Dacia Duster 4WD Çekiş Sistemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 155
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 125,333
Ynt: Dacia Duster 4WD Çekiş Sistemi

Daha önce düşünmediğim ama bu aralar merak ettiğim bir konu var :
Duster'da 2W den 4W ye geçişlerde mekanik vites kolu yok, elektonik sinyal gönderen düğme var. Mekanik geçişi nasıl bir ara kumanda sistemi kontrol ediyor? elekromekanik bir komut mekanizmasından bahsediliyor.

Bunu bilen, açıklayacak ve bu parçanın resmini yerini belirtebilecek bir arkadaşımız var mı? Bu parça mekanik olmadığı için elektrik arızası verebiliyor.
Ben de geçenlerde çok soğuk havada 4W ile patinajlı kalktığımda kısa süre arıza verdi. 4Wden diğer modlara geçmedi. Motoru durdurup biraz bekledim. Yeniden çalıştırdığımda durum düzeldi, modlar arası geçiş çalışmaya başladı.
 

Etiketler
Ynt: Dacia Duster 4WD Çekiş Sistemi

Bu olayi birkez mi yasadiniz mimar bey? Birkere yasadiysabuz bence gayet olasi gibi gorunuoyor
 

Ynt: Dacia Duster 4WD Çekiş Sistemi


Bende beton tümseklerden hızımı çok düşürmeden geçersem(30 km ve üstü hızlarda) tümsekten teker düşürken LOK diye bir ses geliyo(ama yüksek seste). Servis ısrarla normal olduğunu söyledi bu sesin. Siz de hiç mi yok böyle bi ses?
 

Ynt: Dacia Duster 4WD Çekiş Sistemi

evet Serkanefe, bir kere oldu. Buz üstünde ısı eksi 10 gibiydi..ısıtmadan hemen 4x4 modunda rampada patinajla kalktım. 4x4 modunda takılı kaldı ve göstergede elektrik arızası ışığı devamlı yandı. Park edip, motoru kapatıp, birsüre sonra yeniden çalıştırınca normale döndü ve tüm modlara geçmeye başladı.
 

Ynt: Dacia Duster 4WD Çekiş Sistemi



Son duruma göre aracın kitapcığında da bu gibi durumlar olduğunda kontağı kapatıp tekrar açınız diyor. Yani olası bir durum diyor, çünki elektronik sistem arada bir olur, bende de bu şekilde geçişler olmadı ancak aracı yeni aldığımda ki ilk arabam olduğu için debriyajı ayarlayamayıp ikide bir stop ediyordum aracı bi keresinde stop ettirip tekrar çalıştırdığımda bütün uyarı ışıkları yanmış ve sağa çekip aracı durdurup tekrar çalıştırdım, düzeldi. Sizin durumun 4x4 moduyla, ısıtmada yada rampayla ilgili bir problemi bulunmamakta, ozaman böyle bir elektronik sorun oluşmuş ve bitmiş, yine aynı senaryoyu uygulasanız bile tekrardan hata almayacağınıza adım gibi emin olabilirsiniz.
 



Ynt: Dacia Duster 4WD Çekiş Sistemi

DUSTER 4WD OFFROAD ABS

Arkadaşlar kullanıcı kitabındaki bilgileri yazıyorum.
2.13
LOCK Modunda Fren Sistemi

4WD Lock Modu devredeyken ABS'nin ''Her Türlü Yol'' modu devreye girer.
Bu durumda, zemine daha iyi yerleşebilmek için tekerlekler çevirimsel olarak kilitlenebilir. Bu da hareketli zeminde frenleme mssafelerini kısaltır. Bu mod devrede olduğu sürece,
*Araç hakimiyeti frenleme sırasında sınırlanır (Bu mod buzda tavsiye edilmemektedir).
2.15
4 Tahrik tekerlekli araçların özellikleri
4 WD LOCK modunda sistem yumuşak zeminde (kar,çamur, kum...) frenleme mesafesini sağlamak için tekerlekleri aniden kilitleyebilir.


Bunu OFFROAD ABS başlığı altında vermiş olsaydı, herşey tamamdı. Prensip aynı. Ama DACIA buna ''ABS'nin her türlü yol modu'' demiş.
 

