Daihatsu Diff Lock

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan nuhro Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 37
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 33,678
Ynt: Daihatsu Diff Lock

Teraflex'in makas mafsalının benzerinden yapmıştım nihayet aracıma takıp deneyebildim, eskisine göre arka tekerler 5 cm daha aşağıdaykende yerle temas edip itiş sağlıyor, bol tırmanışlı ve çukurlu bir arazide denedim iyi netice verdiğini düşünüyorum

Mafsal4


Mafsal1


Mafsal2


Mafsal3
 

Etiketler

Ynt: Daihatsu Diff Lock

Merhabalar arkadaşlar ben feroza ile 3 yıl yarıştım kilit olayını çok araştırdık ama bulamadık bir dönem satılan araçlarda varmış
arka defransiyel bulup kaynak yaptırdık fena değil yanlız süratli dönüşlerde aracın dönüş kabiliyetini azaltıyor ama kalma riskinide
ortadan kaldırıyor benim elimde bu kaynaklı defransiyel mevcut ama Feroza almayı düşündüğüm için saklıyorum tekrar takarak
kullanmayı düşünüyorum birde makasın arasına takılan parçayı yapan arkadaş daha fazla üretip satmayı düşünürmü fiyatı ne olur
bunun dışında feroza ile ilgili yardımcı olabileceğim birşey olursa cevaplamaya çalışırım
 

Ynt: Daihatsu Diff Lock

Feroza ile yarışan arkadaşların da kilit olayı bulamadığını duymuştuk. Böyle başarılı bir arac için üzücü bir durum...
 

Ynt: Daihatsu Diff Lock

Feroza'm varken bu kilit işini ben de çok araştırdım. 2000 yılında Avustralya da bir modifikasyon firması ile görüşmüştüm. Bana bu araçlarda ön ve arkada %100 kilit kullanamadıklarını söyledi. "Araç çok kısa olduğundan kaygan zeminde bile direksiyon hakimiyeti tamamen yitiriliyor" dediler. O yüzden sadece arka diferansiyel için %100 kilit yapıyorlardı.
 



Ynt: Daihatsu Diff Lock

arkadaşlar meraba ssangyong kyron yeni bir araç aldım çekiş sistemi 4WD(2H,4H,4L). araçta porya kilidi var amaa dif lock yok sanırım. porya kilidi varken dif lock a gerek varmı. blgiverirseniz sevinirim.
 

Ynt: Daihatsu Diff Lock

forester' Alıntı:
Teraflex'in makas mafsalının benzerinden yapmıştım nihayet aracıma takıp deneyebildim, eskisine göre arka tekerler 5 cm daha aşağıdaykende yerle temas edip itiş sağlıyor, bol tırmanışlı ve çukurlu bir arazide denedim iyi netice verdiğini düşünüyorum

Mafsal4


Mafsal1


Mafsal2


Mafsal3

Ersan ağbi çok güzel olmuş eline sağlık....
 

Ynt: Daihatsu Diff Lock

adıgüzel' Alıntı:
arkadaşlar meraba ssangyong kyron yeni bir araç aldım çekiş sistemi 4WD(2H,4H,4L). araçta porya kilidi var amaa dif lock yok sanırım. porya kilidi varken dif lock a gerek varmı. blgiverirseniz sevinirim.

Porya kilidi ile dif lock oldukça farklı şeyler. Özetle porya kilidi 2 çeker ile 4 çeker arasındaki geçişi otomatik ya da manuel olarak sağlayan aksam. Diff lock ise takıldığı aksa ait sağ ve sol tekerleğin birbirinden bağımsız haraketini önleyen bir parça. Örneğik arka aksınızda diff lock varsa, arka iki yekerleğin her ikisi de boşa çıkmadıkça aracınız yol alır.

Arka tekerleklerden biri boşa çıktığı için kalıyorsanız, başka deyişle bir arka tekerleğiniz patinaj çekerken diğeri motordan güç almıyorsa, o zaman ''arka diff lock olsa kalmazdım'' diyebilirsiniz.
 

Ynt: Daihatsu Diff Lock

Arkadaşlar merhaba,
Gümrük çıkması 90 model enjeksionlu ferozamda Porya kilidin yanı sıra arkada difransiyel kilidi var. Aldığımda üzerinde vardı.
 

Ynt: Daihatsu Diff Lock

Natural_Animal' Alıntı:
Arkadaşlar merhaba,
Gümrük çıkması 90 model enjeksionlu ferozamda Porya kilidin yanı sıra arkada difransiyel kilidi var. Aldığımda üzerinde vardı.

Zevkini çıkarın.
 



Ynt: Daihatsu Diff Lock

herkeze meraba. aranıza yeni katıldım yaptıklarınız oldukca güzel.. herkezin emegine saglık sitenizde güzel..

bende av hastalıgı oldugu için jip almayı düşündüm suzuki ve cj ye baktım ama hiç biri benim isteklerimi karsılayacak durumda deildi bende bunun üzerine daihatsu feroza jip arastırdım ıspartada buldum 96 modeldi ama blogu dikişli oldugu için ve fiyatıda 14.ooo Tl oldugu için vazgectim daha sonra istanbuldan 92 model feroza buldum ve gecen hafta perşembe günü aldım geldim.

konusmalarınızdan anlamadıgım bi konu var diff lock nedir daha yeniyim feroza hakkında aldıgım arabanın ön jantların ortasında Free ve Lock diye 2 yazı var ve satın aldıgım şahıs bi teker battıgında yada patanaj cektiginde öteki tekeri kilitleyip cıkabilecegimi söyledi tabi bu bana biraz sacma gibi geldi :S

bu arada gecenlerde 4 çekeri denemem de ise 4L ye aldım ama ön tekerlerin arka tekerler ile bir döndügünü göremedim daha sonra aklıma geldi ön tekerlerin ortasındaki kayar olanı FREE den LOCK a aldım ve battıgım yerden çıktım..

sizinde bahsettiginiz diff lock bu mu yani anlattıgım parca mı yoksa bambaska birşeyden mi bahsediyorsunuz..

