınız, bu da sizi dik yokuşlara daha iyi tırmandırır, saplanıp kaldığınız yerlerden çıkmanızı sağlar