Ynt: Dacia Duster 4WD Çekiş Sistemi

Bu gün 4w lock modu yine arıza verdi. Aracı biraz ısıtıp, kalın kar üzerinde (yaklaşık 30 cm) 4wlock ile kalkış yaptım. Yaklaşık 100 metre gidince araç 2w moduna geçti, elektrik arızası ışığı yandı. Aracı durdurup motoru kapattım, biraz bekledim ve çalıştırdım. Durum düzeldi ve 4w lock modunda birkaç saat dolaştım, ve bir daha arıza yapmadı.

Bu durum 2. defa kalkışlarda oluyor, aşırı soğuklar mı etkili bilmiyorum. Birkez daha ilk kalkışta bu durum olursa servise götüreceğim.
 

Ynt: Dacia Duster 4WD Çekiş Sistemi



Bolu Dağına çıktım hocam, yemeyen gelmesin kampına, kamp alanı küçüktü araçları yarım gün boyunca ileri geri yaptırarak ancak yerleştik, böyle bir durum hiç başıma gelmedi, seninki normal değil, yazılımını tekrar atsınlar en fazla 10 dakika sürer..
 

Ynt: Dacia Duster 4WD Çekiş Sistemi

mimar bey serviste arıza tespit yaptırın mutlaka yazılımda bir eksiklşik vardırve düzeltilir
 

Ynt: Dacia Duster 4WD Çekiş Sistemi

ümiterkan' Alıntı:
Bir düzeltme yapalım; aracın Uzaklaşma Açısı 35 değil 36 derecedir.

Yazdıklarımla ilgili birkaç video koyalım

http://www.youtube.com/watch?v=lwi-49nhICM

http://www.youtube.com/watch?v=nCkFA3W8sZ4
Ümit bey merhaba bende Koleos kullanıcısıyım, yakın gördüğüm için soruyorum
Bizim araçlar videodan anladığım kadarıyla auto modunda 4x2 yol alıyorlar ama ihtiyaç varsa arka tekerler devreye giriyorlar doğrumu?
 



Ynt: Dacia Duster 4WD Çekiş Sistemi



Aynen öyle, aktarım oranları vardı zaten arkadaşlar paylaşmıştı, tekrar paylaşırlarsa daha iyi anlamış olursunuz.
 

Ynt: Dacia Duster 4WD Çekiş Sistemi

Evet Mete Bey haklısınız, Durum özetle şu;
Auto: Normal koşullarda tork sadece ön tekerleklere aktarılır. Çekiş kaybı durumunda veya zayıf tutunma şartlarında torkun bir bölümü arka dingile aktarılır. Zorlu yol şartlarında ise tork her iki dingil arasında %50-50 oranında dağıtılır. Yolun zorluğuna göre güç arkaya aktarılıyor en fazla %50 aktarılıyor tabi.
 

Ynt: Dacia Duster 4WD Çekiş Sistemi

SERKANEFE' Alıntı:
Aynen öyle, aktarım oranları vardı zaten arkadaşlar paylaşmıştı, tekrar paylaşırlarsa daha iyi anlamış olursunuz.
Öyleyse araçlarımız asvaltta seyahat ederken 4x2 gitmenin yakıt açısından fazla bir farkı olmayacak değilmi?
Yaz kış auto modunda seyahat etmek herhalde en doğrusu, çünkü güvenlik ve yol tutuşu çok farkediyor.
 

Ynt: Dacia Duster 4WD Çekiş Sistemi

Güvenlik ve yol tutuş açısından AUTO tercih edililmeli ama yakıt ekonomisi açısından 2WD.
 

Ynt: Dacia Duster 4WD Çekiş Sistemi

yeni aracımla 4x2 modunda hiç gitmediğim için bilmiyorum ama eski aracım L200 de 4x4 ve 4x2 seyretmek arasında çok fark vardı. Özellikle yağışlı havada...
 



Ynt: Dacia Duster 4WD Çekiş Sistemi

ümiterkan' Alıntı:
Güvenlik ve yol tutuş açısından AUTO tercih edililmeli ama yakıt ekonomisi açısından 2WD.
Yakıt açısından bariz fark oluyormu? L200 de yaklaşık 1-1,5lt fark ederdi