Saygılarla..
 

Ynt: Daihatsu Diff Lock

Aramiza hoş geldiniz, Feroza'nızda hayırlı olsun, güle güle kullanın. Size diferansiyel kilidini (diff lock) kısaca anlatmaya çalışayım. Aracınız dönerken içteki tekerlekler dıştaki tekerlekler göre daha az tur atar, diferansiyelde içteki tekerin dıştaki tekerden istenen oranda daha az dönmesini sağlar ve bunu içinde bulunan dişliler vasıtasıyla yapar. Bunun arazi araçları için bazen güçlük çıkartan tarafı tekerlerden biri boşta kalırsa (bir çukura düşmesi gibi) motordan gelen bütün güç boşta kalan tekere gider, yere basan teker hareketsiz kalır. 4 çeker arabalarda bazen öndeki ve arkadaki tekerlerden birer tanesinin aynı zamanda boşta kaldığı veya çok kaygan bir zeminde kaldığı olur, işte o zaman boştaki tekerler döner, yere basanlar hareketsiz kalır. Aracınızı sadece arkadan çekişli hale getirirseniz ve arka tekerlerden birini kriko ile kaldırırsanız, vitese takıp debrirajdan ayağınızı çektiğinizde havaya kaldırılmış tekerin döndüğünü görürsünüz tabii nadir şanslı arka diferansiyelinde LSD (sınırlı kaydırmalı diferansiyel kilidi) olan Feroza sahibi değilseniz. İşte buna benzer durumlarda kilit bulunan diferansiyeller kilitlendiğinde her iki tekerde aynı devirde döner ve siz ön ve arkada birer tekeriniz askıda kalsanız bile aracınızı hareket ettirirsiniz.
Vites kolunu yanında bulunan küçük kolu 4H ve 4L konumuna getirirseniz, ön diferansiyelede hareket iletirsiniz ama bu hareket tekerlerinizede iletilecek anlamına gelmesin, onun için ön tekerlerin ortasında bulunan porya kilitlerinin (HUB) "lock" konumuna almanız gerekmektedir, ancak o zaman ön tekerler hareket alır. Siz Küçük kolu 2H konuma alırsanız ön diferansiyele hareket iletilmez, ama porya kilitleriniz "lock" konumunda kalırsa tekerlerin diferansiyele bağlantısından çok azda olsa yakıt sarfiyatınız artar. 4L konumunda tekerlekleri daha düşük devirle çevirirsiniz ama çok büyük bir tork alırsınız, bu da sizi dik yokuşlara daha iyi tırmandırır, saplanıp kaldığınız yerlerden çıkmanızı sağlar
 

Ynt: Daihatsu Diff Lock

Hoşbuldum teşekkür ederim gercekten güzel bi arac.. Konuyu açarak anlattıgınız için ayrıca teşekkür ederim artık sizlerden birşeyler ögrenecegim arabanın tam halini huyunu suyunu ögrenesiye kadr :smiley:

Saygılarla..
 

Ynt: Daihatsu Diff Lock

Arkadaşlar merhaba,

Diferansiyel kilidi konusunda her hangi bir gelişme oldu mu onu merak ettim. Ben bir tane feroza almayı düşünüyorum ancak bu diferansiyel kilidi konusu beni baya bir düşündürüyor. Araziğ kullanacağım ve doğal olarak diferansiyel kilidi olursa benim için çok kolay olur. Bir gelişme varsa ya da biryerlerden bir arkadaş kilit bulduysa yazarsanız sevinirim.
 

Ynt: Daihatsu Diff Lock

Mağlesef bir gelişme yok, Feroza'nın sınırlı kaydırmalı kilitli (LSD) olanları var, ülkemizde LSD olanları satılmamış, tek tük yurt dışından girmiş Ferozalarda var, yenisini servisine sormuştum 1.800 Euro civarında fiyatı vardı. Feroza'nın kendine özgü bir diferansiyeli olduğundan başka bir diferansiyele uyan kilidi uygulama mümkün değil gibi gözüküyor. Eger arazide kullanacaksanız öne bir vinç takmanızı tavsiye ederim.

Saygılar

Ersan
 



Ynt: Daihatsu Diff Lock

Ersan bey tessekkurler,

Ben yabancı forumları da okudum sanıyorum bu dünyadaki bütün Ferozacıların sorunu. Vinç zaten takmayı düşünüyorum ancak diferansiyel kilidi olsaydı çok iyi olacaktı. O 1800 euroluk kilit hakkında daha çok bilgi verebilirmisiniz? Yani nerede satılıyor vs.

Tekrar teşekkür ederim,

Gürsel
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,475
Mesajlar
1,518,498
Kayıtlı Üye Sayımız
172,126
Kaydolan Son Üyemiz
Mev

SON KONULAR



Geri
Üst