Evet kitabın bu kısmında biraz tercüme sıkıntısı var gibi gözüküyor.
Kitapta 2. viteste kalkmak için a. Düz zemin; b. Boş; c. 4x4 olacak. deniyor.
Peki yeni 110bg 4x2 Duster düz zeminde ve boş olduğu takdirde 2. viteste kalkamaz mı?
2. viteste kalkabilmeyi sağlayan unsur motor gücü mü, şanzıman yapısı mı yoksa ikisi birden mi?
4x4 Duster Auto modda, boşken, düz ve kuru bir zeminde 1. viteste 4x2 kalkış yapar mı?
Umarım çok uzatmadım konuyu... 8)
Arkadaşlar yazdınız da ben görmediysem özür dilerim. Aynı soruyu iki defa sormuş olmak istemem. Bu eğim iniş kontrol dedikleri şey duster de nasıl çözülmüş.
Gerçi daha size çok soru sorarım ben..hazır dustercileri yakalamışken... Kusuruma bakmayacaksınız artık
beagla arkadaş; samimi olduktan, araç hakkında bilgi edinmek istedikten sonra, bütün sorularınıza bütün arkadaşlarımız cevap vermekten mutluluk duyarlar.
Sorundaki "eğim iniş kontrolü" konusunda bilgi sahibi değilim. Dusterda öyle bir mekanizma olup olmadığını bilmiyorum. Daha doğrusu kitapçığında okuduğum kadarıyla rastlamadım. İşlevini bilmediğim bir düğme vs. de yok.
Bir arkadaşımın 2002 tarihinde yeni aldığı Honda CRV 2.0 aracını kullanıyordum arazide. Bu araçta otomatik bir şanzıman sistemi var. Klasik D-R-N'nin yanında iki adette L1 ve L2 diye seçenek vardı. Neyse küçük bir su akıntısı geçtik ve DSİ'nin derelerden göletler yapmak için kurduğu beton bir baraj setinin önüne geldik. Bu beton set in yukarı doğru uzunluğu 10 m ama kaç derece açıya sahiptir açıkçası bilmiyorum. Ama deneğimli bir 4X1 kullanıcısı olarak bu araç burdan çıkmaz dedim. Arkadaş L1'e aldı vitesi ve çapraz tırman dedi. İki tek bira attığı için aracı ben kullanıyordum. Biraz merakla bastım gaza, araç çapraz bir şekilde sete tırmanmaya başladı. Setin en üstünde resmen sadece gök yüzü görünüyordu kokpitten. Tekerlerkler sırayla çapraz askıya girdi ve setin üstüne çıktım. Daha sonra aynı viteslede indik.. Doğrusu o aracın asfalt çakması bir 4X4 olduğunu düşünüyordum (halada öyle düşünüyorum) ciddi bir arazi aracı olarak görmüyordum. Diyeceğim şu ki eğer ki Honda CRV bunu başarıyorsa diğer 4x4 lerden beklentim yükseliyor...
iniş kontrol sistemi genel anlamada "motor freni" denen olay sanırım. Her kitapta yazar ya; vitesi boşa alıp asla rampa inmeyin diye..bu olay o, motora şanzımanın o anda olduğu vitesin maksimum hızında güç vermek, motor hızdan bağırınca, hafif frenle bu hız aralığında tutmak.. Ama bunun dışında, abs benzeri yokuş iniş sistemi var mı bilmiyorum, bilen 4x4 uzmanı arkadaş varsa, bizi aydınlatırsa seviniriz tabi..
iniş kontrol sistemi genel anlamada "motor freni" denen olay sanırım. Her kitapta yazar ya; vitesi boşa alıp asla rampa inmeyin diye..bu olay o, motora şanzımanın o anda olduğu vitesin maksimum hızında güç vermek, motor hızdan bağırınca, hafif frenle bu hız aralığında tutmak.. Ama bunun dışında, abs benzeri yokuş iniş sistemi var mı bilmiyorum, bilen 4x4 uzmanı arkadaş varsa, bizi aydınlatırsa seviniriz tabi..
Eğim İniş Kontrolü, araç yokuş aşağı inerken, aracı fren pedalına basmadan yürüme hızında tutmaya yarar. Çıkış kontrolü de araca gaz vermeden yokuş çıkmaya yarar.
Gelişmiş sistemlerde ise bu yürüme hızı artırılıp azaltılabilir.
Araç hızını da bu elektronik gaz kelebeği, hız sabitleme sistemi, tork kontrol sistemi gibi sistemlerle ayarlar.
younsun, bu sistem motorlara mı monte yoksa şanzıman sisteime bağlı bir sistem mi? otomatik mi çalışır yoksa sürücü kontrollü mü? (bir kumanda kolu, düğme gibi) hangi araçlarda var? önemli bir olanak bu..sürücüyü vites,gaz, fren arasında yormadan aracın kendi hızını eğime karşı kontrol etmesi iyi bir sistem.